Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä Lefis kiteyttää asian melko mallikkaasti, ei yhdenkään normitallaajan tehtävä ole toimia ylinopeuspoliisina, vaan annetaan itse kunkin ajaa sen verran ylinopeutta kuin hyvälle tuntuu. Ne pojat, jotka matkustaa sinivalkoisella autolla jossa on vilkkuvalot katolla, hoitaa kyllä ton nopeuksien valvonnan. Jos joku haluaa ajaa kovempaa kuin kympin yli niin ajakoon, ei ole kauhea vaiva väistää hetkeksi traktorikaistalle.

Olen täsmälleen samaa mieltä, mutta tilanne, jossa itse on ohittamassa sanotaan satasen alueella kunnon letkaa ja oma nopeus esim. 110 km/h, niin jos tämän ohituksen aikana joku tulee perseeseen kiinni niin onhan se väärin. Jos oikealla kaistalla ei ole tilaa, niin on kohtuutonta vaatia, että ohituskaistaa ajavan on edelleen nostettava vauhtia, vaikka ajaa valmiiksi hienoista ylinopeutta. Tässä tapauksessa se on takana oijalle paska mäihä, eikä mielestäni kerro mistään poliisin viran ottamisesta. Toki on kohteliasta nostaa nopeuttaan, yleensä teen näin itse, jos jollain on kauhea kiire, mutta ei ole mielestäni pakko.
Ja totta kai kun oikea kaista on taas vapaa niin heti sinne, jotta kiireisempi pääsee ohi. Vasta sillon mielestäni joku alkaa toimia kansalaispoliisina, jos ei väistä oikealle kaistalle takana tulevaa motarilla, vaikka siellä on tilaa (ja oli sen takana tulijan nopeus sitten 10 tai 100 km/h yli sallitun).
 
Olen täsmälleen samaa mieltä, mutta tilanne, jossa itse on ohittamassa sanotaan satasen alueella kunnon letkaa ja oma nopeus esim. 110 km/h, niin jos tämän ohituksen aikana joku tulee perseeseen kiinni niin onhan se väärin. Jos oikealla kaistalla ei ole tilaa, niin on kohtuutonta vaatia, että ohituskaistaa ajavan on edelleen nostettava vauhtia, vaikka ajaa valmiiksi hienoista ylinopeutta. Tässä tapauksessa se on takana oijalle paska mäihä, eikä mielestäni kerro mistään poliisin viran ottamisesta. Toki on kohteliasta nostaa nopeuttaan, yleensä teen näin itse, jos jollain on kauhea kiire, mutta ei ole mielestäni pakko.
Ja totta kai kun oikea kaista on taas vapaa niin heti sinne, jotta kiireisempi pääsee ohi. Vasta sillon mielestäni joku alkaa toimia kansalaispoliisina, jos ei väistä oikealle kaistalle takana tulevaa motarilla, vaikka siellä on tilaa (ja oli sen takana tulijan nopeus sitten 10 tai 100 km/h yli sallitun).

No tässähän tää onkin erittäin hyvin sanottu, itse en saanut sisällytettyä ihan kaikkea tätä tohon viestiini.
 
Varsinkin nämä +15 vuotiaat teinikovikset, jotka ajaa mopedillaan takapuskuris kii. En tiiä miten kovat skillit niillä on, jos heittäisin läpäl jarrun pohjaa ja jatkais matkaa normaalisti :pokerface: Ei paljoo kiinnosta mitä niille tapahtuu, hyvä jos osaa ees liikennesääntöjä.

Ps. vilkkua nämä ammattilaiset eivät käytä, syy?

Ei silti kannata tolla sun +1 yhden vuoden ajokokemuksella liikaa huudella ;)
 
Varsinkin nämä +15 vuotiaat teinikovikset, jotka ajaa mopedillaan takapuskuris kii. En tiiä miten kovat skillit niillä on, jos heittäisin läpäl jarrun pohjaa ja jatkais matkaa normaalisti :pokerface: Ei paljoo kiinnosta mitä niille tapahtuu, hyvä jos osaa ees liikennesääntöjä.

Ps. vilkkua nämä ammattilaiset eivät käytä, syy?

No mitä luulet, että laki sanois tuosta sun jarruttamisestas...?
 
Olen täsmälleen samaa mieltä, mutta tilanne, jossa itse on ohittamassa sanotaan satasen alueella kunnon letkaa ja oma nopeus esim. 110 km/h, niin jos tämän ohituksen aikana joku tulee perseeseen kiinni niin onhan se väärin. Jos oikealla kaistalla ei ole tilaa, niin on kohtuutonta vaatia, että ohituskaistaa ajavan on edelleen nostettava vauhtia, vaikka ajaa valmiiksi hienoista ylinopeutta. Tässä tapauksessa se on takana oijalle paska mäihä, eikä mielestäni kerro mistään poliisin viran ottamisesta. Toki on kohteliasta nostaa nopeuttaan, yleensä teen näin itse, jos jollain on kauhea kiire, mutta ei ole mielestäni pakko.
Ja totta kai kun oikea kaista on taas vapaa niin heti sinne, jotta kiireisempi pääsee ohi. Vasta sillon mielestäni joku alkaa toimia kansalaispoliisina, jos ei väistä oikealle kaistalle takana tulevaa motarilla, vaikka siellä on tilaa (ja oli sen takana tulijan nopeus sitten 10 tai 100 km/h yli sallitun).
Olen juuri samaa mieltä. Suomessa liikenne on vaan niin nyhveröä että vaikka väistäisikin, voi seurata ongelmia. Esimerkki: ajelin 2-kaistaista tietä 100 alueella (ei motaria tarkalleen siinä kohtaa) vasenta kaistaa autojonon ohi, katson että joku tulee takaa vähän kovempaa ja väistän oikealle. No nyhverö ei sitten kuitenkaan pääse ohi ennen kuin oikealla kaistalla tulee taas vastaan joku hitaampi, joten vaihdoin taas vasemmalle kaistalle. Hohhoijaa...
 
No mitä luulet, että laki sanois tuosta sun jarruttamisestas...?

Sanokoot laki vaikka mitä, mutta syynä jarruttamiseen sanoisin tiellä olleen esim. koiran. Peräänajokolareissa peräänajaja on syyllinen. Takana olevalla pitää olla riittävän pitkä etäisyys meitsin autoon, että kerkeää pysähtymään.
 
No kylläpäs joku vetäs herneet nenään ja kovaa.

"Kokeile käytännössä."

Niin, en tiennyt kumpi pysähtyy nopeammin, joten sanoin että kokeilee käytännössä? Anteeksi tästä. Pointti ei ollut se, että lyödään jarrut samaan aikaan pohjaan.

Siis mitä helvettiä? ja liibalaaba... Jos otetaan tällainen lähestymistapa niin silloin minä sanon, että moottoripyörät ajavat yleensä lujempaa kuin autoilijat. Nyt voit miettiä kumpi pysähtyy nopeammin 100 km/h ajava auto vai 200 km/h ajava moottoripyörä...

Tää nyt meni vähän yli, mutta vastataan nyt jotain silti... emmä tiiä kui perseessä auto voi roikkua jos se ajaa satasta hiljempaa, hieman heikohko esimerkki?

Mitä tulee moottoripyörällä ajeluun, niin en minä ainakaan aja moottoripyörällä käsi jarrukahvalla koko ajan, on meinaan kaasun vääntäminen vähän hankalaa noin.
Niin kuin mainitsin, keskustelu käsittääkseni lähti siitä, kun joku sanoi pyörällä ajamisen olevan perseestä jos auto roikkuu hanurissa. Eipä tommosessa oo paljoa merkitystä kumpi pysähtyy nopeammin, auto tulee perseeseen ennen ku ehtii vaihtaa poljinta. Tiedän kaksi tällaista tapausta, toisessa kaveri joutu sairaalaan.

Turha ruveta lässyttää jostain prätkäkaahailijoista tai mistä vaan, ei liity asiaan eikä mua kiinnosta. Ja kyllä, auto pysähtyy nopeammin kun lyödään jarrut samaan aikaan pohjaan. Mun puolesta tää on loppuun käsitelty.
 
Sanokoot laki vaikka mitä, mutta syynä jarruttamiseen sanoisin tiellä olleen esim. koiran. Peräänajokolareissa peräänajaja on syyllinen. Takana olevalla pitää olla riittävän pitkä etäisyys meitsin autoon, että kerkeää pysähtymään.
Oli peräänajaja syyllinen kolariin tai ei niin sinä syyllistyt joka tapauksessa liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja mahdollisesti tämän lisäksi riippuen kolarin seurauksista vamman/kuoleman tuottamukseen. Mahdollisesti peräänajajakin saa sakot mutta luultavasti paljon pienemmät kuin sinä. Ei ne taida noi liikennesäännöt olevan ihan täysin hallussa sinullakaan. Liikennerikkeissä/-rikoksissa voi olla samaan aikaan useampi syyllinen.
 
Oli peräänajaja syyllinen kolariin tai ei niin sinä syyllistyt joka tapauksessa liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja mahdollisesti tämän lisäksi riippuen kolarin seurauksista vamman/kuoleman tuottamukseen. Mahdollisesti peräänajajakin saa sakot mutta luultavasti paljon pienemmät kuin sinä. Ei ne taida noi liikennesäännöt olevan ihan täysin hallussa sinullakaan. Liikennerikkeissä/-rikoksissa voi olla samaan aikaan useampi syyllinen.
Näin se menee jos on osoitettavissa että jarrutukseen ei ollut oikeaa syytä. Itselle kerran kävi niin että jouduin sateisella kelillä pysähtymään suojatien eteen, jalankulkijoiden takia siis tietysti, naureskellen katselin sitten peilistä kun taksi tuli pyörät lukossa sladissa melkein kahva edellä, sai pysähtymään ehkä senttejä ennen omaa autoani. Tuollaisessa tapauksessa syy olisi tietysti 100% peräänajajan.
 
Eniten vituttaa autoilijat jotka ei kestä kun fillarilla voi ajaa ruuhkassa ja taajamassa nopeammin kuin sillä velkalossilla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eniten vituttaa autoilijat jotka ei kestä kun fillarilla voi ajaa ruuhkassa ja taajamassa nopeammin kuin sillä velkalossilla.

Näissä pyöräilijöissä itseä vituttaa se, että he poukkoilevat, ajelevat miten sattuu ja ovat tiellä (siis edessä). Itsekkin kyllä ohittelen ruuhkassa ajaessa skootterilla autoja mutta vain silloin kun jono seisoo tai se muuten on mahdollista ilman, että aiheuttaa häiriötä. Mutta kun nämä pyöräilijät vetävät siinä kaistan oikeassa laidassa autoista ohi ihan vaikka jono selvästi liikkuu. Tällöinkään itseä ei vituta se, että pyöräilijä pääsee etenemään paremmin vaan lähinnä se, että pitää koko ajan varoa, ettei pyöräilijä osu kylkeen, ja vaikka ei osuisikaan niin silti pitää koko ajan varoa, koska pyöräilijä vie osan "mun kaistasta". Sekin vituttaa pyöräilijöissä, että kun he ovat päässeet edelleni ja tulee sellainen rako missä autolla taas pääsee etenemään normaalia vauhtia niin se pyöräilijä on siinä edessä sit hidastamassa, koska en mielelläni lähde ohittamaan sitä, varsinkaan jos se vielä vetää sellaista siksakkia kun yrittää parhaansa mukaan polkea siihen fillariinsa vauhtia.
 
Näissä pyöräilijöissä itseä vituttaa se, että he poukkoilevat, ajelevat miten sattuu ja ovat tiellä (siis edessä). Itsekkin kyllä ohittelen ruuhkassa ajaessa skootterilla autoja mutta vain silloin kun jono seisoo tai se muuten on mahdollista ilman, että aiheuttaa häiriötä. Mutta kun nämä pyöräilijät vetävät siinä kaistan oikeassa laidassa autoista ohi ihan vaikka jono selvästi liikkuu. Tällöinkään itseä ei vituta se, että pyöräilijä pääsee etenemään paremmin vaan lähinnä se, että pitää koko ajan varoa, ettei pyöräilijä osu kylkeen, ja vaikka ei osuisikaan niin silti pitää koko ajan varoa, koska pyöräilijä vie osan "mun kaistasta". Sekin vituttaa pyöräilijöissä, että kun he ovat päässeet edelleni ja tulee sellainen rako missä autolla taas pääsee etenemään normaalia vauhtia niin se pyöräilijä on siinä edessä sit hidastamassa, koska en mielelläni lähde ohittamaan sitä, varsinkaan jos se vielä vetää sellaista siksakkia kun yrittää parhaansa mukaan polkea siihen fillariinsa vauhtia.

Katu jossa ei ole pyörätietä reunassa kuuluu se reuna fillarointiin. Tätä ei autoilijat sitten tajua vaan osan pitää tahallaan kiilata joka välissä. Sitäpaitsi fillarilla pääsee helposti taajamassa nopeusrajoituksien mukaista kyytiä, ei tarvi pakosta työntää ohi. Kiinalaisella skootterilla et edes pääsisi...
 
Katu jossa ei ole pyörätietä reunassa kuuluu se reuna fillarointiin. Tätä ei autoilijat sitten tajua vaan osan pitää tahallaan kiilata joka välissä. Sitäpaitsi fillarilla pääsee helposti taajamassa nopeusrajoituksien mukaista kyytiä, ei tarvi pakosta työntää ohi. Kiinalaisella skootterilla et edes pääsisi...

Sama pätee näihin pyöräilijöihin, eivät hekään pysy siinä jonossa "omalla paikallaan" vaan kiilaavat sieltä oikealta ohi vaikka olisi kuinka pieni rako. Fillarilla kyllä pääsee lujaa mutta harvemmin ne kiihtyvät minulle riittävän nopeasti, siinä sitten körötellään pyöräilijän perässä, kun ohi ei uskalla "kiilata". Ja onneksi mun kiinan ihme varastettiin ja ostinkin tilalle Italiasta kotoisin olevan lälläripyörän, millä mahtuu pyöräilijöistä turvallisesti ohi.
 
Johan oli taas tapahtumaa kotimatkalla. Tuli tälläi maanteidenkyrpä eteen kikkailee ja meni pannu pitkästä aikaa iha jumii tän johdosta. Lähin tulee lahteenpäin kun saavutin tän ritarin ajamassa vajaata 50km/h, 60km/h alueella. Tsiikailin siinä, että menisin ohi kun on hyvää suoraa, mutta eikun tulee just sopivasti porukkaa vastaa... Roikun sitte siinä jo reilussa 40km/h vauhissa sen takana pari kilometriä ja alkaa taakse kertyä jonoa (LAHDESSA klo23 AIKAAN!!) Päästiin jo niin pitkälle, että tuli tielle pari uutta kaistaa ja kurvaan kaverin vieree valoihin. Ajatushan oli tietysti painella vihrellä tästä etanasta ohi. Kiihdytin valoista suoraa reiluun 60km/h suht vikkelää ja alan kattelee, että vaihtais kaistaa... Tää perkeleen mursu on siinä rinnalla ja menee meikäläisestä OHI!!?? Kaveri ei oo ajanu 5km aikana kertaakaa yli viittäkymppia ja kun olisin menossa ohi alkaaki kärry kulkea ihan vitusti! Ja ettei tää ois päättyny liian hyvin kiilaa tää mulkvisti meikäläisen eteen ja vaihtaa kaistaa seuraavalla kääntyvien kaista, PUOLIKSI. Eli ryhmittyy silläviissii toiselle kaistalle, etten mahdu edes ohi. Ja käännös otettiin rauhallisesti, abaut 10km/h vauhdilla. Saatana paskiainen toivottavasti luet tän ja joku ois nussinu sun autoradion aamuks.

Kiitos.
 
Vieläkin vituttaa miten tyhmiä ihmiset on kun niilllä on ratti edessä.

Aluksi pieni, mutta iso asia. Meidän kodin vieressä Turun H:niityssä loppuu 40km/h alue ja se on monelle (erityisesti nuorelle kynäniskalle) merkki siitä, että nyt lämä tiskiin niin kaikki kääntää päänsä. Alue on myös hyvinkin lapsi- ja vanhusrikas, joten se kaunis päivä kun siinä tapahtuu jotain, joku kaupunginvaltuutettu tai liikennelaitoksen byrokraatti ison pöydän takana päättää, että tuon olisi voinut estää, jos siinä olisi ollut sellainen hidastetöyssy. Monesti kun niillä on tarkoituksensa. Ei kukaan (toivottavasti) niitä turhaan meidän maksamille kaduille rakentele.

Seuraava asia joka vituttaa liittyy pyöräilijöihin. Itse edustan 50/50 pyörä- ja autokansaa joten näen asian objektiivisesti.
Meinasin jäädä auton yliajamaksi matkalla äitini luokse ja tilanne oli niinkin hankala, että kolme kaistaa, liikennevalot pois päältä ja kaksi autoa pysähtynyt suojatietä ennen. Menin ensimmäisen auton ohi, menin toisen ohi jolloin moikkasin kiitokseksi. Toisen auton kohdalla nousin ylös koska olen jokseenkin skeptinen komboon "ihminen ja auto". Autohan sieltä tuli ja jarrut linkkuun ja jäin puolen renkaan päähän toisen auton ulkoreunasta ja beige Citroen Saxo ajoi ohitseni (about 35-45v vaaleahiuksinen nainen) ja pyyhki samalla pölyt eturenkaastani. Jos minulla olisi ollut itkk siinä pyörässä kiinni, olisin huoletta tehnyt tee-se-itse -ilmastoinnin ks. sankarittaren kulkuneuvoon...ja poistunut hymyissä suin.

Oma henki ei kiinnosta, mutta liikenteessä on monia jotka eivät pysähdy auton jälkeen katsomaan pysähtyykö seuraavalla kaistalla ajava pysähtyneen auton viereen vai ei. Tähän kategoriaan kuuluu mm. lapset, nuoret ja minun tyttöystäväni. Taidanpa siis hankkia sen itkon kiinni minun fillariini jotta nuo rikkaruohot saadaan karsittua.

Kuitenkin toivon, että katsoisit tämän videon.


 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Seuraava asia vituttaa suunnattomasti liikenteessä: Ajat kaksikaistaista tietä pitkin, kun edessäsi oleva auto vilkuttaa vasemmalle kääntyäkseen -> 95% tapauksista edessä oleva auto ryhmittyy keskiviivan viereen, ja joudut itsekin tiputtamaan vauhdin 80-100km/h nopeudesta lähes kävelyvauhtiin (silloin kuin tie on niin kapea ettei oikealta puolelta pääse ohittamaan). Miksi se on niin vaikeaa kääntyjällä ryhmittäytyä vastaantulijoiden kaistalle, jos näkee ettei sitä kaistaa tule vastaan autoa? :curs: Näin takanatulijat saavat jatkaa jouhevasti matkaa ilman ylimääräisiä jarrutuksia ja kiihdytyksiä.
 
Venäjä mikä video tuo Räikkösen postaama Drive Safely. Saisivat Suomen tv:ssä näyttää tuon videon tai edes muutaman noista mainoksista, joita siinä oli. Aika karua katsottavaa, etenkin nuo oikean elämän tilanteet.

Ehkä eniten ärsyttää kuskit, jotka roikkuvat puskurissa kiinni eivätkä mene ohi, vaikka tilaa olisi. Toisena listalla on henkilöt, jotka eivät osaa vilkkua käyttää ja kolmantena kuskit, jotka eivät ymmärrä väistää kääntyessään klv:llä kulkevia ihmisiä. Tai tämä pitäisi ehkä nostaa ensimmäiseksi. Sen verta usein olen meinannut jäädä auton alle pyörällä ajaessani kyseisessä tilanteessa..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom