Kyllä. Pointti? Ikäni näkyy kyllä tänne foorumille.
Pointtina vain se, että saisitko ylipäätään ajaa ko. tietä.
Jalankulkijan KANNATTAISI aina tien...
Tottakai kannattaa, mutta on vain pyöräilijänkin hyvä ottaa huomioon että se 30-40kmh on aika kova vauhti. Vaikka jalankulkija katsoisikin taakseen niin ei välttämättä hahmota, että miten nopeasti tulet päälle.
Väistämisvelvollisuudella ei ole mitään väliä tässä tilanteessa, koska autoilija on havainnut minut ja aikeeni mennä tien ylitse ja hän joko hiljentää tai ei hiljennä. Jos hän hiljentää tulkitsen, että hän päästää minut tien yli ja jos hän ei hiljennä niin tulkitsen ettei hän päästä minua ylitse. Kaasun ja jarrun vuoronperään painaminen onkin sitten vähän vaikeammin tulkittavissa, josta purnasinkin.
Näinhän se menee, tai siis pitäisi mennä.
Sama pätee myös toisinpäin. Valitettavan usein pyöräilijöistä ei ota selvää, varsinkaan silloin kun siihen suojatien viereen ajetaan.
Aika vitun idioottimaista pysähtyä liikenneympyrään ja tukkia täten koko ympyrä.
Kuten sanoin, käytännöllisyydestä en sitten tiedä. Samasta syystä ajoin vuosi sitten syyskuussa toisen auton perään liikenneympyrässä, joten aika tuttua tuon idioottimaisuus;) Ei siinä vaan paljoa selitelty, oma vikahan se oli.
Miten tämä liittyy asiaan?
Siten että siellä yliopiston lähettyvillä näkee aivan uskomattomia temppuja, osa ei selvästikään piittaa omasta terveydestään. Eli ei suoranaisesti sinuun liittynyt vaan yleisesti asiaan.
Näin pimeään aikaan sen valon käyttämättä jättäminen on vaan täysin idioottimaista. Autosta kun on aika hankala nähdä kääntyessä tummissa vaatteissa olevaa pyöräilijää kuka tulee sitä 30kmh ilman valoja siihen suojatielle. Saati sitten jos vielä sataa illalla vettä...
Et kuitenkaan vastannut kysymykseen, valon puute saattaa aiheuttaa osittain tuota arpomista. Sä näät kuitenkin auton paremmin kuin autoilija sut, osa kuljettajista voi jopa säikähtää yllättävää tilannetta kun näkee pyöräilijän pyörän selässä suojatien vieressä.
Sais poliisit puuttua herkemmin tuohon valoasiaan, ilman valoja -> rikesakkoa kouraan.
Oon vähän "herkkä" tästä asiasta koska en ainakaan itse halua omalletunnolle jonkun kuolemaa vain koska hän omalla piittaamattomuudellan aiheutti kolarin(ei valoja ja holtiton ajo).