Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pari rekkakuskia päätti kokeilla motarilla aamuruuhkassa, kumman rekka kulkee lujempaa. Ohittaja meni gepsin mukaan 89 km/h, ohitettava arviolta 88,5 km/h. Ohitustapahtuma kesti aika kauan.

Yleisesti ottaen kyseinen ammattikunta ei ärsytä, ja rekkakuskit jäällä on paras autoihin liittyvä ohjelma top gearin jälkeen :).

Toi on kyllä helvetin arsyttävää. Ite ajan moisia vehkeitä työkseni ja tuo kuvaamasi tilanne alkaa olla päivä päivältä yleisempää.
Joku fiksaatio on toisilla "ammattilaisilla" alkaa kiihdyttää, kun joku heitä alkaa ohittamaan.

Enkä muutenkaan tajua motarilla ohituksia jos nopeusero on noinkin pieni.
 
Tämä risteys on ilmeisesti jotenkin erityisen hankala hahmottaa. Siinä kääntyy siis kaksi rinnakkaista kaistaa oikealle, joista oikeanpuoleinen jatkuu hämeenlinnanväylälle helsingin suuntaan. Opastekylteistä ja kaistaviivoista huolimatta lähes joka kerta tuosta ajaessa joku oikaisee oikeanpuoleiselta kaistalta vasemmalle ja meinaa tulla viereisellä kaistalla ajavan auton kylkeen. Jatkuvista läheltä piti -tilanteista huolimatta en ihme kyllä ole vielä nähnyt tuossa yhtään kolaria, mutta tarkkana saa olla.

Päivittäin tulee tästä ajeltua ja itsekkään en ole koskaan nähnyt että tuossa olisi kolissut. Monta kertaa joutunut soittamaan torvea ja tekee väistöliikkeitä kun ihmiset ei osaa ajaa tossa oikein.
 
Tämä risteys on ilmeisesti jotenkin erityisen hankala hahmottaa. Siinä kääntyy siis kaksi rinnakkaista kaistaa oikealle, joista oikeanpuoleinen jatkuu hämeenlinnanväylälle helsingin suuntaan. Opastekylteistä ja kaistaviivoista huolimatta lähes joka kerta tuosta ajaessa joku oikaisee oikeanpuoleiselta kaistalta vasemmalle ja meinaa tulla viereisellä kaistalla ajavan auton kylkeen. Jatkuvista läheltä piti -tilanteista huolimatta en ihme kyllä ole vielä nähnyt tuossa yhtään kolaria, mutta tarkkana saa olla.
Ideaparkin pihasta lähtee ihan samalla tavalla. Tosin oikeanpuoleinen kaista menee sekä oikealle, vasemmalle että suoraan. Vasen kaista taas menee vain vasemmalle. Kuitenkin sitten Tampereelle ja Helsinkiin pitääkin ottaa se oikeanpuolinen kaista, ja suurin osa idiooteista kääntyy vasemmalta kaistalta suoraan sitten oikeanpuoleiselle. Torvea saapi soitella suunnilleen joka kerta, kun ite toki otan aina valmiiksi sen oikeanpuoleisen, jolta käännyn vasemmalle.
 
Päivittäin tulee tästä ajeltua ja itsekkään en ole koskaan nähnyt että tuossa olisi kolissut. Monta kertaa joutunut soittamaan torvea ja tekee väistöliikkeitä kun ihmiset ei osaa ajaa tossa oikein.

Mut tuossa ainakin hämää se että siinä tosiaan ei tiedä kummalle kaistalle pitäisi kääntyä, kun siinä on 3 kaistaa joista kahdesta pitäisi valita oikea, enkä tarkoita nyt oikeanpuoleista. Ja koska vasemman puoleiselta kaistalta käännytään hämeenlinnanväylälle, niin opasteen mukaan sitä kai ymmärtää että pitäisi mennä suoraan vasemmanpuoleisella kaistalle. Lisäksi valoista saa teoriassa mennä suoraan toisen (eli sen keskimmäisen) kaistan yli, jos matka ei ole pitkä ja on kääntymässä kys. kaistalta heti pois. Näin ainakin itselleni aikoinani autokoulussa opastettiin ja Keravalla on yksi vastaava risteys ja siinä sitä sitten harjoiteltiin.

edit: myisin auton heti pois jos vain pääsisin julkisilla paremmin töihin. Vituttaa omistaa auto, vituttaa ajaa autolla ja vituttaa muiden autot sekä niiden vielä vittupäisemmät kuskit. Lisäksi muita vituttaa kun ajan autoa.
 
Sinä kuopion keskustassa noin kello 13, jäätelöäsi ruuhkaisella tiellä, tienvarressa hätävilkut päällä imenyt molopää.
Hienosti toimittu. Aiheutit jumalattoman tukoksen sillä tuning rottelollasi. Toivottavasti illalla löydätte sinulle muuta imettävää kuin se jäätelö. Oli sen näköinen kuski ,että olisi vähän lihaisampikin tikku voinut maistua.
 
Ja nythän on myös niin, että jos kapealla kadulla vapaan parkkipaikan kohdalla vilkku paukahtaa päälle, ja jarruvalot alkavat loistaa, niin ei myöskään ajeta siihen ihan takapuskuriin kiinni, kiitos.

Jono liikkuu 25km/h ja silloin se väli ei ole 100m. Eli keep on driving vaan eikä vilkutella ohimenneitä mahdollisuuskia

Se oli enemmänkin yleinen kommentti, eikä sun tapaukseen erityisesti tarkoitettu. Joskus tuntuu että ajetaan ihan tahallaan kauempaa takapuskuriin kiinni kun alkaa taskuparkata.
 
Tuosta taskuparkistakin pääsisi eroon, jos teillä olisi enemmän vinoparkkeja. En tiedä miksi näin ei ole? Paljon mukavampi niihin on ainakin ajella.
 
Liikenteessä matelijat ja teiden tukot vituttaa joka päivä.
Lisätään tähän vielä, että samat tulppakuskit löytävät sen kaasun, kun heistä pääsee ohi.

Pari päivää sitten ajelin Lielahdesta Hervantaan ja hieman Särkänniemen jälkeen Hakametsään asti on n. 3 km tietä ilman liikennevaloja ja rajoitus 70 km/h. Oikealla kaistalla ajoi paku 65 km/h ja vasemmalla kaistalla edettiin 4 neljän auton letkassa vauhdikkaammin 67 km/h - itse olin letkan viimeinen odottamassa ohi pääsyä. Keli oli kesäinen, joten syynä alinopeuteen oli varmaankin tietämättömyys mittarivirheestä ja haluttomuus vaihtaa vakionopeussäätimen asetusta. Sitten kaksi kilometriä myöhemmin pääsin pakun ohi oikealle kaistalle ja ajelin noin 75 km/h kärkeen ja Hakametsän valoihin pääsin vasemman kaistan ensimmäiseksi odottelemaan. Valoista lähtiessä kiihdytin oikeaa kaistaa nopeammin, että pääsin jonon kärkeen, kun 500 metrin päässä tietyön vuoksi kaikkien täytyy siirtyä oikealle. Tietyön alussa rajoituksen muuttuessa 50 km/h:ksi, aiempi tulppakuski tulikin sitten noin satasta ohitseni, jotta pääsi lyömään taas jarrut pohjaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vilkun käyttämättä jättäminen. Se on sitä varten ettei muiden tarvitse arvailla mitä on tapahtumassa. Vituttaa odottaa risteyksissä ja liikenneympyröissä turhaan.

Jos joku tulee taustapeiliin, se tarkoittaa sitä että se ajaa nopeammin kuin sinä. Anna tietä. Äläkä varsinkinkaan aja vasemmalla kaistalla kahta kilometriä jonkun rinnalla niin ettei pääse vasemmalta tai oikealta ohi. Mun puolesta saat ajaa vaikka 20 kmh alinopeutta kunhan joku kaista vetää.

Kaistan vaihto ohituksen jälkeen suoraan mun eteen niin että kivet ja kurapaska ropisee konepellille ja tuulilasiin. Jos edessä on kilometri tyhjää moottoritietä niin miksi vitussa teet näin?
 
Vilkun käyttämättä jättäminen. Se on sitä varten ettei muiden tarvitse arvailla mitä on tapahtumassa. Vituttaa odottaa risteyksissä ja liikenneympyröissä turhaan.
Ja vilkun voisi laittaa päälle ajoissa, jos sitä jopa vaivautuu käyttämään. Edessä olevan auton jarruvalot pamahtavat päälle ja saa ihmetellä, mitä hittoa se jarruttelee suoralla tyhjällä tiellä... Sitten metri ennen jotain risteystä, kun nopeus on nolla, pistetään vilkku päälle. Voisi ensin laittaa sen vilkun ja sitten ruveta hidastelemaan!
 
Vaikka hiljaa ajamisessa ei olekaan mitään vikaa, ja on hyvä että ajavat rauhallisesti ja turvallisesti. Mutta silti eniten vituttaa 5km/h ajavat papat, tietysti kiva että pääsevät omalla autolla liikkumaan, mutta vittuuun-mun-tieltä-mulla-on-kiire!!!
 
Pari päivää sitten ajelin Lielahdesta Hervantaan ja hieman Särkänniemen jälkeen Hakametsään asti on n. 3 km tietä ilman liikennevaloja ja rajoitus 70 km/h. Oikealla kaistalla ajoi paku 65 km/h

Pieni tarkennus: rajoitus on 60 km/h aina Petsamon kohdalle asti (Nesteen rampin päässä vasta vaihtuu).

Itse ajan Kekkosentietä noin mittari75:ää, ja koko ajan autoa menee hissukseen ohi (luullevat 70:n rajoitukseksi?). Sitten kun rajoitus lopulta nousee kympillä samat autot tulevat samaa vauhtiaan hiljalleen perä edellä vastaan.
 
Voisi ensin laittaa sen vilkun ja sitten ruveta hidastelemaan!

Meille opetettiin yli 20 vuotta sitten autokoulussa, että ensin pitää syttyä vilkun, sitten vasta jarruvalojen. Jotenkin tuntuu siltä, että nykyään tätä helppoa sääntöä ei enää muisteta. Prkl.
 
Meille opetettiin yli 20 vuotta sitten autokoulussa, että ensin pitää syttyä vilkun, sitten vasta jarruvalojen. Jotenkin tuntuu siltä, että nykyään tätä helppoa sääntöä ei enää muisteta. Prkl.
Mua ärsyttää toi sama asia. Olisi kiva tietää siitä aikeesta kääntyä ennen kuin jarruvalot syttyy edessä, niin osaisi ennakoida vähän paremmin, eikä palaisi hermo siihen, kun apina hidastelee muka turhaan suoralla tiellä.

Ja tänään: Mikä niissä liikennesäännöissä on niin vaikeaa? Miten se väistämissääntö menikään? Risteys oli + muotoinen. Olin liikennevaloissa toisena autona. Ensimmäisellä autolla oli vilkku vasemmalle. Vastaan oli tulossa autoja. Mutta kas kummaa, kun valot vaihtuu, niin tämä mun edessä oleva auto vetää ihan suorilta vasemmalle varomatta yhtään ja suoraan vastaantulijoiden eteen. Saa olla aika jäässä, että sellaisen virheen tekee. Mutta kun ei tää ollut edes eka kerta. Useamminkin näkee liikenteessä porukkaa, jolle ei olisi ikinä pitänyt antaa ajokorttia. Ja tossa risteyksessä on vielä yksi kaista joka suuntaan, eli monikaistaisuus ei voi hämätä, että tästä saa kääntyä väistämättä ketään.
 
Mua ärsyttää toi sama asia. Olisi kiva tietää siitä aikeesta kääntyä ennen kuin jarruvalot syttyy edessä, niin osaisi ennakoida vähän paremmin, eikä palaisi hermo siihen, kun apina hidastelee muka turhaan suoralla tiellä.

Ja tänään: Mikä niissä liikennesäännöissä on niin vaikeaa? Miten se väistämissääntö menikään? Risteys oli + muotoinen. Olin liikennevaloissa toisena autona. Ensimmäisellä autolla oli vilkku vasemmalle. Vastaan oli tulossa autoja. Mutta kas kummaa, kun valot vaihtuu, niin tämä mun edessä oleva auto vetää ihan suorilta vasemmalle varomatta yhtään ja suoraan vastaantulijoiden eteen. Saa olla aika jäässä, että sellaisen virheen tekee. Mutta kun ei tää ollut edes eka kerta. Useamminkin näkee liikenteessä porukkaa, jolle ei olisi ikinä pitänyt antaa ajokorttia. Ja tossa risteyksessä on vielä yksi kaista joka suuntaan, eli monikaistaisuus ei voi hämätä, että tästä saa kääntyä väistämättä ketään.
Olin kaverin kyydissä muutama vuosi sitten ja joku mummo käääntyi vastaavassa tilanteessa suoraan eteen ja kolarihan siitä tuli. Todettiin mummolle että sinun syyksihän tämä nyt menee niin mummo vastaa silmät pyöreinä: "Kuinka niin???!!!"
 
Meinasi taas pää räjähtää liikenteessä tänään. Kaksikaistainen tie, kaksi autoa mun edessä, yksi per kaista. Toisella kaistalla liikennevaloista Volvon kiihdytys etenee yhtä nopeasti kuin mannerjään sulaminen, vaihdan toiselle kaistalle jossa Saappi tuntuu kiihtyvän ehkä jopa 1 km/h nopeammin. No Saapin kiihtyvyys tietysti loppuu juuri sillä hetkellä kun vaihdan kaistaa, molemmat jatkaa onnellisesti rinnakkain 10 km/h alinopeutta. Vittu miten voi olla mahdollista että kaksi autoa luo liikenneruuhkan, menisi nyt vaikka tivoliin ajamaan jotain karuselliautoja ja painuisi vittuun yleisestä liikenteesä. SAATANA! :curs:

Enkä todellakaan aja kovaa, haluaisin vain kiihdyttää rajoituksen mukaiseen nopeuteen kohtuullisessa ajassa, ei kärsivällisyys oikein riitä kun pitäisi pitää kierrokset alle 2000 ettei tulisi edellä ajavan perä vastaan.
 
Liitytään valittajien jatkoksi noista hidastelijoista.

Länsiväylällä ajaminen aamulla. Tuntuu olevan ylivoimasen vaikeeta kääntää se romu sinne oikealle kaistalle jos siellä on 500m tyhjää ja takaa tullaan 20km/h kovempaa.
Sitten näytetää paskasta naamaa kun mennään oikealta ohi ja näytetään peukkua loistosuorituksesta.


Shanen tilanteesta tuli mieleen kun kerran näin liikenteessä samanmoisen tilanteen. Kaksi autoa rinta rinnan ja joku tuntematon golffi selkeesti tahtoi tästä dynaamisesta duosta ohi. No tilaahan ei tietenkään annettu niin golffi pamautti pientareelta ohi. Sekään tosin ei toiminut vihjeenä. Sama perseily jatkui tosta huolimatta.
 
Se ärsyttää kun moottoritielle tullaan 100 rajoitukseen 60 ja ängetään vaan väkisellä johonkin väliin.

Ja ehkä vielä enemmän vituttaa ne jotka hädissään väistelevät niitä kuuttakymppiä tielle tulijoita vasemmalle kaistalle. Ja toki myöskin motarilta poistuessa hiljennellään kilometri ennen liittymää takasin sinne kuutenkymppiin ennen kuin voi poistua sieltä tieltä, eikä tietenkään missään vaiheessa ihan sitä satasta ajetakkaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom