Ärsyttävät asiat liikenteessä

käykö se prkl ihmisten egolle vai mikä hitto siinä on ettei mopo voi ajaa edellä.

Kaksitahtiset mopot käryää uskomattoman pahalle... Miksi ajella perässä ja nuuhkia käryjä kun voi ajaa ohi.

Mopot voisi muutenkin pistää pannaan... 70% kuljettajista varsin hazardeja liikenteessä, 70% mopoista pitää kaameaa ääntä... Vihaan moisia nykyään liikenteessä.

Aina saa olla varuillaan mitä se Eino-Elmeri sillä sahallaan tekee liikenteessä, kun välillä tuntuu mukuloilla unohtuvan liikenteen kaikki pelisäännöt (varsinkin näillä nuorilla wannabe Bombereilla).

Kaksitahtiset mopot käryää uskomattoman pahalle... Miksi ajella perässä ja nuuhkia käryjä kun voi ajaa ohi.

Mopot voisi muutenkin pistää pannaan... 70% kuljettajista varsin hazardeja liikenteessä, 70% mopoista pitää kaameaa ääntä... Vihaan moisia nykyään liikenteessä.

Aina saa olla varuillaan mitä se Eino-Elmeri sillä sahallaan tekee liikenteessä, kun välillä tuntuu mukuloilla unohtuvan liikenteen kaikki pelisäännöt (varsinkin näillä nuorilla wannabe Bombereilla).

Juuri vartti sitten stop-risteyksessä paikallinen mopojengi viiletti kylmästi isona ryppäänä pysähtymättä risteyksen yli. Todella vaarallinen paikka, jossa rytisi kerran viikossa ennen stop-merkkejä. Ei niitä huvikseen sinne pystytetä..

Kaikkien aikojen typerin syy, varmasti autosi savuttaa pahemmin kun skootterini konsanaan.

Kolhaisin myös edellispäivänä erään Peugeot-kuskin egoa, kun kaveri jäi jonkin matkaa jäljessäni risteyksessä valojen vaihtumisen jälkeen (oltiin motarille menossa ja heebo vastasi kisaan). Motarin 100 km/h rajoituksen alkaessa laitoin vakionopeussäätimen n. 110 km/h ja tämä jamppa painoi ohi, kun ei pokka kestänyt. Jos olisin vemputtanut autostickillä pienempää vaihdetta, olisi kaveri tod. jäänyt kuin tikku paskaan.

Niin tai sitten toi sun 110km/h nopeus tossa 100km/h tiellä on naurettavan hidas ja urpokin ajaa ohi.
Sun todellinen nopeus jotain 104-106 km/h luokkaa. Tuskin oli mikään ego-kysymys vaan kysessä olin sun hitautes :thumbs:

Mitä helvetin tekemistä on egolla ja mopon perässä ajamisella? Kyse on niin vitun yksinkertaisesta asiasta kuin rauhassa ajaminen. Mua ei pätkääkään kiinnosta ajaa kenenkään perässä, oli sitten auto tai mopo, skootteri tai helvetinmoinen yhdistelmärekka.

Aina lentää paskaa lasiin, aina saa pitää turvaväliä, aina jotain pientä puuhaa saatana. Minkä vitun takia en sitten menis ohi, kun on pokkaa ajaa ylinopeutta sopivasti, ja saada se ihan oma tila siellä tiellä?

Minkä vitun takia siellä pitäis kaikkien olla sovussa ja ajaa kiltisti jonossa? Nyt ottaa päähän jo, kun ajattelenkin koko asiaa ja sitä että joillain on joku vitun ongelma, kun mopoja ohitetaan. Voi helvetti...

On siinä turvallisuuskysymyskin. Mopopoika kun edessä tössii, se tuskin haluaa tietää miltä mun hidas reaktiokyky tuntuu sen perseessä.

E: Ärsyttävät asiat liikenteessä on ihmiset, jotka luulee että niillä on jotain sanomista siitä, miten muiden tulee ajaa. Laki määrää tuolla, jotkut noudattaa ja jotkut vähän joustaa siitä. Turha kuitenkaan urputtaa ja valittaa toisten tekemisistä, mitä sekin taas hyödyttää? Soittakaa perkele poliisit jos näyttää vaaralliselta. En minäkään valita hitaista, ohitan vain.

- perseessä roikkuminen

- joku änkee sun eteen tai annat tietä ja se ajaa sitten tosi hiljaa (alinopeutta)

- ajan joka päivä klaukkala - helsinki väliä ja olen huomannut että moni autoilija ajaa moottoritiellä alinopeutta, eli ohitan ne moottoritiellä koska clioni jostain syystä kulkee 130km/h :hyper: .
mutta kul saavumme 80 rajotukselle lasken nopeutta 10km/h yli sallitun ja silloin moni joka ajoi moottoritiellä alinopeutta ajaa minusta ohi :curs: . mitä pienempi rajoitus on sitä kovemmin autoilijat ajavat.

-

- ajan joka päivä klaukkala - helsinki väliä ja olen huomannut että moni autoilija ajaa moottoritiellä alinopeutta, eli ohitan ne moottoritiellä koska clioni jostain syystä kulkee 130km/h

Tuon takia ajan keimolaan asti vanhaa hämeenlinnantietä, ei tartte säätää klaukkalan liittymässä eikä muutenkaan tossa 100-140kmh nopeushärdellissä. Olen useaan otteeseen mitannut, että käyttämällä tota vanhaa tietä helsinkiin päin menettää enintään 3min aikaa. Niinä talviaamuina, joina klaukkalan liittymässä on mällätty saattaa puolestaan säästää 30min. Kokemusta nyt viiden vuoden ajalta.

Lähestytään risteystä vaikka 60 km/h alueella:
Edessä ajava alkaa hidastamaan jo 200 metriä ennen risteystä oikein reippaasti.
Pysähtyy ensimmäisen kerran 10 metrin päähän jonon perästä.
Liuttaa autoa 5 metriä eteenpäin ja pysähtyy siis 5 metrin päähän.
Liuttaa metrin eteenpäin ja pysähtyy taas.
Liuttaa kaks metriä (!) eteenpäin ja pysähtyy jälleen.
(Näin vähän kärjistettynä)

Mikä on ongelma, ettei voi ajaa suoraan siihen jonon jatkoksi? En jumalauta ymmärrä.

Niin tai sitten toi sun 110km/h nopeus tossa 100km/h tiellä on naurettavan hidas ja urpokin ajaa ohi.
Sun todellinen nopeus jotain 104-106 km/h luokkaa. Tuskin oli mikään ego-kysymys vaan kysessä olin sun hitautes :thumbs:
Ja kuten tässä taas huomataan tämä loistava asenne!! :hyvä:
se 104-106km/h on hoi ylinopeutta? Vai onko ylinopeus vasta silloin kun eka numero alkaa kakkosella?

e: taidat itse lukeutua näihin "urpoihin".

Ja kuten tässä taas huomataan tämä loistava asenne!! :hyvä:
se 104-106km/h on hoi ylinopeutta? Vai onko ylinopeus vasta silloin kun eka numero alkaa kakkosella?

e: taidat itse lukeutua näihin "urpoihin".

Onhan se 104-106km/h ylinopeutta, mutta niin pientä ettei siitä saa edes sakkoja. Poliisi kiinnostuu semmosesta yli 10km/h ylityksistä.
Arvasin kyllä, että joku pikku vellipöksy suuttuu tosta kommentista.
Enkä suinkaan ole mikään hurjastelija, enkä ole edes koskaan ajanut kahta markkaa.
Kukin tekee matkaa semmosella nopeudella, kun itse parhaakseen näkee, mulle tuo 110km/h nopeus 100km/h aluella on hiljainen nopeus,
koska tiedän että voi laittaa lähemmäs 120km/h cruisen saamatta sakkoja.
En minä ainakaan halua ajaa mökille 104km/h, kun tiedän että pääsen mökille 112km/h saamatta sakkoja. Turvallisuus kuitenkin ensin aina.

Onhan se 104-106km/h ylinopeutta, mutta niin pientä ettei siitä saa edes sakkoja. Poliisi kiinnostuu semmosesta yli 10km/h ylityksistä.

Missäs he nyt vahtivat nollatoleranssilla koko kuukauden? Jossain Turunko lähistöllä, en muista..?

Mutta muuten kyllä, eivät puutu motarilla yleensä 120 -> 140 ylitykseen, ja talvella 100 -> 110 menee varmaan aina läpi. 120 saattaa paskalla talvikelillä olla jo liikaa, jos letka vetää vieressä alle 100...

Mutta eihän näissä voi yleistää, saahan sitä sakottaa vaikka 125:stä näin kesärajoituksien aikaan.

eikös toi siinä 51tiellä ole jos en vääri muista.

Tuo nollatoleranssi tarkoittaa käytännössä +3 ylityksen sallimista, jotta autoilijoiden (korjaan, ajoneuvojen kuljettajien) oikeusturva toteutuu. Tuo marginaali on tosin jo niin pieni, että saa kyllä olla hyvin tiedossa oman ajoneuvon mittarivirhe, jos meinaa juuri tuon verran ylinopeutta ajaa. Prätkissä mittareiden lukemat tuppaa varsinkin olemaan "ohjeellisia" ;)

Ja miqsulle, jos ajat oikeasti 20 km/h ylinopeutta, kun rajoitus on 120, niin varmasti saat sakot jos ohitat sivarit. Eri asia jos ajat mittarin mukaan 20 km/h yli, tällöin todellisuudessa saatat ajaa juuri sitä 120 km/h :D

Bullshittiä, että oikein nenästä ja korvista tulee. Kaarani näyttää 3 km/h alle todellisen nopeuden ja se oli siis 113 km/h asennossa :jahas: Että tiedoksi vaan sinnekin päin :dance:

Mitä helvetin tekemistä on egolla ja mopon perässä ajamisella? Kyse on niin vitun yksinkertaisesta asiasta kuin rauhassa ajaminen. Mua ei pätkääkään kiinnosta ajaa kenenkään perässä, oli sitten auto tai mopo, skootteri tai helvetinmoinen yhdistelmärekka.

Aina lentää paskaa lasiin, aina saa pitää turvaväliä, aina jotain pientä puuhaa saatana. Minkä vitun takia en sitten menis ohi, kun on pokkaa ajaa ylinopeutta sopivasti, ja saada se ihan oma tila siellä tiellä?

Minkä vitun takia siellä pitäis kaikkien olla sovussa ja ajaa kiltisti jonossa? Nyt ottaa päähän jo, kun ajattelenkin koko asiaa ja sitä että joillain on joku vitun ongelma, kun mopoja ohitetaan. Voi helvetti...

On siinä turvallisuuskysymyskin. Mopopoika kun edessä tössii, se tuskin haluaa tietää miltä mun hidas reaktiokyky tuntuu sen perseessä.

E: Ärsyttävät asiat liikenteessä on ihmiset, jotka luulee että niillä on jotain sanomista siitä, miten muiden tulee ajaa. Laki määrää tuolla, jotkut noudattaa ja jotkut vähän joustaa siitä. Turha kuitenkaan urputtaa ja valittaa toisten tekemisistä, mitä sekin taas hyödyttää? Soittakaa perkele poliisit jos näyttää vaaralliselta. En minäkään valita hitaista, ohitan vain.
Juuri tälläiset ihmiset ärsyttävät. Etkö ymmärrä että esimerkiksi kapealla sillalla lähteä ohittamaan mopoa joka ajaa vielä rajoitusten mukaan on vaarallista.

Tossa ei puhuttu mitään mistään kapealla sillalla ohittamisesta, vain ja ainoastaan ohittamisesta. Eiköhän miqsullaki sen verta tilanneälyä ole, että ohituksensa tekee ku tilaa on.

Kuten varmasti huomasit sanoinkin esimerkiksi. En tarkoita miqsua tuolla kommentilla vaan erästä törttöä alkuviikosta, joka näin lähti tekemään.

Kuten varmasti huomasit sanoinkin esimerkiksi. En tarkoita miqsua tuolla kommentilla vaan erästä törttöä alkuviikosta, joka näin lähti tekemään.

Juu huomasin, mutta sanoit, että tämän kaltaiset ihmiset kuten miqsu. Itse toimin usein samalla tavalla nimittäin, mutta aina kyllä katson ettei siitä mitään vaaratilannetta synny kun lähden ohittamaan. Nuo törtöt ovatki sitten iha oma lukunsa.

Naispuolinen polliisi ajoi Transuporterilla punaisia päin Kalliossa eräässä risteyksessä, jouduin vetämään lukkojarrutuksen, auto pysähtyi ehkä metriä ennen. Vasta kun polliisi oli ajanut risteyksen yli, se laittoi pillit ja vilkut päälle. Se ei edes ollut seuraamassa ketään tms. Ei pysty käsittämään, vituttaa.

Joku teini Nissan 200sx tms pysäytti autonsa keskelle oikeata kaistaa Hämeenlinnantiellä ennen Kehä III:sta. Ei laittanut hätäreitä päälle eikä muuta. Jengi joutui vaihtamaan rivakasti kaistaa ettei olis paukauttanut sitä ritsaa perään. Yhtäkkiä se sai auton käyntiin ja lähti ohittelemaan autoja oikeaa kaistaa käyttäen? Lopuksi se kääntyi Kehä III:lle sulkuviivojen yli juuri ennen liikenteenjakajaa ja alkoi roikkumaan jonkun toisen auton puskurissa kiinni.

Vihdintiellä oli valot paskana, Vihdintietä pitkin ajaville paloi samaan aikaan vihreät, keltaset ja punaset valot vilkku ihan ku ne olis ollu oikarissa. Niin, ja samaan aikaan toisesta suunnasta risteystä tuleville paloi vihreät ihan normaalisti. Tuossa olis oikeasti voinut olla vaaran paikka.

Kivaa olla liikenteessä.

Back
Ylös Bottom