Ärsyttävät asiat liikenteessä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Paljon totta tossakin, mutta silti 100x hälyttävämpi asia on rattijuopumus. Ja nimenomaan se että aletaan ottaa kuppia ja sitten ajetaan kaikki kännissä sierralla 160 jossain kirkonkylässä. Sellasesta on kuitenkin johtunut myös hyvin suuri osa nuorten (ja muidenkin) kuolonkolareista.
En todellakaan puolustele liikenteen seassa tai muutenkaan 200km/h kaahausta ja varsinkaan tota kilvanajoa, mutta silti järkyttävämpää on se kun nämä samat jutut tehdään vieläpä 2promillen jurrissa. Ei edes vittu krapulassa tai parin jälkeen "vahingossa" vaan ihan kylmästi vedetään porukalla pää täyteen ja tien päälle. Varmaan joku kolmannes kuolonkolareista on, tai ainakin jossain vaiheessa oli rattijuoppojen aiheuttamia.
 
Ei hyvää päivää nuoriso. Katselin tuossa juuri ajankohtaista kakkosta ja pojat suoraansanoen leuhkii ajotaidoillaan ja kaahailuillaan liikenteessä. Tuollainen vailla järkeä oleva ajautusmaailma kisailusta pillurallia ajaessa ja jopa 200kmh kaahailut motarilla laittaa miettimään, ettei järki paljoa päätä pakota.

Myönnän itse suoraan että joskus yleisillä teillä tulee kujeiltua, mutta harkitusti.
-olen ajanut autolla hetkellisesti yli 200, erittäin pitkällä suoralla ilman liikennettä.
-olen ajanut prätkällä hetkellisesti pitkälti yli 200, samanlainen tilanne kuin yllä.
-olen joskus kuljettajana hauskuuttanut porukkaa pienillä donitseilla, hiljaisella parkkiksella
-jne..

Mutta ei hyvää päivää jos näitä toteutetaan päivittäin illan ajeluissa, tilanteissa jossa oikeasti vaarannetaan niin kyydissä olijat kuin sivullisetkin.

Eräs sankari ks. ohjelman haastattelussa antoi ymmärtää ettei ole väärin ajaa motarilla 200, etenkään jos ajelee yksin. Siitä saa kuulemman rauhoittuneen fiiliksen jne.

Nimimerkillä 5v liikenteessä, ei sakkoja, ei kolareita, eikä yhtäkään läheltäpiti tilannetta omista hölmöilyistä.

Olen siis hyvin kokematon nuori jannu vielä, mutta jo itseäni kuohautti ks. ohjelman haastattelu
Kyllähän niitä on uutisista saanut taas viimeaikoina lukea näiden em. asioiden seurauksia ja aika rajua jälkeä on tullut. Kai se pitää kantapään kautta oppia, ennenkuin uskoo ettei tollanen liikennekäyttäytyminen kannata, jos siitä ylipäätään voi vahingon jälkeen enää oppia ottaa.
 
Mä en tajua näitä suojatiellä säätäviä urpoja. Kun näkee ihmisen seisovan suojatielle niin sittenhän pitää pysähtyä. Nooh, siinä sitten pysähdyt ja vinkkaat sille jalankulkijalle antavasi tietä niin tämä saatanan dorka rupeaa sitten huitomaan käsillään ja päästää sut ajamaan ensin. Eniten tämä vituttaa kun takana on muitakin autoja ja sitten tuli pysähdyttyä aivan turhaan. Useimmiten nämä "autojen päästäjät" on niitä vähän vanhempia rouvia, jotka voi kökkiä suojatiellä vaikka koko päivän.
 
Tässä nyt pari kuukautta sotkenu fillarilla töihin ja pari juttua. Ensinnäkin, kävelijät jotka valtaa koko vitun tien. Siihen riittää yksi eläköitynyt pari joka hiljaa köpöttelee KÄDET LEVÄLLÄÄN SAATANA niin ettei meinaa ohi päästä ja kun soitat kelloa niin saat vaan vihasia katseita. Toinen on nämä ns poukkoilijat.. esim tilanteessa jossa kiidät 30-40 kilsaa tunnissa alamäkeen ja edessä 100 metrin päässä oleva heppu ei osaa päättää millä puolella tietä kulkee! Parhaassa tapauksessa joudut pysähtyyn sen kohdalle ettet vedä sataa päiten. Opetelkaa vittu olemaan!

Sitten tule nää risteysalueen säätäjät. Mikään ei pyöräilyssä vituta niin paljon kun se, että kesken matkan joutuu pysähtyyn. No risteysalueella näkee mitä kummallisempia käyttäytymismalleja kun on pyörällä liikkeellä. Toiset autot näyttäisi vetävän kaasua ja jarrua vuoronperään, toiset eivät näytä vilkkua jos kääntyvät tai näyttävät vilkkua ja menevät suoraan.. eilen yksi hemmo PYSÄHTYI LIIKENNEYMPYRÄÄN, kun venasin sopivaa koloa mistä pääsen sujahtaan.. :wtf::wtf::wtf:

Eikö ihmisillä vittu ole mitään kaista ja liikennetajua jalankulku/pyöräteillä? Eikö aivot raksuta sen vertaa, että jos päätät idioottimaisesti poukkoilla tien laidasta laitaan niin katsot taaksesi ennenkuin sen teet!
 
jawhead kiteytti hienosti juurikin ne asiat, jotka itseänikin vituttaa pyörällä ajaessa. Tuossa jokunen tovi sitten ajelin pyörällä ja tulin tilanteeseen jossa kolme teinityttöä käveli vierekkäin pyörätiellä vieden koko kaistan. Vittuillessani kiihdytin vauhtia niin paljon kuin jaksoin ja ajoin oikealta ohi niin läheltä kuin vain pystyin. "HUI!" oli lähimmän teinin reaktio.
 
jawhead kiteytti hienosti juurikin ne asiat, jotka itseänikin vituttaa pyörällä ajaessa. Tuossa jokunen tovi sitten ajelin pyörällä ja tulin tilanteeseen jossa kolme teinityttöä käveli vierekkäin pyörätiellä vieden koko kaistan. Vittuillessani kiihdytin vauhtia niin paljon kuin jaksoin ja ajoin oikealta ohi niin läheltä kuin vain pystyin. "HUI!" oli lähimmän teinin reaktio.

:david:

Entä jos tennari olisikin päättänyt astua askeleen verran oikealle?
 
jawhead kiteytti hienosti juurikin ne asiat, jotka itseänikin vituttaa pyörällä ajaessa. Tuossa jokunen tovi sitten ajelin pyörällä ja tulin tilanteeseen jossa kolme teinityttöä käveli vierekkäin pyörätiellä vieden koko kaistan. Vittuillessani kiihdytin vauhtia niin paljon kuin jaksoin ja ajoin oikealta ohi niin läheltä kuin vain pystyin. "HUI!" oli lähimmän teinin reaktio.
Jos toiset käyttäytyvät liikenteessä kuin ääliöt ja tästä suivaantuneen sinäkin käyttäydyt niin silloin sinäkin olet ihan yhtä ääliö.

Jos olisi teinityttö niin voisin nyt avautua, että "joku vitun ääliö ajoi täysillä melkein päälle. Tuollaiset homot pitäisi hirttää munista".
 
Tuntuu että viime viikkoina constanttia sipulin katkeuilua on aiheuttanut se että suoralla tiellä kaistaa vaihdettaessa väli kurotaan väkisin kiinni. Laitat vilkun sellaisessa ns. sopivassa välissä, alat varovasti hivuttaa kohti kaistaviivoja niin eikö prkl se kaasu paineta pohjaan ja väli vedetä umpeen. Siis oikeasti, WTF?

Hienoa toimintaa pääkaupunkiseudun autoilijoilta. Upeeta.
 
Tuntuu että viime viikkoina constanttia sipulin katkeuilua on aiheuttanut se että suoralla tiellä kaistaa vaihdettaessa väli kurotaan väkisin kiinni. Laitat vilkun sellaisessa ns. sopivassa välissä, alat varovasti hivuttaa kohti kaistaviivoja niin eikö prkl se kaasu paineta pohjaan ja väli vedetä umpeen. Siis oikeasti, WTF?

Hienoa toimintaa pääkaupunkiseudun autoilijoilta. Upeeta.
Pääkaupunkiseudulla tuo on vielä lasten kengissä. Maaseudulla ei ole pitkään aikaan pystynyt vaihtamaan kaistaa muutoin kuin varkain. Ensiksi pitää ajella muina miehinä ja sitten kun joku raukka jättää pikkasen liian ison edellä ajavaan niin nopeasti kaistanvaihto siihen väliin ja sitten vastan vilkkua. Auta armias jos ilmoitat etukäteen aikeistas vaihtaa kaistaa. Et tule ikinä pääsemään siihen väliin.

Helsingissä vielä saa suhteellisen hyvin tilaa jos käyttää vilkkua mutta kyllä noita dorkia näkee myös stadissa. Joskus tekisi mieli mennä kysymään, että mistäs päin sitä on tänne ihmisten ilmoille tultu kun ajetaan kuin maalaiset.
 
Miten autokoulussa opetettiin tätä pitkien valojen vaihtamista lyhyisiin? Oliko niin, että kun vastaan tulevien autojen valokeilat kohtaa --> vaihto lyhyille?

Liikenteessä kyllä jotkut vaihtaa jo sielä 800m etäisyydellä. Sitte kun itse pitää pari sekuntia kauemmin niin heti välkytellään niitä pitkiä, kun muka niin häikäisee.

Kaikkein pahimpia on rekkakuskit.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ainoa järkevä tapa vaihtaa pitkistä lyhyille on kyllä mielestäni se että vaihtaa kun vastaantulijat valot häikäisee. Jos kaikki tekis näin ois maailma pelastettu.
 
Miten autokoulussa opetettiin tätä pitkien valojen vaihtamista lyhyisiin? Oliko niin, että kun vastaan tulevien autojen valokeilat kohtaa --> vaihto lyhyille?

Liikenteessä kyllä jotkut vaihtaa jo sielä 800m etäisyydellä. Sitte kun itse pitää pari sekuntia kauemmin niin heti välkytellään niitä pitkiä, kun muka niin häikäisee.

Kaikkein pahimpia on rekkakuskit.


Kun tulee auto vastaan jolla myös pitkät päällä, katsotaan sitä valkoista viivaa eikä niihin valoihin. Sitten vaihdetaan pitkät lyhyiksi kun molempien autojen väliin jäävän osuuden tiestä valaisee lyhyet. Pitkät voi vaihtaa tällöin jo siinä vaiheessa, kun vastaantuleva auton keula on oman keulan kohdalla. Kun katse on siellä penkalla eikä vastaantulevanauton valoissa, niin ei häikäise valot. :)
 
Kun tulee auto vastaan jolla myös pitkät päällä, katsotaan sitä valkoista viivaa eikä niihin valoihin. Sitten vaihdetaan pitkät lyhyiksi kun molempien autojen väliin jäävän osuuden tiestä valaisee lyhyet. Pitkät voi vaihtaa tällöin jo siinä vaiheessa, kun vastaantuleva auton keula on oman keulan kohdalla. Kun katse on siellä penkalla eikä vastaantulevanauton valoissa, niin ei häikäise valot. :)

Ja kuinkas pitkän matkan lyhyet valaisee? Pitkäthän vaihdetaan pois ihan pari kolme sekuntia ennen kohtaamista.
 
Miten autokoulussa opetettiin tätä pitkien valojen vaihtamista lyhyisiin? Oliko niin, että kun vastaan tulevien autojen valokeilat kohtaa --> vaihto lyhyille?

Liikenteessä kyllä jotkut vaihtaa jo sielä 800m etäisyydellä. Sitte kun itse pitää pari sekuntia kauemmin niin heti välkytellään niitä pitkiä, kun muka niin häikäisee.

Kaikkein pahimpia on rekkakuskit.


Rekkakuskit on semmosia, koska varsinkin jos ne tulee kukkulalla sopivasti vastaan sun auton tuikut osuvat nopeammin rekkistä silmiin kuin vastaavasti osuisivat samassa kohdassa olevan henkilöautokuskin silmiin, johtuen rekan nupin korkeudesta.

Ei siinä mitään, on ne silti kaikkein pahimpia. :D
 
Rekkakuskit on semmosia, koska varsinkin jos ne tulee kukkulalla sopivasti vastaan sun auton tuikut osuvat nopeammin rekkistä silmiin kuin vastaavasti osuisivat samassa kohdassa olevan henkilöautokuskin silmiin, johtuen rekan nupin korkeudesta.

Ei siinä mitään, on ne silti kaikkein pahimpia. :D

Se on voi voi :)
 
Tässä nyt pari kuukautta sotkenu fillarilla töihin ja pari juttua. Ensinnäkin, kävelijät jotka valtaa koko vitun tien. Siihen riittää yksi eläköitynyt pari joka hiljaa köpöttelee KÄDET LEVÄLLÄÄN SAATANA niin ettei meinaa ohi päästä ja kun soitat kelloa niin saat vaan vihasia katseita.
Tässähän on varmaankin kyse pyörätiestä / yhdistetystä jalkakäytävästä ja pyörätiestä?
Jos ei niin sähän olit alle 12v?


Toinen on nämä ns poukkoilijat.. esim tilanteessa jossa kiidät 30-40 kilsaa tunnissa alamäkeen ja edessä 100 metrin päässä oleva heppu ei osaa päättää millä puolella tietä kulkee! Parhaassa tapauksessa joudut pysähtyyn sen kohdalle ettet vedä sataa päiten. Opetelkaa vittu olemaan
Jaa, että jalankulkijoiden pitää varoa takaa tulevia pyöräilijöitä jotka vetää laput silmillä tota nopeutta..? Jep jep. Ja tässäkin oli varmaan kyseessä pyörätie?


Sitten tule nää risteysalueen säätäjät. Mikään ei pyöräilyssä vituta niin paljon kun se, että kesken matkan joutuu pysähtyyn. No risteysalueella näkee mitä kummallisempia käyttäytymismalleja kun on pyörällä liikkeellä. Toiset autot näyttäisi vetävän kaasua ja jarrua vuoronperään, toiset eivät näytä vilkkua jos kääntyvät tai näyttävät vilkkua ja menevät suoraan.. eilen yksi hemmo PYSÄHTYI LIIKENNEYMPYRÄÄN, kun venasin sopivaa koloa mistä pääsen sujahtaan..
Noista ei nyt aukea tilanteet sen paremmin, mutta mitenkä sun mielestä väistämisvelvollisuudet menee seuraavissa tilanteissa;
- suoralla tiellä on suojatie jonka aiot ylittää
a) pyörällä ajaen
b) taluttamalla

- Suojatie risteysalueella ennen varsinaista risteystä
a) autoille ei kolmiota ennen suojatietä
b) autoilla kolmio

- Suojatie risteysalueella siten, että autot kääntyvät ja olet ylittämässä suojatietä
a) ajaen
b) taluttamalla

Mikäli auto pysähtyi liikenneympyrään kun oli aikeissa kääntyä niin teki aivan oikein lain mukaan. Käytännöllisyydestä paha sanoa.



Aika usein pyöräilijöiden suusta kuulee vastaavia juttuja. Ne ei vaan aina tajua että oma ajotyyli vaikuttaa autoilijoiden käyttäytymiseen aika paljon. Jos pyöräilijä tulee siihen suojatien viereen täysillä niin on aika odotettavaa että siellä autossa oleva mamma säikähtää.

Ainakin täällä Jyväskylän yliopiston kulmilla voisi olla poliisin ratsia ihan paikallaan joku päivä. Valoja ehkä joka viidennellä ja liikennesäännöistä ei tietoakaan,
Mites, olikos sulla valoa pyörässä?


Eli jos joku ei tajunnu niin uunot pyöräilijät vituttaa:D
 
Tässähän on varmaankin kyse pyörätiestä / yhdistetystä jalkakäytävästä ja pyörätiestä?
Jos ei niin sähän olit alle 12v?

Kyllä. Pointti? Ikäni näkyy kyllä tänne foorumille.

Jaa, että jalankulkijoiden pitää varoa takaa tulevia pyöräilijöitä jotka vetää laput silmillä tota nopeutta..? Jep jep. Ja tässäkin oli varmaan kyseessä pyörätie?

Jalankulkijan KANNATTAISI aina tien puolta vaihtaessa katsoa taaksensa, sillä sieltä saattaa tulla joku ja lujaa. Itse teen näin ainakin aina, vähän niinkuin autolla ajaessa kaistaa vaihdettaessa katsotaan, näin en aiheuta omalle hengelleni vaaraa poukkoilemalla kuin idiootti tien puolelta toiselle ja sujuvoitan myös kävelytien käyttöä kun en hyppää jonkun eteen. Mä en vedä laput silmillä vaan nään ihan hyvin mitä sielä edessä on ja kunhan jalankulkija pysyy sillä linjalla millä kulkee ei ongelmaa ole, mutta jos hän päättää yhtäkkiä hypätä keskelle tietä tai sen toiseen sivuun juuri kun olen pyörällä kohdalla, siinä sattuu.

Noista ei nyt aukea tilanteet sen paremmin, mutta mitenkä sun mielestä väistämisvelvollisuudet menee seuraavissa tilanteissa;
- suoralla tiellä on suojatie jonka aiot ylittää
a) pyörällä ajaen
b) taluttamalla

Väistämisvelvollisuudella ei ole mitään väliä tässä tilanteessa, koska autoilija on havainnut minut ja aikeeni mennä tien ylitse ja hän joko hiljentää tai ei hiljennä. Jos hän hiljentää tulkitsen, että hän päästää minut tien yli ja jos hän ei hiljennä niin tulkitsen ettei hän päästä minua ylitse. Kaasun ja jarrun vuoronperään painaminen onkin sitten vähän vaikeammin tulkittavissa, josta purnasinkin.

- Suojatie risteysalueella ennen varsinaista risteystä
a) autoille ei kolmiota ennen suojatietä
b) autoilla kolmio

Sama kuin edelliseen.

- Suojatie risteysalueella siten, että autot kääntyvät ja olet ylittämässä suojatietä
a) ajaen
b) taluttamalla

Sama kuin edelliseen.

Mikäli auto pysähtyi liikenneympyrään kun oli aikeissa kääntyä niin teki aivan oikein lain mukaan. Käytännöllisyydestä paha sanoa.

Aika vitun idioottimaista pysähtyä liikenneympyrään ja tukkia täten koko ympyrä.

Aika usein pyöräilijöiden suusta kuulee vastaavia juttuja. Ne ei vaan aina tajua että oma ajotyyli vaikuttaa autoilijoiden käyttäytymiseen aika paljon. Jos pyöräilijä tulee siihen suojatien viereen täysillä niin on aika odotettavaa että siellä autossa oleva mamma säikähtää.

Ainakin täällä Jyväskylän yliopiston kulmilla voisi olla poliisin ratsia ihan paikallaan joku päivä. Valoja ehkä joka viidennellä ja liikennesäännöistä ei tietoakaan,
Mites, olikos sulla valoa pyörässä?

Miten tämä liittyy asiaan?
 
Jos toiset käyttäytyvät liikenteessä kuin ääliöt ja tästä suivaantuneen sinäkin käyttäydyt niin silloin sinäkin olet ihan yhtä ääliö.

Jos olisi teinityttö niin voisin nyt avautua, että "joku vitun ääliö ajoi täysillä melkein päälle. Tuollaiset homot pitäisi hirttää munista".

Ei, vaan se ajattelee "Voi harmi ku oli likkakavereitten kanssa niin ääliö, että melkeen blokkasin jonku nopeamman matkan teon ja se joutu ajaan turhankin läheltä. Onneksi tämä kokemus opetti minua ja osaan tästä edespäin kävellä jonossa, en rivissä." Turhaan sunki vikinästä tosin provosoiduin. Tätä foorumia kun lukee niin et sinäkään oo ikinä mitään muuta tehnyt kuin valittanut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom