Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tarviiko silloin väistää jalankulkijaa, jos risteyksessä on välissä liikenteenjakaja, jonka läpi suojatie menee, eikä jalankulkija ole vielä astumassa omalla kaistalle olevalle suojatielle? Kangasalalla yks pappa yritti väkisin juosta alle sieltä toiselta kaistalta, otti oikein juoksu askelia, mutta ei ehtiny. Ite tulkitsin kävelyvauhdista ettei voi millään ehtiä ennen mua siihen risteykseen, mutta tais olla joku entinen sprintteri:D Heristi vielä nyrkkiä perään, meinasin pysähtyä kysymään, että taitaa olla jo testamentti valmiina, kun talvikelissä tekee tollasia temppuja:curs:

Muistaakseni autokoulussa ainakin opetettiin, että ei tarvi väistää, jos on jakaja välissä ja jalankulkija ei vielä ole tulossa siihen omalle kaistalle. Talvikelillä on kyllä aika uhkarohkeaa hypellä suojatielle miten sattuu. Itellä on ainakin sen verran itsesuojeluvaistoa, että vähän kattoo, miten sinne eteen menee :D

Täälläpäin on niin arkoja jalankulkijoita että vaikka hiljentää ja meinaa päästää ne suojatien yli niin ne ei silti mene.

0mg, eilen meinas tulla sakot + uhkailivat kortin lähdöllä. Klo 2 aikoihin yöllä pyöritin kaverin toyota aristolla rinkiä tyhjällä kirkon parkkipaikalla. :D Ei mene oikein jakeluun miten tuollainen voi olla liikenneturvallisuuden vaarantamista. Vauhtiakaan ollut paljoa.

Tästä ollut jossain puhetta, mutta kuinkas nopeasti tulee yleensä kutsu poliisilaitokselle kuvan tunnistukseen, kun kamera-auto välähti alkuviikosta tikkurilassa? Kuvittelin vielä ajavani tunnollisesti rajoitusten mukaan, mutta tais ollaki 10km/h ylinopeutta ko.alueella kun myöhemmin kävin tarkistamassa asian. 60 painelin 50 alueella, 60km/h rajoitus alkoi noin 10 metrin päästä siitä missä kamera oli :jahas:

Käännyin vasemmalle ja eestä tuli taksi jota en väistäny kun se hiasti vauhtia niin paljon siihen risteykseen että luulin sen pysähtyvän. Mulla oli poliisi auto perässä, niin luulen että se taksi hiljensi niin paljon kun vauhtia oli liikaa. Se siis joutu jarruttamaan mun takia vielä enempi, muttei kuitenkaan pysähtymään niinku sakossa lukee. Melko huono moka multa silti. 14 päiväsakkoa ne mulle anto ja määräsivät 75 referenssiset pitkät valot pois keulalta. Vähän tuntuu että vittuillessaan antovat ku ajelin turhaan keskustassa ympyrää. Ei siinä, virheen tein ja sillä selvä. Mutta en tiiä ketään kuka ois saanu tollasesta sakkoja, ku ei kaveri kylkeen ajosta kolmion takaa saanu.

Tästä ollut jossain puhetta, mutta kuinkas nopeasti tulee yleensä kutsu poliisilaitokselle kuvan tunnistukseen, kun kamera-auto välähti alkuviikosta tikkurilassa? Kuvittelin vielä ajavani tunnollisesti rajoitusten mukaan, mutta tais ollaki 10km/h ylinopeutta ko.alueella kun myöhemmin kävin tarkistamassa asian. 60 painelin 50 alueella, 60km/h rajoitus alkoi noin 10 metrin päästä siitä missä kamera oli :jahas:

Sakko tullee suoraan postissa parissa viikossa. Jos kiistät, niin saat käydä kattomassa kuvaa laitoksella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Mulla kävi ihan samalla tavalla. Ei ollu enää mitää tehtävissä, pakko maksaa. Jos paikalla olisi ollut ihan ehta poliisimaija tutkan kanssa tms nii varmaa ei olisi edes pysäyttänyt.

Voi perkele taas noita motarin liittymiä. Vittu kun ei ihmiset voi normaalisti liittyä liikenteen sekaan. Joka saatanan aamu jostain Paimion liitymästä tulee uuno joka jää siihen mun rinnalle ajamaan kiihdytyskaistalle. Eli minä ajan tasan 100km/h cruise päällä. Ja kuuppa tulee liittymään ja kiihdyttää vauhtinsa tasan samaan mitä mulla ja jää siihen rinnalle odottamaan että meikä jotenkin katoaa siitä. Lopulta yleensä kiihdyttävät sen verran että pääsevät liittymään 10cm päähän mun etupuskurista. Ja sitten tiputtavat vauhtia. Onko niin paha hahmottaa, että kolmion takaa tuleva väistää???? Enkä minä tänäänkään voinut "väistää" ohituskaistalle, sillä se on a) kiellettyä ja b) mua ohitettiin juuri silloin.

Aikaisemmin tuli mentyä tämmöisen yksittäisen jehun takia ohituskaistalle. Mutta paskat se mitään kannata. Siihen ne aina jää rinnalle ajamaan just samaa nopeutta meikän kanssa. Eli mun pitää taas joko kiihdyttää tai jarruttaa. Nykyään tilaa annetaan vain ruuhkaristeyksissä jos turvavälejä ei ole. Tai jos rekka/invamopo/potkulauta liittyy motarille.

Olen tehnyt myös tieteellistä tutkimusta motarilla. Jos cruise päällä ajelee ja lähtee ohittamaan edessä ajavaa autoa, niin 73% ohitettavista kiihdyttää vauhtia kun ohittajan etupuskuri on ohitettavan takapuskurin tasalla. Kun pääsee rinnalle, 56,3% tiputtaa vauhtia. Loput junnaavat ohituksen loppuun saakka, ajavat 500m perässä kiinni ja tiputtavat sitten nopeutensa aikaisemmalle tasolle.

0mg, eilen meinas tulla sakot + uhkailivat kortin lähdöllä. Klo 2 aikoihin yöllä pyöritin kaverin toyota aristolla rinkiä tyhjällä kirkon parkkipaikalla. :D Ei mene oikein jakeluun miten tuollainen voi olla liikenneturvallisuuden vaarantamista. Vauhtiakaan ollut paljoa.
Ja se tässä eniten vituttaa, että samainen poliisi (nuori, päälle parikymppinen) ajoi saabin hienosti metsään hiekkatiellä loivan mutkan jälkeen, pyöri katon kautta ympäri. Vauhtia oli "kuulemma" 80km/h, kyydissä olevalta kaverilta murtui selkäranka. Selvisi ilman mitään seurauksia. Ja tämä tapahtui muutama kk sitten. Jos tuo minun ajo oli liikenneturvallisuuden vaarantamista, mitäs hänen ajo oli?:curs:

Hahhaa:lol2:

Aika paskaa taas. Olis pitäny tulla tuosta sille kytällekkin sanomista. Ajahan sinä auto vaikka kuuttakymppiä metsään niin saat sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Hienoa suomi :kakka:

Jep. Kyseinen poliisi on vielä yhden kaverin isoveli, toivotaan tässä sille kovasti siirtoa johonkin toiseen kaupunkiin :D

Ja se tässä eniten vituttaa, että samainen poliisi (nuori, päälle parikymppinen) ajoi saabin hienosti metsään hiekkatiellä loivan mutkan jälkeen, pyöri katon kautta ympäri. Vauhtia oli "kuulemma" 80km/h, kyydissä olevalta kaverilta murtui selkäranka. Selvisi ilman mitään seurauksia. Ja tämä tapahtui muutama kk sitten. Jos tuo minun ajo oli liikenneturvallisuuden vaarantamista, mitäs hänen ajo oli?:curs:
Mitäs seurauksia sulle tuosta sudittelusta koitui? Sehän nyt on ihan normaalia että poliisit uhkailevat ties millä tommoisessa tilanteessa, ei sen takia kannata yöunia menettää.

Mitäs seurauksia sulle tuosta sudittelusta koitui? Sehän nyt on ihan normaalia että poliisit uhkailevat ties millä tommoisessa tilanteessa, ei sen takia kannata yöunia menettää.
Ei siitä mitään koitunut, enkä ole menettänyt yöunia :D Vituttaa vaan tuo poliisien touhu.

Ei siitä mitään koitunut, enkä ole menettänyt yöunia :D Vituttaa vaan tuo poliisien touhu.

Kyllähän se siten voi olla, että siihen ois jostain sinun tietämättä joku juossut alle. Se on vähän sama asia kun ajaa ylinopeutta tyhjällä tienpätkällä ja väittää enhän mie ketään vaarantanu kun ei ketään näkyny. Laki ei tämmöstä ymmärrä, mutta on se ihan ymmärrettävää miksei se ole sallittua.

Kyllähän se siten voi olla, että siihen ois jostain sinun tietämättä joku juossut alle. Se on vähän sama asia kun ajaa ylinopeutta tyhjällä tienpätkällä ja väittää enhän mie ketään vaarantanu kun ei ketään näkyny. Laki ei tämmöstä ymmärrä, mutta on se ihan ymmärrettävää miksei se ole sallittua.
Näkymät on siinä parkkiksella niin hyvät, että kukaan ei kyllä pääse yllättämään. Ja auton olisi tarvittaessa nopeasti saanut pysäytettyä. Niinkuin sanoin, vauhtia ei ollut todellakaan paljoa.

Näkymät on siinä parkkiksella niin hyvät, että kukaan ei kyllä pääse yllättämään. Ja auton olisi tarvittaessa nopeasti saanut pysäytettyä. Niinkuin sanoin, vauhtia ei ollut todellakaan paljoa.

Kyllä mie sen tajuan, että omasta mielestä asiat olikin luultavasti hallussa, mutta kyllä sen poliisin täytyy myös rallikuskeja sakottaa vaikka auton hallinnasta lähtiessä, näillä kavereilla on hyvät edellytykset se estää. Luultavasti, jos poliisit olisivat sinun antanut jatkaa pyöritystä olisi sinusta tullut soitto, että joku rällää kirkon parkkipaikalla. Sen lisäksi että vielä joku olisi nähnyt että poliisit eivät pysäyttäneet sivusta katsoessa holtittomalta näyttävää touhua.

Luulis, että tuo "kovalla" rangaistuksella uhkaileminen oli vain tapa ehkäistä tuon ko. toiminnan toistumista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom