Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No mutta...matkat tsekkeihin on halpoja ja naiset siellä halukkaita. Tartu toimeen ni helpottaa, ei tarvi täällä esitellä omaa kyrpyyttään. Ite ainakin toimin kuten jali tossa edellä et jos joku takavajakki tunkee sillä paskavolvollansa tai velkamersullansa ohittamaan, ni saa ohitella mun takana ja huudattaa sitä vitun pilliänsä mielin määrin, jos ei ymmärrä odottaa vuoroansa (yleensähän nämä persenaamat ei odota sekuntiakaan).
Musiikki vaan mankkarista kovemmalle ja pitää katseen edessä niin ei haittaa yhtään jos siellä joku pienimunainen säkki tööttäilee ja vilkuttelee valoja takana :LOL:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Musiikki vaan mankkarista kovemmalle ja pitää katseen edessä niin ei haittaa yhtään jos siellä joku pienimunainen säkki tööttäilee ja vilkuttelee valoja takana :LOL:

Siinä voi myös testailla, että toimiko ne omat jarrut tosiaan vai ei ja miten hyvin saa tällättyä oman nopeuden ohitettavn auton nopeuteen. Ihan kokeilumielessä oon joskus kokeillu. Siinä saa varautua vajakin perseilyyn kyllä: jos jää taakse, ajaa aivan kii sen jälkeen takapuskurissa 10 kilsaa, jos taas menee ohi, tekee äkkkijarrutuksia ja jää eteen junnaamaan 10 minuutiksi. Niin vaikeita ovat aivovauriot. Mutta kun tuollaiseen on aikaa, ei todellista kiirettä oikeasti ole ollut vaan kyrpä esittelee siinä vaan omaa kyrpyyttään.
 
Tunne on molemmin puolinen jatkuvasti kitisijät vituttaa myös
Myönnän, valitan jokseenkin paljon, mutta teen sen täällä, koska se on helppoa. Johonkin on pakko joskus vuodattaa ettei pää räjähdä, koska oikeassa elämässä olen taas päinvastainen ja patoan kaiken sisälleni.

Tämä tähän ketjuun kirjoittelu on kyllä suurimmaksi osaksi vain liikenteessä törttöilijöistä raportoimista eikä oikeaa vittuuntumista. Ja totisesti toivon, ettei tämä viimeisin nyt ollut se mikä laukaisi sun kitinäkommentin, koska jos otat liikenneturvallisuudesta ja liikennekäyttäytymisestä huolehtimisen kitinänä, niin ole hyvä, katso peiliin ja totea, että: "Olen liikenteessä aivan täysi kyrpä." Sen jälkeen hyväksy joko kyrpämäisyytesi ja jatka samaa rataa, tai ala ajatella myös muita.
 
Zone-sarja -42%
Kyllä se mun mielestä menee niin, että muutaman ohituspaikan verran pitää useamman auton jonossa odotella, ennen kuin voi vikalta paikalta ryykätä kaikkien ohi. Varsinkin, jos siinä joku jonossa aktiivisesti "kurkkii" ohituspaikkaa.
 
Myönnän, valitan jokseenkin paljon, mutta teen sen täällä, koska se on helppoa. Johonkin on pakko joskus vuodattaa ettei pää räjähdä, koska oikeassa elämässä olen taas päinvastainen ja patoan kaiken sisälleni.

Tämä tähän ketjuun kirjoittelu on kyllä suurimmaksi osaksi vain liikenteessä törttöilijöistä raportoimista eikä oikeaa vittuuntumista. Ja totisesti toivon, ettei tämä viimeisin nyt ollut se mikä laukaisi sun kitinäkommentin, koska jos otat liikenneturvallisuudesta ja liikennekäyttäytymisestä huolehtimisen kitinänä, niin ole hyvä, katso peiliin ja totea, että: "Olen liikenteessä aivan täysi kyrpä." Sen jälkeen hyväksy joko kyrpämäisyytesi ja jatka samaa rataa, tai ala ajatella myös muita.

Sen verran nyt asiasta jauhan että en itsekkään suinpäin ole jonon hänniltä änkemässä kaikkien ohi katsomatta ensin tilannetta, ehkä selitin huonosti mutta, tarkoitin en todellakaan roiku 10km jonon perällä vaan heti ohi kun järkevä turvallinen paikka tulee ohittaa.
 
Mikä vittu ihmisiä vaivaa? Satasen rajoitus, traktori edessä, traktorin perässä viiden auton jono ja joku aivan täysi idiootti painaa koko jonon ohi, kun ei kiinnostanut ilmeisesti odottaa vuoroaan. Tuo on suurinta kusipäisyyttä mitä liikenteessä voi tehdä ja ehdoton turpaanvedon paikka. Helvetin vaarallistakin vielä.

Itselläni on perverssio, jonka haluan vielä toteutttaa. Jostakin ensin jokin paska ja vanha pakunrämä, niin heitän kunnolla jonoa ohittavan ja etuilevan velkamersun eteen. Tai sitten aura-autolla sama juttu, olisi itselleni turvallisempi kun voimaa alla. Oikeastaan voisi ajaa aura-autolla vastapalloon tollasia kuskeja.
 
Itselläni on perverssio, jonka haluan vielä toteutttaa. Jostakin ensin jokin paska ja vanha pakunrämä, niin heitän kunnolla jonoa ohittavan ja etuilevan velkamersun eteen. Tai sitten aura-autolla sama juttu, olisi itselleni turvallisempi kun voimaa alla. Oikeastaan voisi ajaa aura-autolla vastapalloon tollasia kuskeja.

Ei ohituskieltoa, nopeus sallituissa rajoissa, kun ohitetaan 30 km/h tunnissa kulkevaa traktoria ja sen perässä olevaa jonoa -> Tuonelaan. Hmmph?
 
Siis mikä tuossa jonon ohittamisessa nyt on se ongelma? Jos ne traktorin takana jonottajat eivät halua mennä siitä traktorista ohi, vaan mieluummin ajavat 20km/h satasen alueella, niin miksi heitä ei voi ohittaa? Onko olemassa jokin kirjoittamaton sääntö, että useampaa kuin yhtä ajoneuvoa ei saa ohittaa kerralla?

Jos joku niistä jonossa olijoista lähtee sen traktorin ohi, niin silloin tietysti perässä tuleva hidastaa ja ohittaa tämän perässä. Mutta jos kukaan ei aio ohittaa, niin pitäisikö siinä sitten ajella maailman tappiin jonon perässä?

Erityisesti ihmetyttää tuo "etuilu"-sanan käyttö tässä yhteydessä, ja jopa suorat vertaukset kauppajonoon. Siis eihän maantiellä ole mitään järjestystä missä pitää odottaa vuoroaan. Jos henkilö A haluaa ajaa nopeusrajoitusta hitaammin, ja henkilö B haluaisi ajaa nopeusrajoituksen mukaan, niin henkilö B voi silloin ohittaa henkilön A, ja kumpikin pääsevät perille haluamallaan vauhdilla. Henkilö A ei siis menetä yhtään mitään siinä, että hänet ohitetaan. Ilmeisesti joitakin ihmisiä vain jotenkin henkisesti ahdistaa se, että heidät ohitetaan, ja se koetaan jonkinlaisena loukkauksena, mikä on täysin absurdia.
 
Jos joku niistä jonossa olijoista lähtee sen traktorin ohi, niin silloin tietysti perässä tuleva hidastaa ja ohittaa tämän perässä.

Pätee siinä tilanteessa, että edessä on jo joku ohittamassa. Takaa jo ohittavaa pitää väistää. Kokonaistilanne selviää peiliin katsomalla.
 
Siis mikä tuossa jonon ohittamisessa nyt on se ongelma?

Ongelma on se, että yksi omasta mielestään täydellinen autoilija löytää harva se päivä jotain itkemistä muista tielläliikkujista, jos liikenne ei sujukaan täsmälleen hänen kuvittelemallaan tavalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ongelma on se, että yksi omasta mielestään täydellinen autoilija löytää harva se päivä jotain itkemistä muista tielläliikkujista, jos liikenne ei sujukaan täsmälleen hänen kuvittelemallaan tavalla.

Kyllä ja pahimpia uuvatteja liikenteessä on nämä "muiden huomioonottajat", jotka ei noudata liikennesääntöjä (eli hiedän liikkeitään ei pysty ennakoimaan) vaan omasta milestään joustavat ja ottavat muut huomioon (eli näiden liikkeitä ei pysty ennustamaan) ja näin ollen lisäävät onnettomuusriskiä ja turhauttavat muita.
Just taas tänään tuli eteen tämä nykyään yhä lisääntyvä ilmiö: ohitus tai moottoritiellä ajava alkaa hidastaa, koska liittymästä on tulossa auto. Liittymästä tulijan on sopeutettava nopeutensa muuhun liikenteeseen, ei päinvastoin.

Nyt kun siinä sitten ajelee sitä liittymää pitkin, on mahdoton tietää, antaako hidastaja oikeasti tietä vai ei. Yrität itse hieman hidastaa, ettet kylkeen ajaisi, mutta moottoritiellä ajava vajakki painelee jarrua omalla tiellään. Jumalauta tuo turhauttavaa. Hidastaa kaikkien matkaa ja tekee toisen liikkeistä täysin arvaamattomia. Näin pösilö tulee lisänneeksi onnettomuusriskiä takana-ajavilleen mutta myös liittyjä joutuu arvaiemaan ja pälyilemään tavallista enemmän näiden "muiden huomioonottajien takia". Painukoon helvettiin ottamasta!
 
Tossa Powerhousun tapauksessa ainakin itelle tulee mieleen että sieltä viiden auton+traktorin takaa ohittamaan lähtevä ei välttämättä näe mitä siellä traktorin edessä tapahtuu.Lisäks ku se painaa sit tallan pohjaan ni eihän se voi tietää kuka niistä edessä ajavista tempasee hänen eteensä.Ite en lähtis sieltä vikana ryntäilee,kyllä se eka sieltä lähtee ku tilanne on hänen kyvyilleen sopiva.Ja kaikkienhan pitäs ajella kykyjensä mukaan eikä luulojen.
 
Tossa Powerhousun tapauksessa ainakin itelle tulee mieleen että sieltä viiden auton+traktorin takaa ohittamaan lähtevä ei välttämättä näe mitä siellä traktorin edessä tapahtuu.Lisäks ku se painaa sit tallan pohjaan ni eihän se voi tietää kuka niistä edessä ajavista tempasee hänen eteensä.Ite en lähtis sieltä vikana ryntäilee,kyllä se eka sieltä lähtee ku tilanne on hänen kyvyilleen sopiva.Ja kaikkienhan pitäs ajella kykyjensä mukaan eikä luulojen.
Näinhän se menee. Tietysti jos kukaan näistä viidestä autosta ei ohita traktoria, niin kyllä sieltä takaa saa lähteä ohi, mutta ei sieltä jumalauta tulla sitä samaa satasen vauhtia ja heitetä vasemmalle kaistalle kun jonon pää lähestyy ja paineta kaikkien ohi edes tarkistamatta tilannetta. Luulisi olevan kaikille selvää, että pääsääntöisesti se traktori halutaan ohittaa ja silloin ensimmäinen traktorin takana on ensimmäisenä vuorossa ja hänelle annetaan tilaa ohittaa eikä pusketa itse sieltä takaa blokkaamaan sen ensimmäisen ohitusmahdollisuutta.

Ja jos nyt vielä kerran väännän oikein rautalangasta mitä tässä tapauksessa tapahtui. Eli traktorin takana on jono jonka minä juuri saavutin ja hidastin jonon perään. Samoin teki mun takana tuleva, mutta sen takana tuleva ilmeisesti ei jaksanut hidastella kun sattui sopivasti, että tie aukesi juuri sillä hetkellä, joten hän painoi koko jonon ohi hidastamatta ja katsomatta onko sieltä edestä joku lähdössä ohi. Siinä suoraan traktorin takana on vähän heikompi näkyvyys ja ohittamaan lähteminen kestää hetken, joten lyhyehkön jonon päästä ehtii hyvin blokkaamaan sen ensimmäisen. Tämän yhden potentiaalisen vaaratilanteen jälkeen päästiin kaikki siitä traktorin ohi parissakymmenessä sekunnissa, eli ei siellä odoteltu ja ihmetelty, eikä jonon ohittajalla säästynyt aikaa juurikaan. Jos se jonon ensimmäinen ei olisi syystä tai toisesta ymmärtänyt katsoa peiliin, niin sieltä takaa olisi tullut tämä yksi satasta kylkeen tai perään. Ja vielä enemmän tämä vituttaa koska olin kerran itse se ensimmäinen auto, joka oli lähdössä ohi, mutta takaa tulikin joku hidastamatta samaa vauhtia ohi ja onnettomuus oli aika lähellä. Laitoin jo vilkun päälle ja olin kiihdyttämässä ja kääntämässä heti kun paikka vapautui, mutta huomasin että takaa joku tulee kovempaa, joten oli pakko veivata takaisin traktorin taakse.

Jos tästä ette vieläkään ymmärrä mikä siinä voi vituttaa ja jauhatte vielä sitä, että onko siellä takana odotettava kilometritolkulla tai vittuilette mun täydellisyydestä, niin siinä omassa liikennekäyttäytymisessä saattaa olla jotain parantamisen varaa.

Ja vielä tiedoksi, että mä olen kaukana täydellisestä, mutta tiedostan sen enkä pääsääntöisesti hölmöile liikenteessä, joten luulisin, että mulla on varaa sanoa joistakin asioista. Joskus sattuu vahinkoja, mutta edellä mainittu käytös, moottoritielle liittyminen kuuttakymppiä tai takaluukussa ajaminen ei ole vahinko. Oikeastaan puhun näistä siksi, että joku täälläkin voi tuntea piston sydämessään ja ehkä vähän tarkistaa omaa käyttäytymistään. Ymmärrän kyllä, ja niin tässäkin joillekin taisi käydä, että tunnetaan pisto sydämessä, mutta ei korjata omaa käytöstä vaan suututaan.

Yksi asia mikä harmittaa melkein joka päivä on se, kun moottorotiellä ohittaja palaa oikealle kaistalle aivan liian aikaisin, eli heti ohitettavan eteen. Olen tästäkin pari kertaa kirjoittanut, jos joku edes huomaisi tekevänsä itse samoin ja kiinnittää siihen seuraavalla kerralla huomiota.
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos nyt vielä kerran väännän oikein rautalangasta mitä tässä tapauksessa tapahtui. Eli traktorin takana on jono jonka minä juuri saavutin ja hidastin jonon perään. Samoin teki mun takana tuleva, mutta sen takana tuleva ilmeisesti ei jaksanut hidastella kun sattui sopivasti, että tie aukesi juuri sillä hetkellä, joten hän painoi koko jonon ohi hidastamatta ja katsomatta onko sieltä edestä joku lähdössä ohi. Siinä suoraan traktorin takana on vähän heikompi näkyvyys ja ohittamaan lähteminen kestää hetken, joten lyhyehkön jonon päästä ehtii hyvin blokkaamaan sen ensimmäisen.
Tuossa tilanteessa se ohittaja kuitenkin pääsi samalla kertaa kaikkien teidän ohi, eikä teillä mennyt juurikaan aikaa siinä hukkaan. Tarvinnut sitten erikseen vielä teitä kaikkia hidastelijoita ohitella, eikä hidastaa vauhtia. ;) En kyllä ymmärrä, mistä näit, ettei ohittaja katsonut, onko sieltä joku lähdössä ohi.

Ymmärrän kyllä oikeasti, mitä tarkoitat, mutta monesti on myös tilanteita, että se ensimmäinen tai toinen auto ei uskalla lähteä ohittamaan sitä traktoria/rekkaa/muuten vaan hidastelevaa autoa, ja siinä sitten körötellään pitkässä jonosssa kymmeniä kilometrejä. Lisäksi ajetaan aivan liian lyhyillä turvaväleillä, ettei kukaan vaan pääsisi takaa siihen väliin.
 
Tuossa tilanteessa se ohittaja kuitenkin pääsi samalla kertaa kaikkien teidän ohi, eikä teillä mennyt juurikaan aikaa siinä hukkaan. Tarvinnut sitten erikseen vielä teitä kaikkia hidastelijoita ohitella, eikä hidastaa vauhtia. ;) En kyllä ymmärrä, mistä näit, ettei ohittaja katsonut, onko sieltä joku lähdössä ohi.

Ymmärrän kyllä oikeasti, mitä tarkoitat, mutta monesti on myös tilanteita, että se ensimmäinen tai toinen auto ei uskalla lähteä ohittamaan sitä traktoria/rekkaa/muuten vaan hidastelevaa autoa, ja siinä sitten körötellään pitkässä jonosssa kymmeniä kilometrejä. Lisäksi ajetaan aivan liian lyhyillä turvaväleillä, ettei kukaan vaan pääsisi takaa siihen väliin.

On se noinkin ja sen traktorin tms. takaa eka auto voi nähdä huonoiten esim. tulevan pitkän suoran kun taas se perällä oleva näkee sen paremmin ja yleensä vastaa nopeimmin muuttuvaan tilenteeseen. Mutta tästä tässä kansankunnan tulevaisuutta ja tilaa koskevassa keskustelussa ei ollut kyse.
 
On se noinkin ja sen traktorin tms. takaa eka auto voi nähdä huonoiten esim. tulevan pitkän suoran kun taas se perällä oleva näkee sen paremmin ja yleensä vastaa nopeimmin muuttuvaan tilenteeseen. Mutta tästä tässä kansankunnan tulevaisuutta ja tilaa koskevassa keskustelussa ei ollut kyse.
Joo traktorinkuljettajan oikeastaan pitäisi näyttää esim. vilkulla, että tie on vapaa tai yksinkertaisesti pysähtyä hetkeksi tiensivuun, jos letkaa alkaa kertyä perään. Monesti näin tekevätkin, mutta vähintään yhtä monesti jää tekemättä.
 
Joo traktorinkuljettajan oikeastaan pitäisi näyttää esim. vilkulla, että tie on vapaa tai yksinkertaisesti pysähtyä hetkeksi tiensivuun, jos letkaa alkaa kertyä perään. Monesti näin tekevätkin, mutta vähintään yhtä monesti jää tekemättä.

Miten se näytetään vilkulla, siitä näkee kahdenlaista käytäntöä: tien keskelle ja tien sivuun vilkuttaminen. Jälkimmäinenhän voi tarkoittaa, että se on kääntymässä. Ensimmäinenkin voi tarkoittaa sitä. Joskus näkee näitä mystisiä monen kymmenen sekunnin vilkuttajia, jotka eivät kuitenkaan käänny. Tekee vainoharhaiseksi, ovatko sittenin kääntymässä, onko vilkku unohtunut päälle, onko marko nukahtanut ratin ja vilkun päälle vai vinkataanko siinä hyvästä ohituspaikasta.
 
En kyllä ymmärrä, mistä näit, ettei ohittaja katsonut, onko sieltä joku lähdössä ohi.
Kaikki tapahtui niin äkkiä, että ei se olisi sellaista ehtinyt katsomaan kun sen jälkeen kun vastaantuleva auto oli tullut ohi, niin tämä oli viiden sekunnin päästä jo musta ohi, eli se saavutti jonon ja painoi hidastamatta suoraan ohi kun näki paikkansa tulleen. Ei siis ole mitenkään mahdollista, että se olisi ollut sekuntiakaan siellä jonon perällä. Toisaalta ei sillä ole merkitystä vaikka olisi ollutkin. Ei sieltä silti tulla heti ensimmäisen paikan tullen ohi. Pitäisi edes yksi tai kaksi paikkaa katsoa ja todeta, että juu ei sieltä kukaan lähde ohi, joten minä lähden. Mutta kun minäkin vasta saavuin siihen jonoon eikä puhuta kuin muuttamasta sekunnista kun tämä jo tuli ohi, niin ei siinä mitään tilanteita kyllä katseltu.
 
Miten se näytetään vilkulla, siitä näkee kahdenlaista käytäntöä: tien keskelle ja tien sivuun vilkuttaminen. Jälkimmäinenhän voi tarkoittaa, että se on kääntymässä. Ensimmäinenkin voi tarkoittaa sitä. Joskus näkee näitä mystisiä monen kymmenen sekunnin vilkuttajia, jotka eivät kuitenkaan käänny. Tekee vainoharhaiseksi, ovatko sittenin kääntymässä, onko vilkku unohtunut päälle, onko marko nukahtanut ratin ja vilkun päälle vai vinkataanko siinä hyvästä ohituspaikasta.
No siis tietenkin vilkutetaan vasemalle. Tämä on kyllä ihan yleinen käytäntö mielestäni. Tietenkään ei risteyksen kohdalla näytetä vilkkua.

Kaikki tapahtui niin äkkiä, että ei se olisi sellaista ehtinyt katsomaan kun sen jälkeen kun vastaantuleva auto oli tullut ohi, niin tämä oli viiden sekunnin päästä jo musta ohi, eli se saavutti jonon ja painoi hidastamatta suoraan ohi kun näki paikkansa tulleen. Ei siis ole mitenkään mahdollista, että se olisi ollut sekuntiakaan siellä jonon perällä. Toisaalta ei sillä ole merkitystä vaikka olisi ollutkin. Ei sieltä silti tulla heti ensimmäisen paikan tullen ohi. Pitäisi edes yksi tai kaksi paikkaa katsoa ja todeta, että juu ei sieltä kukaan lähde ohi, joten minä lähden. Mutta kun minäkin vasta saavuin siihen jonoon eikä puhuta kuin muuttamasta sekunnista kun tämä jo tuli ohi, niin ei siinä mitään tilanteita kyllä katseltu.
Ok, ymmärrän. Minusta parempi juuri noin, että suoraan vaan painoi ohi, kun tilaisuus oli ja hyvä vauhti valmiiksi kuin, että olisi jäänyt jononperälle vähäksi aikaa ja sitten painanut ohi. Se on paljon ärsyttävämpää, että ajellaan jonossa jonkin ja sitten "etuillaan".
 
Ok, ymmärrän. Minusta parempi juuri noin, että suoraan vaan painoi ohi, kun tilaisuus oli ja hyvä vauhti valmiiksi kuin, että olisi jäänyt jononperälle vähäksi aikaa ja sitten painanut ohi. Se on paljon ärsyttävämpää, että ajellaan jonossa jonkin ja sitten "etuillaan".
Mun mielestä ei ollut parempi, koska se oli potentiaalinen vaaratilanne ja huonoa käytöstäkin vielä. Eikä se olisi edes joutunut etuilemaan, koska jono purkautui heti sen jälkeen. Tosin ei sitä olisi voinut ennalta tietää, että ohi olisi päässyt kuitenkin ihan kohta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom