Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko sen verran kommentoida että meikällä autokoulussa kyllä opetettiin, että jos käännytään oikealle heti ensimmäisestä liittymästä liikenneympyrästä (vai kiertoliittymästä en tiedä) niin vilkku ennen ympyrää oikealle.
Pakko sen verran kommentoida että meikällä autokoulussa kyllä opetettiin, että jos käännytään oikealle heti ensimmäisestä liittymästä liikenneympyrästä (vai kiertoliittymästä en tiedä) niin vilkku ennen ympyrää oikealle.
Noh tässä voi soveltaa ihan sitä vallitsevaa käytäntöä jota 90% ihmisistä tekee ja oppinut sen jossain.
Nyt ei voi sanoa kuin että vittu! Tänään kotiin ajellessa, Tikkurilan ja Koivukylän välillä muutama mopoilija ajoi rinnakkain noin kolmea kymppiä (rajoitus 50-60kph) ja yllättäen vetivät perässään melko pitkää jonoa. Siis ihan oikeasti, mitä vittua noiden idioottien päässä liikkuu? Mä pääsin niistä aika näppärästi ohi liikennevaloissa toista kaistaa pitkin, tajusin vasta siinä että nyt on joku suurempi tarkoitus tässä ajelussa. Tällä kertaa pojat selvisivät dieselsavun nieleskelyllä, ens kerralla ajan todennäköisesti molopäiden yli jos samanlainen touhu toistuu. Tai sitten käyn liikennevaloissa tai muussa sopivassa paikassa lataamassa tauluun. Siis ei vaan voi olla noin vitun idiootteja ihmisiä, kai se olis palvelus ihmiskunnalle jos noiden yli täräyttäisi. Vittu.
Nyt ei voi sanoa kuin että vittu! Tänään kotiin ajellessa, Tikkurilan ja Koivukylän välillä muutama mopoilija ajoi rinnakkain noin kolmea kymppiä (rajoitus 50-60kph) ja yllättäen vetivät perässään melko pitkää jonoa. Siis ihan oikeasti, mitä vittua noiden idioottien päässä liikkuu? Mä pääsin niistä aika näppärästi ohi liikennevaloissa toista kaistaa pitkin, tajusin vasta siinä että nyt on joku suurempi tarkoitus tässä ajelussa. Tällä kertaa pojat selvisivät dieselsavun nieleskelyllä, ens kerralla ajan todennäköisesti molopäiden yli jos samanlainen touhu toistuu. Tai sitten käyn liikennevaloissa tai muussa sopivassa paikassa lataamassa tauluun. Siis ei vaan voi olla noin vitun idiootteja ihmisiä, kai se olis palvelus ihmiskunnalle jos noiden yli täräyttäisi. Vittu.
Joku tossa jotain mainitsikin rekkojen antamista ohitusmerkeistä.. Se on vähän kakspiippunen juttu. Toisaalta lisää sujuvuutta, kun oikeassa kohdassa näyttää, että voi ohittaa, mutta siihen liittyy kyllä aina riskinsäkkin.
Joskus on. Tänään olin kääntymässä tästä vasemmalle, liikennettä on jopa Korsossa kohtalaisen paljon neljän aikoihin, joten ihan heittämällä tosta risteyksestä ei pääse. Eli jouduinpa ajamaan autoni niin pitkälle kuin pystyin, jotta näkisin vasemmalta tulijat. No, eiköhän siinä ole saman tien joku himopyöräilijäpatu vinkumassa. Ystävällisesti kysyin patulta josko tämä painuisi vittuun siitä, nopeasti päästiin asiasta yhteisymmärrykseen. Onko se ihan oikeasti aivan mahdotonta hidastaa ja koukata siitä auton takaa, siinä kuitenkin oli tilaa? Patukin oikealta tullessaan pääsi tuohon keskikorokkeelle ihan ongelmitta. Ja olisi kuitenkin joutunut hidastamaan, kun ylitti myös tuon risteävän tien. Tietysti on myös tilanteita kun jengi seisoo suojatien päällä sillä koslallaan aivan turhaan, ne on tietysti asia erikseen.Ärsyttää autoilijat jotka jäävät odottamaan kääntymisvuoroa keskelle suojatietä, onko niin vitun vaikeaa jättää siihen rako mistä pääsisi tien ylittämään ilman kikkailuja.
Toi on kyllä hauskaa joskus, varsinkin vihdintiellä päiväsaikaan. Itse kiihdytän lähes aina ripeästi valoista pois (en siis todellakaan täysiä vaan ripeästi) ja myöskin lähes aina huomaan että muut autot kiihdyttävät huomattavasti hitaammin ja jäävät kauas taakse. Kun itse olen saavuttanut tavoitenopeuden, vihdintiellä mulla yleensä n.80km/h jos ei ruuhkaa, muut ovat edelleenkin jonkinmatkaa perässä. Nämä muut autot tulevatkin ohi sitten siinä vaiheessa n.90km/h nopeudella kun itse on jo nostanut jalan kaasulta ja on jo lähellä seuraavia punaisia.Eli, käännyin tuosta risteyksestä itään päin, tosta vasemmalta kaistalta missä kuvassakin näkyy korolla. Rippikouluikäisellä kuorma-autolla kun olin liikenteessä, lähdinpä kiihdyttämään kaasu pohjassa jotta saavuttaisin sopivan marssivauhdin mahdollisimman nopeasti. Korolla ei ihan pysynyt perässä, mä vaihdoin vähän matkan päässä oikealla kaistalle ja aloin himmailemaan muun liikenteen vauhtiin. Mittarissa oli vielä vähän reilu satanen kun Korolla painaa vauhdilla ohi, mulla kun oli ikkuna auki niin kuulin että siinä otettiin ihan kaikki irti mitä japaniatekeleellä vaan oli tarjota. Edessä oleva jonohan siinä alkoi uhkaavasti lähestymään, ei tainnut ihan kauhean kaukana olla että olisi Korolla ollut jonon viimeisenä olevan Transitin kontissa. Mutta pääsipähän ohi, vaikkakin parisataa metriä sen jälkeen kun mä olin nostanut jalan kaasulta :hyvä:
Joskus on. Tänään olin kääntymässä tästä vasemmalle, liikennettä on jopa Korsossa kohtalaisen paljon neljän aikoihin, joten ihan heittämällä tosta risteyksestä ei pääse. Eli jouduinpa ajamaan autoni niin pitkälle kuin pystyin, jotta näkisin vasemmalta tulijat. No, eiköhän siinä ole saman tien joku himopyöräilijäpatu vinkumassa. Ystävällisesti kysyin patulta josko tämä painuisi vittuun siitä, nopeasti päästiin asiasta yhteisymmärrykseen. Onko se ihan oikeasti aivan mahdotonta hidastaa ja koukata siitä auton takaa, siinä kuitenkin oli tilaa? Patukin oikealta tullessaan pääsi tuohon keskikorokkeelle ihan ongelmitta. Ja olisi kuitenkin joutunut hidastamaan, kun ylitti myös tuon risteävän tien. Tietysti on myös tilanteita kun jengi seisoo suojatien päällä sillä koslallaan aivan turhaan, ne on tietysti asia erikseen.
Samanalaista touhua näkee monestikin liikennevaloissa kun ottaa hyvän valon, täytyy sen viereisellä kaistalla nukkuneen sitten ajaa ohi vaikka mikä olisi. Ja ihan normaaleista tilanteista kyse, ei mistään kisailuista. Mutta kai se on henkisesti joillekin elintärkeää päästä sinne seuraaviin valoihin taas nukkumaan ja toistamaan sama rituaali uudestaan. Usein nämä nukkujat ovat ennen valojen vaihtumista kytkin herkällä valuttelemassa, valojen viimein vaihtuessa kuitenkin jäävät vielä hetkeksi paikoilleen arvuuttelemaan.Toi on kyllä hauskaa joskus, varsinkin vihdintiellä päiväsaikaan. Itse kiihdytän lähes aina ripeästi valoista pois (en siis todellakaan täysiä vaan ripeästi) ja myöskin lähes aina huomaan että muut autot kiihdyttävät huomattavasti hitaammin ja jäävät kauas taakse. Kun itse olen saavuttanut tavoitenopeuden, vihdintiellä mulla yleensä n.80km/h jos ei ruuhkaa, muut ovat edelleenkin jonkinmatkaa perässä. Nämä muut autot tulevatkin ohi sitten siinä vaiheessa n.90km/h nopeudella kun itse on jo nostanut jalan kaasulta ja on jo lähellä seuraavia punaisia.
Totta, noi on melko käsittämättömiä tilanteita. Tänään töihin mennessä kiinnitin enemmänkin huomiota asiaan, tekemisen meininkiä oli kyllä ilmassa. Sturenkadulla Mersun ruohikkomaasturi pysähtyi ennen suojatietä, jonon perä oli heti suojatien jälkeen. Sen puoli sekuntia suojatien edessä seisottuaan teki mersukuski peliliikkeen ja ajoi kinnerinsä siihen suojatien päälle ja odotteli jonon liikkeellelähtöä siinä. Aika useinkin näkee vastaavia tilanteita, melko vaikea se on ymmärtää mitä tolla saavutetaan.Tarkoitinkin tilanteita missä niitä peltilehmiä on jonossa 4 puskurit kiinni toisissaan ja suojatie jossain siellä autoletkan alla. Tänään oli pakko vaan jäädä odottamaan että se auto lähtee vittuun siitä kun läpi tai yli ei pyörällä pääse.