Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Useampi väläytys putkeen on merkki vaarasta edessä.

Mutta mikäli oikein ymmärsin hejopelin tekstin, niin välkytteli valoja edessäajavalle? Menisin minäkin moisesta räpsyttelystä hämilleni, ja reagoisin ainoastaan ajamalla lujempaa tai päästämällä ohi..
Niin siis olin kääntymässä isommalle tielle, muistaakseni vasemmalle (tiukka käännös) ja tuo auto tuli oikealta jolloin olin keula melkein suoraan kohti tämän keulaa ja tässä vaiheessa väläytin pitkiä pari kertaa eikä tämä reagoinut siihen mitenkään joten sitten kun käännyin siihen tielle ja ajettiin peräjälkeen samaan suuntaan niin väläytin vielä pari kertaa eikä auttanut, tuo ajoi siis kokoajan ylinopeutta mutta ajoi vielä kovempaa kun käännyin perään :D luuli kai poliisiksi mutta olis silti pitänyt tajuta heti ekalla väläytyksellä että valot tai tosiaan vaara edessä mutta kun en sillon vastaan ajanut. Mulle opetettiin muutenkin autokoulussa että jos joku ajaa ilman valoja vastaan ja haluaa siitä huomauttaa niin kaks väläytystä koska ekaa voidaan luulla vain töyssyksi tms. jonka johdosta valot välähti normaalia ylemmäs. Vaarasta sittaas varoitetaan vastaantuleville useammalla kuin kahdella väläytyksellä :D
E. Niin ja tein tuossa takana ajaessa vielä niinkin että muutaman kerran sammutin omat valot ja siitä suoraan pitkille mutta ei tajunnut :D Naiseksi epäiltiin kaverin kanssa kun ei pimeellä kelillä huomannut ajavansa ilman valoja.

Puhelinta räpläävät ihmiset, ihan uskomatonta sompailua näkyi taas liikenteessä ja lähes jokaisella puhelin korvalla mä en tajua miten se voi vaikuttaa suoraan ajamiseen ja ajonopeuteen joillain noin paljon.. Hommatkaa se perkeleen HF tai ajakaa pysäkille puhumaan paskaa.

Sori nyt vaan ihan kaikille ja jokaiselle erikseen mutta: 98 % noista puupäistä on naisia. Välillä vaikuttaa sille, että ilman kännykkää nainen ei osaa liikkua missään mitenkään: ei kävellä, ajaa pyörällä, ajaa autoa jne. Mikä helvetti siinä on. Joka asiasta tarvi raportoida sille yhtä puupäiselle kaverille, joka kans solkkaa samaan aikaan jossain toisessa autossa..

Kännykkään puhuessa reaktioaika nousee n. 1,5 sekuntia. Laskekaa siitä, monenko lapsen päälle kännykkään tupisija ehtii ajaa ennen kuin painaa edes jarrua. Senkin jälkeen auto liikkuu vielä metrejä nopeudesta riippuen.

Onneksi olkoon!

No jaa tää ois ehkä enemmänki mikä tänään ilahdutti liikenteessä juttu mutta käy myös ilmi mikä ärsyttää. Rampilta liittymässä motarille, lyhyt ohituskaista ja ruuhka. Jengi mun edellä siirtyy kiltisti välipätkälle ennen motaria ja minä siihen perään ja sitten joku tauno sieltä mun takaa vetää siihen kiihytyskaistan päähän ja laittaa vilkun päälle. Että on äijällä pokkaa. Mutta arvatkaa vaan pääskö se yhestäkään ohi. Ei päässyt. Koin suurta mielihyvää kun ajelin edellä ajavan perässä kiinni ettei tää idiootti varmana uskaltanu siihen väliin änkeä ja jäi mun taakse minne kuuluikin. Vittu mitä sakkia.

Sori nyt vaan ihan kaikille ja jokaiselle erikseen mutta: 98 % noista puupäistä on naisia. Välillä vaikuttaa sille, että ilman kännykkää nainen ei osaa liikkua missään mitenkään: ei kävellä, ajaa pyörällä, ajaa autoa jne. Mikä helvetti siinä on. Joka asiasta tarvi raportoida sille yhtä puupäiselle kaverille, joka kans solkkaa samaan aikaan jossain toisessa autossa..

Kännykkään puhuessa reaktioaika nousee n. 1,5 sekuntia. Laskekaa siitä, monenko lapsen päälle kännykkään tupisija ehtii ajaa ennen kuin painaa edes jarrua. Senkin jälkeen auto liikkuu vielä metrejä nopeudesta riippuen.

Onneksi olkoon!

Ja paskat ole 98 % naisia autoillessa puhelimeen puhuvat tyypit ja ei se reaktioaika normi naisella eikä miehellä nouse 1,5 sec. Saattaa nousta jos älypuhelimessa chattaillaan ja tekstareita lähetellään mut oletettavasti ei puhuessa imo vai onko sulla jotain tutkittua tietoa esittää väittämällesi asioille?

Ja paskat ole 98 % naisia autoillessa puhelimeen puhuvat tyypit ja ei se reaktioaika normi naisella eikä miehellä nouse 1,5 sec. Saattaa nousta jos älypuhelimessa chattaillaan ja tekstareita lähetellään mut oletettavasti ei puhuessa imo vai onko sulla jotain tutkittua tietoa esittää väittämällesi asioille?

In finnish please. Tv:ssä muutama vuosi sitten puhuttiin 1,5 sekunnista...niistä tutkijoista en mene takuuseen...Mutta kännykkään puhuminen on oikeastaan toisella tapaa huono juttu:Tutkijat vertasivat kännykän käyttöä autossa rattijuoppouteen

Ihan normitilanteessakin reaktioaika on sekunnin luokkaa: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...ista-luulee-voittavansa-fysiikan-lait/1946496

Mulla on puhelin autolaturissa, nii en tarvi handsfreetä. Se on yhtä pätevä, kuin kiinteästi asennettu, koska laturi on juminut tupakan sytkäriin kiinni, ja voihan lankapuhelimestakin mennä johto poikki (laturi irti).

In finnish please. Tv:ssä muutama vuosi sitten puhuttiin 1,5 sekunnista...niistä tutkijoista en mene takuuseen...Mutta kännykkään puhuminen on oikeastaan toisella tapaa huono juttu:Tutkijat vertasivat kännykän käyttöä autossa rattijuoppouteen

Ihan normitilanteessakin reaktioaika on sekunnin luokkaa: Poliisi: Osa autoilijoista luulee voittavansa fysiikan lait - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

Jos reaktioaika olis kaikilla sekunnin luokkaa niin kamppailu-urheilu olis aika tylsää : kuka ekana lyö niin saa tyrmättyä tyypin. Ja FPS pelejä PC:llä pelatessa ei takuulla oo reaktioaika sekuntia, kyllä se kuti nurkan takaa kurkkijan otsaan kopsahtaa nopeammin ;)
Onkohan toi sitten niin että jos ei keskity ajamiseen niin reaktio-aika on sekunnin luokkaa. Väitän että jos keskittyy ajamiseen ja on valppaana niin aika on lyhyempi.

Joo voihan se reaktio aika vähän siitä laskea kun skarppaa, mutta liikenteessä ne tilanteet tulee niin yllättäen, että joko tilanen on läheltä piti tilanne tai kolari. Tähän kun lisätään puhelin korvalle niin reaktiot hidastuu entisestään, kun ei ole molemmat kädet valmiina ratilla ja yhdellä kädellä tuskin onnistuu tiukka väistöliike. Ite oon muutaman vuoden ajanut kartingia kilpaa ja siinä on oppinut, että ennakoimalla pystyy välttämään osan tialnteista, mutta silti tulee tilanteita mitä ei voi ennustaa ja ehdi reagoimaan kunnolla vaikka on 100% skarppina. Ja vaikka ehditkin reagoimaan edessä tapahtuvaan tilanteeseen niin välttämättä, et ehdi väistämään sitä. Tämä on kyllä rauhoittanut omaa liikenne käyttäytymistä, kun pääsee radalla ajamaan niin kovaa kuin pääsee ja liikenteessä sitten muun liikenteen mukaan. Mun mielestä kaikkien näiden teiden ritareiden, jotka luulee olevansa jotenkin parempia kuskeja tulis käydä ajamassa jossain radalla tms. ja siellä kokea se vaaratilanne. Rauhoittaa kummasti liikennekäyttäytymistä.

Jos reaktioaika olis kaikilla sekunnin luokkaa niin kamppailu-urheilu olis aika tylsää : kuka ekana lyö niin saa tyrmättyä tyypin. Ja FPS pelejä PC:llä pelatessa ei takuulla oo reaktioaika sekuntia, kyllä se kuti nurkan takaa kurkkijan otsaan kopsahtaa nopeammin ;)
Onkohan toi sitten niin että jos ei keskity ajamiseen niin reaktio-aika on sekunnin luokkaa. Väitän että jos keskittyy ajamiseen ja on valppaana niin aika on lyhyempi.

Oiskohan toi liikenne hivenen eri asia kuin pelin pelaaminen ja napin painaminen...vaatisiko hivenen kokonaisvaltaisempaa tilanteen hahmottamista ja sen oivaltamista, että liikenteessä peliä ei voi seivata. Kun henki lähtee, se lähtee. Peliä ei voi sitten aloittaa enää alusta. Vois miettiä vähän, millaisia tilanteita väittää analogisiksi..l.

Sellaiset kuskit ärsyttää, joilla on helvetin kiire seuraaviin punaisiin odottamaan.

Eilenkin liu'uin moottorijarrutuksella kohti seuraavaa valoristeystä, jossa oli punaiset ja letka pysähdyksissä. Takapuskurissa roikkui joku, jolla tuntui olevan hirveä kiire kääntymään vasemmalle ja hänellekin oli punaiset. Kun vasemmalle kääntyvä kaista alkoi, tämä roikkuja kiihdytti vauhdilla minun ohitse ja samantien joutui jarruttamaan siihen letkan perään ja pysähtymään. Samaan aikaan minun kaistalle vaihtui vihreät ja pääsin itse (pysäyttämättä vauhtia) jatkamaan sujuvasti matkaa ja ohitin tämän puskurissa roikkujan.

No, itsehän olenkin täydellinen kuski..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ärsyttävät asiat liikenteessä(joitain mitä päälimmäisenä tulee mieleen)
Täällä pikkuteillä:
-Minuakin hiljempaa ajavat jotka köröttelevät montakymmentä kilometriä mutkasta tietä eikä viitti päästää ohi tai siiten päästää ohi sellasessa paikassa jossa on todella vaarallista/mahotonta mennä ohi.
-nuo hiton tukkirekat, kun tulevat keskellä tietä vastaan mäen takaa(juu juu tiedän reuna voi sortua jne) mutta usein niin keskellä että oikeesti keskellä, mahotonta mahtuu ohi.
Tien kunto usein.
(no eipä tullu mieleen mikä muu täällä ärsyttää kun suht harvoin meilläpäin toisia autoja liikkuu)
Kaupunki liikenteeseen: en puutu enempää kun se vaan on ihan perseestä(anteexvaan) -liikennevalot, hirvee hälinä, muut ihmiset sompaa ei mun juttu ajan kyllä sielläkin jos pitää en ole arka ajamaa mut vituttaa jonottaa jne...
-huonot kaistaopastee
Valtatiet:
- tyhmissä paikoissa ohittelut
-perä edellä tupsahtelevat
-jos ajan huonosti kiihtyvällä autolla vituttaa pappa joka ohitus kaistan alkaessa painaa kaasun pohjaa ohituskaistan lopulla himmaa takas "60"

ja tuohon kännykkään puhuminen ja autolla ajo joo joo kuulen aina isännältä siitä kun se yrittää mulle soittaa kun oo tulos vaik kotio päin ja yrittää soittaa mulle... mulla koputtaa... muttuonkin soratie osuuden 45km voi käyttää hyödyksi ja lörpötellä/kysellä kuulumisia, tuleepahan ajettua melkein nopeus rajotusten mukaa eikä esim ajettua kii/karkuu naapurin isäntää tai muuta vastaavaa. no nykysin vähempi puhelen ajaessa.

ja jos oon sellasella autolla liikenteessä jossa huonot valot se harmittaa pimeellä siis.
no olishan sitä liikenteestä rutisemista vaikka kuinpaljon mut nyt nukkuun (isäntä käski :( pakko mennä kun koululaisii pitää tietysti mun herättää aamulla eka 5.30 et kerkee taksiin/kouluun)

Itseäni ärsyttävät ihmiset jotka ajavat aina puskurissa kiinni.

Muutama päivä sitten eräs vanhempi herrasmies ei pitänyt ajotyylistäni. Ajoin 40 alueella juurikin sen 40km/h, mutta tämä ajotyyli ei kyseistä herrasmiestä miellyttänyt. Takanani ajanut herrasmies piti "turvaväliä" maksimissaan 1 metrin sekä vilkutteli jatkuvasti pitkiä ajovaloja. Mies seurasi minua kaupan pihalle ja kertoi kuinka paikkani ei ole liikenteessä, vaan aivan jossain muualla. Olen kuulema tyypillinen bmw-kuljettaja, eli täysi pelle sekä mulkku.

Oikeastaan ensimmäistä kertaa kävi mielessä, että pitäisikö menettää turpaanvetoneitsyys.

1. Eräänä päivänä moottoritietä ajellessani joku homo liittyi moottoritielle alinopeutta ja tippaakaan välittämättä muusta liikenteestä. Olin juuri takakulman kohdalla (mahdollisesti kylläkin kuolleessa kulmassa) kun sieltä rynnitään väkisin sekaan. Pakkohan siinä oli kunnolla jarruttaa kun vasemmallekaan ei mahtunut väistämään. Yllättävästi se vauhti löytyi vasta vähän myöhemmin ja matkanopeus oli enemmän kuin mulla. Ihan kiva kun se nopeus olisi löytynyt jo siinä rampilla.

2. Eräänä toisena päivänä motarilla pimeyden jo laskeuduttua joku toinen epähetero tulee takaa horisontista jollain isolla ramilla tai vastaavalla kovaa ja pitkät koko ajan päällä. Oliskohan ollut lisäpitkätkin vielä. Ajoi monen auton ohi ne pitkät päällä ja kermana kakun päällä apinalla oli vielä takana joku kirkas valo, en tiedä kyllä yhtään mikä, mutta sillä se häikäisi muita ohituksen jälkeenkin. Kunnioitettavaa sinänsä, että noin puhdasta kusipäisyyttä tapaa liikenteessäkään harvoin, vaikka kaikenlaista mulkkua siellä liikkuukin.

Alkanut vituttaa kun työmatkalla sama auto ajaa ihan miten sattuu aina ja joko kaveri on Mailman onnekkain tai sitten hänellä on oltava tutkanpaljastin, sen verran monta kertaa ollut tutkia tällä välillä ja koskaan en ole nähnyt kyseistä autoa pientareella. Viimeksi eilen näin kun tää taas ajoi arviolta 120km/h 80 alueella aivan puskista vetäs liinat kiinni ja ajoi tasan 80km/h ei mennyt kauan kun poliisiauto tuli vastaan, väilittömästi poliisin mentyä auto repäisi taas 40km/h lisänopeutta.

Sinänsä kiinnosta yhtään jos joku ajaa ylinopeuksia mutta kun tää ajaa aina ja vaarantaa kyllä muidenkin henkiä liikenteessä, on vaan ajan kysymys millon napsahtaa.

Alkanut vituttaa kun työmatkalla sama auto ajaa ihan miten sattuu aina ja joko kaveri on Mailman onnekkain tai sitten hänellä on oltava tutkanpaljastin, sen verran monta kertaa ollut tutkia tällä välillä ja koskaan en ole nähnyt kyseistä autoa pientareella. Viimeksi eilen näin kun tää taas ajoi arviolta 120km/h 80 alueella aivan puskista vetäs liinat kiinni ja ajoi tasan 80km/h ei mennyt kauan kun poliisiauto tuli vastaan, väilittömästi poliisin mentyä auto repäisi taas 40km/h lisänopeutta.

Sinänsä kiinnosta yhtään jos joku ajaa ylinopeuksia mutta kun tää ajaa aina ja vaarantaa kyllä muidenkin henkiä liikenteessä, on vaan ajan kysymys millon napsahtaa.

No aika päivänselvästi on kyllä tutkanpaljastin tuossa tapauksessa kyseessä :D Ei kukaan nyt intuitiolla noita tutkia väistele .

Kyllä, oon itsekkin ihan sata varma tosta paljastimesta.. Voipi olla että seuraavan kerran kun käy vastaavaa joutuu kilauttaa vihjepuhelun

Otat rekkarin ylös ja soitat poliisille. Kerrot että olet nähnyt monta kertaa sen työmatkan aikana ajamassa ylinopeutta ja aina "juuri sopivasti" lyönyt liinat kiinni kun poliisiauto on ollut tuloillaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom