Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäis vaan ottaa se takalasi autoista pois (joissain on tehokkaasti tätä yritetty) niin ei tarvis katella olan yli. Turha sinne taaksepäin siitä lasista on nähäkään :)

Ärsyttää kun pari pisaraa tulee taivaalta ni jengin usko omiin ajotaitoihinsa loppuu tyystin ja motarilla nopeus putoaa kaheksaan kymppiin.
 
Totta kai se nyt on parempi katsoa sinne taakse suoraan, jos se on mahdollista. Näkökenttä on laajempi, syvyyttä on helpompi hahmottaa kuin peileistä. Mä en ymmärrä, miten sieltä peileistä näkis paremmin, ellei sit oo mavessa satuttanut niskaansa katsomalla sivulle, ja kaulan liikkuvuus on rajoittunut ;)
 
Totta kai se nyt on parempi katsoa sinne taakse suoraan, jos se on mahdollista. Näkökenttä on laajempi, syvyyttä on helpompi hahmottaa kuin peileistä. Mä en ymmärrä, miten sieltä peileistä näkis paremmin, ellei sit oo mavessa satuttanut niskaansa katsomalla sivulle, ja kaulan liikkuvuus on rajoittunut ;)
Peileistä näkee auton ääriviivat, sekä niitä ympäröivän maailman, takaikkunasta näkee ehkä parkkihallin takaseinää, mutta ei esim auton sivulta tulevaa taaperoa, ostoskärryä ym. Syvyyden hahmottaminenkin on vähän niin ja näin, minä en ainakaan takaikkunan kautta hahmottaisi syvyyttä sen paremmin, kuin peilistäkään ja puskurihan ei pääty takaikkunaan, joten sen etäisyyttä kohteeseen on aika paha arvioida takaikkunasta.
 
Totta kai se nyt on parempi katsoa sinne taakse suoraan, jos se on mahdollista. Näkökenttä on laajempi, syvyyttä on helpompi hahmottaa kuin peileistä. Mä en ymmärrä, miten sieltä peileistä näkis paremmin, ellei sit oo mavessa satuttanut niskaansa katsomalla sivulle, ja kaulan liikkuvuus on rajoittunut ;)
Ei muuten ole. Peileistä on paljon turvallisempaa. Just viikonloppuna jouduin autoineni kolhaisun uhriksi kun tyyppi kurkki takalasista ja jäin ilmeisesti c-pilarin taakse. Takakulmaan tuli osuma. Jos olisi katsonut sivupeilistä, olisi nähnyt mut.

Näin tänään muuten komean suoritteen moottoritielle liittymisestä. Joku uuno seisoi autoineen kiihdytyskaistan päässä vilkku vasemmalle. Noin siinä käy jos sinne sekaan koittaa mahtua ajamalla kuuttakymppiä. Mä en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Mä en tajua miten se ei mene paksukalloisten autoilijoiden päähän, että paras tapa liittyä moottoritielle on ajaa samaa nopeutta kuin liikenne siellä moottoritiellä. Se on komeeta joskus ajella sellaisen takana joka liittyy kuuttakymppiä sinne. Siinä alkaa vähän itseäkin jännittää.
 
Näin tänään muuten komean suoritteen moottoritielle liittymisestä. Joku uuno seisoi autoineen kiihdytyskaistan päässä vilkku vasemmalle. Noin siinä käy jos sinne sekaan koittaa mahtua ajamalla kuuttakymppiä. Mä en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Mä en tajua miten se ei mene paksukalloisten autoilijoiden päähän, että paras tapa liittyä moottoritielle on ajaa samaa nopeutta kuin liikenne siellä moottoritiellä. Se on komeeta joskus ajella sellaisen takana joka liittyy kuuttakymppiä sinne. Siinä alkaa vähän itseäkin jännittää.

Moottoritielle liittyminen tuntuu olevan monelta aika hukassa. Mä tossa muutama viikko sitten juuri liityin motarille ja takana tullut volvo lähti vielä minusta ohi. Kiihdytyskaistaa oli jäljellä n.150metriä tuossa kohdassa, kun huomasin, että kiihdytyskaistan päässä on peräkärryn kanssa joku hätävilkuilla. Kun matkaa oli enää n.50metriä päätti tämä tauno lähteä liikkelle ilman vilkuttamista. Ajoin puoliksi pientareella ja puoliksi minun kaistalla. Vähän jännitti siinä kohtaa, kun 3autoa rinnakkain. Teki mieli käydä vähän leipomassa.
 
Ehkä mulla on sit eri näkökulma tähän, ku oma auto on aina ollut mallia viistoperä, ja peilit tietty henkilöautolle ominaisesti pienet. Taka- ja sivutakaikkunoista näkee mun mielestä laajemmin ku peileistä tässä tapauksessa. En sit tiiä onko asiasta eri mieltä olevat liikuntarajoitteisia, vai onko ajoneuvona joku saatanan panssarivaunu :D
 
Ajoneuvoina volvo 940 ja opel omega. Silloin tällöin myös citroen C5. :D peileistä kyllä oppii näkemään, kuinka lähellä lähestyvä seinä on.

Melko ärsyttävä asia liikenteessä on sää tällä hetkellä. Pitää vaihtaa kesärenkaat takas.
 
Ihanaa kun on nämä heijastimettomat itsarikandidaatit liikkeellä aamuhämärässä. Paras ylitti maantietä suojatiettömällä kohalla tänään, ilman pienintäkään kiirettä (löntysti). Onneksi mies oli mukana ja sen just ajoissa huomas...! Silti tuli jo pieni kiiru jarrua painaa.
 
Ei muuten ole. Peileistä on paljon turvallisempaa. Just viikonloppuna jouduin autoineni kolhaisun uhriksi kun tyyppi kurkki takalasista ja jäin ilmeisesti c-pilarin taakse. Takakulmaan tuli osuma. Jos olisi katsonut sivupeilistä, olisi nähnyt mut.

Näin tänään muuten komean suoritteen moottoritielle liittymisestä. Joku uuno seisoi autoineen kiihdytyskaistan päässä vilkku vasemmalle. Noin siinä käy jos sinne sekaan koittaa mahtua ajamalla kuuttakymppiä. Mä en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Mä en tajua miten se ei mene paksukalloisten autoilijoiden päähän, että paras tapa liittyä moottoritielle on ajaa samaa nopeutta kuin liikenne siellä moottoritiellä. Se on komeeta joskus ajella sellaisen takana joka liittyy kuuttakymppiä sinne. Siinä alkaa vähän itseäkin jännittää.

Joskus se kiihdytyskaista on vähän lyhyt että tarvii olla joku ferrari että saat sataseen kiihdytettyä.
 
Takaikkunasta voi ehkä nähdä laajemmin, mutta kaikki tarkkuus peruuttamisessa ja monessa muussakin asiassa tulee peileistä.

Näin. Peileistä näkee sentin tarkkuudella missä kyljet menee. Ei muuten varmasti pysty kukaan peruuttaamaan takalasista katsomalla niin että kylki on sentin päässä pylväästä. Peruuttaminen takalasista tiiraillen on suurpiirteistä. Sen huomaa kun katsoo ihmisiä parkkipaikalla.
Jos takapuskuri pitää saada lähelle seinää niin ihan lopuksi katsoo takaikkunasta josta kyllä munkin mielestä hahmottaa hyvin etäisyyden tai ovi auki ja kurkkii sieltä.
Toi peruutustesti/harjoitus autokouluun ihan minkä joku mainitsi ois muuten ihan törkeen hyvä idea, ihan b-kortillekin siis. En ymmärrä miks sellasta ei ole.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No eipä sen mikään 150 metriä suoraa tietä peileistä tarvis olla. Mutta esim itse tein taskuparkin kahteen kertaan ja 90 peruutuksen risteykseen kahteen kertaan. Kysyin vielä erikseen, että pitääkö peruuttaa peileistä, niin vastaus oli että tyyli vapaa.

Mun mielestä joku peruutusrata vois olla aika jees. Keiloja ja silleen. Ja useempana eri ajokertana.
 
Joskus se kiihdytyskaista on vähän lyhyt että tarvii olla joku ferrari että saat sataseen kiihdytettyä.
Ei oo tullu ikinä vielä niin lyhyttä kiihdytyskaistaa vastaan että olisi millään autolla tarvinnut kaasua ihan pohjaankaan painaa. Ja mun tehokkain auto on ollut hurjat 136 hevosvoimainen voimanpesä. Ja laiskin 90 hepoinen. Pointti oli kuitenkin siinä, että vaikka se kiihdytyskaista olisi kymmenen kilometriä pitkä niin 50 % autoilijoista ajaa siinä liian hiljaa.
 
Puhelinta räpläävät ihmiset, ihan uskomatonta sompailua näkyi taas liikenteessä ja lähes jokaisella puhelin korvalla mä en tajua miten se voi vaikuttaa suoraan ajamiseen ja ajonopeuteen joillain noin paljon.. Hommatkaa se perkeleen HF tai ajakaa pysäkille puhumaan paskaa.
 
Lähiaikoina on vituttanu kuskit, jotka kiihdyttää laiskasti. En nyt tarkota, että pitää lähteä renkaat sutien hakien huippuaikaa nollasta viitenkymppiin, mutta tiettyä selkärankaa siinä kiihdytyksessä pitäis olla. Liikenne on sujuvampaa ja käsittääkseni (ei kyllä itseä kiinnosta vittuakaan kyseinen seikka) ripeä kiihdytys vähentää kulutusta. Vituttaa ajella kuskin perässä, jolla kestää kolmesataa metriä kiihdyttää viiteenkymppiin.

Ootan muuten innolla liukkaita kelejä. Mä en oo ymmärtäny ikinä sitä, että jos ei osaa tai uskalla ajaa liukkaalla, niin onko silloin pakko ajaa? Jos ei oo taitoa, voi kouluttautua. Pelkojenkin pitäis hävitä sen osaamisen myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Tyypit jotka ei tajua että auton kaasupoljinta voi käyttää reippaamminkin, jos on tarvetta.
Tänään venasin pitkään yhden sankarin takana liittymistä sivutieltä päätielle, koska ajotaidoton ei osannut kiihdyttää autoaan useiden satojen metrien väleihin päätiellä liikkuvien autojen välillä, vaan odotti ja odotti ja odotti kunnes yhtään autoa ei tullut niin pitkällä matkalla kuin näkyy :face:
Pääkaupunkiseudulla ruuhka-aikana ei kyllä tällaisia sankareita paljoa jaksais katella, muutenkin matkat kestää pitkään.
 
Porukka ketkä vetää ilman valoja liikenteessä eikä reagoi pitkien väläyttelyyn mitenkään vaikka niitä rämpyttäis 10sek

Olen huomannut, että omien valojen sammuttaminen hetkeksi (ja sitten väläytys perään, jos ei tehoa) menee paljon paremmin perille.

e: Peruuttamisesta, minä kyllä vilkaisen yleensä ensin takalasista (peilin kautta tai päätä kääntämällä), sitten peruutus sivupeileistä. Niistä kun ei näe mahdollisesti suoraan takana olevaa estettä. Sit jos tarvii peruuttaa esim jotain mökkitietä pitkin, se kyllä tapahtuu liki pelkästään takaikkunasta mulkoillen, ellei tie ole niin kapea, että vaatii tarkkuutta.
 
Useampi väläytys putkeen on merkki vaarasta edessä.

Mutta mikäli oikein ymmärsin hejopelin tekstin, niin välkytteli valoja edessäajavalle? Menisin minäkin moisesta räpsyttelystä hämilleni, ja reagoisin ainoastaan ajamalla lujempaa tai päästämällä ohi..
 
Eikä se kaasun painaminenkaan riitä vaan autossa on myös vaihteet sitä varten että niitä käytetään. Isoimmalla vaihteella kun lähdetään 50km/h vauhdista kiihdyttää niin pitäis olla oikeasti heppoja koneessa.

Kaks pykälää suoraan pienemmälle niin kyllä polkuautokin kiihtyy riittävästi.
 
Poliisin tutkia on tällä viikolla näkynyt ainakin Keski-Suomessa ja Pohojanmaalla niillä tienpätkillä, joilla kesällä on satasen rajoitus. Ihan täydet kesäkelit noilla teellä mutta pitäähän sitä kerätä rahaa valiton kirstuun. Aivan pelkkää rahastusta tuo on. Liikenneturvallisuuden valvomisen kanssa noilla tutkauksilla ei ole mitään tekemistä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom