Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eilen illalla keskustaan mennessä kohtasin uskomattoman taksikuskin Mannerheimintiellä:

Ajoin vasenta kaistaa ja edessä mateli kolmeakymppiä joku auto (50-alue). Oikealla kaistalla hieman taaempana ajoi tämä taksikuski. Taksikuski ilmeisesti näki, että tarkoitukseni oli suuremman tilan avautuessa hypätä oikealle kaistalle ja jatkaa siellä hieman ripeämmin. Hän ei ajatuksesta pitänyt ja kiihdytti autonsa juuri minun rinnalleni oikealla kaistalla eli edessä ja sivulla oli täysin samaa vauhtia kulkevat esteet. Näin selkeästi, että taksikuskilla oli naama norsunvitulla ja hän vielä hienosääti vauhtiaan pitäen esteen kasassa.

Hieman myöhemmin alkoi kolmas kaista, joten ajattelin vaihtaa taksin takaa sinne. Kun jarrutin, niin taksikuski jarrutti mukana pysyen rinnallani eli ihan aktiivisesti pyrki estämään kaistanvaihdon. Tässä vaiheessa kiehahti ja jarrutin lähes pysähdyksiin (ei autoja takana) ja taksi pysyi edelleen rinnalla. Lähes pysähdyksistä ongelma tietenkin ratkesi kaasupolkimella ja taksikuski alkoi soittaa torvea ja vilkutella valoja perään. Mikä mahtoi olla ongelma?

Liian kauan taksikuskina oleminen? Minkä ikänen pirssisti oli? :D

Näytti kyllä ihan alle nelikymppiseltä, veikkaisin jotain 35.

Nojoo eiköhän se 15 vuottakin riitä siihen tympääntymiseen, tai sit oli vaan huono päivä. Taksikuskin väärällä jalalla herääminen vaikuttaa muuten varmaan aika paljon isomman ihmisjoukon päivään kun jonkun toimistotyöntekijän huono päivä.. :jahas:

Mikä v*ttu siinä on et kaikki idiootit rellestää Raumalla? Ei paskaakaan hajua liikennesäännöistä! Ja AINA kun jossain ei toimi valot niin näin toimitaan.

1. Ellei risteykseen ole tulossa Mersuja, tai muita peniksenjatkeita, niin noudatetaan normaaleja liikennesääntöjä (pl. pykälä 3.)

2. Mersut ja peniksenjatkeet saa mennä ensin.

3. Mummot saa mennä ensin, koska nehän tulee oikealta = ne ei ymmärrä nääs kolmiota perkele.

Taksikuskeihin oon onnistunut myös ihan täysin vittuuntumaan. Mut nimenomaan nää himonussijaviikset mersuineen pistää vituttamaan. Kolmenkympin alue, risteyksestä valot poies, jatkan suoraan ja oikealta tulevilla kolmio. Eiköhän sieltä kaasuteta aina vähintään viittäkymppiä suoraan katsomatta mitään, vaikka oon jo melkein keskellä risteystä. Vittuun ne kolmiot.

Ihan käsittämätöntä käyttäytymistä on, kun nää runkkarit ei oikeasti tajua et missä meni pieleen. Sitten ihmetellään ja taivastellaan et härreguuud, näytit keskaria sitten tai soitit torvea, ELÄ SUUTU PIENISTÄ! Ja takaisin tulee samalla mitalla. Tehostettu liikennevalvonta poliisilla. :anssi: Samat nuijat päivästä toiseen.

Joo, muuten tossa joku kuukaus pari sitten kolahti täällä alikulkutunnelissa pari mopeliittia yhteen (nuar poika kuoli). Mitään ei oo muuttunut, liikenteessä ollaan yhä kaikki kun päättömät kanat mukaan lukien mopot ja muut mulkerot. Mopoautot kaikista pahimpia, mut ilmesesti pitäs oikeen kunnolla törähdellä ihmisiä hautoihin et täällä opitaan... :david:

Et sitten vilkkua laittanut päälle..? Näkee nimittäin aika usein porukkaa ketkä kiihyttää/jarruttaa ja sitten vaihtaa kaistaa siten että vilkku välähtää kerran siinä vaiheessa kun on jo tavotellulla kaistalla.
Oli vilkkua tai ei niin kertomuksen pohjalta taksikuskin on mulkku. Vaikka ei olisi sitä vilkkua käyttänytkään niin ei ole taksikuskin homma alkaa kiusaamaan. Jos haluaa toisten vilkunkäyttöä kyylätä niin menee poliisikouluun ja alkaa poliisiksi.

Totta vitussa oli vilkku. :david: Oletusarvona jos puhun aikomuksesta vaihtaa kaistaa, niin vilkku syttyy ensimmäisenä. Ja mitä tekemistä vilkulla olisi muutenkaan sen kanssa, että ajan taksin kanssa rinnakkain ja itse jarrutan, vaikka ilman vilkkua, ja taksi jarruttaa rinnalla ilman mitään järkevää syytä?

Mikä v*ttu siinä on et kaikki idiootit rellestää Raumalla? Ei paskaakaan hajua liikennesäännöistä! Ja AINA kun jossain ei toimi valot niin näin toimitaan.

1. Ellei risteykseen ole tulossa Mersuja, tai muita peniksenjatkeita, niin noudatetaan normaaleja liikennesääntöjä (pl. pykälä 3.)

2. Mersut ja peniksenjatkeet saa mennä ensin.

3. Mummot saa mennä ensin, koska nehän tulee oikealta = ne ei ymmärrä nääs kolmiota perkele.

Taksikuskeihin oon onnistunut myös ihan täysin vittuuntumaan. Mut nimenomaan nää himonussijaviikset mersuineen pistää vituttamaan. Kolmenkympin alue, risteyksestä valot poies, jatkan suoraan ja oikealta tulevilla kolmio. Eiköhän sieltä kaasuteta aina vähintään viittäkymppiä suoraan katsomatta mitään, vaikka oon jo melkein keskellä risteystä. Vittuun ne kolmiot.

Ihan käsittämätöntä käyttäytymistä on, kun nää runkkarit ei oikeasti tajua et missä meni pieleen. Sitten ihmetellään ja taivastellaan et härreguuud, näytit keskaria sitten tai soitit torvea, ELÄ SUUTU PIENISTÄ! Ja takaisin tulee samalla mitalla. Tehostettu liikennevalvonta poliisilla. :anssi: Samat nuijat päivästä toiseen.

Joo, muuten tossa joku kuukaus pari sitten kolahti täällä alikulkutunnelissa pari mopeliittia yhteen (nuar poika kuoli). Mitään ei oo muuttunut, liikenteessä ollaan yhä kaikki kun päättömät kanat mukaan lukien mopot ja muut mulkerot. Mopoautot kaikista pahimpia, mut ilmesesti pitäs oikeen kunnolla törähdellä ihmisiä hautoihin et täällä opitaan... :david:

Jos joku tulee kolmion takaa niin ei muuta ku eteen vaan, jos tulee kylkeen niin eipä ole epäillystä kuka sen maksaa:dance:

Jos joku tulee kolmion takaa niin ei muuta ku eteen vaan, jos tulee kylkeen niin eipä ole epäillystä kuka sen maksaa:dance:

:david:

Missään kohtaa tieliikennelakia ei sanota että voit surutta ajaa väistämisvelvollisuutta rikkovan kuskin eteen. Sen sijaan jo ihan peruspykälistössä kerrotaan että kaikkien tulee noudattaa olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi. Tämän voi tulkita niin että jos sinulla olisi ollut kohtuuden rajoissa mahdollisuus toimia toisin välttääksesi törmäyksen, olet toiminut rangaistavasti jos annat törmäyksen tapahtua. Tästä voikin sitten vedellä sen johtopäätöksen että toisen rikkoessa väistämisvelvollisuutta ja toisen ajaessa tahallaan eteen, voivat korvaukset mennä helposti 50-50 akselille. On toki mahdollista että tahallaan eteen ajanut joutuu korvaamaan enemmän ja tahallisuus saattaa alentaa tai jopa poistaa vakuutusyhtiön maksamat korvaukset kokonaan. Tuollaisen kolarin sattuessa yksi ulkopuolinen todistaja voi muuttaa täysin tämän kuvittelemasi korvausskenaarion.

Ja olkoon maksaja kuka tahansa, on silti viisaampaa olla törmäilemättä. Se kun ei aina ole "vain peltiä" jota noissa kolareissa menee...

Totta vitussa oli vilkku. :david: Oletusarvona jos puhun aikomuksesta vaihtaa kaistaa, niin vilkku syttyy ensimmäisenä. Ja mitä tekemistä vilkulla olisi muutenkaan sen kanssa, että ajan taksin kanssa rinnakkain ja itse jarrutan, vaikka ilman vilkkua, ja taksi jarruttaa rinnalla ilman mitään järkevää syytä?

Oli ehkä vähän rölliä matkassa mun kysymyksessä;)

Mulkkua toimintaahan tuo oli ammattikuljettajalta.
Et sattunu taksin numeroa katsomaan? Ilmoitus esimiehelle tai jos on ite isäntä niin taksikeskukseen tai vastaavaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:david:

Missään kohtaa tieliikennelakia ei sanota että voit surutta ajaa väistämisvelvollisuutta rikkovan kuskin eteen. Sen sijaan jo ihan peruspykälistössä kerrotaan että kaikkien tulee noudattaa olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi. Tämän voi tulkita niin että jos sinulla olisi ollut kohtuuden rajoissa mahdollisuus toimia toisin välttääksesi törmäyksen, olet toiminut rangaistavasti jos annat törmäyksen tapahtua. Tästä voikin sitten vedellä sen johtopäätöksen että toisen rikkoessa väistämisvelvollisuutta ja toisen ajaessa tahallaan eteen, voivat korvaukset mennä helposti 50-50 akselille. On toki mahdollista että tahallaan eteen ajanut joutuu korvaamaan enemmän ja tahallisuus saattaa alentaa tai jopa poistaa vakuutusyhtiön maksamat korvaukset kokonaan. Tuollaisen kolarin sattuessa yksi ulkopuolinen todistaja voi muuttaa täysin tämän kuvittelemasi korvausskenaarion.

Ja olkoon maksaja kuka tahansa, on silti viisaampaa olla törmäilemättä. Se kun ei aina ole "vain peltiä" jota noissa kolareissa menee...

Taisit hieman liioitella.

Tarkoitin että jos itse olen jo pitkänmatkaa risteyksen puolella ja silti sieltä joku kolmion takaa jyrää niin en kyllä rupea tekemään mitään pikaväistöhäsäliikkeitä kolarin estämiseks.
En siis tarkoituksella lähde hakemaan sitä kolaria esim kiihdyttävällä sinne eteen.

Nuo paskat kuskithan ei opi muuten ku lompakon kautta.
Jos taksit yms muut "ammattiautoilijat" ei noudata liikennesääntöjä niin se on kyllä äärimmäisen huolestuttavaa.

Kun on vähän lunta tiellä: temmotaan mutkassa käsijarrua etuvetosella. Aah, on varmaan hienoa hommaa, ku perä kerrankin luistaa. Luulin, että tota harrastavat yleensä alle 20v karjalalippisjuntit, mutta onkin näköjään aika paljon yleisempää.
Apinat: hommatkaa takapotku, jolla voi sladitella kuivalla asfaltilla. Sitten EHKÄ tajuatte kuinka vitun naurettavaa paskahommaa sen kässärin repiminen on ensiluikkailla. Saatanan saatanan saatana.

Kun on vähän lunta tiellä: temmotaan mutkassa käsijarrua etuvetosella. Aah, on varmaan hienoa hommaa, ku perä kerrankin luistaa. Luulin, että tota harrastavat yleensä alle 20v karjalalippisjuntit, mutta onkin näköjään aika paljon yleisempää.
Apinat: hommatkaa takapotku, jolla voi sladitella kuivalla asfaltilla. Sitten EHKÄ tajuatte kuinka vitun naurettavaa paskahommaa sen kässärin repiminen on ensiluikkailla. Saatanan saatanan saatana.

Joo kyllä se on totaalirepeämisen paikka kun corolla tulee kylki edellä vastaan:hyvä::lol2:
Itse tykkään mennä kylki edellä aina kun se on mahdollista (olosuhteiden puitteissa, ei siis missään kaupungissa tai paikoissa jossa siitä vois aiheutua muille minkäänlaista vaaraa) kesät ja talvet, talvella etenkin ehto on se että käsijarruun ei kosketa, aivan liian helppoa:D

Taisit hieman liioitella.

Missä kohdassa?

Tarkoitin että jos itse olen jo pitkänmatkaa risteyksen puolella ja silti sieltä joku kolmion takaa jyrää niin en kyllä rupea tekemään mitään pikaväistöhäsäliikkeitä kolarin estämiseks.

Miksi et jos väistäminen tilan puolesta olisi mahdollista?

Nuo paskat kuskithan ei opi muuten ku lompakon kautta.

Mahdollisesti. On silti sulaa hulluutta "opettaa" muita autoilijoita varsin kyseenalaisin menetelmin.

Jos taksit yms muut "ammattiautoilijat" ei noudata liikennesääntöjä niin se on kyllä äärimmäisen huolestuttavaa.

Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Ammattiautoilijoiden tulisi eritoten osata liikennesäännöt ja vielä kaiken lisäksi noudattaa niitä ja näyttää toiminnallaan se että ovat liikenteessä ammattilaisia ja ammatikseen. Ammattilaiselta odottaisin sääntöjen osaamisen lisäksi myös tervettä järkeä ja joustoa.

Parhaassa tapauksessa käy niin että minä törmään väistöliikkeen takia johonkin, kyrpä kaasuttaa tiehensä, ja minä maksan vahingot:david:

On toki mahdollista että törmäisit väistöliikkeen takia johonkin. On myös mahdollista että et törmää. Taisin tosin kysyä että miksi et tekisi väistöliikettä jos siihen tilan puolesta on mahdollisuus.

On toki mahdollista että törmäisit väistöliikkeen takia johonkin. On myös mahdollista että et törmää. Taisin tosin kysyä että miksi et tekisi väistöliikettä jos siihen tilan puolesta on mahdollisuus.

Aivan. Joo, no kyllä sitten jos sen väistöliikkeen voisi tehdä turvallisesti.

Toimii lähes aina. Tosin olen kyllä ajanut kolmion takaa kolarin, Hovissa olin jo täysin syytön. Eli maksut meni kyllä 100%:sti etuoikeutettua tietä ajavalle. Eli toimii lähes aina.

Ei liity varsinaisesti liikenteeseen, mutta ärsyttää ottaa kyytiin ihmisiä, jotka läimäyttää ovet aina aivan tarpeettoman kovaa kiinni eikä ole ymmärtävinäänkään esim. jalkojen kopistelusta, jos on tullut lunta kasapäin taivaalta. Lisäks esim. repulla tai käsilaukulla on pakko kolhia ovenpielet ja muut eteen sattuvat esteet.

Kaikille auto ei välttämättä ole mitenkään tärkeä asia, mutta ei muiden autoja tarvitse kohdella samalla huolimattomalla tavalla kuin sitä omaa koslaa. Tästä sitten päästään taas näihin parkkipaikkakolhijoihin, jotka on myös aivan oma lukunsa.:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom