Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tää oli varmaan mulle? Jos näkee takana miljoonan kilometrin jonon, niin vaatii mun mielestä jo aikamoista kusipäisyyttä olla pitämättä vaikka pikku tupakkataukoa bussipysäkillä. Jono oikeasti oli PITKÄ. Ja jos mun kohdalla mentiin välillä kävelyvauhtia, niin kilometri mun takana oltiin varmaan aika ajoin pysähdyksissä. Sieltä ei paljoa ohi kannattanut lähteä ja kyseinen tapaus hidasti satojen autojen matkaa todella tuntuvasti. Mullahan nyt ei periaatteessa kiire ollut, mutta voin uskoa, että aika monella siinä tilanteessa oli verenpaineet tapissa.

Hivenen asiaan liittyen, eräs farmari tässä kertoi ettei traktorilla ajaessaan enää pysähtele esim. bussipysäkeille koska yhtään kiitosta ei tule vaan pelkkää keskisormea. Toki ei noin isosta jonosta yleensä ole kysymys mutta vähän ajattelemisen aihetta tässäkin. Tämä siis ihan yleisesti, ei mitenkään henkilökohtaisesti. :)

EDIT: Jalankulkijoista, käykääpä Virossa katsomassa miten homma toimii. Täällä Suomessa ei auta muuta kuin olla täys mulkku (ja kova luottamus omiin jalkoihin :D ) jos pitää tuosta jalankulkijan oikeudestaan kiinni. Kyllä ne autot väistää jos sinne suojatielle astuu, pylvääseen nojailu ei paljoa auta.
 
Noissa hitaissa jonoissa eniten vikaa on niissä parissa ekassa autossa jotka ei uskalla vetää ohi. Monesti jää tällaisia sankareita kökkimään esim traktorin taakse vaikka traktori menee melkein pientareella ja käytännössä ei tarttis juuri edes käydä toisen kaistan puolella jos painais ohi. Mutta ei, joillakin ei vain ole mitään käsitystä nopeuteen, etäisyyteen ja auton mittoihin, ja sitten jäädään perään kökkimään vaikka olisi turvallista ohitusmatkaa vaikka millä...
 
Onko nyt jokin nolla-toleranssi-ylinopeus-tehovalvonta-viikot PK-seudulla? Eilen välähti taas siihen malliin Kehä I:llä, että tulee kuvat postissa himaan. Kuitenkin 80 km/h alueella, 86km/h nopeudella GPS:n mukaan. Eihän siitä vielä sakkoja pitäisi tulla, käsittääkseni 89 km/h on sakkoraja 80km/h alueella?

Meikäläinen sai 70e sakot 87km/h, Kehä1 80km/h rajoitusalueella. Välähti ja lappu tuli perässä. Ihan rikesakko.
 
Onko nyt jokin nolla-toleranssi-ylinopeus-tehovalvonta-viikot PK-seudulla? Eilen välähti taas siihen malliin Kehä I:llä, että tulee kuvat postissa himaan. Kuitenkin 80 km/h alueella, 86km/h nopeudella GPS:n mukaan. Eihän siitä vielä sakkoja pitäisi tulla, käsittääkseni 89 km/h on sakkoraja 80km/h alueella?

Paskat. Sakot tulee, kun on 91km/h. Jos poliisit ei keksi taas mitään omia sääntöjä.
 
komppaan ylempää.

T: nimim. 88kmh:sta 70 € lappu suurajo-viikonlopulta. Eli 91 pönttöön, poliisi naureskeli sakkoa noudettaessa että olipas kallis 1 km/h.
 
Mikään ei ole niin ärsyttää kuin olla naisen kyydissä:
- kolmosvaihde on hyvä vaihde, sillä voi ajaa sekä 120 lasissa moottoritiellä ja parkkipaikalla pysäköidessä
- pitkät valot vaihdetaan jos muistetaan
- lämmityslaite pitää olla täysillä ja sitä voi vain vaihtaa kylmän ja lämpimän ääripäihin vuoron perään
- takalasinlämmitin pitää olla päällä koko ajan syyskuun ja toukokuun välisenä aikana
- jos pimeässä tulee auto vastaan niin ehdottomasti pitää hiljentää vauhti puoleen, sama pätee myös kun edessä ajavan perävalot näkyvät

listaa voisi jatkaa vaikka kuinka loputtomiin...

- kaikista paras on tietenkin se että jos homma ei toimi niin ei kuunnella neuvoja vaan mennään ehdottomasti paniikkiin ja aletaan miltei hysteerisesti itkemään. (pari kertaa on jääty talvella loivaan ylämäkeen paikoilleen sutimaan kun pitää paniikissa painaa kaasu vaan pohjaan alkaa itkemään, toisella kertaa oli pakko nousta autosta pois kun meinas ruveta itsellä keittämään siinä apukuskin puolella)
 
. Espoossa kyllä osataan suojatiekäyttäytyminen. Siellä kävelijät kököttää apaattisena suojatien lähellä ja uskaltaa mennä yli vasta sitten kun yhtään autoa ei näy missään. Näin sen kuuluukin olla.

Eniten ärsyttää liikenteessä itsekkäät mulkut. Minä minä minä minä minä minä, minä olen maailman tärkein ihminen, kyllä minä saan tuosta mennä, säännöistä viis.
 
Meikäläinen sai 70e sakot 87km/h, Kehä1 80km/h rajoitusalueella. Välähti ja lappu tuli perässä. Ihan rikesakko.

Jepjep, eipä tullut ylinopeussakkoja, mutta auto oli unohtunut katsastaa. Toistaalta parempi näin, olisihan random kytät voineet pysäyttää ja repiä kilvet irti.
 
Mistähän se mahtaa johtua että kaikkien hitaimmin kiiruhtavilla on kuitenkin kovin kiire työntyä niihin pienimpiin rakoihin risteävältä tieltä esimerkiksi kolmion tai stop merkin takaa? Just wondering...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tästä on varmasti jauhettu ennenkin, mutta jauhetaan lisää kun aihetta riittää. On se perkele, kun litrasella Yariksella liikenteessä ollessa tuntuu kuin olisi raketti alla. Liikkeelle lähtö, kiihdytyskaistat, normaali ajo. Suurimmalla osalla tuntuu olevan kaasupoljin aivan hukassa, tai sitä ei uskalleta painaa. Ei se perkele mene rikki! Jos minä saan jatkuvasti hillitä tuon riisikupin pellin alla mylvivää kolmea hevosvoimaa, niin jossakin pakko olla vikaa...
 
Tästä on varmasti jauhettu ennenkin, mutta jauhetaan lisää kun aihetta riittää. On se perkele, kun litrasella Yariksella liikenteessä ollessa tuntuu kuin olisi raketti alla. Liikkeelle lähtö, kiihdytyskaistat, normaali ajo. Suurimmalla osalla tuntuu olevan kaasupoljin aivan hukassa, tai sitä ei uskalleta painaa. Ei se perkele mene rikki! Jos minä saan jatkuvasti hillitä tuon riisikupin pellin alla mylvivää kolmea hevosvoimaa, niin jossakin pakko olla vikaa...

Näinhän se tuntuu olevan. Liikennevaloista lähteminen tuntuu olevan niin saatanan vaikeaa. Kaikista huvittavinta on, jos itse venailee valoissa ja joku kinneri lävähtää viereiselle kaistalle (taustapeilistä näkyy kun vaihtaa kaistaa ja näin "varmistelee" että pääsee lähtemään kärjestä:D). Sitten kun valot vaihtuu niin tämä kyseinen autoilija jää tukkimaan kaistan, ja itse vetelen jo satojen metrien päässä takana matelevasta yhtenäisestä letkasta....
 
Nää monesti vielä ajelee jolloin uudenkarheilla Audeilla joissa vähintään 3-litranen mylly. Sit siellä on joku ämmä ratissa, joka ei varmaan edes tiedä et se hänenkin auto ihan oikeasti on sujuvaan liikenteeseen käypä peli kunhan sitä kaasua hieman uskaltaa painaa.
 
Tästä on varmasti jauhettu ennenkin, mutta jauhetaan lisää kun aihetta riittää. On se perkele, kun litrasella Yariksella liikenteessä ollessa tuntuu kuin olisi raketti alla. Liikkeelle lähtö, kiihdytyskaistat, normaali ajo. Suurimmalla osalla tuntuu olevan kaasupoljin aivan hukassa, tai sitä ei uskalleta painaa. Ei se perkele mene rikki! Jos minä saan jatkuvasti hillitä tuon riisikupin pellin alla mylvivää kolmea hevosvoimaa, niin jossakin pakko olla vikaa...

Niin täyttä totta koko teksti, ja nää kaks muutakin vikaa kirjoitusta. Parasta on se kun jotkut vielä sanoo ettei isoa moottoria tai tehoa tarvita mihinkään. Paskanvitut. Näyttää siltä että suurin osa autoilijoista tarttis vähintään 500hv ennenkun pääsee edes valoista liikkeelle, saatika sitten liittymään rampeilta jopa 100km/h nopeuksiin :wtf:
 
No suurin osa nyt ei varmasti ymmärrä että siellä 1500rpm kohdilla on ehkä 25% hevosista käytössä. Tuntuu itsestäänselvältä mutta eihän kaikki sitä tajua.
Klassinen esimerkki ois se motarille liittyminen, viidessäkympissä vedetään vitonen päälle ja kyllä se 1.4l laite siinä edessä hoitaa loput....not.
EDIT: Toinen klassinen esimerkki ohitustilanne, ei voi olla niin vaikeeta vaihtaa pykälä tai suoraan kaks alemmas et tapahtuukin jotain.
 
Juuri äsken joku taneli meinasi täräyttää tasa-arvoisessa risteyksessä kaverin auton kylkeen. Kaveri tuli oikealta ja tämä tauno vasemmalta. Kaveri teki tiukan väistön oikealle ja sai vältettyä törmäyksen. Itse ajelin siinä perässä ja kuulin kun jompi kumpi tööttäsi. Kaverikaan ei ollut varma kumpi se oli. Sanoi, että saattoi väistäessään vahingiossa painaa, mutta tahallaan ei ainakaan. Toin asian siksi esille, että jos tööttääjä oli tämä vaaratilanteen aiheuttaja, niin sehän tekee siitä entistäkin taunomman. :) Parasta on se, että se katsoi vain vähän aikaa kaverin perään, eikä tehnyt elettäkään katsoakseen oliko siinä kolmiota vai ei. Otti tietysti rekkarin ylös ja luulee edelleen ajaneensa itse oikein. :jahas:
 
Juuri äsken joku taneli meinasi täräyttää tasa-arvoisessa risteyksessä kaverin auton kylkeen. Kaveri tuli oikealta ja tämä tauno vasemmalta. Kaveri teki tiukan väistön oikealle ja sai vältettyä törmäyksen. Itse ajelin siinä perässä ja kuulin kun jompi kumpi tööttäsi. Kaverikaan ei ollut varma kumpi se oli. Sanoi, että saattoi väistäessään vahingiossa painaa, mutta tahallaan ei ainakaan. Toin asian siksi esille, että jos tööttääjä oli tämä vaaratilanteen aiheuttaja, niin sehän tekee siitä entistäkin taunomman. :) Parasta on se, että se katsoi vain vähän aikaa kaverin perään, eikä tehnyt elettäkään katsoakseen oliko siinä kolmiota vai ei. Otti tietysti rekkarin ylös ja luulee edelleen ajaneensa itse oikein. :jahas:
Tuo tapaus ei varmasti ole ainoa laatuaan. :D Tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tullessani katson nykyään aina, että se vasemmalta tuleva tajuaa varmasti väistämisvelvollisuutensa.

Ja tuo liikkeellelähtöhomma on myös ihan älytöntä välillä.

Eikä ole montaakaan päivää siitä, kun risteyksessä vastaantuleva Chrysler 300C piti vilkkua vasemmalle mutta tulikin risteyksestä suoraan melkein edelläni ajavaa autoa päin, joka oli siis kääntymässä myöskin vasemmalle, vastakkaisesta suunnasta. Totta kai edelläni ajavan auton olisi pitänyt kääntyvänä väistää mutta voisi se suoraan tulijakin ehkä varmistaa ettei se vilkku vaan ole jäänyt päälle silloin kolme kilometriä sitten. Ja tässä tapauksessa tööttäsi Chrysler.
 
Juuri äsken joku taneli meinasi täräyttää tasa-arvoisessa risteyksessä kaverin auton kylkeen. Kaveri tuli oikealta ja tämä tauno vasemmalta. Kaveri teki tiukan väistön oikealle ja sai vältettyä törmäyksen. Itse ajelin siinä perässä ja kuulin kun jompi kumpi tööttäsi. Kaverikaan ei ollut varma kumpi se oli. Sanoi, että saattoi väistäessään vahingiossa painaa, mutta tahallaan ei ainakaan. Toin asian siksi esille, että jos tööttääjä oli tämä vaaratilanteen aiheuttaja, niin sehän tekee siitä entistäkin taunomman. :) Parasta on se, että se katsoi vain vähän aikaa kaverin perään, eikä tehnyt elettäkään katsoakseen oliko siinä kolmiota vai ei. Otti tietysti rekkarin ylös ja luulee edelleen ajaneensa itse oikein. :jahas:

Mulle on ainakin vastaavassa tilanteessa vasemmalta tullut tööttäillyt. Tervehdin vastaavasti tietynlaisella käsimerkillä takaisin. :pano:
 
Juu ei se kaikilta onnistu. Eilen ajelin Turusta pois motaria, 80 alueella vielä. Rampila tulee farmari-Fiat ja jää siihen rampin kaistalle ajelemaan samaa nopeutta kuin meikä, rinnalle siis. Eipä se vilkkua näyttänyt eikä vauhtia muuttanut, joten oletin sen jatkavan Kaarinaan (eli siis se liittymiskaista on samalla poistumiskaista seuraavaan ramppiin). Paskanmarjat, niin vain veti kaveri ratin oikealle ja minä jouduin jarruttamaan ja vetämään paniikkiväistön vasemmalle kaistalle. Varmaan ajatteli että ..ttu mikä mulkku kun ei väistä vaikka ilman vilkkuja vetelen kolmion takaa.

Lisäbonus useista kala- ja jeesusmerkeistä mitä Fiiartin perseessä oli. Turhahan sitä on mitään katsoa kun Herra ohjaa auton autuaammille kaistoille. Tööttiä hakkasin kun en naamaan yltänyt.
 
Hehee:D Aikoinaan eräs mesekuski liittyi moottoritielle vanhalla kunnon 124 korimallin vehkeellä. Ilmeisesti alkoi vituttamaan kun en vaihtanu kaistaa, ja antanu tietä. Alkoi vilkuttelemaan valoja, vaikka umpiot oli muuten pimeenä:D

Nyt oli paikallisessa lehdessä lukijan ääni palstalla seuraavanlainen kirjoitus:

Arveluttavaa ajokulttuuria

Tämä on tavallaan arvoitus. Mikä on se autoilija, joka ajaessaan diiva-autollaan puhuu kännykkään ilman handsfreetä ja kaahaa "lievää" ylinopeutta usein päin punaista valoa? Vastaus: useimmiten ns. Bemari-autoilija.

Raija ***************

Repsahdin hieman tuolle jutulle:D Pitäisikö kirjoittaa vastine?

Mikä on se autoilija, joka ajaessaan heinähäkillään puristaa kaksin käsin ratista kiinni ja matelee "lievää" alinopeutta usein jopa päin vihreätä valoa? Vastaus: useimmiten ns. ei Bemarilla-autoileva.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom