Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää oli varmaan mulle? Jos näkee takana miljoonan kilometrin jonon, niin vaatii mun mielestä jo aikamoista kusipäisyyttä olla pitämättä vaikka pikku tupakkataukoa bussipysäkillä. Jono oikeasti oli PITKÄ. Ja jos mun kohdalla mentiin välillä kävelyvauhtia, niin kilometri mun takana oltiin varmaan aika ajoin pysähdyksissä. Sieltä ei paljoa ohi kannattanut lähteä ja kyseinen tapaus hidasti satojen autojen matkaa todella tuntuvasti. Mullahan nyt ei periaatteessa kiire ollut, mutta voin uskoa, että aika monella siinä tilanteessa oli verenpaineet tapissa.
Onko nyt jokin nolla-toleranssi-ylinopeus-tehovalvonta-viikot PK-seudulla? Eilen välähti taas siihen malliin Kehä I:llä, että tulee kuvat postissa himaan. Kuitenkin 80 km/h alueella, 86km/h nopeudella GPS:n mukaan. Eihän siitä vielä sakkoja pitäisi tulla, käsittääkseni 89 km/h on sakkoraja 80km/h alueella?
Onko nyt jokin nolla-toleranssi-ylinopeus-tehovalvonta-viikot PK-seudulla? Eilen välähti taas siihen malliin Kehä I:llä, että tulee kuvat postissa himaan. Kuitenkin 80 km/h alueella, 86km/h nopeudella GPS:n mukaan. Eihän siitä vielä sakkoja pitäisi tulla, käsittääkseni 89 km/h on sakkoraja 80km/h alueella?
. Espoossa kyllä osataan suojatiekäyttäytyminen. Siellä kävelijät kököttää apaattisena suojatien lähellä ja uskaltaa mennä yli vasta sitten kun yhtään autoa ei näy missään. Näin sen kuuluukin olla.
Meikäläinen sai 70e sakot 87km/h, Kehä1 80km/h rajoitusalueella. Välähti ja lappu tuli perässä. Ihan rikesakko.
Tästä on varmasti jauhettu ennenkin, mutta jauhetaan lisää kun aihetta riittää. On se perkele, kun litrasella Yariksella liikenteessä ollessa tuntuu kuin olisi raketti alla. Liikkeelle lähtö, kiihdytyskaistat, normaali ajo. Suurimmalla osalla tuntuu olevan kaasupoljin aivan hukassa, tai sitä ei uskalleta painaa. Ei se perkele mene rikki! Jos minä saan jatkuvasti hillitä tuon riisikupin pellin alla mylvivää kolmea hevosvoimaa, niin jossakin pakko olla vikaa...
Tästä on varmasti jauhettu ennenkin, mutta jauhetaan lisää kun aihetta riittää. On se perkele, kun litrasella Yariksella liikenteessä ollessa tuntuu kuin olisi raketti alla. Liikkeelle lähtö, kiihdytyskaistat, normaali ajo. Suurimmalla osalla tuntuu olevan kaasupoljin aivan hukassa, tai sitä ei uskalleta painaa. Ei se perkele mene rikki! Jos minä saan jatkuvasti hillitä tuon riisikupin pellin alla mylvivää kolmea hevosvoimaa, niin jossakin pakko olla vikaa...
Tuo tapaus ei varmasti ole ainoa laatuaan. :D Tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tullessani katson nykyään aina, että se vasemmalta tuleva tajuaa varmasti väistämisvelvollisuutensa.Juuri äsken joku taneli meinasi täräyttää tasa-arvoisessa risteyksessä kaverin auton kylkeen. Kaveri tuli oikealta ja tämä tauno vasemmalta. Kaveri teki tiukan väistön oikealle ja sai vältettyä törmäyksen. Itse ajelin siinä perässä ja kuulin kun jompi kumpi tööttäsi. Kaverikaan ei ollut varma kumpi se oli. Sanoi, että saattoi väistäessään vahingiossa painaa, mutta tahallaan ei ainakaan. Toin asian siksi esille, että jos tööttääjä oli tämä vaaratilanteen aiheuttaja, niin sehän tekee siitä entistäkin taunomman. Parasta on se, että se katsoi vain vähän aikaa kaverin perään, eikä tehnyt elettäkään katsoakseen oliko siinä kolmiota vai ei. Otti tietysti rekkarin ylös ja luulee edelleen ajaneensa itse oikein. :jahas:
Juuri äsken joku taneli meinasi täräyttää tasa-arvoisessa risteyksessä kaverin auton kylkeen. Kaveri tuli oikealta ja tämä tauno vasemmalta. Kaveri teki tiukan väistön oikealle ja sai vältettyä törmäyksen. Itse ajelin siinä perässä ja kuulin kun jompi kumpi tööttäsi. Kaverikaan ei ollut varma kumpi se oli. Sanoi, että saattoi väistäessään vahingiossa painaa, mutta tahallaan ei ainakaan. Toin asian siksi esille, että jos tööttääjä oli tämä vaaratilanteen aiheuttaja, niin sehän tekee siitä entistäkin taunomman. Parasta on se, että se katsoi vain vähän aikaa kaverin perään, eikä tehnyt elettäkään katsoakseen oliko siinä kolmiota vai ei. Otti tietysti rekkarin ylös ja luulee edelleen ajaneensa itse oikein. :jahas:
Arveluttavaa ajokulttuuria
Tämä on tavallaan arvoitus. Mikä on se autoilija, joka ajaessaan diiva-autollaan puhuu kännykkään ilman handsfreetä ja kaahaa "lievää" ylinopeutta usein päin punaista valoa? Vastaus: useimmiten ns. Bemari-autoilija.
Raija ***************