Ärsyttävät asiat liikenteessä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko tämä kohta siinä ylämäessä, jonka päällä on R-kiska, eli vissiinkin Pitäjänmäentie? Onhan se hölmöä jäädä jumittamaan yhden kaistan jonoon mikäli rinnakkain ajamalla toiset pääsisivät alta pois. Ainakin optimin mukaan siinä mahtuu kaksi autoa rinnakkain ajamaan

Ei siihen kapeaan kohtaan mahdu kahta, usein siinä on 2, mutta ne vasemmanpuoleiset onkin sitten jo osin vastaantulevalla kaistalla.

siis voi vittu. meikäläinen kun ajelee töihin maantiellä, jossa ei ole valoja jne. niin mikä helvetti siinä on että joku 75% niistä mulkuista jota tulee vastaan, ei laita niitä pitkiä vittuun. tosi mukavaa kun ei oikeesti näe _yhtään_ mitään muuta kun sen tienreunassa olevan sulkuviivan, ja sen mukaan sitten losotella menemään, esim jos hirvi pukkais eteen niin eihän sitä todellakaan ehtisi nähdä millään,tai vaikka kävelijä ilman heijastimia. nyt tänäänkin kun oli 2astetta pakkasta ja tiet liukkaina, niin jos itse ajaa 85km/h 80 alueella, siellä pimeällä tiellä, niin silti joka toinen auto on joko perseessä kiinni, tai lähtee tekemään aivan hulluja ohituksia. ilmeisesti siellä töissä on niin saatanan mukavaa että sinne on pakko päästä mahdollisimman nopeasti. yksikin aamu (jälleen valottomalla tiellä) ajoin 65 60:n alueella, ja joku primera tuli ensin metrin päähän perseestä kiinni, ajelin siinä vaan, näytin vilkkua nopeesti että menis ohi jos on niin vitun kiire, niin ei. vedin sitten jarruja oikeen kunnolla ja heilautin keskisormea taakse, niin johan primera painaa ohitte ja vetää mun edessä jarrut lukkoon. ei jeesus.. toinen juttu on se liikenneympyrä. voi itku. mun mielestä liikenneympyrän pitäis toimia sulavasti, niin ettei aina joudu miettimään että mihinköhän vittuun tuo on menossa, kun sitä vilkkua käyttää vain se 50% autoista. turhia pysähdyksiä tulee senkin takia kun ei jakseta vääntää sitä vipua ratin vieressä että muiden ei tarvitsisi turhaan pysähtyä. 75% kyseessä on mummo/naiset/ne_citymaasturillaan_ajavat_duunaripellet.. opetelkaa ajamaan

yksikin aamu (jälleen valottomalla tiellä) ajoin 65 60:n alueella, ja joku primera tuli ensin metrin päähän perseestä kiinni, ajelin siinä vaan, näytin vilkkua nopeesti että menis ohi jos on niin vitun kiire, niin ei. vedin sitten jarruja oikeen kunnolla ja heilautin keskisormea taakse, niin johan primera painaa ohitte ja vetää mun edessä jarrut lukkoon. ei jeesus..
Onpas siinä ollut taas kaksi idioottia ajelemassa peräkkäin. :david:

Tietyöt.

Tänään oli pikatienvarressa jotain remonttia kaivuri tekemässä. Ei ollut mitään tietyö-kylttejä taikka muuta tietyö toimintaa, vain tämä yksi kaivuri. Tämä kaivuri oli lisäksi todella lähellä tienreunaa. Noh, edelläni menee lava-auto jonka perässä on hevoskärryt. Kaivuri oli kauha tien suuntaisesti tähän saakka. Hiukan ennen tuota lava-autoa kaivuri kääntää kauhansa pientareelle (kaivoi ojaa tai jotain), jolloin kaivurin perä(joka on yllättävän pitkä) on todella lähellä ettei osu hevoskärryyn, ihan senteistä kiinni. Vastaan tuli samaan aikaan linja-auto. Oli suuronnettomuus aika lähellä.

Pahimmassa tapauksessa kaivurin perä olisi osunut hevoskärryihin kunnolla, jolloin kärryt olisivat heilahtaneet ja veturi siinä samalla vastaan tulevan linja-auton alle.

Voi olla että ylireagoin, mutta tuon tilanteen jälkeen tuli mietittyä että olisin itse myös jäänyt alle kun hevosvaunut tulevat bussista vastapalloon takaisin. Vaikka ei bussiin olisi osunutkaan niin kunnon kolaus perävaunuihin saa koko yhdistelmän heittelehtimään aika pahasti, jolloin olisi ollut hevoset ojassa valmiina teurastamolle.

Ei ollut mitään tietyö-kylttejä...

Se kyltti oli varmaan pantu Turun motarille Paimion liittymään. Oli vaan tänään kiihdytysrampin alussa 50 lätkä ja tietyömerkki. Mitään töihin liittyvää en muuten nähnyt. Rampin lopussa oli sitten 80 lätkä että saapi kiihdytellä motarille. 50m kaistaa jäljellä.

Perseessä roikkujat, niin ärsyttävää porukkaa. Mutta kyllä mun mielestä saa roikkua loskakelillä siinä kaameessa paskasuihkussa perseessä kiinni jos tykkää. Eilenkin joku vitun DAVID meinas ajaa perään kun asiallisesti jarrutin liikennevalohin kun vaihtu punaset. Mutta kaikkihan tietty tekee niin kun tykkää...:jahas:

Alinopeutta ajavat. Nyt on joka päivä kouluun lähtiessä ja kotiin tullessa edessä joku joka ajaa 60-70km/h 80km/h-alueella. Eikö ihmiset löydä sitä kaasupoljinta?

tyypit jotka ohittaa tohkeissaan (ajaen törkeää ylinopeutta, vähintään 100 80:n alueella..) ihan vaan että pääsevät ohi ja vaihtamaan kaistaa melkein niin että puskurit hipoo jonka jälkeen voikin sit hiljentää.... Ja kaiken lisäksi ajavat heti seuraavasta rampista ylös :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
HKL bussikuskit. Vaikka niillä mulkuilla kuinka olis etuajo-oikeus niin pitääkö siitä pysäkiltä tunkea sitä vitun keulaa siihen eteen vaikka hyvin näki, että mä olin jo tulossa! :curs: Ei ollu kolari kaukana. Sitte alkaa saatananmoinen valojen vilkuttelu, että ''mulla on etuajo-oikeus, ää sinä henkilöauto tule lähellekkään.'' Ens kerralla kun joudun jarruttamaan, niin voi olla mulkkukuski varma, että valot vilkkuu koko matkan saatana. :curs:

meikä taas meinannu monta kertaa töräyttää dösää kylkeen piikillä kun ne koukkaa eteen kolmion takaa... normaalit autotkin tekee kyllä tätä mut niitä ny pystyy väistelee (joka ei kyllä ole mukavaa sekään)

Yleensä käyttäydyn liikenteessä rauhallisesti, mutta tänään paloi liinat kiinni pahasti.

Olin sellaisessa kohdassa, jossa on kaksi kaistaa vierekkäin ja ne liittyy yhdeksi kaistaksi. Ennakoin tilanteen hyvissä ajoin ja aioin vaihtaa kaistaa, heti kun tulisi sopiva väli. No sopiva väli tuli ja aloitin siirtymisen toiselle kaistalle. Annas olla kun joku itseään täynnä oleva mersukuski kiilaa mun takaani siihen viereen tööttäillen. Puhelin korvassa ja tupakki kädessä. Mersu kuskin esimerkkiä seuraa sitten tietysti volvo, renault, opel ja citikka. No sitten se mun kulkema kaista loppuu, jouduin pysähtymään sen loppu osaan ja odottamaan taas sopivaa väliä, että saisin vaihdettua sille toiselle kaistalle. Siinä vaiheessa hermot alkoi olla jo piukalla. Sitten takaaltani rupesi kuulumaan taas tööttäilyä. Siellä joku nuorehko audi kuski vauhkoaa valojen ja töötin kanssa ihan perseessä kiinni. Siinä sitten, melko vauhkona tulin autosta ulos ja lähdin kävelemään tätä kyseistä autoa kohti. Se jamppa avasi ikkunan ja huusin sille, että odotas vähän, tulen kääntämään sun romulotjas katolleen. Se sitten ihan kuset housuissa rullasi ikkunan kiinni ja lähti peruuttamaan poispäin ja melkein ajoi viellä jonkun kuorma-auton nokkaa päin. Itse lähdin takaisin autolleni ja pääsin vihdoinkin siihen toiselle kaistalle.

Ihme porukkaa nykyään liikenteessä. Väkisin täytyy tunkea joka vitun väliin ja aiheuttaa vaara tilanteita.

Siinä sitten, melko vauhkona tulin autosta ulos ja lähdin kävelemään tätä kyseistä autoa kohti. Se jamppa avasi ikkunan ja huusin sille, että odotas vähän, tulen kääntämään sun romulotjas katolleen. Se sitten ihan kuset housuissa rullasi ikkunan kiinni ja lähti peruuttamaan poispäin ja melkein ajoi viellä jonkun kuorma-auton nokkaa päin. Itse lähdin takaisin autolleni ja pääsin vihdoinkin siihen toiselle kaistalle.

Ihme porukkaa nykyään liikenteessä. Väkisin täytyy tunkea joka vitun väliin ja aiheuttaa vaara tilanteita.

No älä.. :D

HKL bussikuskit. Vaikka niillä mulkuilla kuinka olis etuajo-oikeus niin pitääkö siitä pysäkiltä tunkea sitä vitun keulaa siihen eteen vaikka hyvin näki, että mä olin jo tulossa! :curs: Ei ollu kolari kaukana. Sitte alkaa saatananmoinen valojen vilkuttelu, että ''mulla on etuajo-oikeus, ää sinä henkilöauto tule lähellekkään.'' Ens kerralla kun joudun jarruttamaan, niin voi olla mulkkukuski varma, että valot vilkkuu koko matkan saatana. :curs:

Kyllä se ennakointikyky kehittyy sieltä aikanaan :)

Vituttaa sellaiset, jotka jättävät ihan älyttömästi väliä seuraavaan autoon liikennevaloissa. Seuraksena, että letka kasvaa ihan helvetin pitkäksi ja kun nämä spedet vielä tykkäävät lähteä matelemalla niin eihän niistä valoista pääse koskaan.
Paras tilanne on kuitenkin silloin kun valoista esim. vasemmalle kääntyvä kaista on vain sellainen lyhyt liittymä suoraan ajavien kaistalta ja kun siellä vasemmalle kääntyvät jättävät hitosti matkaa toistensa väliin niin kaikki seisoo odottamassa niitä.

Kyllä se ennakointikyky kehittyy sieltä aikanaan :)
Tottakai, olisinhan mä voinu alkaa siinä jarruttelemaan niin, että nastat rapisee yks kerrallaan irti siihen asfalttiin. Ens kerralla kun joudun niin tekemän, lähetän jokaikisen irroneen nastan HKL:lle erillisissä kirjekuorissa ja ne saa tulla ne paikkaamaan.

-Risteyksien ajaminen tukkoon :curs: :curs: :curs:

-Liikenneympyrästä lähteminen ilman vilkkua. Ja oikeastaan kaikki muukin vilkkujen käyttämättömyys.
Esim. Mechelininkadulta käännyttäessä vasemmalle Rautatiekadulle. Vitun hienoa, kun edessä ajava jarruttaa yhtäkkiä ja jää jumittamaan paikalleen ilman vilkkua tai laittaa vilkun päälle vasta pysähdyttyään.

Molemmathan tunnetusti auttaa liikenteen sujumista..

Suomessa pitäisi olla erikseen talvi- ja kesäkortit, nytkin on ruuhka yhtä painajaista kun siellä on ämmiä ja pappoja jotka eivät OSAA ajaa talvella! Ne jotka osaavat ajaa liukkaalla niin ajakoot ja muut vittu menkööt suksilla eivätkä pilaa muiden työmatkaa!

Suositut

Back
Ylös Bottom