Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Turha lakkoilla, kun aivar, kaleb ja kaverit tulee etelänaapurista tekemään halvemmalla. Monesti voi olla pienestäkin kiinni, että ehtii ajaa linjan ajoajan puitteissa, erityisesti silloin, jos matkaan on tullut jokin mutka tai muutos joka syö ajoaikaa. Siitä viiden minuutin ylityksestä voi saada niin kovat sakot, että se ei enää naurata. Eniten varmasti kuskeja vituttaa se, että haluaisi ajaa vakionopeudensäädin päällä, mutta edessä on epävarma autoilija jonka nopeus seilaa ja siitä syystä joutuu itse olemaan koko ajan skarppina. Olen itsekin joskus ajanut aamuyöstä pohjoiseen, kun rekka hönki perässä. Ymmärsin yskän ja annoin levikkeellä tietä, molemmat sai jatkaa turvallisesti omaa nopeuttaan.

Oon aina ihmetelly että eikö nuo rekkakuskit ole mitenkään järjestäytyneet kun pitää kerran lakia rikkoa ja vaarantaa muita jotta voi työnsä tehdä.

Mitä jos et saisikaan rahkaa kaupasta, tai se maksaisi euron purkilta enemmän? Olisitko valmis tähän?

Eikä ne hinnat tippuisi kiekottomilla ryssilläkään, kun reklamaatiot lisääntyis ja vakuutusmaksut kallistuis niin, että hyöty olisi +-0. Runkokuskina kokeiltu on, ja kaupoista alkoi tavarat myöhästellä, kun Igor nukkui väsymystään 30 kilometrin päässä.

Enkä edes aja autoa. Ajaisin ellei meillä olis järjettömiä ammattipätevyysvaatimuksia ja järjettömiä työaikalakeja. Toki hyvä että ne on, mutta joustamattomuus + rapsujen suuruudet ihan käsittämättömiä. Mutta onneksi Iigori ajaa minunkin puolesta ilman kumpaakaan velvoitetta 1,5 €/h.

Taas tuli oltua liikenteessä ja pakkohan sitä on purkaa pahaa oloaan. Joku aivan totaalinen idiootti ajeli pikkuautollaan seitsemääkymppiä maantiellä rekan roikkuessa takapuskurissa ja veti tietysti pitkää jonoa perässään. Ja jonossa oli ainakin toinenkin rekka, joka tuli mun takana. Sen taakse en nähnyt, että oliko muitakin, mutta jonon oli pakko olla aika pitkä. Miten vitussa sille ei tullut mieleen vetää vähäksi aikaa vaikka bussipysäkille ja päästää rekat ohi? Niillä on todennäköisesti jonkinnäköinen kiire ja ohittamiseen ei sellaisella ole mitään mahdollisuutta. Niille ei jää mitään muuta mahdollisuutta kuin ajaa sitä alinopeutta yhden urpon perässä joka ei tajua. Toisaalta voisin kyllä toivoa, että jos siellä liikenteessä jännittää niin helvetisti, niin voisi jäädä kotiin tai käyttää edes julkisia. Autot pois tuollaisilta apinoilta.

Ja kerronpa toisenkin tapauksen parin viikon takaa. Ajelin taas vähän pidempää siivua ja noin 100km matkan mun perässä ajeli auto ensinnäkin aivan liian lähellä ja siitä johtuen huomasin miten apparin paikalla joku piti jalkojaan kojelaudalla. Ja piti niitä siinä lähes koko sen matkan mitä se mun perässä ajoi. Eikö kuskillekaan tullut mieleen, että ensinnäkin tulee sanomista jos poliisit huomaa tuollaisen ja toisekseen se on helvetin vaarallistakin? Mieti nyt jos sattuu onnettomuus ja airbag laukeaa, niin siinä on asento vähän vitun mielenkiintoinen. Melko ihmeellistä toimintaa mun mielestä.

^meillä on talon edessa kunnon hidastetöyssyt. Pari vuotta sitten ajoin yhden vanhan koslan perässä, missä vänkärillä oli paljaat jalat kojelaudan päällä. Kuski ei tajunnut töyssyä ja veti viittäkymppiä sen päältä. Takaa näin kun keula pomppasi ilmaan ja paljaat jalat osuivat kattoon. Vänkäri tipahti jonnekin hanskalokeron alle :D Oli muutenkin hipin näköisiä tyyppejä.

Toisaalta voisin kyllä toivoa, että jos siellä liikenteessä jännittää niin helvetisti, niin voisi jäädä kotiin tai käyttää edes julkisia. Autot pois tuollaisilta apinoilta.

Ja Suomessa vastaavia apinoita riittää. Olen monesti miettinyt, että mitä noiden alinopeuksia ajavien päässä oikein pyörii ja tullut siihen tulokseen, että ei mitään. Ei se ole vaan sitä, että ei ajatella toisia vaan ne on vaan niin vitun tyhmiä etteivät tajua mitä tekevät. Tai alinopeuttakin ajavan vielä JOTENKIN siedän, jos henkilö tajuaa aika ajoin päästää muita(lähinnä rekkoja tai pidempää letkaa) ohi. Mutta tälläisiä ei (enää) juurikaan tuolla tien päällä näe. Iso osa nyky suomalaisista on satavarmaan ostanu ajokorttisa R-kioskilta.

Ja Suomessa vastaavia apinoita riittää. Olen monesti miettinyt, että mitä noiden alinopeuksia ajavien päässä oikein pyörii ja tullut siihen tulokseen, että ei mitään. Ei se ole vaan sitä, että ei ajatella toisia vaan ne on vaan niin vitun tyhmiä etteivät tajua mitä tekevät. Tai alinopeuttakin ajavan vielä JOTENKIN siedän, jos henkilö tajuaa aika ajoin päästää muita(lähinnä rekkoja tai pidempää letkaa) ohi. Mutta tälläisiä ei (enää) juurikaan tuolla tien päällä näe. Iso osa nyky suomalaisista on satavarmaan ostanu ajokorttisa R-kioskilta.

Monet ihmiset ajavat varmaan alinopeutta sen takia, että tikkarissa seisova lukema on suurin sallittu. Sen lisäksi, ennen poliisi sai mielivaltaisesti päättää, minkä verran ylitystä saa olla. Esim ukkini kertoi saaneensa sakot 3 km/h ylityksestä Lapissa keskellä ei yhtään mitään 80-alueella kasarin lopussa. Varmasti myös nykysukupolvista tulee alinopeutta ajavia, en kiistäm

^ riippunee aika lailla tilanteesta. Jos itse olisin jonon kärjessä ja ajaisin jo sallittua nopeutta, niin toteaisin että vetäkööt muut ohi jos on niin helvetillinen kiire. Jos taas ajaisin alinopeutta niin totta kai nostaisin nopeutta, koska kokemuksesta tiedän, että onhan se nyt rasittavaa jumittaa alinopeutta ajavan perässä.

Töistä ajelin kotiin (flunssassa ja väsyneenä, ihan pihalla muutenkin) satasta satasen rajotusalueella. Yhtäkkiä joku vetää sivutieltä eteen JA PYSÄHTYY siihen vitun kaistalle (yksi kaista tiellä molempiin suuntiin). Onneksi ei tullut vastaan ketään, kerkesin koukkaamaan sivulta, jos olisi tullut vastaan autoja niin olisi voinut ollu bemarinperä lytyssä ja pahasti (olisi ehtinyt jarruttaa toki, muttei tarpeeksi). Siis ei jumalauta mitä porukkaa, en paljoa kerinnyt katsomaan kuka se kuski oli kun 90km/h joutuu vetämään toiselle kaistalle ohituksen ilman vilkkua (näki kyllä hyvin ettei vastaan tullut ketään). Vittu että vituttaa, olis tajunnu ni olisin vetäny jarrut lukkoon sen auton edessä ja mennyt jututtamaan kuskia. Ei saatanan saatana kun miettii miten lähellä oli erittäin paha peräänajo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
trnaja, paahdoitko kenties pirkanmaalla menemään vai missä päin suomea pitää ottaa pesismaila mukaan, kun lähtee vaappumaan rattiin ?

Satakunnassa, n. 50km Porista. Saatana katkaistu haulikko pitäis hankkia tonne autoon sorkkaraudan kans.

Taisin itse olla tänä iltana ihan helvetin ärsyttävä asia liikenteessä. Arvioin risteyksessä jotenkin aivan päin vittua mahdollisuuteni keretä kääntymään, joutui siinä joku autoilija tekemään aika kovan jarrutuksen ettei ajanut perääni. Että vitutti ja hävetti, vieläkin vaivaa.

Ihmiset jotka ajaa perseessä kiinni vaikka ite ajaa lievää ylinopeutta, viimeks perjantaina urheilukadulla (helsingissä) kadulla missä 30 rajoitus koska koulu jne. ajoin n.35k-40m/h ja joku volsu ihan perseessä kiinni, vitutti niin tiputin nopeutta reilusti alle kolmeen kymppiin ihan vaan huvikseen. Koitti ohi oikealta :D mutta minäpä olin kääntymässä oikealle (sallinkadulle) joten se joutu vetää liinat kiinni, heh joskus tulee ihmeteltyä miks porukka lähtee liikenteeseen niin myöhään että 30 alueella pakko ajaa 50km/h.

Toi perseessä hinkuttaminen ärsyttää itseäkin. Satasen alueella yleensä ajan 110kmh/120kmh, riippuen millaista pätkää tietä ajan (täällä maaseudulla), yleensä ihmiset hinkuttaa aivan perseessä kiinni mutta ohitus näyttää heille olevan suuri ongelma.

Alkanut hiljalleen ärsyttämään kaupunkiliikenne. Kaikki on siihen asti hyvin kun on normaali tie missä on kaksi kaistaa, yksi kumpaankin suuntaan. Heti kun on useampi kaista samaan suuntaan niin kaistanvaihtosirkus alkaa ja tähän vielä lisäksi ne jotka luulevat olevansa jotain koviakin rallikuskeja. Tapauksia tulee päivittäin vaikka en edes aja paljoa kaupunki alueella max 20km päivässä ja silti ehtii näkemään jonkun urpon joka esim. vaihtaa vasemmalle kaistalle ajaa siellä 500m-1km, mistä sitten tungetaan 100m matkalla väkisin rampille mihin pitäisi päästä. Toinen on kun 4 kaistainen tie vaihtuu 2 kaistaiseksi, mikä siinä on että vielä viimeisillä metreilläkin pitää työntää jonosta ohi ja tunkea johonkin väliin ja aiheuttaa letkaan vielä enemmän jarruttelua.

Moottoritiellä ajetaan ohi ja heti vasemmalta kaistalta kiilataan suoraan rampille aiheuttaen hengenahdistusta esimerkiksi minulle, joka joutuu jarruttelemaan tämän takia. Myös se, että lähdetään ohittamaan moottoritiellä vakkari päällä, eikä voida lisätä nopeutta vaan ajetaan noin 1km/h nopeammin kuin minä, jolloin hiissasin vieressä ja meinasin päästä oikealta ohi, kun itselläni vauhti kiihtyi alamäessä.

Voi perkele. Menen hakemaan likkaa koulun kemuista. 100 muutakin autoa tulee samaan paikkaan. Pihaan on drive way ympyrän tapainen systeemi missä on oma haara sisään ja ulos ajamiselle. Edessä oleva auto stoppaa keskelle tietä. Autoja takana. Luulin sen jääneen mulkkuna odottelemaan vapaata paikkaa. Mutta sitten se sammuttaa koneensa. Ihmettelen hetken ja kävelen koputtelemaan auton ikkunaan. Siellä istuu muija kännykkäänsä räpläämässä. Valaisen tyyppiä, että hän on ajotiellä parkissa. "Ai oon vai????!!" sanoi hän, veti oven heti kiinni ja lähti etenemään. Pistin auton parkkiin, hain mukelon ja lähtiessä totesin saman tyypin ajaneen autonsa parkkiin poistumisväylälle. Tällä kertaa oli myös poistunut koko autosta. Voi vittu saatana. Onneksi nurmikon kautta pääsi ohi.

Moottoritiellä ajetaan ohi ja heti vasemmalta kaistalta kiilataan suoraan rampille aiheuttaen hengenahdistusta esimerkiksi minulle, joka joutuu jarruttelemaan tämän takia. Myös se, että lähdetään ohittamaan moottoritiellä vakkari päällä, eikä voida lisätä nopeutta vaan ajetaan noin 1km/h nopeammin kuin minä, jolloin hiissasin vieressä ja meinasin päästä oikealta ohi, kun itselläni vauhti kiihtyi alamäessä.

Mua ärsyttää autoilijat jotka ei käytä vakionopeudensäädintä. Yrität mennä niistä ohi niin johan niiden vauhti kiihtyki, sit meet takas taakse niin johan tippuu vauhti taas ja voi vittu saatana.

Meikällä ei ole vakionopeudensäädintä nykyisessä uudessa pelissä! On kyllä todella hankalaa pitää maantiellä tasanen vauhti, kun on tuota aiemmin tottunut käyttämään. Pahoittelen. Luulisi melkein, että kaikissa vähintään 2000-luvun autoissa tuo nyt löytyisi jo oletuksena, mutta lisävarustehan se edelleen on.

Suositut

Back
Ylös Bottom