Ärsyttävät asiat liikenteessä

Kaverini ajoi vähän aikaa sitten kolarin linja-auton kanssa niin, että linja-auto tuli kolmion takaa eteen ja kaveri sitä sitten kylkeen (eikä todellakaan ajanut ylinopeutta). Linjurikuski väitti, että hänessä ei mitään vikaa, kaverini kaahasi hänen päälleen hänen jo risteysalueella ollessaan. Nooh, siinä poliisit paikalle ym. Molemmat maksaa omat viulunsa. Kaverille lopulta sakkoja liikenteen vaarantamisesta tai jotakin. Oma vakuutus korvasi omat viulut. On se nyt kumma kun kolmionkin takaa saa ilmeisesti tulla miten sattuu.

Itse olisin ärjynyt niin, että oksat pois tuossa tilanteessa. Se olisi ollut aivan varma jos kaverini olisi tullut kolmiontakaa linja-auton päälle niin ei tästä asiasta oltaisi edes keskusteltu.

*

Yhtäkkiä risteyksestä tulee eteen auto, törmäämpä sitten sen takakulmaan... Ei henkilövahinkoja, autot tod.näk. lunariin..
Osun takapyöränkohdalle, koska se tulee sieltä niin kovaa, että ehtii jo mun kaistalle kokonaan, sillä kolmio ja minulla etuajo-oikeus.. jarrutus alkaa n.4m ennen törmäystä. Vastapuolen auto spinnaa komeasti ja jatkaa vielä matkaa tien yli pysähtyen puskaan keula lähes tulosuuntaa kohden. Silminnäkijän todistuksen mukaan (vastapuolen takana tullut autoilija) auto ei hiljentänyt risteyksessä vaan jatkoi yli, näkyvyys olematon, kiitos pensasaidan.

*

Tämähän on ihan selvää kauraa, kyllä kai poliisit ottivat todistuksen tältä silminnäkijältä? Kannattaa tosiaan soittaa poliisit aina vastaavassa tilanteessa, myöhemmin voi olla vähän vaikeaa todistella, miten asiat menivät.

On hiukka ärsyttävää, kun ajat rajoituksen mukaan (vai vaikka ihan vähän yli), niin porukka ohittelee silti miten huvittaa. Kohta on hirveä jono edessä, kun vasta sait ajaa omassa rauhassa... Ohittamisen ilo on joillekin niin suuri...

Eli asiahan menee riidaksi, käräjille asti? Vähän harmittaa, kun nyt saan rahat "entisestä" autosta vasta käsittelyn jälkeen..

Ei välttämättä mene käräjille asti, kyllä tuossa ulkopuolisen todistajan lausuman pitäisi painaa aika paljon. Esitutkinnan jälkeen sakkoa vastapuolelle ja that's it.

Melkoista resurssien haaskausta jos menee käräjille.

Kaikkeen tuolla törmää. On munkin auton perään ajettu, kun olin paikallaan jonon vikana. Ajattelin, että selvä hommahan tuo oli, mutta vielä mitä.... loppupeleissä poliisilla jouduin uhkaamaan ennenkuin suostui allekirjottamaan lapun ja myöntämään syyllisyytensä.

En tiedä onko tuo jotenkin "luonnollinen reaktio", ettei suostu myöntämään mokaansa, mutta mua ainakin alkoi sapettamaan ihan helvetisti.

Ihan off-topiccina mutta kaiken varalta pitää kysyä että mitä siihen lappuun kirjoitutit? Oliko se joku tyyliin olen henkilä x.x ja myönnään olleeni syyllinen kolariin henkilön y.y kans?

Kyllä siihen kannattaa kirjoittaa nimet (kuka myöntää syyllisyytensä ja kenelle), autot (rekisterinumero) ja vahingot mitä on sattunut. On kivempi laittaa nimi paperiin kun siinä lukee mitä autolle on sattunut ettei tule yllätyksenä myöhemmin, että auto olikin muka miltei "lunastuskunnossa".

Ei välttämättä mene käräjille asti, kyllä tuossa ulkopuolisen todistajan lausuman pitäisi painaa aika paljon. Esitutkinnan jälkeen sakkoa vastapuolelle ja that's it.

Melkoista resurssien haaskausta jos menee käräjille.

Aamulla ennen poliisille menoa kyselin vastapuolelta puhelimella, joko tunnustaisi, sama vittuilu jatkui..

No pääsin onneksi heti kuulusteluihin. Kiitos todella asiallisten poliisien! Perusteena, että asia alkaisi edetä, ilman autoahan en pääse töihin.

Kuulusteluissa katseltiin kuvia ja esitelin hidastetöyssyn sijainnin ja pensasaidan tekemän näkyvyys esteen vastapuolen tulosuunnasta. Pitäisi mennä ihan tutkivien poliisien tekemällä päätöksellä läpi ja oikeus toteutuu.. tosin jos vastapuoli kiistää asian niin jyrkästi niin sitten joutuu käräjille...

Ja juuri tuli vastapuolelta puhelu, jossa valitteli ettei enää voi perua asiaa, oli soittanut jo paikalliselle poliisille. Kaveri toivotteli mulle hyvät lomat, ilmeisesti tunnustaa virheensä kuulustelussa.

Ilmeisesti pääsenkin etsimään uutta rautaa alle jo ensiviikolla, kun palaan suomeen :)

Aamulla ennen poliisille menoa kyselin vastapuolelta puhelimella, joko tunnustaisi, sama vittuilu jatkui..

Noissa tapauksissa on keskimäärin ihan turha soitella vastapuolelle, ei se yleensä auta.

Kuulusteluissa katseltiin kuvia ja esitelin hidastetöyssyn sijainnin ja pensasaidan tekemän näkyvyys esteen vastapuolen tulosuunnasta. Pitäisi mennä ihan tutkivien poliisien tekemällä päätöksellä läpi ja oikeus toteutuu.. tosin jos vastapuoli kiistää asian niin jyrkästi niin sitten joutuu käräjille...

IMO vaikka kiistäisikin jyrkästi niin mikään ei estä päättäästä esitutkintaa ja antamasta sakkoa toiselle osapuolelle. Pitäisi olla aika selvä keissi kiistosta huolimatta.

mjoo.. yksi asia on sitten nämä jotka ohittavat mutta sitten ohituksen jälkeen hidastavat.. sitten kun tulee itselle ohitusalue niin tämä edelläoleva kiihdyttää ja taas hiljentää kun ohitusalue loppuu. Kai se on se jos itsellä on vähän vanhempi tamma alla ja toisella viimevuoden malli niin ei anna kunnia myöten jotta vanhempi auto pääsis edelle.

Ihan off-topiccina mutta kaiken varalta pitää kysyä että mitä siihen lappuun kirjoitutit? Oliko se joku tyyliin olen henkilä x.x ja myönnään olleeni syyllinen kolariin henkilön y.y kans?

Vakuutusyhtiöistä saa sellaisia valmiita lappusia, olisko nimi vahinkoilmoituslomake tms.

Siinä molempien osapuolien tiedoille (nimet, hetut ym.) on valmiit paikat molemmin puolin semmosta A4:sta. Kysytään tuliko poliisi paikalle, kenen syy vahinko oli, myöntääkö kyseinen osapuoli syyllisyytensä jne. En muista tarkkoja muotoseikkoja, kun ei ole juuri kädessä sellaista lappua. Saa siihen vielä töherrellä kuvankin siitä, että miten vahinko tapahtui, mitkä kohdat ajoneuvoista vaurioituivat.

Tollanen lappu kuuluu IMO yhtä olennaisena asiana auton hanskalokeroon kuin rekisteriotteen tekninen osa.

Pitääpä etsiskellä Oulusta Tapiolan konttori ja hakea tuommoinen joku päivä. On mulla tosin nytkin se Tapiolan pikkukortti jossa on numerot mihin soittaa ja tiedot omasta vakuutuksesta.

osa liikennettä tämäkin ja helvetin ärsyttävä osa: HUONOT TIEJÄRJESTELYT. jos joku ajelee autollaan päivittäin helsingin keskustassa niin varmasti on huomannut runeberginkadun isot muutokset kampissa. EN VOI KÄSITTÄÄ kuka idiootti on keksinyt kaiken tämän ja mitä hyötyä sillä pyritään saavuttamaan? 3 kaistainen yksisuuntainen pätkä muutetaan 1kaista/suunta pätkäksi ja siihen lätkästään vielä liikenneympyrä väliin. tämän seurauksena on järjettömät jonot. tälläkin hetkellä noin 2korttelia pelkkää jonoa kun ennen tähän aikaan ei juuri mitään. tuohon uuteen liikenneympyrään on äärimmäisen turhauttavaa tulla hietaniemenkadulta kun jonoa ympyrään on kokoajan helvetisti ja kaikki ympyrässä oleva ovat luonnollisesti etuajo-oikeutettuja. käytännössä siihen ympyrään ei pääse hietaniemenkadulta ellei a) joku jousta ja päästä, b) ole muita autoja liikenteessä yhtään.

eteläisen rautatienkadunalun risteystä tuossa juuri kaventavat semmoiset 2 metriä. upeaa. äskenkään linja-auto ei päässyt kääntymään vaan joutui pakittamaan keskellä risteystä että saisi käännettyä. pakittavia linja-autoja keskellä risteystä, kiitos ei.

jotkut vatipäät varmaan valittaneet kaupungille kun runeberginkatu on korttelin verran yksisuuntainen niin nämä raukat joutuvat kiertämään korttelin verran sen yksisuuntaisen kohdan ohi. no nyt on tämä keskus-kampin liikenne pelkkää solmua. :curs::curs::curs::curs::curs::curs::curs::curs::curs::curs::curs::wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall:

Kolhaisin jonkun miehen egoa aika pahasti näköjään tuossa päivä takaperin. Käännyin hänen eteensä ja kengin sen auton ripeästi samaan vauhtiin (välimatka oli aikamoinen) eli normiliittyminen tielle. Noh, ilmeisesti tämän kaverin edessä ei saa ajaa, joten puskuriin kiinni ja siinä kilometrin verran. Valoissa hän ajaa viereiselle kaistalle ja vihreiden vaihduttua minä lähden normaalisti liikkeelle (en lähtenyt kisailemaan) ja ilmeisesti tästä hän suivaantui vielä enemmän, koska olin ennen häntä päässyt liikkeelle valoista ja kaahasi varmasti 70km/h kaupungissa seuraavista täysin punaisista valoista. Ei ollut edes jälkivihreät vaan olivat olleet punaiset jo jonkin aikaa.

Harmi vain, että oli aikainen aamu eikä poliiseja lähimaillakaan. Kyllä sitä voi olla säälittäviä ihmisiä liikenteessä. Korostan vielä, että minä en lähtenyt hänen kanssaan kisailemaan, enkä kiilannut hänen eteensä liittyessäni tielle.

Eilen kun tulin töistä, joku kiinteistönvälittäjänaikkonen pysäytti auton T-risteyksen "juureen" johon olin kääntymässä, ja tuli autosta pois hakemaan tien varteen laittamaansa kylttiä. Ihan kiva, mutta kun olin juuri kääntymässä siihen kadulle ja muija vaan pomppaa autosta ulos pokkana ja tuijottaa blondina (oli muuten blondi). Kaiken lisäksi keskelle suojatietä. Melko itsetuhoinen ämmä suoraan sanoen. Muutenkin nämä kiinteistövälittäjät ainakin meilläpäin tuppaavat tunkemaan ne kylttinsä osittain ajoväylille yms.

Saatana, seuraavaksi lähtee ne kyltit auton takakonttiin ja Topinojalle.

Kolhaisin myös edellispäivänä erään Peugeot-kuskin egoa, kun kaveri jäi jonkin matkaa jäljessäni risteyksessä valojen vaihtumisen jälkeen (oltiin motarille menossa ja heebo vastasi kisaan). Motarin 100 km/h rajoituksen alkaessa laitoin vakionopeussäätimen n. 110 km/h ja tämä jamppa painoi ohi, kun ei pokka kestänyt. Jos olisin vemputtanut autostickillä pienempää vaihdetta, olisi kaveri tod. jäänyt kuin tikku paskaan.

Pojat on poikia, ja leikit on sen mukaiset :jahas:

Hitsit kun on ikävä PT Cruiserin 2.4 GT:tä :itku:

[nelo];1661785 sanoi:
Kolhaisin jonkun miehen egoa aika pahasti näköjään tuossa päivä takaperin. Käännyin hänen eteensä ja kengin sen auton ripeästi samaan vauhtiin (välimatka oli aikamoinen) eli normiliittyminen tielle. Noh, ilmeisesti tämän kaverin edessä ei saa ajaa, joten puskuriin kiinni ja siinä kilometrin verran. Valoissa hän ajaa viereiselle kaistalle ja vihreiden vaihduttua minä lähden normaalisti liikkeelle (en lähtenyt kisailemaan) ja ilmeisesti tästä hän suivaantui vielä enemmän, koska olin ennen häntä päässyt liikkeelle valoista ja kaahasi varmasti 70km/h kaupungissa seuraavista täysin punaisista valoista. Ei ollut edes jälkivihreät vaan olivat olleet punaiset jo jonkin aikaa.

Harmi vain, että oli aikainen aamu eikä poliiseja lähimaillakaan. Kyllä sitä voi olla säälittäviä ihmisiä liikenteessä. Korostan vielä, että minä en lähtenyt hänen kanssaan kisailemaan, enkä kiilannut hänen eteensä liittyessäni tielle.

haha näistä saa hyvää huumoria päiväänsä niin kauan kun kukaan ei kuole/loukkaannu.

[nelo];1661785 sanoi:

Jos tämä tapahtui Kotkassa niin olen varma että kyseessä oli isoveljeni. Itseäni rasittaa välillä mopoilu, ajat 40 rajotustiellä juuri sitä 40 tai sitten 45, AINA on autoilijoiden ajettava mopoa kovempaa ja mentävä ohi, käykö se prkl ihmisten egolle vai mikä hitto siinä on ettei mopo voi ajaa edellä.

Hevoskuljetukset: Jokapaikassa keräävät tolkuttoman jonon eivätkä hiffaa että voisi vaikka vetää sivuun hetkeksi ja päästää puolenkilometrin jonon ohi.

Jos tämä tapahtui Kotkassa niin olen varma että kyseessä oli isoveljeni. Itseäni rasittaa välillä mopoilu, ajat 40 rajotustiellä juuri sitä 40 tai sitten 45, AINA on autoilijoiden ajettava mopoa kovempaa ja mentävä ohi, käykö se prkl ihmisten egolle vai mikä hitto siinä on ettei mopo voi ajaa edellä.

Tapahtui täällä Suomen persereiässä.

Mikä ihme siinä on, että edessä on pakko olla kiitoradan verran tyhjää tilaa, johon ei ketään saa kääntyä/jossa kukaan ei saa ajaa? No, onneksi tuossa minun esimerkissäni ei ketään ajanut sitä hullua kylkeen, olisi tullut todella rumaa jälkeä.

Back
Ylös Bottom