Ärsyttävät asiat liikenteessä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mutta pitikös pyöräilijää väistää vaikka se kulkisi suojatiellä? yleissivistyksessä jäänyt tuo aukko ja harmittanu kauan, kuinka on?

Kysymyksen asettelu on hassu. Oikea vastaus tähän on: kyllä pitää. Jos ajat päälle niin sehän on tappo :D Mutta saman asianhan voi kysyä myös toiselta kantilta. Eli saako fillarilla ajella suojatielle. No ei saa. Kumpikin rikkoo siis lakia. Fillaristi saa joko rikesakon tai hautajaiset, sinä joko ajokieltoa tai 10v kuritushuonetta.

Mutta onhan se niin että perseestä on kaikki valottomat fillarit. Saatanan teiniritsat mustissa vaatteissa ja jopo-fillareidensa kanssa. Vähän jos tulee sadetta niin autosta ei näe muuta kuin heijastimet ja toisten autojen valot. Eikä mitään muuta.
 
Pitäjämäessä, st1:seltä pieni pätkä kaupunkiin päin.
Tie, jossa on toisella puolella 2 kaistaa, toisella 1 leveä.
Tulen sinne ruuhkaaikaan, tälle 1-kaistaiselle puolelle, saatanan idiootit on tehnyt siitä 2-kaistaisen, ja kaksi kaunista jonoa.
Tosiaan, ei ole niin leveä 1-kaistainen että se siihen sopeutuisi, vaan autoilla on 5-20cm hajurakoa.
Kiinnostaa kovasti mistä tämä ajatus on lähtenyt, mutta näin tapahtuu joka päivä ruuhkaaikaa.
VITUTTAA NNIIIN PIRusti.
Mikäs tässä on se ongelma? Tolla tavallahan tietä pitkin mahtuu kulkemaan tuplamäärä autoja, eli ruuhka ei kestä niin kauaa kuin yksikaistaisella kestäisi. Vai onko tämä nyt sitä kuuluisaa suomalaista joustavuutta liikenteessä, noin ei saa tehdä kun se kerran on kiellettyä, vaikka se parantaisi liikenteen sujuvuutta?

Neljäs asia, nuorten kuskien sorto. Koska olemme nuoria ja kokemattomia, luullaan että olemme aina me väärässä, ja me saamme pahat katseet. Kuitenkin sen verran mitä omia kavereitani tiedän, monet niistä osaa liikennesäännöt, ja noudattaa niitä paremmin kuin monet muut vanhat kuskit.
Eräskin päivä iski kolmion takaa eteeni kun ajoin 60km/h, ei välittänyt paskaakaan tämä keskiikäinen kalju mies farmarillaan.
Väläytin pitkiä, ei reaktiota, tööttäsin, näytti keskisormea.

SIIS MITÄ VITTUA???
Kunhan vanhenet, huomaat että nuoria kuskeja ei sen kummemmin sorreta kuin muitakaan, mulkut on mulkkuja ihan ketä tahansa kohtaan. Kolmion takaa eteen tunkeviin auttaa riittävän iso auto, hyvin harva lähtee perhefarmarillaan kokeilemaan onneaan. Ja jos lähteekin, niin sitten se on aika lailla voi voi.
 
Se, että siitä tulee 2-kaistainen, on ongelma. Liikennesäännöt ja niitä pitää noudattaa. Aivan sama asia ku ajaisit punaisia päin. Tai ohittaminen jalkakäytävän kautta. Se on liikenneturvallisuuden vaarantamista. Luulis sunkin ymmärtävän. Ja kuten sanottu, se ei ole tarpeeksi leveä. Ja liikennesäännöt on sääntöjä. Paras kunnioittaa tai käy pahasti. Ja siinähän ihmiset tosiaan ohittaa jalkakäytävän kautta. Jos se on sun mielestä oikein, millään tavalla, niin käy autokoulu uusiksi, hanki järkeä päähäs, tai keksi jotain parempaa.
 
Eräskin päivä iski kolmion takaa eteeni kun ajoin 60km/h, ei välittänyt paskaakaan tämä keskiikäinen kalju mies farmarillaan.
Väläytin pitkiä, ei reaktiota, tööttäsin, näytti keskisormea.

Se, että siitä tulee 2-kaistainen, on ongelma. Liikennesäännöt ja niitä pitää noudattaa. Aivan sama asia ku ajaisit punaisia päin. Tai ohittaminen jalkakäytävän kautta. Se on liikenneturvallisuuden vaarantamista. Luulis sunkin ymmärtävän. Ja kuten sanottu, se ei ole tarpeeksi leveä. Ja liikennesäännöt on sääntöjä. Paras kunnioittaa tai käy pahasti. Ja siinähän ihmiset tosiaan ohittaa jalkakäytävän kautta. Jos se on sun mielestä oikein, millään tavalla, niin käy autokoulu uusiksi, hanki järkeä päähäs, tai keksi jotain parempaa.
Kun sinä nyt peräät niiden liikennesääntöjen perään, niin yritäppäs sitten ensi kerralla kun joku tulee kolmion takaa eteen olla vilkuttelematta niitä pitkiä ja painamatta sitä tööttiä. Lues tieliikennelaista milloin niitä on sallittua käyttää. Sen verran voin kertoa, että niitä ei ole sallittua käyttää mielenosoittamiseen.
 
Se, että siitä tulee 2-kaistainen, on ongelma. Liikennesäännöt ja niitä pitää noudattaa. Aivan sama asia ku ajaisit punaisia päin. Tai ohittaminen jalkakäytävän kautta. Se on liikenneturvallisuuden vaarantamista. Luulis sunkin ymmärtävän. Ja kuten sanottu, se ei ole tarpeeksi leveä. Ja liikennesäännöt on sääntöjä. Paras kunnioittaa tai käy pahasti. Ja siinähän ihmiset tosiaan ohittaa jalkakäytävän kautta. Jos se on sun mielestä oikein, millään tavalla, niin käy autokoulu uusiksi, hanki järkeä päähäs, tai keksi jotain parempaa.
Mä en kyllä oikein hiffaa että miten toi on keneltäkään pois että samassa ajassa useampi auto pääsee siitä paikasta kohti uusia seikkailuja, mutta näemmä se jotakuta vähän harmittaa. En ihan pysty ymmärtämään tuota vertausta punaisia päin ajamiseen, veikkaisin että tuolla tienpätkällä ei porukkaa kuitenkaan lakoa kuin sodassa, eli ihan hirveän vaarallista toi liikennesääntöjen venyttäminen ei taida olla.

Mutta hyvä että osasit kantasi perustella noinkin hyvin, sulla meni neljä riviä kunnes pääsit henkilökohtaisuuksiin asti. :thumbs:
 
Se on liikennerikkomus. Eihän aina punasia päin ajaminenkaan aiheuta mitään ongelmia, mutta kuitenkaan emme niinkään tee? Sulle ei olis kyllä pitänyt ajokorttia antaa. Jos sulle on yks hailee liikennesäännöt jos ihmisiä pääsee vaan minuutin nopeammin paikasta a paikkaan b, niin se on vähintäänkin huolestuttavaa. Ja jos joku tulee kolmion takaa mun eteen, niin että melkein törmään, niin silloin voin käyttää sitä tööttiä. Se on vaaratilanteita varten, ja eikö se mun edessä oleva juuri tehnyt sellaisen?
 
Ja tosiaan ruuhkaaikaan autoja on kuin mannerheimintiellä. Ja eikö autokoulussakin opeteta ettei Koskaan rikota liikennesääntöjä ajan takia. Ja 1-kaistaisella ohittaminen ei kyllä ihan lain mukaan mene.
 
Jos nyt ihan oikeasti olisit noihin liikennesääntöihin tutustunut, tietäisit että samaa kaistaa saa ohittaa toisen ajoneuvon, mikäli nuo kummatkin laitokset viivojen sisäpuolelle mahtuvat. Ja edelleen tuo vertaus punaisia päin ajamiseen ontuu, noi ei ehkä ihan yhtä vaarallisia tempauksia ole. Ilmeisesti sun mielestä liikennesääntöjä saa kuitenkin rikkoa, mikäli itse haluaa (tuohon tööttäämiseen viittaan)?

Semmoinen vielä tuli mieleen, että ajatko koskaan tyhjähköllä parkkipaikalla ns. ruudun yli. Eli niin että et jää siihen siihen ruutuun josta joutuisit peruuttamaan pois, vaan viivan yli seuraavaan jotta pääsee lähtemään etuperin pois ruudusta?
 
Jos nyt ihan oikeasti olisit noihin liikennesääntöihin tutustunut, tietäisit että samaa kaistaa saa ohittaa toisen ajoneuvon, mikäli nuo kummatkin laitokset viivojen sisäpuolelle mahtuvat. Ja edelleen tuo vertaus punaisia päin ajamiseen ontuu, noi ei ehkä ihan yhtä vaarallisia tempauksia ole. Ilmeisesti sun mielestä liikennesääntöjä saa kuitenkin rikkoa, mikäli itse haluaa (tuohon tööttäämiseen viittaan)?

Tuossa kohdassa Pitäjänmäessä ongelma on nimenomaan ne jotka tunkee oikealta ohi. Se tie kun kapenee vielä hetken ennenkuin aukeaa taas (1->3 kaistaa). Toistuvasti käy niin että vasemmalle kääntymistä suunnitteleva ohitetaan oikealta ja jäädään sitten itse tukkeeksi siihen kapeampaan kohtaan.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ja jos joku tulee kolmion takaa mun eteen, niin että melkein törmään, niin silloin voin käyttää sitä tööttiä. Se on vaaratilanteita varten, ja eikö se mun edessä oleva juuri tehnyt sellaisen?
"Milloin vaaran välttämiseksi on tarpeen..." silloin kun toinen on jo tullut kolmion takaa eteen, harvemmin voi valo- tai äänimerkillä välttää vaaratilanteen. Se auto on jo siinä edessa eikä haihdu edes käsimerkeillä. Eri asia on jos auto on vasta tulossa eteen niin tällöin voi käyttää merkkejä. Ja sinun kertomasi mukaan merkkejä ei kylläkään annettu vaaran välttämiseksi, ei ainakaan kummoinen vaaratilanne ollut kyseessä kun kerran ensiksi väläytit valoja ja ehdit odottamaan reaktiota ja tämän jälkeen painoit tööttiä ja tästäkin tuli keskisormea, joten ilman noita sinun merkkejäsi tilanteen kulku ei olisi muuttunut mitenkään muuten kuin, että tuskin olisit saanut keskaria.

EI siinä mitään, kyllä itsekkin tööttäilen törttöilijöille mutta minä en perääkään pilkun tarkasti liikennesääntöjen noudattamista. Mutta kerros ihmeessä miten sinä tuossa tilanteessa vältit vaaratilanteen noita merkkejä käyttämällä.

Itseasiassa tulee venyteltyä noita sääntöjä välillä aikas paljonkin, joskus jopa niin että menevät poikki mutta luulempa, että harvassa ovat ne jotka niitä pilkun tarkalleen noudattavat. Kuten yllä onkin jo huomattu. Kitistään kyllä muille sääntöjen noudattamatta jättämisestä ja sitten kuitenkin samassa kerrotaan kuinka itse ei niitä noudata (tarkoitan edelleen noita valo- ja äänimerkkejä).
 
...Liikennesäännöt ja niitä pitää noudattaa...
Kun nyt täytyy noita liikennesääntöjä pilkulleen nussia niin ajat varmaan talvella motarilla mittarin mukaan sitä satasta. Eli suunnilleen rekkavauhtia ja jätät rampista tulevia suurempia ajoneuvoyhdistelmi väistämättä sen takia että liikennesääntöjen mukaan se ei ole oikein? Kuvitteletko että sillä 25m pitkällä autolla on yhtä helppo pujahtaa joka väliin kun sillä sun Ka:lla? Onneksi suuri osa autoilijoista kuitenkin ymmärtää liikenteen sujuvuuden ja käyttää tuulilasista ulos katsomisen ohessa järkeään eikä lakikirjaa.

Ja tuohon kaista-asiaan.. En tiedä paikkaa, mutta oman järkeni mukaan ruuhka purkaantuu nopeemmin jos käytössä on kaksi vetävää autojonoa yhden sijaan. Mikä ongelma tässä on jos autojonot mahtuvat tielle ko. suuntaan kulkevalle kaistalle? Jos siinä on joskus sattunut kolari se on yleensä yhden kuskin vika, ei kaikkien. Muuallakin sattuu kolareita. Esim. leveäkaistatiellä on opasteet ajaa kaistan oikeaa reunaa ohittamisen helpottamiseksi. Ajatko sielläkin keskellä kaistaa mieltä osoittaaksesi ja vaikeuttaaksesi liikenteen sujuvuutta? Myös T-risteyksissä on levennykset suoraan menevällä puolella, jotta kääntyvän voi ohittaa pysähtymättä. Jäätkö näissäkin tapauksissa keskelle kaistaa odottamaan kääntyjää, koska siinä ei ole kahta kaistaa? :david:

Varmaan kokemuksen kartuttua ymmärrät liikenteen kulkua paremmin, mutta juuri kortin saaneena et ole mielestäni erityisen kokenut kuljettaja. En itsekään ole kokeneimmasta päästä, mutta silti olen ajanut melko paljon työni puolesta hieman isommalla autolla.
 
Se on liikennerikkomus. Eihän aina punasia päin ajaminenkaan aiheuta mitään ongelmia, mutta kuitenkaan emme niinkään tee? Sulle ei olis kyllä pitänyt ajokorttia antaa. Jos sulle on yks hailee liikennesäännöt jos ihmisiä pääsee vaan minuutin nopeammin paikasta a paikkaan b, niin se on vähintäänkin huolestuttavaa. Ja jos joku tulee kolmion takaa mun eteen, niin että melkein törmään, niin silloin voin käyttää sitä tööttiä. Se on vaaratilanteita varten, ja eikö se mun edessä oleva juuri tehnyt sellaisen?


Uahahahahaaaa :lol2:
 
Tässä taitaa olla taas nuoren kuskin ongelmaa. Justiin on kortti saatu ja tiedetään kaikki lait ja säännöt paremmin kuin muut. Eikä siltikään kukaan kunnioita tätä parasta kuskia liikenteessä. Pakkohan siinä on lippis täristen hakata torvea ja näyttää keskaria. Muutaman vuoden päästä alkaa sitten hahmottumaan, että ehkä ei oltukaan ihan oikeassa joka kohdassa.

Tuo ajokaistojen määrä on toki ongelmallinen. Laki määrittelee ajokaistan:
tiemerkinnöin osoitettua tai muuta autolle riittävän leveää ajoradan pituussuuntaista osaa ja pyöräkaistaa
Ja tämähän ei ole ihan helppoa. Eli jos kaksi autoa mahtuu rinnan, niin sitten siinä on kaksi kaistaa. Mutta mitäs tehdään jos esim. vastaan tulee pysäköity auto? Tällöin kahta autoa ei mahdu tielle. Kumpi väistää? Jostain muistelen lukeneeni että jos tie kapenee niin oikeanpuolimmainen kaista on se joka jatkuu. Tähän hätään en referenssiä löytänyt. Entä jos tulee muuten vain kapea kohta, esim. joku koroke vastaan? Tai jos kahdesta autosta toisen mielestä on kaksi kaistaa ja toisen mielestä yksi? Entä jos se toinen auto on poliisiauto ja ajat sen kylkeen? Mitä väliä sillä on kuka on oikeassa, jos toisella on sakkovihko ja toisella ei :D
 
Tuossa kohdassa Pitäjänmäessä ongelma on nimenomaan ne jotka tunkee oikealta ohi. Se tie kun kapenee vielä hetken ennenkuin aukeaa taas (1->3 kaistaa). Toistuvasti käy niin että vasemmalle kääntymistä suunnitteleva ohitetaan oikealta ja jäädään sitten itse tukkeeksi siihen kapeampaan kohtaan.
Onko tämä kohta siinä ylämäessä, jonka päällä on R-kiska, eli vissiinkin Pitäjänmäentie? Onhan se hölmöä jäädä jumittamaan yhden kaistan jonoon mikäli rinnakkain ajamalla toiset pääsisivät alta pois. Ainakin optimin mukaan siinä mahtuu kaksi autoa rinnakkain ajamaan

saatanan idiootit on tehnyt siitä 2-kaistaisen, ja kaksi kaunista jonoa.

Iten en ole tuolla niin paljoa ruuhka-aikana ajellut että osaisin sanoa mahtuuko kaksi autoa siihen rinnakkain vai ei, mutta ilmeisesti mahtuu.


Mutta mitäs tehdään jos esim. vastaan tulee pysäköity auto?
Juostaan karkuun, otetaan omistajan numero selville, soitetaan ja kehoitetaan käyttämään käsijarrua? :hyper:
 
Joku mummo pukkas tien sivus parkis olleiden autojen välistä tielle ja pienet paniikkijarrutukset jouduin tekeen.. mummo jääty siihen sitten hetkeks joten jatkoin matkaa ja katoin vaan peilistä kun heristi nyrkkiä. Kannattas käyttää suojatietä jos ei haluu jäädä alle..
 
Joku mummo pukkas tien sivus parkis olleiden autojen välistä tielle ja pienet paniikkijarrutukset jouduin tekeen.. mummo jääty siihen sitten hetkeks joten jatkoin matkaa ja katoin vaan peilistä kun heristi nyrkkiä. Kannattas käyttää suojatietä jos ei haluu jäädä alle..

Oisit avannu ikkunan ja kysyny että mitä helvettiä. Veikkaan että se ois valittanu jotain nykyajan nuorista :D
 
Mua muuten vituttaa parkkipaikkalöntystelijät. Ne siellä ostarin/minkä tahansa parkkipaikan ajoradalla löntystävät laumat joihin saa vauhtia kaasuttelemalla kovaa (jos saa). Vaikea kävellä siellä vitun reunassa?

On muitakin parkkipaikka-ässiä, viime jouluna oli patakeräys Citymarketin ovella, siinä kulkee sellainen parkkipaikan ajorata. No joku pappa tulee nissanillaan kuin salama siihen padan eteen, jättää auton poikittain keskelle ajorataa ja säntää syytämään kolikoita pataan. On se hyvä että ihmisillä on auttamisen halua jäljellä.
 
Tänään ajoin taas vaihteeks 20km valaisematonta maantietä pilkkopimeällä ja koko ajan täyty käyttää pitkiä. Ei siinä vielä mitään, mutta voi tsiisus, ku näillä amiksilla on jonain uutena muoti-ilmiönä laittaa siihen vitun ritsaan jälkiasennus-xenonit rihlattuun umpioon. Olis tehny mieli ajaa pitkät päällä noita vastaan, koska noi häikäs lievästi sanottuna aivan helvetisti. Ei meinannu nähdä yhtään mitään. Ostakaa vaikka Biltemasta niitä xenon-lookkeja tai jotain mut älkää nyt jumalauta laittako niihin korolloihinne mitään jälkiasennuksia, sillä ne häikäsee melko vaarallisesti vastaantulijan. Samalla tein sen verran tutkimusta, että uusien autojen linssiumpioissa olevat alkuperäiset xenonit häikäisee erittäin vähän vastaantulijaa, itse asiassa huomattavasti vähemmän kuin rihlatussa umpiossa olevat halogeenit. Octavian xenonit tosin häikäsee alkuperäisinäkin aika paljon.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom