Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ok. Aika huvittavaa joskus kun joku siinä takana soittaa joku 30sek putkeen. Tuskin ainakaan nopeampaa lähtee. Tietty se pieni tööttäys kuuluu asiaanki, vaikka itse en yleensä jaksa.
 
Tuollasessa tilanteessa se tööttäily luultavasti vain pahentaa asiaa, lisää oppilaan paineita jne. Ärsyttäväähän se on ajella noiden perässä, mutta kyllä sitä itsekin tuli valoissa jonkun kerran autoa käynnisteltyä uudelleen, kun autokoulussa oli :D
 
Tuollasessa tilanteessa se tööttäily luultavasti vain pahentaa asiaa, lisää oppilaan paineita jne. Ärsyttäväähän se on ajella noiden perässä, mutta kyllä sitä itsekin tuli valoissa jonkun kerran autoa käynnisteltyä uudelleen, kun autokoulussa oli :D
No kai sitä jokainen on joskus autonsa sammuttanut mutta pitääkö sitä tuoda oppilas helsingin keskustaan aamuruuhkaan jos se ei saa autoaan liikkeelle sen sammuttua. Tuossa nimittäin meni yhdet (siis mitkä minä havaitsin, tiedä kuinka kauan se siinä on yrittänyt) valot ohi niin, ettei kukaan päässyt eteenpäin kun autokouluauto oli jonon keulilla. Ensiksi pitäisi minun mielestäni opettaa oppilas starttaamaan ja lähtemään liikkeelle ennen kuin se tuodaan liikenteenseen.
 
No kai sitä jokainen on joskus autonsa sammuttanut mutta pitääkö sitä tuoda oppilas helsingin keskustaan aamuruuhkaan jos se ei saa autoaan liikkeelle sen sammuttua. Tuossa nimittäin meni yhdet (siis mitkä minä havaitsin, tiedä kuinka kauan se siinä on yrittänyt) valot ohi niin, ettei kukaan päässyt eteenpäin kun autokouluauto oli jonon keulilla. Ensiksi pitäisi minun mielestäni opettaa oppilas starttaamaan ja lähtemään liikkeelle ennen kuin se tuodaan liikenteenseen.

Jep, ja kuten sanoit niin ei missään vitun nimessä tuoda niitä oppilaita RUUHKA-AIKOIHIN sinne liikenteeseen. Meillä ei-ammatikseen ajavilla nyt vielä on usein aikaa odottaa mutta voin vain kuvitella miten jotain taksi tai bussikuskia kyrpii venata kun ei saa autoa hinattua helvettiin siitä valoista.

Autokoulussa oppilaat ajaa lähes järjestään alinopeutta, sekin on jo tarpeeks ärsyttävää.
Itse tosin sain kokoajan noottia siitä "liian kovasta nopeudesta" ja "nopeusmittarin huomiotta jättämisestä":hyvä:
 
Autokoulun autot, tai oikeastaan niiden kuskita, eiku siis opettajat. Pitääkö niitä oppilaita tuoda liikenteeseen ennen kuin ne oppivat edes lähtemään liikkeelle sillä autolla. Tänään taas autokouluauto keräsi helvetinmoisen jonon peräänsä kun ei päässyt liikennevaloista liikkeelle.



No voi voi taas... Vaikka sitä auton käyttöö ois kuinka reenattu jossain parkkipaikalla, niin ihan ymmärrettävää se on, että siellä liikenteen seassa joku 18-v. tyttö sammuttelee sitä autoo välillä. Taidat nyt pikkusen yleistää ja liiotella...


Lefis sanoi:
Tööttäilitkö?


No mitäs vittua se tööttäily tuossa auttaa? Aika urpo jätkä saa olla, jos huomaa että autokoulun auto sammuu liikennevaloihin ja ite tööttäilee siellä takana. Voi jumalauta. :david:
 
No voi voi taas... Vaikka sitä auton käyttöö ois kuinka reenattu jossain parkkipaikalla, niin ihan ymmärrettävää se on, että siellä liikenteen seassa joku 18-v. tyttö sammuttelee sitä autoo välillä. Taidat nyt pikkusen yleistää ja liiotella...
Normaalia, joo. Ymmärrettävää, joo. Vituttaa, joo.

Joka tapauksessa jos autolla ei pääse yksien valojen aikana liikkeelle, niin sitä auton käyttöä olisi syytä treenata enemmän ennen kuin hyökätään Helsingin keskustaan aamuruuhkaan.
 
^^Käviköhän sulla vittu yhtään mielessä että kysyin sitä juurikin siksi koska olen itse hyvin pitkälti samaa mieltä sinun kanssasi. Yleensä ainakin kunnon torvikonsertti lähinnä hidastaa sitä lähtöä.
 
^^Käviköhän sulla vittu yhtään mielessä että kysyin sitä juurikin siksi koska olen itse hyvin pitkälti samaa mieltä sinun kanssasi. Yleensä ainakin kunnon torvikonsertti lähinnä hidastaa sitä lähtöä.



No ei kyllä vittu käyny mielessä. Jos oot tota mieltä, niin ihmettelen miks ees kyselet tommosia.


Lefis sanoi:
Ok. Aika huvittavaa joskus kun joku siinä takana soittaa joku 30sek putkeen. Tuskin ainakaan nopeampaa lähtee. Tietty se pieni tööttäys kuuluu asiaanki, vaikka itse en yleensä jaksa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on totta ettei pienikään torven soitto auta siihen lähtöön jos autokouluauto on edessä, sehän on aivan selvä juttu. onhan siihen tööttiin kuitenkin hyvä tottua koska sen kuuleminen on aivan normaalia jos sammuttaa auton valoihin tai ei muuten tajua lähteä, jota tapahtuu kumminkin joillakin vielä autokoulun loppupäässä, sekä sen jälkeen.
Kuitenkin vielä muistaa ne ensimmäiset ajotunnit liikenteen seassa kuorma-autolla. Muistaakseni ekalla tunnilla lähdettiin ajelemaan liikenteeseen, ihan kiitollinen siinä oli ettei jokainen auto ajanut töötti pohjassa perässä kun ei menty kauheen sujuvasti.
Ja jos joku ei tajunnut niin en tosiaankaan ole se joka sitä torvea soittaa autokouluautoille, tai ohittelee niitä ihan vaan ohittelun vuoks.
 
Voi jumalauta mitä porukkaa taas liikenteessä, se vitun kolmio tarkoittaa VÄISTÄMISVELVOLLISUUTTA! Ajoin tänään siis tiellä, johon "liittyy" toinen tie (vähän samallalailla kuin motarille liityttäessä) ja tämä "liittyvä" tie on siis väistämisvelvollinen. Ajoin kohti tätä liittymäkohtaa, katoin että sieltä tulee ensin rekka ja sen perässä vielä auto. No, olin jo melkein kohdalla kun rekka vaan puski eteen edes kattomatta oikealle eli muhun, ei siinä, hätäjarrutus ja tööttiä, mutta kun tämä TOINEN auto päätti vielä änkeä samallalailla sieltä, niin että oli jo todella lähellä ettei kolissut, niin ei saatana:david:


edit. niin siis itse ajoin "etuajo-oikeutettua" tietä.
 
Mitenkä noista rampeilta tai liittymistä voi muuten liittyä aina niin sujuvasti muun liikenteen sekaan? Kun kiihdytyskaista alkaa loppua ja autoa virtaa koko ajan letkassa siinä tiellä mihin pitäs liittyä, niin mihin väliin pitää tunkea? Koska kaikki siinä letkassa ajaa kuitenkin se ajatus takaraivoon hakattuna, että "en anna yhtään tilaa, minulla ei oo kolmioo". Ja tästä seuraa sitten se, että liittyjän pitää hidastaa vauhtia jotta pääsee johonkin väliin. Ja sitten taas tästä valitetaan, kun päätiellä on 100 rajotus ja liittymästä tullaan siihen 80 nopeudella.
 
Pitää vaan laittaa auton mentävään väliin, harvemmin ne välit on alle 6 metriä. Tietty sit kun ramppi on semmonen 30m ja muilla autoilla vauhtia 80 ni onkin vähän paskempi juttu. Kyllä yhdistelmällä on varmaan senverta vittumaista liittyä vilkkaalle tielle että itse pyrin antamaan tilaa. Henkilöautoille harvemmin mutta sillon kyllä jos ramppi on mallia petikon abc:ltä kehälle länteen, siitä pääsee ehkä jollain AMG mesellä liittymään mukavasti, jos on kuiva keli.
 
mikä siinä valoista liikkeelle lähtemisessä on niin vaikeeta? mukava ruuhka aikaan venailla miljoonat valot, kun joku tumpuloi sen kotteronsa kanssa.. Tänäänkin olis jonku volvon maasturin perässä kahvit ehtiny keittää sillä aikaa kun sai autonsa kääntyvien kaistalta liikkeelle ja samantien kun saadaan pyörät suoraan niin vedetään 70km/h, kun rajoitus on 50km/h.. loistavaa..
 
Sinä, joka Kehä I:n ja kontulan risteyksessä teit U-käännöksen bemarillasi ottaen tilaa oikeanpuoleiselta kaistalta voisit ensi kerralla miettiä vähän tarkemmin mitä teet nimim. läheltä liippasi.
 
Viime päivinä on tuntunut siltä, ettei ihmiset enää ollenkaan osaa käyttää vilkkua. On ollut lukuisia tämän suuntaisia tapauksia:

Ajan oikealle kääntyvien kaistalla ja suoraan jatkavien kaistalla ajava päättää viime hetkellä, että pitääkin kääntyä oikealle. Tämä toteutetaan niin, ettei vilkku syty lainkaan tai jos syttyy, niin se syttyy täysin samaan aikaan, kun sivuttaisliike on jo aloitettu. Lisäksi nämä kuskit tuntuvat kuvittelevan, että vilkun syttyminen oikeuttaa liikkeen tekemisen riippumatta siitä, millaisen jarrulle hyppäämisen tämä jo oikealle kääntyvien kaistalla ajavalle aiheuttaa. Monta kertaa tällaiset kuskit ovat viime hetkellä tajunneet, että ovat viemässä autoni etukulman pois ja väistävät rivakasti takaisin vasemmalle oikein ylikorjaten, että koko auto keinuu.

Huolestuttaa, miten jotkut voi olla noin nollat taulussa.
 
Mitenkä noista rampeilta tai liittymistä voi muuten liittyä aina niin sujuvasti muun liikenteen sekaan? Kun kiihdytyskaista alkaa loppua ja autoa virtaa koko ajan letkassa siinä tiellä mihin pitäs liittyä, niin mihin väliin pitää tunkea? Koska kaikki siinä letkassa ajaa kuitenkin se ajatus takaraivoon hakattuna, että "en anna yhtään tilaa, minulla ei oo kolmioo". Ja tästä seuraa sitten se, että liittyjän pitää hidastaa vauhtia jotta pääsee johonkin väliin. Ja sitten taas tästä valitetaan, kun päätiellä on 100 rajotus ja liittymästä tullaan siihen 80 nopeudella.

Mä en taas voi ymmärtää miten se liittymien käyttäminen voi olla niin älyttömän hankalaa. No joo, oikeasti isolla autolla sen vielä ymmärtää, mutta jos esim. allekirjoittaneella ei ole minkäänlaisia ongelmia nostaa se vauhti suurinpiirtein sopivaksi ja sihdata sopivaan rakoon vaikka olisin liikenteessä kakkosautolla (-92 Nissan Micra 1.2:rock:), niin ei se voi olla vaikeaa...

Ja sitten vielä se liittymästä poistuminen. Minkä takia pitää tiputtaa nopeutta jo ennen liittymää?

Ja moottoritien vasen kaista. Se on ohituskaista. Jos kihnutat 95 km/h ja ainoa edessäpäin näkyvä auto on kilometrin päässä, niin se ei ole ohitustilanne.:curs: Näihin mä olen kyllä jo niin kyllästynyt että painan surutta oikealta ohi...
 
Noniin näin se pitääkin olla, jos tolla micralla pääsee liittymään niin vittu kaikella pääsee. Toisaalta sillon tajuaa miks tehokas auto on mukava kun joutuu kiihdyttämään rampilla aina pää punasena että pääsee liittymään. :D
 
Ei hyvää päivää nuoriso. Katselin tuossa juuri ajankohtaista kakkosta ja pojat suoraansanoen leuhkii ajotaidoillaan ja kaahailuillaan liikenteessä. Tuollainen vailla järkeä oleva ajautusmaailma kisailusta pillurallia ajaessa ja jopa 200kmh kaahailut motarilla laittaa miettimään, ettei järki paljoa päätä pakota.

Myönnän itse suoraan että joskus yleisillä teillä tulee kujeiltua, mutta harkitusti.
-olen ajanut autolla hetkellisesti yli 200, erittäin pitkällä suoralla ilman liikennettä.
-olen ajanut prätkällä hetkellisesti pitkälti yli 200, samanlainen tilanne kuin yllä.
-olen joskus kuljettajana hauskuuttanut porukkaa pienillä donitseilla, hiljaisella parkkiksella
-jne..

Mutta ei hyvää päivää jos näitä toteutetaan päivittäin illan ajeluissa, tilanteissa jossa oikeasti vaarannetaan niin kyydissä olijat kuin sivullisetkin.

Eräs sankari ks. ohjelman haastattelussa antoi ymmärtää ettei ole väärin ajaa motarilla 200, etenkään jos ajelee yksin. Siitä saa kuulemman rauhoittuneen fiiliksen jne.

Nimimerkillä 5v liikenteessä, ei sakkoja, ei kolareita, eikä yhtäkään läheltäpiti tilannetta omista hölmöilyistä.

Olen siis hyvin kokematon nuori jannu vielä, mutta jo itseäni kuohautti ks. ohjelman haastattelu
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom