Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse sain tuossa kesällä oman ajokorttini ja ajoa on tullut nyt kiitettävästi, kun keskustaan ja siten koululle on matkaa n. 25km. Tuohon matkaan sisältyy kuutisen kilometriä pienempää tietä, josta kokemuksia on jo saanut ihan tarpeeksi. Etenkin nyt talvella, kun tie on vielä kapeampi lumen takia, ärsyttää nuo keskellä ajavat toopet. Ihmiset kun ei tunnu ymmärtävän, että joku saattaa tulla vaikka vastaa yleisellä tiellä ja sitten ollaa sormi suussa kun ei osata väistää ja itse saa olla ajamassa ojan pientareita.
 
Mitkään nykyopit (eivätkä vanhatkaan) eivät ohjeista sokaisemaan vastaantulijaa

Emmää käsittääkseni mitään tuollaista sanonutkaan. Valojen vaihtaminen sopivassa kohtaa kohdattaessa ei häikäise vastaantulijaa. Jätetään jokaisen harkintaan mikä se sopiva kohta itselle on. Minä pyrin vaihtamaan kokolailla silloin, kun nokat on vierekkäin, mutta en vedä hernettä nenään, jos joku vaihtaa aikaisemmin. Näkeehän sen välähdyksen silmänurkassa, mutta siinähän näkee. Muutama harva tulee viimeiset 30 metriä jo pitkillä vastaan, mutta tätä sattuu niin vähän, ettei jaksa keuhkota.
 
Emmää käsittääkseni mitään tuollaista sanonutkaan. Valojen vaihtaminen sopivassa kohtaa kohdattaessa ei häikäise vastaantulijaa. Jätetään jokaisen harkintaan mikä se sopiva kohta itselle on. Minä pyrin vaihtamaan kokolailla silloin, kun nokat on vierekkäin, mutta en vedä hernettä nenään, jos joku vaihtaa aikaisemmin. Näkeehän sen välähdyksen silmänurkassa, mutta siinähän näkee.

Joo tiedän. Kärjistin sitä tarkoituksella sen takia, ettei kukaan ottaisi tuota:

Katsele sinne eteenpäin vaan, niin ei haittaa yhtään ne hiukan ennen kohtaamista (= kuten nykyoppien mukaan on oikein) tulevat pitkät.

tosissaan, koska vaikka olisi miten nykyoppien mukaista niin jengi tekee tota ihan väärin. Ja se on minustakin VITUN ÄRSYTTÄVÄÄ!!!11


Muutama harva tulee viimeiset 30 metriä jo pitkillä vastaan, mutta tätä sattuu niin vähän, ettei jaksa keuhkota.

Asun selvästikin väärällä seudulla, kun lähes joka aamu kun ajan töihin niin joku sankari tekee ton, että vaihtaa liian aikaisin ne pitkät. Onpa joku onnistunut tekemään senkin, että ensin tulee nyppylän takaa ja vaihtaa vasta sitten lyhyet kun on hienosti ehtinyt ensin sokaisemaan. JA onnistuu vielä vaihtamaan takaisin ne pitkät liian aikaisin! :wall: Vielä joku päivä skippaan tunnin töistä ja käännyn perään...

edit. Mä en ymmärrä miten se on niin vaikea vaihtaa sillon kun nokat on kohdakkain. Niin kun kirjoititkin.
 
Älkäää vain näyttäköä vilkkua, sehän huonon itsetuntoisten ihmisten tapa ajatella, että: minähän en muita palvele, perkele!
 
Tällä hetkellä se, että jos ajan todellista nopeutta n.110km/h(100 rajoitus) ohituskaistaa ja sieltä lasauttaa joku juntti 70 vauhdilla eteen. Eri kätevää näin talvisaikaan. Noita juntteja tulee eteen iha solkenaan aamuisin.
 
Kameratolpat. Voi vittu taas varmaan lähtee kortti. Perkele. No nollaantuupahan kesäks sitten niin on mopolla varaa ottaa muutamia sakkoja jos niikseen käy..
 
Kameratolpat. Voi vittu taas varmaan lähtee kortti. Perkele. No nollaantuupahan kesäks sitten niin on mopolla varaa ottaa muutamia sakkoja jos niikseen käy..

Nollautuuko muka? Eikös se ole niin, että x määrä sakkoja per vuosi ja kortti lähtee riippumatta siitä, onko kortti ollut välillä kuivumassa tai muuten jäähyllä? Eli jos nyt kortti on pois pari kuukautta, saan sen takaisin ja vetaisen uudestaan 140km/h tolppaan, niin kortti poistetaan uudestaan. Tämähän olisi järkeenkäypä toimintapa.
 
Mitä mä olen tuolla pimeässä ajanut, niin olen havainnut, että moni pätkäisee pitkät pois ihan liian aikaisin, kun joku tulee vastaan. Ei niitä kuulu silloin laittaa pois, kun kolmen kilometrin suoran päässä joku näkyy, vaan silloin, kun vastaantulijan valot alkaa itseä häikäistä.
Tällä periaatteella mä en laittaisi pitkiä pois päältä koskaan, ei mua häikäise juuri ollenkaan, mutta kilttinä tielläliikkujana laitan kuitenkin pois heti kun vastusta... siis vastaantulija vaihtaa lyhyille. Muutaman kerran on sattunut samanlainen puupää tulemaan vastaan, jolloin kohtaaminen tapahtunut molemmilla pitkät päällä.
 
Mun käsittääkseni se menee niin että kolme sakkoa vuodessa tai sitten neljä sakkoa kahdessa vuodessa. Sitten kun kortti lähtee sen johdosta että jompi kumpi noista kriteereistä täytyy pienemmillä sakoilla niin sit kortti pois ja nolla saldo. Mutta viimeeks kun kortti oli pois niin ei nollautunut koska oli kerralla niin paljon vauhtia että se ois lähtenyt se kortti riippumatta siitä oliko alla yhtään sakkoa.. Silloin vaan se sakko mitätöityi minkä johdosta se alunperin lähtikin(tosin jos tämä sakko olisi täyttäny myös nuo määrälliset kriteerit samalla niin olisi tullut pidempi ajokielto). Ja ne vanhat sakot jäi taustalle odottamaan vanhenemistaan.

En mä kyllä tosta varma ole tosta nollautumisesta. Voihan se olla että se on vain ja ainoastaa se aika mikä nollaa. Eikös täälläkin noita vastapelureita ole palstalla ties kuinka monta? Vois tulla selventää asiaa niin tietää miten uskaltaa ajella :D Korttia kun kesällä hain takasin ja kysyin että montas sakkoa saa nyt tulla että taas lähtee. Täti vastas siinä vaan että älä aja ylinopeutta niin pysyy kortti taskustaa :rolleyes:
 
Tällä periaatteella mä en laittaisi pitkiä pois päältä koskaan, ei mua häikäise juuri ollenkaan, mutta kilttinä tielläliikkujana laitan kuitenkin pois heti kun vastusta... siis vastaantulija vaihtaa lyhyille. Muutaman kerran on sattunut samanlainen puupää tulemaan vastaan, jolloin kohtaaminen tapahtunut molemmilla pitkät päällä.
Niin, valot vaihdetaan silloin lyhyille, kun vastaantulijan valot alkavat itseä häikäistä, tai silloin, kun vastaantulija vaihtaa lyhyille. Kumpi nyt ensin sattuu. Puupää...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aamulla 8-9 aikaan ja päivällä 4-5 aikaan, ruuhkina, taas sellasta porukkaa liikenteessä että oksat pois. Välillä ei varmaa eroteta kolmiota kielletty ajosuunta-merkistä, ja ajetaan mitenpäin sattuu. Sitten välillä meinaavat etuajo-oikeutettuna pysähtyä, ja antaa tietä, jarruttaen vähän, sitten taas kaasua, ja sama jatkuu, kunnes vittu meinaa tulla kolari. Sitten oli nelikaistanen tie, sieltä mummo rauhallisesti ohittaa suojakäytävää ja auto pysähtyy odottamaan, niinkuin pitää, sitten viereisellä, samansuuntaisella kaistalla, joku ylinopeutta ajaa mummon vierestä, kun ei näe tätä, eikä pysähdy. Noh. siinä mummo saa melkein sydänkohtauksen varmaan ja tukkii koko liikenteen. Sitten muuten vaan näitä valopäitä jotka jäävät vihreisiin miettimään ja ajavat kolmea kymppiä taajamassa. Kerran oli hauska tilanne, ei ärsyttävä, joku varmaa 70-90v mies ajelee jollain 60-luvun volvo amazonilla ykkösvaihe päällä ja kone huutaa ja vielä vastaantulijan kaistaa.
 
Niin, valot vaihdetaan silloin lyhyille, kun vastaantulijan valot alkavat itseä häikäistä, tai silloin, kun vastaantulija vaihtaa lyhyille. Kumpi nyt ensin sattuu. Puupää...
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, kun juuri kirjoitin vaihtavani lyhyille heti kun vastaantulija tekee niin? Vatipää....
 
Aamulla 8-9 aikaan ja päivällä 4-5 aikaan, ruuhkina, taas sellasta porukkaa liikenteessä että oksat pois. Välillä ei varmaa eroteta kolmiota kielletty ajosuunta-merkistä, ja ajetaan mitenpäin sattuu. Sitten välillä meinaavat etuajo-oikeutettuna pysähtyä, ja antaa tietä, jarruttaen vähän, sitten taas kaasua, ja sama jatkuu, kunnes vittu meinaa tulla kolari. Sitten oli nelikaistanen tie, sieltä mummo rauhallisesti ohittaa suojakäytävää ja auto pysähtyy odottamaan, niinkuin pitää, sitten viereisellä, samansuuntaisella kaistalla, joku ylinopeutta ajaa mummon vierestä, kun ei näe tätä, eikä pysähdy. Noh. siinä mummo saa melkein sydänkohtauksen varmaan ja tukkii koko liikenteen. Sitten muuten vaan näitä valopäitä jotka jäävät vihreisiin miettimään ja ajavat kolmea kymppiä taajamassa. Kerran oli hauska tilanne, ei ärsyttävä, joku varmaa 70-90v mies ajelee jollain 60-luvun volvo amazonilla ykkösvaihe päällä ja kone huutaa ja vielä vastaantulijan kaistaa.

Tämä, joka päivä, aina näinä ruuhka-aikoina. Oikein ajotaidottomien kokoontumisajot. Pistää miettimään olisiko rahastuksen uhallakin, esim kerran 5 tai 10 vuoden välein käytävä jokaisen niitä liikennesääntöjä ja merkkejä kertailemassa...
 
Mitä hemmettiä noista kokemattomista ym. egopelleistä 700hp.n auudeineen hernettä nenukkiin ottamaan, se on vain liikennettä ei muuksi muutu, samaa höyryä jo
yli miljoona mittarissa, ei jaksa enää riehua:rolleyes:.
 
Eilen meinas joku kolli kävellä suoraan auton alle punaisia päin. Odottelin yksisuuntaisen kadun vasemmalla kaistalla liikennevaloissa ja valojen vaihduttua lähdin liikkeelle ajaen suoraan risteyksen yli. Samaan aikaan joku 10-12 vee naskali kävelee musta katsoen etuvasemmalla kohti liikennevaloja, jotka paloi sille tietysti punaisena. Tyyppi katsoi ainoastaan vasemmalle, kun siitä suunnasta ne autot ensimmäiseksi normaalisti tulee kaksisuuntaisella kadulla. No, kun autoja ei näkynyt, niin tyyppi astui tielle ja pelästyi niin perkeleesti, kun huomasi mun olevan juuri kohdalla. Hyvä kun en varpaiden yli jyrännyt. Hiljentelin kyllä vauhtia, kun näytti siltä, että se ei jääkään odottamaan, vaan meinaa kävellä punaisia päin. Mutta alle olisi jäänyt niin että kolahtaa, jos olisi tielle kävellyt.
 
Juu ei niitä autokoulujen oppeja kannata aina pisteelleen noudattaa.

autokoulussa ainakin itselle sanottiin että pitkille vaihdetaan sit kun valokeila ei enää häikäise vastaantulijaa. se on henkilökohtainen kyynel jos pitää liimata poski tuulilasiin ihan pilarin viereen ja tuijottaa vastaantulijoiden valoja. 10m on ihan liian aikaisin tosin, 1m ois paljon lähempänä...

hetkeä ennen kohtaamista vaihtaessa ei vastaantulija häikäisty ja onhan se mukava nähdä jo kohdalla ollessa että löytyykö esimerkiksi jäälohkareita tieltä sellaisessa paikassa että kun ne lyhyillä näkee niin meni jo. ja jos kirjaimellisesti lakia luettaisiin niin vaihdettaessa lyhyille pitäisi myös ajonopeutta tiputtaa varsinkin talvella reilusti alle 80km/h... tuosta oli päätöskin jossain oikeusasteessa että oma vika jos kohdattaessa lyhyillä ajaessa karauttaa autonsa rikki tiellä oleviin jääkimpaleihin eikä kerkeä väistää/hidastaa. mitäs ei nähnyt mihin oli menossa...
 
autokoulussa ainakin itselle sanottiin että pitkille vaihdetaan sit kun valokeila ei enää häikäise vastaantulijaa. se on henkilökohtainen kyynel jos pitää liimata poski tuulilasiin ihan pilarin viereen ja tuijottaa vastaantulijoiden valoja. 10m on ihan liian aikaisin tosin, 1m ois paljon lähempänä...

Melkoisia meedioita teistä tehtiin, kun tiedätte koska toiset häikäistyy ja koska ei. Mutta jos joku valittaa netissä asti, niin ehkä hän on häikäistynyt oikeasti?
 
Perkeleen taksikuski ajo duuniauton kylkeen ja meinas karata äkkiä paikalta. Tuli katottuu tosi tarkkaan eikä onneks ottanu ku peilit yhteen niin että mun peili käänty. Onni onnettomuudessa ei tullu naarmuakaan autoon, mutta isoissa nopeuksissa ei kovin turvallista tuommoinen ajo taksikuskilta.
 
Mikä vittu rekkakuskeja vaivaa?

Jotkut vähän enemmän mulkut rekkasuharit ei ilmeisesti tykkää, että niistä ajaa ohite. Ensin ne ajaa niillä rekan paskoillaan 100 alueella alle 80 ja piiputtaa jokaiseen pikku nousuun. Sitten kun alkaa ohituskaista ja hirvee jono autoja haluaa päästää ohi, niin rahtari painaa lapun lattiaan ja yllätten se katista kulkeekin kevyesti satasta. Ilmeisesti rekkaa ei sais ohittaa ja on kiva tehä pikku kiusaa...
 
Mikä vittu rekkakuskeja vaivaa?

Jotkut vähän enemmän mulkut rekkasuharit ei ilmeisesti tykkää, että niistä ajaa ohite. Ensin ne ajaa niillä rekan paskoillaan 100 alueella alle 80 ja piiputtaa jokaiseen pikku nousuun. Sitten kun alkaa ohituskaista ja hirvee jono autoja haluaa päästää ohi, niin rahtari painaa lapun lattiaan ja yllätten se katista kulkeekin kevyesti satasta. Ilmeisesti rekkaa ei sais ohittaa ja on kiva tehä pikku kiusaa...

Tää sama ilmiö valitettavasti toistuu myös monen henkilöauton kohdalla. Taisin joskus tässä tredissä kirjoittaakkin, mutta tosiaan itsellä kävi kerran juuri noin, urpoilija siis henkilöauto, joka ajaa 80 vaikka rajoitus on 100 (ja keli hyvä). Takana helvetinmoinen jono, minä jonon ensimmäinen (siis toinen tuon hidastelijan jälkeen). Ohituskaistan alkaessa runnoin vaihteen kolmoselle ja kaasun pohjaan (oli aika laiska auto alla), jotta mahdollisimman moni ehtisi ohi lisäkseni. Jostain kumman syystä alkoi ohitettavanki nopeus nousta. Olin kuitenkin 100 varma, että sen nopeus hidastuu ohituskaistan jälkeen, joten päätin mennä ohi. 160 kohalla taisi nopeusmittari käydä. Muut autot luopuivat ohituksesta (niillä oli enemmän järkeä kuin mulla, en tosiaan vähättele ylinopeuden ajoa). Ohituskaistan jälkeen tämän urpon vauhti tosiaan taas hidastui jonnekin 80 tienoille. Tää on jopa itsensä kertomana ihan käsittämätön juttu, mutta näin vaan kävi. Kai tuollainen sitten on tahallista kiusantekoa, miten muutenkaan tuota voi selittää. Eikä ole vain tuo yksittäinen kerta, kun olen tuollaista havainnut.
 
Back
Ylös Bottom