Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse opin jo aikaa sitten, ettei toisten autojen vilkutteluille kannata laskea kovinkaan paljoa painoarvoa.

Sama pätee myös rekkoihin jotka joskus antavat "ohitusluvan" vilkuilla. Yleensä ei tule vastaan autoja, joskus tulee. Ja joskus se rekka onkin oikeasti kääntymässä oikealle. Tai kuski on muuten vain kännissä.

Onhan se niin, että jos puolet kansalaisista on keskimääräistä tyhmempiä, niin miksi se olisi liikenteessäkään poikkeus.

Juu ei sitten mitään arvoa noille "mene vaan ohi -vilkutuksille." Noihin jos uskoisi niin itse olisin jo todnäk pilven reunalla opettelemas huuliharpun soittoa. Esimerkki tapaus : Ajan autolla mäkistä ja mutkaista tietä jossa 60 rajoitus. Edessäni ajaa maajussi valmetillaan noin 30km/h ja näyttää vilkulla että anna mennä ohi vaan. Noin viiden sekunnin kuluttua vastaan tulee täysperävaunurekka että suhaus vaan käy. Onneks en luottanu jussin vilkkuun.

Ei kai kukaan tollasiin luotakaan, toivottavasti. En helvetissä lähtis ohi VAIN jonkun jurrisen raksakuskin ohjeiden perusteella, paha enää mussuttaa siinä vaiheessa kenen syy mikäkin on kun oot ohitettavan rinnalla ja vastaan tuleekin toinen auto satasta.

Ja mikä hienointa, nopeusrajoitukset Espoon suurilla väylillä siinä "kaupungin" kohdalla ovat muutenkin luokkaa 70, 80 tai 100km/h. Suurin osa liittymien tietämissä on tuota 80km/h aluetta ja siellä 100km/h alueella nopeusrajoitus tuntuu kesäaikaan liian pieneltä. Hyvä meininki.

Tuu käymään Oulun motarilla :/

kädet tärisee vieläkin: rampille noustessa edessäpäin syttyi pakkivalo. onneks se on niin kirkas että erottuu auringonpaisteellakin.....

Tulin tossa ykspäivä salilta kotiapäin, joku vähän vanhempi herra ajeli alle nopeusrajoitusten joten sain hänet kiinni. Ajattelin että ohitan hänet seuraavan ylämäen ja 60 alueen jälkeen. Ylämäkeen kun pääsin herran perässä niin tämäpä jarruttaa ja pysäyttää auton mäen puoliväliin. Himmasin siihen perään että mitäs vittua tässä nyt tapahtuu niin tämä näyttää kädellä ikkunasta että anna mennä ohi. Siis mitä paskaa oikeesti, eikö leikkaa sen vertaa että olis nyt sitten vaikka pysähtyny muutaman satametriä aiemmin lyhyelle suoran pätkälle ja antanu tietä. Ei paljon huvittas kohtuu jyrkässä ylämäessä lähtee muna solmussa vetämään ohitte tommosista apinoista. Vittu.

Autoilijat, jotka ajavat perseessä kiinni. Itse kun ajelen yleensä sen 5-10 km/h auton mittariin yli nopeusrajoituksesta, etten varmasti ajelisi alinopeutta, niin silti joku löytää tiensä siihen kolmen metrin päähän takapuskurista. Ensinnäkin se on aivan vitun vaarallista ajella lyhyellä turvavälillä vähän suuremmissa nopeuksissa (80 km/h --->), ja toiseksi aivan vitun ärsyttävää, kun tällaisen harrastajat eivät mene loppujen lopuksi ohi. Kunhan ajavat perseessä kiinni. Esim tänään tulin 80 km/h alueelle ja näin peilistä, kun joku kiihdytti Mersulla kiinni. Ajattelin, että antaa painaa ohi, kun tie vapaa ja ajelkoot vaikka 200 km/h ylinopeutta, jos haluaa. Mutta tämä mersukuski jää roikkumaan perseeseen kiinni. Joskus lyön liinat kiinni ihan huvikseni.

Mä ajelen yleensä matkaa vakkari päällä, ja perseessä roikkujan kohdalla pudotan sen pois. Annan lipua itsellään jonnekin 20km/h alle rajoituksen ja katson mitä tapahtuu. Yleensä ymmärtävät lähteä perästä roikkumasta.

Nyt kun on joutunut enemmän olemaan tuol liikentees on saanu kyl huomata millasia idiootteja siel tosiaan on päivittäin! Kerranki joku ajoi 100 alueella just jotai 90km/h ja kun alkoi ohituskaista minä ja minun etupuolella ajava oltiin menossa ohi, noh tämä etummainen auto sit kiihyttääki siin sit sellaset vauhit ettei siitä päästy kumpikaa ohi. Ja kun ohituskaista loppu ni oikeesti jarrut pohjaan ja taas mentiin sitä 90km/h! Ja sama toistu seuraavallaki ohituskaistalla.
Tai sit se kerta kun oli pitkät letkat kolmen rekan perässä ja vihdoin ku tulee ohituskaista niin toisena oleva rekka lähtee ohittaa sitä ensimmäistä. Hinkutti sit siinä ohituskaistalla niin, että pääsi just ja just siitä ensimmäisestä rekasta ohi. Ja meni kumminki sit ihan samaa vauhtia siin letkan kärjessä kun se toinenki rekka..

Nyt kun on joutunut enemmän olemaan tuol liikentees on saanu kyl huomata millasia idiootteja siel tosiaan on päivittäin! Kerranki joku ajoi 100 alueella just jotai 90km/h ja kun alkoi ohituskaista minä ja minun etupuolella ajava oltiin menossa ohi, noh tämä etummainen auto sit kiihyttääki siin sit sellaset vauhit ettei siitä päästy kumpikaa ohi. Ja kun ohituskaista loppu ni oikeesti jarrut pohjaan ja taas mentiin sitä 90km/h! Ja sama toistu seuraavallaki ohituskaistalla.
Tai sit se kerta kun oli pitkät letkat kolmen rekan perässä ja vihdoin ku tulee ohituskaista niin toisena oleva rekka lähtee ohittaa sitä ensimmäistä. Hinkutti sit siinä ohituskaistalla niin, että pääsi just ja just siitä ensimmäisestä rekasta ohi. Ja meni kumminki sit ihan samaa vauhtia siin letkan kärjessä kun se toinenki rekka..

Liian tehottomia autoja. :D

Huomaan välillä moottoripyörällä ajaessa olevani vähän turhan lähellä edessä ajavaa. En nyt ihan perseessä mutta kuitenkin. Siinä imussa vaan on niin paljon parempi ajaa. Pahoitteluni tästä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liian tehottomia autoja. :D

Huomaan välillä moottoripyörällä ajaessa olevani vähän turhan lähellä edessä ajavaa. En nyt ihan perseessä mutta kuitenkin. Siinä imussa vaan on niin paljon parempi ajaa. Pahoitteluni tästä.

Niin no, moottoripyörä jos perseessä roikkuu, niin se nyt ei niin paha ole (meinaan itelle :D). Jos tulee äkkijarrutus, niin kyllä se on se prätkäkuski, joka lentää kuin leppäkeihäs, jos perään ajaa.

Tervettä menoa etenkin motarilla.

Kaveri teki kerran sillä tavalla että ajoi mopolla 2 päällä jonkun auton perässä imussa, auton eteen juoksee pikkulapsi, kuski tietenkin jarruttaa. Kaverini ei tätä huomaa ja lentää takalasista kuskin viereen ja kyydissä oleva kaveri lensi katolle. Kuski oli kuulemma vaan sanonut siinä tilanteessa "kato naapuri".

Tervettä menoa etenkin motarilla.

Ehkä järkeä saa käyttää sen verran ettei motarilla kuitenkaan kisko metrin päässä edellä ajavan hanurista? Kyllä se imu siinä vauhdissa vaikuttaa vähän pidemmällekin, jos sitä haluaa hyödyntää.

Tää on kyllä niin käsittämätöntä toimintaa (ja valitettavan yleistä), en voi ymmärtää, kuinka vajaa pitää olla, että käyttäytyy noin. Itellä kanssa vähän aikaa sit sama tilanne. Satasen alue, edessäni yksi auto, joka ajaa n. 85 km/h. Ohituspaikkoja ei ole, alkaa olemaan jo helvetillinen jono. Ohituskaista alkaa (lyhyt sellainen), siirryn välittömästi vasemmalle kaistalle, ensin rennosi kiihdyttäen. Tässä vaiheessa hidastelija kiihdyttää. Meinasin jo palata takaisin oikealle, mutta koska tiesin, mitä tulee tapahtumaan, päätin mennä ohi väkisin. Jouduin ajamaan parhaillaan 150 km/h, jotta pääsin järkevästi ohi (vituttaa myös tämä, että tuli itse ajettua noin paljon ylinopeutta hetki, mutta tuollaisessa tilanteessa ne hihat vaan palaa niin helposti). Ohituskaistan jälkeen pistin vauhtini johonkin 105 km/h (gps), ja ylläri ylläri takana oleva letka alkoi taas selvästi jäämään taakseni.

On tuo vaan niin saatanan väärin, että tuollaisen kusipään takia vain yksi pääsee ohi ja hänkin sääntöjä rikkoen. Se ei ole itselle mikään hullun raivarin paikka, jos joku nyt haluaa jurnuttaa väkisin 85 100 alueella (vaikka hieman ärsyttävää onkin), mutta se on, että yritetään sabotoida hyvä ohituspaikka.

Tulee useinkin takaa katseltua, kun joku aikoo edellä olevasta autosta ohi, niin nopeus nousee, kun itse siinä perässä ajelee. Minkähän vitun takia sitä pitää sitten kiihdytellä, kun toinen aikoo ohi, kun aiemmin siihen ei ollut mitään tarvetta.

Nämä mopoilijat _jotka eivät tunne liikennesääntöjä_... Pari päivää sitten tuli sellainen kolmen mopon ryhmä yhtään hidastelematta kolmion takaa eteen. Eipä tuossa mitään käynyt, mutta kyllä se vähän pistää vituttamaan, kun nuo urpot vetää miten sattuu tuolla liikenteessä...

Nämä mopoilijat _jotka eivät tunne liikennesääntöjä_... Pari päivää sitten tuli sellainen kolmen mopon ryhmä yhtään hidastelematta kolmion takaa eteen. Eipä tuossa mitään käynyt, mutta kyllä se vähän pistää vituttamaan, kun nuo urpot vetää miten sattuu tuolla liikenteessä...

Kävi tuossa viikko sitten vähän vastaava tilanne, mopoilija tuli about 70km/h kolmion takaa ja meinas läväyttää konepellilleni. Hän siis kääntyi sitten siitä eteeni ja hidasti huomattavasti vauhtia, taisi itse säikähtää hieman. Tämän jälkeen seurasin sattumalta samaa reittiä häntä noin 3kilometriä kotini suuntaan. Vaikutti, että tällä mopoilijalla oli tullut vetelät pöksyyn kun tämän matkan aikana kurkki noin 3sekunnin välein sivupeiliin, kun "seurasin" häntä. Lopulta se sitten kääntyi sellaselle tielle mistä autolla ei pääse ja itse jatkoin matkaa normaalisit kotiini.

Nyt, kun on tullut ajeltua 500-1000km viikossa niin on kyllä taas huomannut muutamia uusia piirteitä liikenteessä.. Kiihdytyskaistojen käyttö tuntuu edelleen olevan helvetin vaikeeta. Samoin oman auton kiihtyvyyden arviointi, onko sieltä sivutieltä pakko tulla eteen, jos näkee että yks ainoo auto on tulossa koko suoralla?? ei muutaku tielle vaan äkkiä ja sit kiihdytys siihen sataseen kestää seuraavan kilometrin..

Ohituskaistat.. voi vittu sentään, ehkä se on kesä ja kaikki urpot liikenteessä. Mutta eilen viimeksi ajelin ennen ohituskaistaa yhden seatin perässä satasen alueella noin 90-95km/h ja kun ohituskaista alkoi niin oma nopeus ei riittänyt edes perässä pysymiseen ja seuraavan kameratolpan kohdalla kaveri ajoi noin 70-75 ihan vaan varmuuden vuoks..

Karavaanarit.. onhan tilanne vähän parempi kun ennen mutta mutta.. Jos oma kottero tai yhdistelmä ei kulje edes tasamaalla kun 70 ja ylämäkiin 50-60 niin kannattais miettiä lähteekö tien päälle ollenkaan ja oisko välillä syytä pysähtyä ja päästää se 5 kilometriä vittuuntuneita autoilijoita ohi..

Kai näitä vielä lisääkin löytys..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom