Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koppalakki väitää aluksi, että suojatien eteen oli pysäköinyt auto jota piti väistää. Ei ollut. Myönsi tämän ja yliviivasi sen sakkolapusta. Tämän jälkeen väittää että joku olisi muka suojatielle ollut tulossa ja olisi pitänyt väistää. Ei ollut, mutta jostainhan se sakko on kirjoitettava. Miten tälläiset ihmiset saavat ylipäätään ajaa autoa, kun eivät eteensä näe, saatika valvoa liikennettä?
 
Mikään ei ärsytä enää Suomen liikenteessä. Tässä itänaapurin opetusvideo ärsyttävistä asioista

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uuden vuoden jälkeen, kun lähdettiin tulemaan takaisin lapista niin tiellä, jossa reunoissa oli jäiset "korokkeet" reunoissa eli urat helvetin keskellä, tuli vastaan auto niin keskellä tietä että ei ollu monesta sentistä kiinni että olis nokat kolahtanu. Jostain syystä ei yllättäny, kun apparin paikalla ollut kaveri sano, että oli venäläisissä kilvissä..
 
Näin piemään aikaan jälleen kerran vituttaa tee-se-itse-xenon-apinat. Vanhoihin passatteihin lyödään 900W netti-xenonit eteen, suunnataan ne päin vittua ja sitten ihmetellään, kun vastaantulijat räpyttelevät valoja. Erityisen mukavaa on, kun tällainen apina ajaa perässä. Järjetön häikäisy kaikista peileistä. Onneksi 95km/h kahdeksankympi alueella oli liian vähän viimeisimmälle sankarille, joka menikin ohi. Koska kundi ei valotarpeestaan päätellen nähnyt kunnolla, laitoin itsekin pitkät päälle ollessani jampan takana. Varmaan juippi jotenkin hämääntyi, kun yritti takasumarillaan jotenkin vastahäikäistä.

Sitten on taas kerran ne tyypit, jotka kohdatessa pimeällä tiellä laittavat pitkät takaisin päälle 5m ennen kohtaamista. Tehdäänkö tätä tahallaan? Joskus vielä teen U-käännöksen, ajan sankarin kiinni ja tapan sen omalla valoviiksellään.

Ja jos niitä xenonsumareita pitää käyttää, koska lisää valoa on aina parempi, niin miksei voi vain aina ajella pitkät päällä? Vielä ottaa toiseen käteen Magliten millä osoittelee penkkoja. Jos vaikka hirvi siellä lymyäisi. Tai koululainen.
 
Sitten on taas kerran ne tyypit, jotka kohdatessa pimeällä tiellä laittavat pitkät takaisin päälle 5m ennen kohtaamista. Tehdäänkö tätä tahallaan? Joskus vielä teen U-käännöksen, ajan sankarin kiinni ja tapan sen omalla valoviiksellään.
n.

Autokoulussa opetetaan että noin se pitää tehdä. 5metrin päästä ei vastaantulijan valot häikäise jos katsot suoraan eteenpäin.
 
Autokoulussa opetetaan että noin se pitää tehdä. 5metrin päästä ei vastaantulijan valot häikäise jos katsot suoraan eteenpäin.

Mulla sanottiin, jotta vaihdetaan sillo kun autojen keulat ovat samassa kohdassa. Tai yritetään vaihtaa.
 
Kyllä ne ilmeisesti kuuluu ihan oppikirjan mukaan vaihtaa muutamaa metriä ennen kohtaamista, näin teen itsekin. Jos joskus näen kodari76:n tekevän U-käännöksen ja ajavan minut kiinni, saat vilkku- ja valoviiksesi molempiin silmiisi, niin ei enää vastaava toiminta häiritse.
 
Vituttaa kaikki idiootit joita on vaan enemmän ja enemmän liikenteessä. 1 vanha farkkukuski joka tulit kolmion takaa eteen ja pysähdyit mun kaistalle poikittain odottamaan vasemmalle kääntymistä 60 aluella. Kiitos sulle, sai harjoitella peilijäällä väistöliikettä, teki melkein mieli ajaa kyljestä sisään että olisit oppinut olemaan, mutta ei viitsinyt jos olisi ollut vaikka lapsia kyydissä, en todellakaan ehtinyt nähdä.
Ajakaa siihen letkan perään ja pysähtykää niinkuin muutkin ja pysähtykää kerralla siihen metrin päähän edelläolevasta eikä ensin 5 metriä ja taas mennään, ei teidän takana olevia kiinnosta ajella minuuttikaupalla ryömintävauhtia teidän takana. Se on helpotus kun saa pysähtyä kokonaan. Koittakaa tajuta.

Älkää ajako ohituskaistaa kilometritolkulla 2 km/h alle rajoituksen, menkää vittuun siitä edestä jos teidän taakse alkaa tulla jonoa.
 
Eilen oli taas loistavaa meininkiä tiellä, Aamulla vitutti ihmiset ketkä ajaa 50km/h heti jos sattuu edes 2 lumihiutaletta leijumaan ja tottakai sumarit on laitettava silloin päälle.. Illalla taas vitutti ihmiset jotka ajavat kelistä riippumatta suurinta sallittua nopeutta, ei jumalauta pisteet varsinkin Punto kuskille joka painoi 100km/h ohituskaistaa pitkin jossa oli lunta varmaan 30cm ja näkyvyys oli luokkaa 15metriä ja myös Vectra ääliön kannattaisi vaikka ampua itsensä jos on noin kova hinku kuolla. Ei tarvitsisi välttämättä muita vaarantaa. Hienon näköistä touhua kun on varmaan 30 autoa jonossa edellä menevän auran perässä ja pässi painaa ohitse.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Autokoulussa opetetaan että noin se pitää tehdä. 5metrin päästä ei vastaantulijan valot häikäise jos katsot suoraan eteenpäin.

Autokoulussa opetettiin väärin tai ette vain tajua. Sentään et mennyt niin pitkälle, että selittelisit autokulun open neuvoneen katselemaan metsään autojen kohdatessa. Tai pistämään simmut kokonaan kiinni. Normaalisti tosin kannattanee katsoa vähän mitä se vastaantulija tekee. Mutta miksi vaihdat lyhyille ollenkaan? Eihän se häikäise, jos ei liikennettä seuraa.

Mutta näistä parista vastauksestahan näkee, että ei se vaan kaikilta suju. Ja sitten spedeillään valojen kanssa...
 
Autokoulussa opetettiin vaihtamaan lyhyillekkin toooodella myöhään, en tiedä onko nykyään jo päivitetty koulutussuunnitelmaa sielläkin kun autojen valot on kehittyneet ihan älyttömästi viimeisen 10v aikana. Mäkin muistan että opetettiin vaihtamaan pitkät takaisin 5m ennen kohtaamista mutta eipä viitsi ainakaan tolla nykyautolla näin toimia, häikäisee nimittäin tosi reippaasti jos ei ihan metsään vastaantulija tuijota.
 
Tuli muuten valoista mieleen yksi tilanne, missä sinko olisi ollut tosiasia. Tulen pilkkopimeällä pienemmältä tieltä isommalle ja aikeeni on vasemmalle kääntyminen. Vasemmalla on kuitenkin bussilevennys, johon joku äijä on vetänyt pakasta repäistyn E-Mersunsa parkkiin. Kaikki pitkät ja sumarit päällä. Jumalauta etten nähnyt mitään muuta vasemmalle, kuin 1000000 luxia Mesen valoa. Lopulta kun pääsee kääntymään niin siellähän se ukko on kravatti kaulassa leveä hymy naamalla juttelemassa kännykkäänsä. Melkein käännyin taas takaisin ja hirtin ukon skragasta taustapeiliin.

Tuli sieltä pari autoa oikealtakin. Koittivat räytellä Meselle valoja, muttei se äijää kiinnostanut. Varmaan oli hyvä juttu menossa sihteerin kanssa sen pikkareista ja kaulapannasta.
 
Mua on alkanu vituttaan ylinopeutta ajelevat ihmiset. Mulla on tapana körötellä kesät talvet 110 mittarissa moottoritiellä, koska se on sellainen mukava keskiarvonopeus ajankulutuksen ja polttoainetaloudellisuuden välillä, kun työmatkaa tulee kuitenkin päivittäin 100 kilsaa yhteensä niin haluan vähän säästää. No kesällähän kaikki ajaa kovempaa ja siitä en valita koska se on mun oma valinta, että saa koko ajan ajella toinen silmä taustapeilissä ja vilkuilla mihin väliin sitä kehtaisi tunkea tota rekkaa ohittaessa, kun en halua alinopeutta kenenkään eteen tulla ja hidastaa sen matkaa. Koitan valkata aina sellaisen välin, että ehdin ohi omaa nopeutta tai sitten painan lisää kaasua. Mutta se on melko stressaavaa se jatkuva taaksepäin vilkuilu. Ajattelin, että talvella helpottaa kun nopeusrajoitus on se mitä mä ajankin.

Ja paskan marjat. Talvella on kymmenen kertaa enemmän perseestä, koska osa ajaa tarkasti rajoitusten mukaan tai rehellisesti alinopeutta ja niitä pitää ohitella ja sitten on edelleen se puolet autoilijoista jotka painaa reilusti 130 mittarissa kesät talvet ja niitä pitää väistellä. Eli enemmän ohitettavia mutta edelleenkin perkeleesti ohittavia. Miten mukavaa olisikaan jos täällä meilläkin olisi ihan oikeat moottoritiet neljällä (tai edes v...u kolmella) kaistalla eikä tollasia naurettavia kärrypolkuja. Olisi niin hemmetin hienoa ettei joka rekkaa ja jännittäjää ohittaessa tarvitsisi mennä sinne kaikista kiireisimpien kaistalle tien tukoksi ja seurata jatkuvasti peileistä mitä takana tapahtuu ja kuka tulee mitenkin kovaa.
 
Mua on alkanu vituttaan ylinopeutta ajelevat ihmiset. Mulla on tapana körötellä kesät talvet 110 mittarissa moottoritiellä, koska se on sellainen mukava keskiarvonopeus ajankulutuksen ja polttoainetaloudellisuuden välillä, kun työmatkaa tulee kuitenkin päivittäin 100 kilsaa yhteensä niin haluan vähän säästää. No kesällähän kaikki ajaa kovempaa ja siitä en valita koska se on mun oma valinta, että saa koko ajan ajella toinen silmä taustapeilissä ja vilkuilla mihin väliin sitä kehtaisi tunkea tota rekkaa ohittaessa, kun en halua alinopeutta kenenkään eteen tulla ja hidastaa sen matkaa. Koitan valkata aina sellaisen välin, että ehdin ohi omaa nopeutta tai sitten painan lisää kaasua. Mutta se on melko stressaavaa se jatkuva taaksepäin vilkuilu. Ajattelin, että talvella helpottaa kun nopeusrajoitus on se mitä mä ajankin.

Ja paskan marjat. Talvella on kymmenen kertaa enemmän perseestä, koska osa ajaa tarkasti rajoitusten mukaan tai rehellisesti alinopeutta ja niitä pitää ohitella ja sitten on edelleen se puolet autoilijoista jotka painaa reilusti 130 mittarissa kesät talvet ja niitä pitää väistellä. Eli enemmän ohitettavia mutta edelleenkin perkeleesti ohittavia. Miten mukavaa olisikaan jos täällä meilläkin olisi ihan oikeat moottoritiet neljällä (tai edes v...u kolmella) kaistalla eikä tollasia naurettavia kärrypolkuja. Olisi niin hemmetin hienoa ettei joka rekkaa ja jännittäjää ohittaessa tarvitsisi mennä sinne kaikista kiireisimpien kaistalle tien tukoksi ja seurata jatkuvasti peileistä mitä takana tapahtuu ja kuka tulee mitenkin kovaa.

Kameratolpat motarille ;)
 
Tänä talvena on poikkeuksellisesti vituttanut kanssa-autoilijat paskoine renkaineen. Vituttaa odotella jonossa, kun edellä oleva auto sudittelee 30s paikallaan. Tai pahimmillaan ei pääse liikkeelle ollenkaan.
 
Tänä talvena on poikkeuksellisesti vituttanut kanssa-autoilijat paskoine renkaineen. Vituttaa odotella jonossa, kun edellä oleva auto sudittelee 30s paikallaan. Tai pahimmillaan ei pääse liikkeelle ollenkaan.

Sen siitä saa kun eivät omista nelikkoa :D Mäkistarteissa mukava kattoa, kun muut ruopii renkaat paskaksi eikä mihinkää.

Diy-ksenon ammareille tarjoan lisäpitkiä ihan surutta, jos ne on asennettu pitkin vittua.. Hammasrivistö loistaa kajuutassa :lol2:
 
Diy-ksenon ammareille tarjoan lisäpitkiä ihan surutta, jos ne on asennettu pitkin vittua.. Hammasrivistö loistaa kajuutassa :lol2:
Ja sit kiukutellaan kun joku homo tuli lisäpitkät päällä vastaan vaikken tehnyt mitään väärää. Yksikin kaveri heitti 90-luvun Bemariinsa tollaset ja sanoin sille, että vastaantulijat varmaan kiittää. Mutta ei se kuulemma ollut huomannut, että ne häikäisisi. Et kai kun ajat itse sitä autoa. Joskus on tapahtunut sitä, että joku roikkuu takapuskurissa kiinni ja valot osoittaa suoraan puunlatvaan. Se on hienoa sitten alkaa sääteleen kaikkia mahdollisia peilejä ettei verkkokalvot kärvenny.
 
Kun porukka ei osaa ryhmittyä kääntyessään valoissa joissa ei oo kaistaa kääntyville... Jäädään kuppaan siihen valojen kohdalle kun vois ajaa keskelle risteystä odottaan keltasia tai sopivaa välilä, ja samalla tulis tilaa ohittaa kyseinen auto.
 
Kumma miten alinopeutta ajava hermostuu täysin kun hänet ohittaa : tossa aamulla töihin tullessa joku körötteli 35kmh punasella farmariautolla 60kmh alueella, ja vastaantulijoita oli niin perkeleesti. Tyyppi ei millään tajua kiihdyttää vaikka jonoa kertyy taakse -> ohitin häiskän kun ensimmäinen tilaisuus tuli, kas kummaa tyyppi vetää kilarit ohituksesta ja löytää kaasupolkimen, alkaa ajaa perseessä kiinni ja keskari + nyrkki heiluu :face:

Näitä on lähiaikoina ollut vain enemmän, sama kuvio toistuu aina = reilu alinopeus 50 tai 60 alueella - ohitan, ohitettu vetää herneet. Onko nää jotain näitä äidin kultapoikia jotka miettii "minulla on oikeus ajaa niin hitaasti kuin haluan ja minuahan ei saa ohittaa"
 

Suositut

Back
Ylös Bottom