Mua on alkanu vituttaan ylinopeutta ajelevat ihmiset. Mulla on tapana körötellä kesät talvet 110 mittarissa moottoritiellä, koska se on sellainen mukava keskiarvonopeus ajankulutuksen ja polttoainetaloudellisuuden välillä, kun työmatkaa tulee kuitenkin päivittäin 100 kilsaa yhteensä niin haluan vähän säästää. No kesällähän kaikki ajaa kovempaa ja siitä en valita koska se on mun oma valinta, että saa koko ajan ajella toinen silmä taustapeilissä ja vilkuilla mihin väliin sitä kehtaisi tunkea tota rekkaa ohittaessa, kun en halua alinopeutta kenenkään eteen tulla ja hidastaa sen matkaa. Koitan valkata aina sellaisen välin, että ehdin ohi omaa nopeutta tai sitten painan lisää kaasua. Mutta se on melko stressaavaa se jatkuva taaksepäin vilkuilu. Ajattelin, että talvella helpottaa kun nopeusrajoitus on se mitä mä ajankin.
Ja paskan marjat. Talvella on kymmenen kertaa enemmän perseestä, koska osa ajaa tarkasti rajoitusten mukaan tai rehellisesti alinopeutta ja niitä pitää ohitella ja sitten on edelleen se puolet autoilijoista jotka painaa reilusti 130 mittarissa kesät talvet ja niitä pitää väistellä. Eli enemmän ohitettavia mutta edelleenkin perkeleesti ohittavia. Miten mukavaa olisikaan jos täällä meilläkin olisi ihan oikeat moottoritiet neljällä (tai edes v...u kolmella) kaistalla eikä tollasia naurettavia kärrypolkuja. Olisi niin hemmetin hienoa ettei joka rekkaa ja jännittäjää ohittaessa tarvitsisi mennä sinne kaikista kiireisimpien kaistalle tien tukoksi ja seurata jatkuvasti peileistä mitä takana tapahtuu ja kuka tulee mitenkin kovaa.