Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://www.iltalehti.fi/autot/2010081912210308_au.shtml

Onhan tätä jo odoteltukkin. Pitkien matkojen keskinopeudet laskevat entisestään. Kukaan ei uskalla edes ohittaa ohituskaistalla. Pahin rikos mitä Suomessa voit tehdä on ajaa ylinopeutta ja siitä on jäätävä kiinni. :surupuku:

Joo kyllä noi alkaa ihan tosissaan vituttaa. Mitään sisältöä tässä mun sanomassahan ei oikeastaan ole mut vituttaa vaan noi niin huolella. Laittaisivat edes johonkin keskustoihin missä ylinopeudet on ihan vitusti isompi riski.
 
Seuraava asia vituttaa suunnattomasti liikenteessä: Ajat kaksikaistaista tietä pitkin, kun edessäsi oleva auto vilkuttaa vasemmalle kääntyäkseen -> 95% tapauksista edessä oleva auto ryhmittyy keskiviivan viereen, ja joudut itsekin tiputtamaan vauhdin 80-100km/h nopeudesta lähes kävelyvauhtiin (silloin kuin tie on niin kapea ettei oikealta puolelta pääse ohittamaan). Miksi se on niin vaikeaa kääntyjällä ryhmittäytyä vastaantulijoiden kaistalle, jos näkee ettei sitä kaistaa tule vastaan autoa? :curs: Näin takanatulijat saavat jatkaa jouhevasti matkaa ilman ylimääräisiä jarrutuksia ja kiihdytyksiä.

Aika hyvin kuitenkin, että 95% autoilijoista noudattaa sitten edes tuota liikennesääntöä. Aika riskaabelia touhua tollainen vastaantulijoiden kaistalle ryhmittyminen, mitäs kun sieltä vasemmalta kääntyykin sitten vastaan auto, mopo...? Sillä vaikka 70% suomalaisista (miehistä) on keskivertoa parempia kuskeja eivät kaikki pysty luotettavasti havainnoimaan liikennettä sekä vastaatulevien kaistalla että tuolta vasemmalta.
 
Aika hyvin kuitenkin, että 95% autoilijoista noudattaa sitten edes tuota liikennesääntöä. Aika riskaabelia touhua tollainen vastaantulijoiden kaistalle ryhmittyminen, mitäs kun sieltä vasemmalta kääntyykin sitten vastaan auto, mopo...? Sillä vaikka 70% suomalaisista (miehistä) on keskivertoa parempia kuskeja eivät kaikki pysty luotettavasti havainnoimaan liikennettä sekä vastaatulevien kaistalla että tuolta vasemmalta.

Mielenkiintoista kyllä, mutta se kääntyjä joutuu maksamaan. Jos siis joku hengissä selviää. Tätä joku kysäisi lehdessä, eli mitä jos ohittaa autoa ja sivutieltä joku kääntyy vastaan. Eli kolmio velvoittaa väistämään kaikkea mahdollista älyllistä ja älytöntä toimintaa.

Mutta siis, hyvä kun joku ryhmittyy edes keskiviivan tuntumaan. Moni ottaa mallia formuloista ja lähtee hakemaan ajolinjaa oikeasta laidasta. Laittavat vielä 5km ennen vilkun päälle ja tiputtavat vauhdin 40km/h. Ja kääntyessä vauhti on 0,5km/h. Joissain tapauksissa ajellaan muuten vain vilkku päällä.
 
Mielenkiintoista kyllä, mutta se kääntyjä joutuu maksamaan. Jos siis joku hengissä selviää. Tätä joku kysäisi lehdessä, eli mitä jos ohittaa autoa ja sivutieltä joku kääntyy vastaan. Eli kolmio velvoittaa väistämään kaikkea mahdollista älyllistä ja älytöntä toimintaa.

Harvemmin tulee liikenteessä mietittyä maksumiestä eri skenaarioissa, ehjänä perille pääseminen on se tärkein juttu. Kuten varmaan sinullakin, en vihjaa muuta.

On muuten todella typerää jättää tollaisiin paikkoihin laittamatta tiehen levennystä risteyksen kohdalla jos nopeusrajoitus on yli 60kmh.

Tämä sääntöjen rikkominen joustavuuden nimissä on muuten todella yleinen keskustelun aihe. Sinänsähän joustavuus on ok, mutta liikenne ei oikein toimi, jos sääntöjä noudatetaan oman mielen mukaan. Tällöin päädytään lopulta tilanteeseen, jossa et koskaan voi tietää mitä muut autoilijat aikovat tehdä. Tuleeko se kolmion takaa eteen vai ei, pysähtyykö punaisilla kun "ei sieltä nyt kukaan tullut", jne jne.

Hyvä esimerkki on ikuisuuskysymys motarille liittyvien väistämisestä. Onhan se toki joustavaa ja kohteliasta, mutta väistely on johtanut mm. siihen, että kaikki torspot jotka eivät osaa painaa kaasua todella tulevat täysin pokkana 60kmh siihen 120kmh ajavien joukkoon, kun kaikki kuitenkin väistävät. Ja jotenkin tuntuu, että kärkikolmio yleensäkin on menettänyt tehoaa, voisiko sekin johtua osaksi tuosta väistelystä.
 
Eilen ajoi Tampereen motaria jonkin tivolin rekkaletka helvetin hitaasti (varmaan 60 km/h, olisko jotain semmosta kamaa kyydissä, ettei kehtaa kovemmin ajaa?). Kaikki toki oikealla kaistalla joten no problem, kyllähän ohi pääsee. Mutta kas kummaa kun siirryin vasemmalle kaistalle, niin jouduin jarruttelemaan. Vasemman kaistan jonon ensimmäinen auto eteni vain hieman nopeammin kuin rekat. En voi käsittää, nopeusrajoitus oli 100 km /h ja joku ajaa HYVÄLLÄ kesäkelillä moottoritien vasenta kaistaa n. 70 km/h. Jokainen voi kuvitella, kauanko tuollaisella nopeuserolla kestää ohittaa joku 6-8 rekkaa. Yleensä en provosoidu liikenteessä, mutta kun tämä auto vihdoin pääsi takaisin oikealle ja menin ohi, niin oli pakko näyttää keskisormea. Hieman myös ihmetyttää, että kuljettaja oli nuori siilitukkainen kaveri joku muija kyydissä. Ja ilme oli hämmentynyt kun käsimerkkiä näytin :D Saa olla kyllä aika tauno, jos vielä ihmettelee, että muilta palaa pinna.
Ei nyt jumalauta hyvällä kelillä voi ajaa motarin vasenta kaistaa noin törkeää alinopeutta.
 
Joku saatanan tauno ajeli tänään kakkostiellä Humppilan ja Jokioisten välissä puoli neljän aikoihin jollakin nosturiauton tapaisella vehkeellä. Oli jonkun ruoppausyrityksen auto. Vauhti ei tuollaisella vekottimella mikään kovin kova ole, joten auto keräsi taakseen ihan hullun jonon. Laskeskelin, että mulla oli siihen etäisyyttä puolitoista kilometriä ja peileistä katselin, että takanani oli vähintäänkin yhtä paljon autoja. Tyyppi siis veti perässään monen kilometrin jonoa, eikä älynnyt välillä pysähtyä vaikka bussipysäkille päästämään muita ohi. Tuollaisessa pitkässä jonossa on hauska ajaa. Välillä vauhtia oli 60 km/h ja välillä taas alle 10 km/h. Ihan hirveää haitariliikettä. Lopulta pääsin ohituskaistalla ohi siitä ja olisin näyttänyt ikkunasta karvaista persettä, jos en olisi ajanut. Vittu mikä paviaani täytyy ihmisen olla, kun ei älyä millaisen ruuhkan toiminnallaan aiheuttaa.

E: Pakko tarkentaa, että tässä ei ollut kyse mistään pienestä matkanteon hidastumisesta, niin kuin rekan perässä ajaessa, vaan jono liikkui oikeasti todella hiljaa. Keskinopeus varmaan alle 30-40 km/h monen monen kilometrin matkalla.
 
...Vasemman kaistan jonon ensimmäinen auto eteni vain hieman nopeammin kuin rekat. En voi käsittää, nopeusrajoitus oli 100 km /h ja joku ajaa HYVÄLLÄ kesäkelillä moottoritien vasenta kaistaa n. 70 km/h. Jokainen voi kuvitella, kauanko tuollaisella nopeuserolla kestää ohittaa joku 6-8 rekkaa.
On muuten yllättävän yleistä. Aina kun mökille ajaa niin tota näkee. Miksi lähetään ohittamaan moottoritiellä hyvällä kelillä jotain 90km/h luokkaa.
 
Onko nyt jokin nolla-toleranssi-ylinopeus-tehovalvonta-viikot PK-seudulla? Eilen välähti taas siihen malliin Kehä I:llä, että tulee kuvat postissa himaan. Kuitenkin 80 km/h alueella, 86km/h nopeudella GPS:n mukaan. Eihän siitä vielä sakkoja pitäisi tulla, käsittääkseni 89 km/h on sakkoraja 80km/h alueella?
 
Se, että tuleeko sakot vai ei on hyvin pitkälti siitä kiinni että kummalla jalalla Herra/Rouva konstaapeli on sattunut sinä päivänä herämään. Oli ylitystä sitten 5 taikka 10 km/h, niin se on loppujen lopuksi hyvin irrelevantti seikka tämmöisessä tapauksessa ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no mitäs muuta kautta se tauno ois ajanu?tiet on rakennettu myös yritysten ja logististen ketjujen käyttöön.
Tää oli varmaan mulle? Jos näkee takana miljoonan kilometrin jonon, niin vaatii mun mielestä jo aikamoista kusipäisyyttä olla pitämättä vaikka pikku tupakkataukoa bussipysäkillä. Jono oikeasti oli PITKÄ. Ja jos mun kohdalla mentiin välillä kävelyvauhtia, niin kilometri mun takana oltiin varmaan aika ajoin pysähdyksissä. Sieltä ei paljoa ohi kannattanut lähteä ja kyseinen tapaus hidasti satojen autojen matkaa todella tuntuvasti. Mullahan nyt ei periaatteessa kiire ollut, mutta voin uskoa, että aika monella siinä tilanteessa oli verenpaineet tapissa.
 
Taas nousi verenpaineet pilviin:
http://www.iltalehti.fi/autot/2010091312338706_au.shtml

"Helsingin poliisilaitos aloittaa huomenna tiistaina suojatie- ja pyöräilysääntöjen tehovalvonnan. Tarkoituksena on palauttaa jalankulkijoiden oikeudet suojateillä ja jalkakäytävillä. "

Voisivatko ne vitun poliisit ja Iltalehti siinä autoilijoiden vainoamisen lomassa mennä kerran päiväksi seuraamaan, paljonko jalankulkijat noudattavat liikennevaloja? Niihin verrattuna autoilijat ovat lähes pyhimyksiä, mutta kenenkäs vika se aina on jos rysähtää? Konkreettiseksi tarkkailupaikaksi voisin ehdottaa Manskun ja Lönkan risteystä, jossa 90% kerroista, kun siitä ajaa läpi, joku idiootti tai itsemurhakandidaatti palloilee Lönnrotinkadun yli välittämättä vittuakaan, minkä väriset valot ovat tai sattuuko Espalta päin olemaan autojakin tulossa.

Tiedän, autoilijatkin ajavat punaisia päin ja se on tuhmaa jne., mutta voisi noihin jalankulkijoihinkin edes joskus yrittää saada vähän rotia :curs:.
 
Ei ne poliisit mitään jalankulkijoista tajua. Viime torstaina bongasin lihavan poliisimuijan jotain turvavyöratsiaa pitämästä. Nojaili kädet taskussa bussipysäkin tolppaan. Siinä sitten joku auto ajoi niin suoraan päin punaisia kuin olla ja voi. Vihreällä ajavat joutuivat jarruttamaan. Ei reaktiota poliisilta, kyyläsi vain tympääntyneenä. Lopulta päätti mennä tien toiselle puolelle. Käytti toki suojatietä, mutta kävellä löntysti (kädet edelleen taskussa) hitaasti suoraan päin punaisia. Otti vähän pannuun kun meikällä olisi ollut just vihreät mutta ei päässyt ajamaan kun poliisi käppäilee edessä. Vakavasti harkitsin kyllä töötin painamista.

Oli niillä moottoipyörä pysäyttäjänäkin. Silläkin oli ratkaisunsa punaisiin valoihin. Setä pyörän selkään -> hälyt päälle -> risteyksen yli päin punaisia ja lopuksi parkkiin. Olivat saaneet A-joukkueen liikennettä valvomaan. Toivottavasti löysivät päivän päätteeksi takaisin asemalle, ettei tarvi toisten lähteä etsimään...
 
Se, että tuleeko sakot vai ei on hyvin pitkälti siitä kiinni että kummalla jalalla Herra/Rouva konstaapeli on sattunut sinä päivänä herämään. Oli ylitystä sitten 5 taikka 10 km/h, niin se on loppujen lopuksi hyvin irrelevantti seikka tämmöisessä tapauksessa ;)
Ei pitäs olla enään näin. Sitä vartenhan ne yhdenmukaisti ton sakotuskäytännön tänä vuonna.
Alle 6km/h ylinopeudesta ei mitään, yli ton, mutta alle 10km/h tulee huomatusta ja ylittävästä sakkoja.
Näin sitä ainakin hehkutettiin uutisissa aikaisemmin.
 
Ei pitäs olla enään näin. Sitä vartenhan ne yhdenmukaisti ton sakotuskäytännön tänä vuonna.
Alle 6km/h ylinopeudesta ei mitään, yli ton, mutta alle 10km/h tulee huomatusta ja ylittävästä sakkoja.
Näin sitä ainakin hehkutettiin uutisissa aikaisemmin.

Mulle tuli huomautus kun, ajoin 80:n alueella 82km/h.
 
Mulle tuli huomautus kun, ajoin 80:n alueella 82km/h.

Pari viikkoa sitten sain sakon 15km ylinopeudesta, ja poliisi kysy että "naama pokkanako väitän että ajoin 50km/h" eli rajoitusten mukaan. Tossa tapauksessa ois voinu poliisisedältä kysyä samaa, huomautus 2km ylinopeudesta? :lol2:
 
Vaikka en mikään tiukkapipo olekkaan niin vituttaa kyllä noi ranttalimopopojat. Losotellaan menemään pitkin jalka- ja pyöräteitä miten sattuu eikä muutenkaan oo liikennesäännöistä mitään hajua. Tai ainakaan kiinnostusta niitä noudattaa. Lisäksi taitaa olla joka toinen porannu pakoputkeen reiän tai vaihtanu teharin ku ääntä lähtee niin perkeleesti.. Samahan se olis jos jossain metässä paahtais, mutta kun pyöritään taajamassa muiden ihmisten joukossa.
 
Tää oli varmaan mulle? Jos näkee takana miljoonan kilometrin jonon, niin vaatii mun mielestä jo aikamoista kusipäisyyttä olla pitämättä vaikka pikku tupakkataukoa bussipysäkillä. Jono oikeasti oli PITKÄ. Ja jos mun kohdalla mentiin välillä kävelyvauhtia, niin kilometri mun takana oltiin varmaan aika ajoin pysähdyksissä. Sieltä ei paljoa ohi kannattanut lähteä ja kyseinen tapaus hidasti satojen autojen matkaa todella tuntuvasti. Mullahan nyt ei periaatteessa kiire ollut, mutta voin uskoa, että aika monella siinä tilanteessa oli verenpaineet tapissa.

Jos se oli töissä ja sillä oli kiire ja aikataulu paino päälle taikka oli hervoton paskahätä niin ei siinä paljo käy mielessä pysähdellä tien varteen venailee et muut pääsee ohitte.
 
Ennen ärsytti kamerat. Nyt ärsyttää ihmiset, joilla tulee göntsä housuun kun jossain sattuu kamera näkymään. Jos nopeusrajoitus on 60 km/h, niin ei sitä tarvii saatana neljäänkymppiin hidastaa. Vitun idiootit.
Sitten ärsyttää yli kaiken stadin pyöräilijät. Muutenkin vituttaa ajella siellä, niin eikös saatana joku kusipää pyöräilijä singahda jostain nurkan takaa satasta eteen tai sitten vaihtoehtoisesti polkee keskellä ajotietä maksimissaan kahtakymppiä, eikä puhettakaan, että älyäisi vähän väistää autoilijoitakin. Espoossa kyllä osataan suojatiekäyttäytyminen. Siellä kävelijät kököttää apaattisena suojatien lähellä ja uskaltaa mennä yli vasta sitten kun yhtään autoa ei näy missään. Näin sen kuuluukin olla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom