Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi kiesus että on taas ollu kiihdytyskaistaongelmia joillakin. Ajan töihin reittiä, jossa kiihdytyskaistalle eksyy läheisestä kaupasta AINA joku perheenäiti, tai eläkeläinen kukkahattutäti/papparainen, joka ajaa autoaan vain joskus ja jouluna. Jumankauta siinä on LYHYT kiihdytyskaista, ja silloin ois ihan hyvä painaa sitä hemmetin kaasua, kiva kun nää pirun idiootit kiihdyttelee pikkuhiljaa sinne n.50km/h ja yrittää sitten löytää kohtaa mihin tuikata kauppakassinsa. Muutama viikko sitten joku mestari veti kiihdytyskaistalla liinat kiinni ja siinähän oli jo kohtuullisen katastrofin ainekset...
 
Vaikka kaistaopastekyltit ja kaistamerkinnät ovat niin selkeät kuin olla voi, niin joka aamu joku vitun homoapina yrittää jatkaa vasemmalta kaistalta suoraan

Kuulostaa Hämeenpuiston ja Satamakadun risteykseltä pohjoiseen ajettaessa. Siinä ei edes ole poikkeusjärjestelystä kyse, vaan vasemmalta kaistalta on aina saanut vain kääntyä vasemmalle.
 
Päivän täsmäavautuminen...

Etelä-Espan ja Fabianinkadun risteyksessä on ilmeisesti jotain aivot tappavaa säteilyä nyt, kun liikennejärjestelyt ovat vähän poikkeavat kun Kappelin kohdalla tehdään remppaa. Vaikka kaistaopastekyltit ja kaistamerkinnät ovat niin selkeät kuin olla voi, niin joka aamu joku vitun homoapina yrittää jatkaa vasemmalta kaistalta suoraan ja vielä silmät kiinni tippaakaan ympärilleen katsomatta, kun on liian vitun pässi ymmärtääkseen että jos opasteiden mukaan vasemmalta kaistalta pääsee vain vasemmalle niin silloin siltä käännytään vasemmalle eikä ajeta sinne minne nokka näyttää. Ei jaksa edes laskea, montako kertaa joku paviaani on jo käytännössä yrittänyt ajaa kylkeen. Yleensä porukka sentään oppii poikkeusjärjestelyt melko nopeasti, mutta tästä on ilmeisesti tullut joku varhaisalzheimer-autoilijoiden vakioreitti.
Tota noin, tiehän on siinä kohdassa kaksikaistainen ja opaste näyttää että kaksi kaistaa jatkuu suoraan ja vasemmalta käännytään vasemmalle. Ainakin näin maalaisena olen käsittänyt että tässä kohdassa on kaksi kaistaa ja kolmas alkaa vasta valojen jälkeen. Ainakin kaistaviivoja on nykyisellään vain yksi, se maalattu mikä ei kuvassa näy. No kuitenkin, ei toimi tietyön jälkeen takaisin omille kaistoille palaaminenkaan sitten millään. Tuonne kääntyvien kaistalle koukanneet eivät pääse takaisin yhtä kaistaa vasemmalle päin, koska vasemmanpuoleisella kaistalla olijat eivät koukkaa työmaan jälkeen yhtä kaistaa vasemmalle kuten merkkien mukaan pitäisi. Tämän seurauksena jengi vilkuttelee ties minne ja liikenne seisoo kuin kullit häissä.
 
Tota noin, tiehän on siinä kohdassa kaksikaistainen ja opaste näyttää että kaksi kaistaa jatkuu suoraan ja vasemmalta käännytään vasemmalle.

Fabianinkadun risteykseen on tälläkin hetkellä merkitty selvästi kolme kaistaa ja ennen risteystä on keltaiset opastekyltit, jotka yksiselitteisesti näyttävät että risteyksestä vasen kaista kääntyy vasemmalle ja kaksi muuta suoraan. Silloin vasemmalta kaistalta ei ajeta suoraan vaan käännytään vasemmalle.

No kuitenkin, ei toimi tietyön jälkeen takaisin omille kaistoille palaaminenkaan sitten millään. Tuonne kääntyvien kaistalle koukanneet eivät pääse takaisin yhtä kaistaa vasemmalle päin, koska vasemmanpuoleisella kaistalla olijat eivät koukkaa työmaan jälkeen yhtä kaistaa vasemmalle kuten merkkien mukaan pitäisi. Tämän seurauksena jengi vilkuttelee ties minne ja liikenne seisoo kuin kullit häissä.

Ei kyllä pitäisi. Ennen Fabianinkadun risteystä oleva opaste koskee vain Fabianinkadun risteystä ja koska muita merkintöjä ei ole, niin tietyön jälkeen olemassa olevat merkit (kuva) ja kaistamerkinnät ohjaavat oikealta kaistalta Unioninkadulle, vasen kaista (=normaali keskikaista) jatkuu suoraan ja mikään ei velvoita sitä ajavia koukkaamaan vielä pykälää vasemmalle tietyön jälkeen. Liikenteen sujuvuuden kannalta voisi olla parempi että vasen käytössä oleva kaista kappelin kohdalla olisi ohjattu tietyön jälkeen vasemmanpuoleisimmalle kaistalle, mutta nyt mikään ei velvoita vaihtamaan sille.

e: tai katsonpa huomenna merkinnät vielä kerran, etten puhu läpiä päähäni, mutta jos järjestelyn pitäisi mennä kuten Ghostrider kuvasi niin on kyllä maailman paskimmat järjestelyt käytössä, kun ei sen enempää minä kuin ilmeisesti kukaan muukaan paikalla ajavista ole tuollaista huomannut.
 
Ajelin yks päivä kohti sovittua tapaamista hieman myöhässä ja siis kiire oli. Kylätiellä eteeni ilmaantui köröttelemään pappara pikku audillaan ja jarrutti vauhdin käytännössä nollaan hidastustöyssyjen kohdalla, liu´utteli yli ja kiihdytti tooodella hitaasti kohti seuraavaa. Kolme töyssyä tota pumppausta jaksoin katsella ja neljännen kohdalla en edes jarruttanut töyssylle tullessa vaan kurvasin rinnalle tarkoituksena mennä ohi. Pääsinkin jo tämän audinpapan edelle niin eikös tämä urpo paina tallan pohjaan ja puske sieltä takaisin rinnalle. Siinä sitten mutkan lähestyessä molemmat kiihdytettiin talla pohjassa kun mutkan takaa jo puski auto vastaan. Sen verran alkoi keittää että aloin ihan kylmästi vaihtaa kaistaa vaikka audi olikin rinnalla. No papparalla sen verran vielä äly juoksi että se veti liinat kiinni ja kehtasi vielä soittaa torvea perään..

Siis ei vittu että tollaset urpot ottaa niin kaaliin ettei ole todellista. Jos ei olis ollut kiire niin olisin ihan salettiin pysäyttänyt autot ja käyny nappaamassa papalta uton avaimet ja viskannut ne pusikkoon.. Mistä noita maanteiden ritareita oikein sikiää...
 
^
höm, pappa ei antanut tilaa ja kehtasi suutua kun yritit tahallasi ajaa kylkeen? Uittu mikä pelle!

Onhan tuo kiihdyttäminen toisen ohittaessa aika keijoa, mutta väkisin päälle ajaminen kyllä jonkinverran keijonpaa.

Ajokortit murolaatikosta ja asenteet lastentarhasta, teillä molemmilla.

-Franco
 
Ajelin yks päivä kohti sovittua tapaamista hieman myöhässä ja siis kiire oli. Kylätiellä eteeni ilmaantui köröttelemään pappara pikku audillaan ja jarrutti vauhdin käytännössä nollaan hidastustöyssyjen kohdalla, liu´utteli yli ja kiihdytti tooodella hitaasti kohti seuraavaa. Kolme töyssyä tota pumppausta jaksoin katsella ja neljännen kohdalla en edes jarruttanut töyssylle tullessa vaan kurvasin rinnalle tarkoituksena mennä ohi. Pääsinkin jo tämän audinpapan edelle niin eikös tämä urpo paina tallan pohjaan ja puske sieltä takaisin rinnalle. Siinä sitten mutkan lähestyessä molemmat kiihdytettiin talla pohjassa kun mutkan takaa jo puski auto vastaan. Sen verran alkoi keittää että aloin ihan kylmästi vaihtaa kaistaa vaikka audi olikin rinnalla. No papparalla sen verran vielä äly juoksi että se veti liinat kiinni ja kehtasi vielä soittaa torvea perään..

Siis ei vittu että tollaset urpot ottaa niin kaaliin ettei ole todellista. Jos ei olis ollut kiire niin olisin ihan salettiin pysäyttänyt autot ja käyny nappaamassa papalta uton avaimet ja viskannut ne pusikkoon.. Mistä noita maanteiden ritareita oikein sikiää...

No onneksi itse toimit fiksusti niin näytit mallia.
 
On se sata kertaa keijompaa körötellä kävelyvauhtia ja sitten painaa kaasu pohjaan kun joku koittaa mennä ohi kuin se että koittaa tälläsen ritarin kiilata ojaan. Oikeestaan pitäis saada mitali moisesta.
 
Mutta onneksi kuitenkaan kukaan sivullinen ei jäänyt alle, kun alfaurokset ottaa mittaa toisistaan. Jos niitä hidastetöyssyjä oli useampiakin, niin ilmeisesti siellä on jotain mitä varoa ja väistää?

Käytin sarkasmia, eli mielestäni kirjoittajakaan ei toiminut järkevästi, näin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fabianinkadun risteykseen on tälläkin hetkellä merkitty selvästi kolme kaistaa ja ennen risteystä on keltaiset opastekyltit, jotka yksiselitteisesti näyttävät että risteyksestä vasen kaista kääntyy vasemmalle ja kaksi muuta suoraan. Silloin vasemmalta kaistalta ei ajeta suoraan vaan käännytään vasemmalle.
Juu, tänään kävelin tuosta ohi ja niinpä olikin sitten viime näkemän ilmestynyt lisää maalauksia ajorataan. Maalausten mukaan siis vasemmalta kaistalta joko käännytään vasemmalle, tai vaihdetaan yksi kaista oikealle ennen risteystä. Oikealta kaistalta sitten vaihdetaan niin ikään yksi kaista oikealle ennen risteystä. Tosin tätä ei moni näytä noudattavan, vaan ajavat suoraan sitä kaistaa jolle vasemmalla kaistalla olijoiden pitäisi siirtyä ennen risteystä.

Ei kyllä pitäisi. Ennen Fabianinkadun risteystä oleva opaste koskee vain Fabianinkadun risteystä ja koska muita merkintöjä ei ole, niin tietyön jälkeen olemassa olevat merkit (kuva) ja kaistamerkinnät ohjaavat oikealta kaistalta Unioninkadulle, vasen kaista (=normaali keskikaista) jatkuu suoraan ja mikään ei velvoita sitä ajavia koukkaamaan vielä pykälää vasemmalle tietyön jälkeen. Liikenteen sujuvuuden kannalta voisi olla parempi että vasen käytössä oleva kaista kappelin kohdalla olisi ohjattu tietyön jälkeen vasemmanpuoleisimmalle kaistalle, mutta nyt mikään ei velvoita vaihtamaan sille.

e: tai katsonpa huomenna merkinnät vielä kerran, etten puhu läpiä päähäni, mutta jos järjestelyn pitäisi mennä kuten Ghostrider kuvasi niin on kyllä maailman paskimmat järjestelyt käytössä, kun ei sen enempää minä kuin ilmeisesti kukaan muukaan paikalla ajavista ole tuollaista huomannut.
Jos liikennemerkkiä katsoo, niin tietyön jälkeen pitää vaihtaa yksi kaista vasemmalle. Siinä merkissä kummatkin kaistat tekevät mutkan oikealle ja toisen vasemmalle. Eli koukkaavat tietyön kohdalla yhden kaistan oikealle, jonka jälkeen palaavat takaisin omille kaistoilleen. Liikenteen sujuvuuden takia näin pitääkin olla, sillä tällöin menee kaksi kaistaa koko ajan suoraan ja kääntyvät pääsevät kääntyilemaan omilta kaistoiltaan. Jos tietyön jälkeen ei tarvitsisi vaihtaa vasemmalle, joutuisivat oikeaa kaistaa aiemmin ajaneet joko kääntymään Unioninkadulle tai tekemään kuten nyt näyttävät tekevän, eli vaihtamaan jonon keskelle keskikaistalle jotta pääsevät jatkamaan suoraan. Toi paikkahan on ihan samanlainen kuin Kehä kolmoselta ja Hämeenlinnan motarilta tutut shikaanit, samalla tavalla kaistat kurvaavat tietyön kohdalla. Tosin Kehällä jengi pitää oman kaistansa kuten kuuluukin, eikä aja suoraa linjaa kaistoilla puikkelehtien.
 
Ajelin yks päivä kohti sovittua tapaamista hieman myöhässä ja siis kiire oli. Kylätiellä eteeni ilmaantui köröttelemään pappara pikku audillaan ja jarrutti vauhdin käytännössä nollaan hidastustöyssyjen kohdalla, liu´utteli yli ja kiihdytti tooodella hitaasti kohti seuraavaa. Kolme töyssyä tota pumppausta jaksoin katsella ja neljännen kohdalla en edes jarruttanut töyssylle tullessa vaan kurvasin rinnalle tarkoituksena mennä ohi. Pääsinkin jo tämän audinpapan edelle niin eikös tämä urpo paina tallan pohjaan ja puske sieltä takaisin rinnalle. Siinä sitten mutkan lähestyessä molemmat kiihdytettiin talla pohjassa kun mutkan takaa jo puski auto vastaan. Sen verran alkoi keittää että aloin ihan kylmästi vaihtaa kaistaa vaikka audi olikin rinnalla. No papparalla sen verran vielä äly juoksi että se veti liinat kiinni ja kehtasi vielä soittaa torvea perään..

Siis ei vittu että tollaset urpot ottaa niin kaaliin ettei ole todellista. Jos ei olis ollut kiire niin olisin ihan salettiin pysäyttänyt autot ja käyny nappaamassa papalta uton avaimet ja viskannut ne pusikkoon.. Mistä noita maanteiden ritareita oikein sikiää...
Tarviit selkeesti tehokkaamman auton, jos "pikku-auditkin" pystyvät estämään ohituksen.
 
Jos liikennemerkkiä katsoo, niin tietyön jälkeen pitää vaihtaa yksi kaista vasemmalle. Siinä merkissä kummatkin kaistat tekevät mutkan oikealle ja toisen vasemmalle. Eli koukkaavat tietyön kohdalla yhden kaistan oikealle, jonka jälkeen palaavat takaisin omille kaistoilleen. Liikenteen sujuvuuden takia näin pitääkin olla, sillä tällöin menee kaksi kaistaa koko ajan suoraan ja kääntyvät pääsevät kääntyilemaan omilta kaistoiltaan. Jos tietyön jälkeen ei tarvitsisi vaihtaa vasemmalle, joutuisivat oikeaa kaistaa aiemmin ajaneet joko kääntymään Unioninkadulle tai tekemään kuten nyt näyttävät tekevän, eli vaihtamaan jonon keskelle keskikaistalle jotta pääsevät jatkamaan suoraan.

Katsoin merkit tänään uudestaan ja olet väärässä. Keskimmäinen ja oikea kaista jatkuvat tietyön kohdalla suoraan, kuten normaalistikin ja vasemmanpuoleisin kaista kappelin kohdalla kaista on pois käytöstä. Normaalisti tälle kaistalle tultaisiin vasemmanpuoleisimmalta kaistalta ennen Fabianinkadun risteystä, jolta nyt saa poikkeuksellisesti kääntyä vain vasemmalle. Kumpikaan suoraan kulkeva kaista ei siis koukkaa minnekään. Ennen Fabianinkadun risteystä oleva kaistaopaste koskee vain seuraavaa risteystä, ei enää Unioninkadun risteystä. "Mutkat" keltaisessa opastemerkissä ovat muutenkin vain symboleita poikkeavasta kaistajärjestelystä eivätkä mitään kahden risteyksen päähän ulottuvia reittiopasteita, vaikka sellainen mielleyhtymä saattaa jäädäkin jos liikennemerkkien varsinainen sisältö on jo päässyt unohtumaan. Kaistamerkinnät kappelin jälkeen ovat normaalit ja selkeät, joten niiden mukaan eletään kun tietyön ajaksi ei ole tehty uusia merkintöjä kuten asiaan kuuluisi, mikäli kaistajärjestelyt tällä kohtaa poikkeaisivat normaaleista. Keskikaista jatkuu siis suoraan, siltä saa mutta ei tarvitse siirtyä myös kaikista vasemmanpuoleisimmalle kaistalle ja oikealta kaistalta on käännyttävä Unioninkadulle.

Kuvaamasi järjestely olisi ehdottomasti järkevämpi kuin nykyinen, mutta liikenteessä ajetaan silti merkkien mukaan eikä niitä vapaasti tulkiten sen mukaan, mikä kenenkin mielestä olisi järkevää.
 
Jaahas, joudun kerrankin nöyrtymään ja toteamaan olleeni väärässä :nolo::piis:. Ajoin nimittäin samasta mestasta äsken uudelleen ja huomasin, että kappelin viereen tietyön loppumiskohtaan on ajoradalle todellakin töherretty pykälän vasemmalle ohjaavat merkinnät, joten Ghostrider oli oikeassa ja minä väärässä. Käytännön kannalta on tietenkin ikävää, että aamuruuhkassa, jossa autot tuossa kohtaa menevät aivan peräkanaa, kyseisiä merkintöjä on mahdoton nähdä, kun ne nyt tyhjällä tiellä ja hyvässä valossakin näkyivät vain himmeästi, kun ympäristöä varta vasten katseli tarkkaan tämä keskustelu mielessä. Muilta osin pidän kiinni edellisestä postistani, joten liikenteen ohjaus tällä kohtaa on vain näiden parin ajorataan sutaistun viivan varassa. Pyyhkeitä siis sille joka nämä järjestelyt on tehnyt, yksi kyltti pystyyn kappelin kohdalle niin tilanne olisi selvä.

Fabianinkadun risteyksessä, josta alunperin kirjoitin, opasteet ovat aivat näkyvät ja yksiselitteiset ja silti siinä ajetaan päin vittua. Jos paikkaa ei tunne, niin helposti siinä voi eksyä väärälle kaistalle mutta pitäisi se edes huomata ja yrittää rauhassa päästä oikealle jos on pakko eikä tunkea silmät kiinni väliin. Äsken päästin siinä kaksi autoa edelleni, ne kun tulivat siististi vilkkua käyttäen ja koheltamatta.
 
Yksi helvetillinen risteys Tampereella on myös Hallituskadun ja Satamakadun risteys. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun oikealla ajava on meinannut kiilata vasentakaistaa ajavan eteen. Tuossa risteyksessä saa olla kyllä todella tarkkaavainen, ettei pelti rytise. Viimeksi kiilaava naikkonen heilutteli niin intensiivisesti keskisormea, että teki mieli mennä kertomaan kuka ajoi väärin ja kuka ei. Tässä vielä linkki aamulehden sivulle, jossa risteys on kuvattu. http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Pirkanmaa/1194665248476/artikkeli/miten+satamakadulla+ajetaan+ja+kaannytaan+.html
 
Yksi helvetillinen risteys Tampereella on myös Hallituskadun ja Satamakadun risteys.

Öööö... nehän on samansuuntaisia katuja. Hämeenpuisto ja Satamakatu, Satamakadulta idästä tullessa, tarkoittanet? Silloin kun mahtuu, niin tuossa on ihan järkevää, vaikkei välttämättä sääntöjen mukaista, ajaa kolme rinnan.
 
Öööö... nehän on samansuuntaisia katuja. Hämeenpuisto ja Satamakatu, Satamakadulta idästä tullessa, tarkoittanet?

:D Mistähän mä tuon Hallituskadun tohon repäsin.. No joka tapauksessa tarkoitin Satamakadun ja Hämeenpuiston valoja.. Eli siis tätä http://maps.google.fi/maps?q=Satamakatu,+Tampere&hl=fi&ll=61.494791,23.753564&spn=0.008428,0.01929&sll=62.593341,27.575684&sspn=16.798409,39.506836&vpsrc=0&hnear=Satamakatu,+33200+Tampere&t=m&z=16&layer=c&cbll=61.494791,23.753564&panoid=t26wN77HN_V65iBt1Tgi6A&cbp=12,275.11,,0,16.32

.. Tulikohan se vieläkään oikein.. :D
 

No yritinkin hetken hakea, että missä helkkarissa noi kadut risteää :D Aamulehdessä taisi olla kadut oikein. Miksei tuossakaan voi olla ajoradan yläpuolella kunnon nuolia, eihän noi koinsyömät maalaukset tiestä mihinkään näy, varsinkaan talvella.

Samaan sarjaan menee Aleksanterinkadulta Hämeenkadun ylitse Koskarin suuntaan risteys, tiemerkintöjä nolla ja jatkuu periaatteessa vaan yhtenä kaistana, suoraan tosta monesti kuitenin molemmat kaistat ajavat: http://maps.google.fi/maps?q=Satama...4PoLQBjhPB7TJFG0w&cbp=12,164.54,,0,13.33&z=16
 
Samaan sarjaan menee Aleksanterinkadulta Hämeenkadun ylitse Koskarin suuntaan risteys, tiemerkintöjä nolla ja jatkuu periaatteessa vaan yhtenä kaistana, suoraan tosta monesti kuitenin molemmat kaistat ajavat

Joo, se on persiestä. Varsinkin kun säästeliäät kuljettavat vilkuttavat vasta ratin kääntyessä. Ei voi mitenkään ennakoida kummalta kaistalta kannattaisi tällä kertaa yritellä suoraan.
 
Fabianinkadun risteyksessä, josta alunperin kirjoitin, opasteet ovat aivat näkyvät ja yksiselitteiset ja silti siinä ajetaan päin vittua. Jos paikkaa ei tunne, niin helposti siinä voi eksyä väärälle kaistalle mutta pitäisi se edes huomata ja yrittää rauhassa päästä oikealle jos on pakko eikä tunkea silmät kiinni väliin. Äsken päästin siinä kaksi autoa edelleni, ne kun tulivat siististi vilkkua käyttäen ja koheltamatta.
Onko tuo Espa tossa kohtaa oikeasti kolmikaistainen? Maalattuja kaistaviivoja on ainakin vain yksi ja pysäköidyt autot käytännössä täyttävät sen mikä olisi oikean puoleisin kolmesta kaistasta, eli melkein sanoisin että on kaksikaistainen. Mutta kuitenkin, ennen Fabianinkatua on tiehen maalattu sulkuviiva joka ohjaa keskikaistalta pykälän ennen risteystä, eikä keskikaista suinkaan jatku suoraa linjaa pitkin. Tällöin siis saman sulkuviivan toista puolta ajettaessa siinä vsemmalla kaistalla, siirrytään ennen Fabianinkatua keskikaistalle. Liikennemerkissä on myös kovin erikoisesti merkitty kaistat, sillä vasemmalle kääntyvä ja vasemmanpuoleinen suoraan jatkava kaista on melkein yhdessä, eikä kuten normaalisti että eri kaistat ovat selkeästi erillä toisistaan. Väliaikaiset kaistamaalaukset tosiaankin menevät niin kuin tuota järjestelyä kuvailin, mutta liikennemerkit näemmä ovat vähän epäselviä
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom