Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja kuinkas pitkän matkan lyhyet valaisee? Pitkäthän vaihdetaan pois ihan pari kolme sekuntia ennen kohtaamista.

Sitä juuri meinasinkin. Todella lyhyeltä matkalta se vaikuttaa se vaihtoväli. Itsellä ainakin tulee välillä vaihdettua aivan liian aikaisin. Ja tyhmältä se tuntuu kun vastaantulija pistää pitkät vieläkin aiemmin pois. Jää semmonen hassu "musta aukko" siihen väliin :D

Toisaalta, jos on oikeen tarkka niin kun tietää oman valonsa valaisuusetäisyyden ja sitten näkee vastaantulijan auton merkin/mallin, niin muistaa monta metriä sen kaaran valot valaisevat niin voi optimoida vaihdon :D :D
 
Älähän nyt :)

Kyllä mä ymmärrän että pyöräilijänä vituttaa nuo kaduntukkijat, mutta jos porukka alkaa tahallaan vetää urku auki ihan vierestä niin sit ei oo kellään hyvä olla...

No ok ok. Lähti lapasesta taas. Yks juttu vielä pyöräilyyn liittyen on henkilöt jotka ajaa vasemmalla puolella. Tilanne jossa tulin oikealle kaartavaa "ramppia" pitkin sillalta alas ja joku tyllerö tulee suoraan vastaan samalla puolella pyörätietä. Sopivasti kaide blokkasi näkyvyyden. Paskat voi mennä vähemmästäki housuun.
 
Noista pitkistä tuli mieleen se vitutus, joka aiheutuu takana tulevan pitkistä....Eikä voi edes omia pitkiä vilkuttaa. Perkele kun pitää kääntää taustapeilit kokonaan pois jos meinaa ajaa ilman migreeniä. Sama juttu motarilla. Aina tulee pari kuuppaa vastaan jotka ajaa motarilla vastaan pitkät päällä. Varmaan luulee ettei ne päin persettä suunnatut valot voi mitenkään levitä toiselle tielle...

Sumareista ei viitsi enää edes sanoa mitään. Nykyään tehdäänkin niin että jos sumarit häikäisee niin ajan suoraan pitkät päällä vastaan. Suht harvoin ne sumarit kuitenkaan niin kirkkaita on, yleensä semmoisia harmittomia paskatuikkuja.
 
Kyllä. Pointti? Ikäni näkyy kyllä tänne foorumille.

Pointtina vain se, että saisitko ylipäätään ajaa ko. tietä.

Jalankulkijan KANNATTAISI aina tien...
Tottakai kannattaa, mutta on vain pyöräilijänkin hyvä ottaa huomioon että se 30-40kmh on aika kova vauhti. Vaikka jalankulkija katsoisikin taakseen niin ei välttämättä hahmota, että miten nopeasti tulet päälle.


Väistämisvelvollisuudella ei ole mitään väliä tässä tilanteessa, koska autoilija on havainnut minut ja aikeeni mennä tien ylitse ja hän joko hiljentää tai ei hiljennä. Jos hän hiljentää tulkitsen, että hän päästää minut tien yli ja jos hän ei hiljennä niin tulkitsen ettei hän päästä minua ylitse. Kaasun ja jarrun vuoronperään painaminen onkin sitten vähän vaikeammin tulkittavissa, josta purnasinkin.

Näinhän se menee, tai siis pitäisi mennä.
Sama pätee myös toisinpäin. Valitettavan usein pyöräilijöistä ei ota selvää, varsinkaan silloin kun siihen suojatien viereen ajetaan.


Aika vitun idioottimaista pysähtyä liikenneympyrään ja tukkia täten koko ympyrä.
Kuten sanoin, käytännöllisyydestä en sitten tiedä. Samasta syystä ajoin vuosi sitten syyskuussa toisen auton perään liikenneympyrässä, joten aika tuttua tuon idioottimaisuus;) Ei siinä vaan paljoa selitelty, oma vikahan se oli.


Miten tämä liittyy asiaan?

Siten että siellä yliopiston lähettyvillä näkee aivan uskomattomia temppuja, osa ei selvästikään piittaa omasta terveydestään. Eli ei suoranaisesti sinuun liittynyt vaan yleisesti asiaan.

Näin pimeään aikaan sen valon käyttämättä jättäminen on vaan täysin idioottimaista. Autosta kun on aika hankala nähdä kääntyessä tummissa vaatteissa olevaa pyöräilijää kuka tulee sitä 30kmh ilman valoja siihen suojatielle. Saati sitten jos vielä sataa illalla vettä...
Et kuitenkaan vastannut kysymykseen, valon puute saattaa aiheuttaa osittain tuota arpomista. Sä näät kuitenkin auton paremmin kuin autoilija sut, osa kuljettajista voi jopa säikähtää yllättävää tilannetta kun näkee pyöräilijän pyörän selässä suojatien vieressä.
Sais poliisit puuttua herkemmin tuohon valoasiaan, ilman valoja -> rikesakkoa kouraan.

Oon vähän "herkkä" tästä asiasta koska en ainakaan itse halua omalletunnolle jonkun kuolemaa vain koska hän omalla piittaamattomuudellan aiheutti kolarin(ei valoja ja holtiton ajo).
 
Pointtina vain se, että saisitko ylipäätään ajaa ko. tietä.

No eihän tuo ole mikään pointti. Turhaa mussutusta vaan joka ei liity aiheeseen. Ja saisin ajaa, niinkuin sanoin jalankulku/pyöräteillä. Yhdistetty siis. Pyörätiellä ei tuota ongelmaa ole koska yllätys yllästys, sielä ei ole jalankulkijoita.

Tottakai kannattaa, mutta on vain pyöräilijänkin hyvä ottaa huomioon että se 30-40kmh on aika kova vauhti. Vaikka jalankulkija katsoisikin taakseen niin ei välttämättä hahmota, että miten nopeasti tulet päälle.

No se oli esimerkki tilanteesta jossa varmasti sattuu pahasti. Ihan samaa poukkoilua se on vaikka polkis normaalia suoraa tai vaikka ylämäkeä.

Näinhän se menee, tai siis pitäisi mennä.
Sama pätee myös toisinpäin. Valitettavan usein pyöräilijöistä ei ota selvää, varsinkaan silloin kun siihen suojatien viereen ajetaan.

No mulla kumminkin pelaa tuo ajattelu ja itsesuojeluvaisto sen verran, etten mä vedä neljääkymppiä siitä suojatiestä läpitte ilman kattomatta tuleeko autoja vai ei.

Näin pimeään aikaan sen valon käyttämättä jättäminen on vaan täysin idioottimaista. Autosta kun on aika hankala nähdä kääntyessä tummissa vaatteissa olevaa pyöräilijää kuka tulee sitä 30kmh ilman valoja siihen suojatielle. Saati sitten jos vielä sataa illalla vettä...

Näinhän se menee. Mitä tulee tuohon valonkäyttöön niin tehokkaammin näkyy heijastinliivi kun ajetaan valaistulla tiellä.

Et kuitenkaan vastannut kysymykseen, valon puute saattaa aiheuttaa osittain tuota arpomista. Sä näät kuitenkin auton paremmin kuin autoilija sut, osa kuljettajista voi jopa säikähtää yllättävää tilannetta kun näkee pyöräilijän pyörän selässä suojatien vieressä.

En ole käyttänyt valoa vaan heijastinliiviä. Jos sitä ei huomaa valaistulla pyörätiellä pimeässä ei kuuluisi ajaa sitä autoakaan.

Oon vähän "herkkä" tästä asiasta koska en ainakaan itse halua omalletunnolle jonkun kuolemaa vain koska hän omalla piittaamattomuudellan aiheutti kolarin(ei valoja ja holtiton ajo).

Kyllä se valo on ollut hankintalistalla näin kun illat on pimentynyt ja kyllä se tossa lipaston päällä onkin asennusta vailla. Tämä valoasia ei kuitenkaan liity minun postiini, koska puhun tilanteista jossa autoilija on huomannut minut, esim sen liivin ansiosta.
 
Muutaman kerran on nyt samassa valoristeyksessä käynyt niin että minä olen ajanut suoraan ja sieltä on joku idiootti vähät piitannut väistämisvelvollisuudesta ja kääntynyt vasemmalle mun eteen. Ekan kerran oli lähellä ettei pelti rytissyt kun lähdin valoista sen verran vauhdikkaasti ja joutui vetämään liinat kiinni kun huomasin että tämä sankarihan tulee sieltä päin ja vielä ilman vilkkua. :curs: Sen jälkeen olen osannut varoa kys. risteyksessä mutta kyllä se aina hieman vituttaa kun joku sieltä tulee ja joudun itse pysähtymään.
 
Näinhän se menee. Mitä tulee tuohon valonkäyttöön niin tehokkaammin näkyy heijastinliivi kun ajetaan valaistulla tiellä.

En ole käyttänyt valoa vaan heijastinliiviä. Jos sitä ei huomaa valaistulla pyörätiellä pimeässä ei kuuluisi ajaa sitä autoakaan.

Kyllä se valo on ollut hankintalistalla näin kun illat on pimentynyt ja kyllä se tossa lipaston päällä onkin asennusta vailla. Tämä valoasia ei kuitenkaan liity minun postiini, koska puhun tilanteista jossa autoilija on huomannut minut, esim sen liivin ansiosta.
Ei mikään korvaa sitä valoa, jos näkyvyydestä puhutaan.
Heijastin liivikin on hyvä, mutta silloin olisi hyvä olla suoraan auton valokeilassa.
..ei ne heijastimet lamppua korvaa ainakaan jos poukkoillaan sivuilta tai muuten hankalasta kulmasta..
 
Ei mikään korvaa sitä valoa, jos näkyvyydestä puhutaan.
Heijastin liivikin on hyvä, mutta silloin olisi hyvä olla suoraan auton valokeilassa.
..ei ne heijastimet lamppua korvaa ainakaan jos poukkoillaan sivuilta tai muuten hankalasta kulmasta..

Jos valaistulla tiellä ei huomaa ihmistä heijastinliivissä niin ei pitäisi ylipäätänsäkkään olla sielä auton ratissa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oululaiset autokuskit joulun aikaan...

Liikenne menee ihan hulluksi ja vielä kun nähdään, että edessä on tukos, mutta kun vihreät vielä palaa, niin on pakko painaa sitä kaasua ja pystähtyä keskelle risteystä ja näin pistää koko risteys ihan tukkoon. Samalla sitten esteteään muidenkin eteneminen.
 
Naisautoilijat, ei tarvitse edes nähdä kuskia kun arvaa jo töppäilystä että nainenhan siellä ratissa taas...toinen vastaava ryhmä on sitten nämä jo selvästi yli-ikäiset kuskit. Menkää julkisilla prkl.
 
Jos valaistulla tiellä ei huomaa ihmistä heijastinliivissä niin ei pitäisi ylipäätänsäkkään olla sielä auton ratissa.

Itse pidän autoillessa oletuksena sitä, että jos pyöräilijä ajaa pimeässä/hämärän aikaan ilman ajovaloa, on kyseinen pyöräilijä valinnut väistämisvelvollisuuden jokaisessa liikennetilanteessa, vaikka olisi heijastinkankaasta tehty asu päällä.

Disklaimerina voin mainita, että silloin tällöin tulee itsekin ajettua pyörällä hämärän aikaan ilman valoa, mutta en silloin todellakaan odota, että joku minut näkisi taikka väistäisi.
 
Tänää joku auto päätti käyttää kiihdytyskaistaa vitun järkevästi. Tää autoilija päätti liittyä kuudenkympin vauhdista nelostielle kiihdytyskaistan päässä, meitsi takana ja auto tulossa kaheksaakymppiä nelostietä. Oli pakko vetää suoraan ohituskaistalle että se ei tuu ainakaan mun perään. Miksei vittu voi kiihdyttää ku se on sitä varten tehty?

3 viikon päästä onneksi muutan ouluun, jossa ihmiset handlaa nuo kiihdytys kaistat multi kertaa peremmin. Vaikka on sielläki monenmoista kulkijaa :D
 
Kävin Porissa eilen ja siellä ihmiset ihan pokkana kävelevät suojatielle katsomatta autoja ollenkaan. Itse kun olen jalankulkijana niin katson aina että pysähtyykö vai ei.
 
Talvi on suolan ja hiekan aikaa. Eikä silti ohittaessa voi odottaa välimatkan kasvamista riittävästi.
 
Kävin Porissa eilen ja siellä ihmiset ihan pokkana kävelevät suojatielle katsomatta autoja ollenkaan. Itse kun olen jalankulkijana niin katson aina että pysähtyykö vai ei.
Näinhän se lain mukaan menisi, tosin Tampereen (perse)liikenteeseen tottuneena pääsee joskus yllättämään.
 
Niin no ensisijaisesti näin. Tietty myös jalankulkijalla pitää olla jokin roti ettei liian kepeästi hyppele auton alle (TLL 3§, 44§). Mutta muuten, kyllähän jos suojatiellä autolla onnistuu saamaan jalkakuljeskelijan auton alle niin lähtökohtaisesti on syy on jossain muussa kuin jalkamiehessä (TLL 32§).

Kyllähän autokuskit menee ruuhka-aikaan jonossa kuin pullopersesiat vaikka miten yrittäisi väliin ängetä. Sinänsä mielenkiintoinen spekulantti on, mikä on se raamatuntasoisin tulkinta jos hyppelee jonon keskelle ja puskurin alle määrätietoisesti kävellen, kuitenkin ennalta-arvattavasti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom