Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse mietin lähinnä sitä että saitko ’orgasmisi’ hienosta omasta ohituksestasi vai siitä että muut kanssa-autoilijat kuittasivat itselleen pikavoiton. Jos nautit tuosta jälkimmäisestä noin kovasti niin kuulostat tämän perusteella melko tyypilliseltä liikennekusipäältä.

Tyypillinen liikennekusipää on kylläkin turvavälittä ajava mulkku, joka ohittaa ns. riskiohituksilla blokaten kanssa-autoilijoiden sujuvan liikenteenkulun.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse mietin lähinnä sitä että saitko ’orgasmisi’ hienosta omasta ohituksestasi vai siitä että muut kanssa-autoilijat kuittasivat itselleen pikavoiton. Jos nautit tuosta jälkimmäisestä noin kovasti niin kuulostat tämän perusteella melko tyypilliseltä liikennekusipäältä.
En mä kyllä tajua miten se tekee ihmisestä liikennekusipään jos nauttii tilanteesta jossa lain rikkoja saa ansionsa mukaan. Se on ihan täysin oikein jos ylinopeutta ajava saa sakot ja siitä saakin olla hyvillään. Liikennekusipään henkilöstä vastaavassa tilanteessa tekee se, jos omalla toiminnallaan yrittää kouluttaa muita autoilijoita olemaan ajamatta ylinopeutta.

Tänään ihmetyttivät:

a) Kolmen kilsan ohituskaistaosuudella vakkarilla ajellessa edellä köröttelevä läheni. Siirtyminen vasemmalla aiheutti paniikin: Ei saa mennä ohi. Nopeutta muuttamatta en tosiaan päässyt ohi, mutta heti kaistan jälkeen nopeutta piti muuttaa, kun se köröttelijä körötteli. Millä logiikalla ei saa ohittaa, muttei saa myöskään olla perässä?

b) Istuin autossa kauppamarketin parkkipaikalla (tapahtunut useina päivinä ja useilla paikkakunnilla) ja odottelin ihanuutta saapuvaksi. Inva- ja perhepaikat olivat täynnä. Ennen ihanuuden saapumista saattoi havaita, että pysäköityihin kieseihin tuli järjestään tuli kieseihin Keijoa ja Reiskaa, terveitä ikisinkkuja. Yksi poikkeus tosin oli: 70- ja 50-vuotiaat Irmat, jotka vissiin ihan protokollan mukaan olivat perhepaikalla.

Kun näyttelee toisille autoista keskisormea pitää olla valmis kuolemaan... Ei mulla muuta.

Istuin autossa kauppamarketin parkkipaikalla (tapahtunut useina päivinä ja useilla paikkakunnilla)
Tästä tuli mieleen kuinka eräänä päivänä paikallisen pienehkön S-marketin parkkipaikalla laskin miten monta hylättyä autoa sillä parkkipaikalla on. Lumikasoista päätellen eivät olleet liikkuneet koko talvena, joten laskenta oli helppo. Laskin niitä kuusi. Parkkipaikka on muutenkin ahdas, varovasti arvioiden 50-60 paikkaa ja jotkut helvetin idiootit varaa siitä määrästä 10% pitämällä autoaan siinä ikuisuusparkissa. Parkkipaikalla on usea ihan virallinen liikennemerkki missä lukee, että pysäköinti on sallittu vain S-marketin asiakkaille, mutta joitakin yksilöitähän ei yhteiset pelisäännöt kiinnosta. En sitten tiedä onko vika mussa, mutta en pysty käsittämään miten kukaan kehtaa jättää autonsa pitkäaikaisparkkiin marketin parkkipaikalle.

..... mutta en pysty käsittämään miten kukaan kehtaa jättää autonsa pitkäaikaisparkkiin marketin parkkipaikalle.

Ihmiset on vuosi vuodelta välinpitämättömämpiä ja kusipäisempiä. Pitää omata buddhalaisen lehmän hermot, tai vetää rauhottavia ja ajaa silmät melkein kiinni samalla kun kuuntelee klassista musiikkia, ettei ala vituttamaan noi itsekeskeiset urpot.. Tai sitten on kolmas vaihtoehto, että muuttaa asenteen samanlaiseksi kusipääksi jota ei kiinnosta muut. Itsellä ainakin menee tunteisiin tuo moraaliton muista autoilijoista piittaamattomuus, että ei oikein aina jaksaisi... Ties kuinka moni ajelee punasia päinkin aina aamusin kun itse odotat valoissa.

Eilen yksi meinas kiilata kaiteeseen kun näytin vilkulla kumpaan kaistaan liityn, itse ei viittinyt vaan eka ajoi toisessa reunassa mutta ilmeisesti tulikin sitten toiselle kaistalle... Sitten on T-risteys mistä tulen kolmion takaa ja mun pitää tottakai väistää. Mutta oikealta tulee yksi kaistanen tie joka muuttuu kaksikaistaiseksi juuri risteyksen kohdalla, koska siinä on pelkkä kääntyvien nuoli. Monta kertaa tullut ajettua siitä kun auto tulee oikealta ja liityn vasemmalle kaistalle, samalla kun nuo idiootit vaihtavat kaistaa risteysalueella, tai sillä kääntyvien kaistalta mistä ei saa ajaa suoraan... Sitten tulee tööttiä ja keskisormea.

Zone-sarja -42%
Ihmiset on vuosi vuodelta välinpitämättömämpiä ja kusipäisempiä. Pitää omata buddhalaisen lehmän hermot, tai vetää rauhottavia ja ajaa silmät melkein kiinni samalla kun kuuntelee klassista musiikkia, ettei ala vituttamaan noi itsekeskeiset urpot.. Tai sitten on kolmas vaihtoehto, että muuttaa asenteen samanlaiseksi kusipääksi jota ei kiinnosta muut. Itsellä ainakin menee tunteisiin tuo moraaliton muista autoilijoista piittaamattomuus, että ei oikein aina jaksaisi... Ties kuinka moni ajelee punasia päinkin aina aamusin kun itse odotat valoissa.

Eilen yksi meinas kiilata kaiteeseen kun näytin vilkulla kumpaan kaistaan liityn, itse ei viittinyt vaan eka ajoi toisessa reunassa mutta ilmeisesti tulikin sitten toiselle kaistalle... Sitten on T-risteys mistä tulen kolmion takaa ja mun pitää tottakai väistää. Mutta oikealta tulee yksi kaistanen tie joka muuttuu kaksikaistaiseksi juuri risteyksen kohdalla, koska siinä on pelkkä kääntyvien nuoli. Monta kertaa tullut ajettua siitä kun auto tulee oikealta ja liityn vasemmalle kaistalle, samalla kun nuo idiootit vaihtavat kaistaa risteysalueella, tai sillä kääntyvien kaistalta mistä ei saa ajaa suoraan... Sitten tulee tööttiä ja keskisormea.

Hienointa on saada keskaria, kun ajaa rajoitusten mukaan 80 alueella KehäIII:lla oikeanpuolista kaistaa ja perseessä roikkuu joku uunomatti kilometrin jonka jälkeen ohittaa ilman vilkkuja yms. ja näyttelee ohittaessaan keskaria. :D
Siin on vähän semmone WTF fiilis kyllä päällä.
Mutta tietysti vituttaahan se, jos mun auto pitää sen nopeuden saman ylä ja alamäet ja sitten jonkun valopään mukaan mun "pitäisi" ajaa varmaan alamäet satasta. :D

Ihmiset on vuosi vuodelta välinpitämättömämpiä ja kusipäisempiä.

Tänään pääkaupungissa:

Suojatiestä eteenpäin 9 m vapaata parkkitilaa.

Tuli auto ja pysähtyi tarkalleen puoleenväliin.

Autosta nousi ihminen.

Urpo: "Miksi pysäköit niin, että viet kahden auton paikan?"

Ihminen: "Ei siihen taida kahta mahtua."

Urpo vastasi yhdellä sanalla.

Ajat kapeahkoa tietä(kaivari) missä suojatien edessä auto vasemmalla. . Pysähdyt niin pakettiauto meinaa ajaa kontista sisään... Jatkat matkaa niin se laittaa punasinivalot päälle:

Possu:
Miksi pysähdyit?

Minä:
suojatien eteen pitää pysähtyä jos auto on pysähtynyt sen eteen....

Possu:
No ei tarvitse jos se on vasemmalla puolella, joku voi ajaa perään jos tolleen pysähtelee

Minä:
Sitä varten on turvaväli

Possu:
Joo mutta ihmiset ajattelevat että ajetaan liikennesääntöjen mukaan

Sitten mentiin autoon tarkistelemaan ajokorttia ja puhallettiin.....

Kait se on sitten parempi ajaa jonku penskan yli suojatiellä kun että joku urpo vetää takakonttiin....

Ajat kapeahkoa tietä(kaivari) missä suojatien edessä auto vasemmalla. . Pysähdyt niin pakettiauto meinaa ajaa kontista sisään... Jatkat matkaa niin se laittaa punasinivalot päälle:

Possu:
Miksi pysähdyit?

Minä:
suojatien eteen pitää pysähtyä jos auto on pysähtynyt sen eteen....

Possu:
No ei tarvitse jos se on vasemmalla puolella, joku voi ajaa perään jos tolleen pysähtelee

Minä:
Sitä varten on turvaväli

Possu:
Joo mutta ihmiset ajattelevat että ajetaan liikennesääntöjen mukaan

Sitten mentiin autoon tarkistelemaan ajokorttia ja puhallettiin.....

Kait se on sitten parempi ajaa jonku penskan yli suojatiellä kun että joku urpo vetää takakonttiin....
Kuulostaa samalta tilanteelta kun kerran yksi veti liinat kiinni kun vastaantulijoiden kaistalla joku pysähtyi suojatien eteen ja siellä joku rollaattorimummo alkoi miettimään lähtiskö ylittämään vai...
Jotain sä olet hölmöillyt jos kerran tuollaista tapahtui?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuulostaa samalta tilanteelta kun kerran yksi veti liinat kiinni kun vastaantulijoiden kaistalla joku pysähtyi suojatien eteen ja siellä joku rollaattorimummo alkoi miettimään lähtiskö ylittämään vai...
Jotain sä olet hölmöillyt jos kerran tuollaista tapahtui?

En vetänyt edes liinoja kiinni

Mutta niillä nyt on ollu muutenkin tapana pysäytellä ja kysellä tyhmiä...

Siis tuliko se vastaantulijoiden kaistan puolelta? :LOL:
Älä edes vastaa jos tuli...
Ei... Mutta siis autoja oli parkissa suojatien edessä ettei nähnyt jos sieltä joku tulee...

Provosoiva kehonkuljetin?

Ja itekki oisin vastaavassa tilanteessa pysähtyny. Ja pysähyn ens kerrallaki. Iso peukku (mahollisen) kevyen liikenteen huomioinnille.

No ei ton nyt niin provosoiva pitäis olla :cautious:

Kuvissa samainen tie hiljaisena aamuna:

IMG-20190412-220335.jpg

IMG-20190412-220537.jpg

Milloin toinen ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä. Suojatien eteen tulee pysähtyä, sillä jalankulkija voi muuten jäädä huomaamatta. Autoilijan tulee pysähtyä myös silloin, jos toinen ajoneuvo on esimerkiksi pysäköity väärin suojatien eteen. Näin sanoo laki. Eli jos se auto, oli missä hyvänsä, esti näkyvyyden suojatielle, niin oli oikein pysähtyä

Milloin toinen ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä. Suojatien eteen tulee pysähtyä, sillä jalankulkija voi muuten jäädä huomaamatta. Autoilijan tulee pysähtyä myös silloin, jos toinen ajoneuvo on esimerkiksi pysäköity väärin suojatien eteen. Näin sanoo laki. Eli jos se auto, oli missä hyvänsä, esti näkyvyyden suojatielle, niin oli oikein pysähtyä

No näin juuri.

"TLL 32§
Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."

Niitä vastaantulevien puolella olevia autoja ei ohiteta (TLL17§) , ne kohdataan(TLL16§) . Ei siis ole pakko pysähtyä.

" TLL32§
Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille."

Tämä pätee aina. Eli vaikka se kohdattava kulkine estää näkyvyyden ei tarvitse pysähtyä, mutta ajaa sellaista nopeutta, että saa auton pysäytettyä.

Ja kyllä itse annan aina jalankulkijoille tietä ja vastaavanlaisessa tilanteessa lähes pysähdyn kun tuota samaa tietä ajelen.

Siis tietä pitää antaa ja sitä annetaan mutta etenkin ruuhkaisena aikana ymmärrän mitä poliisit on tarkoittaneet ja tämä asia jokseenkin vituttaa itseäkin eli:
Kun ajat suoraan ja vastaantulijoiden kaistalla joku pysähtyy ennakoiden niin minunkin edessä ajava pysähtyy vaikka olisimme molemmat ehtineet aivan täysin turvallisesti jatkaa matkaa ja ehkä minun perässä olevan olisi pitänyt pysähtyä jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom