Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuo on kyllä outo asia...joko sen ymmärtää muuten tai sitten vasta kantapään kautta. Jälkimmäinen tapa voi olla hyvin lopullinen...

Muutamalle autoilijalle taas tiedoksi että traktorit liikkuvat usein hyvin hitaasti ja takana voi olla pitkä ja leveä työkone. Älä koita onneasi, jäät toiseksi...

Mua ärsyttää joka kerta kun auto pysähtyy suojatien eteen väistääkseen minua. Siis ihan todella epälooginen liikennesääntö muutenkin tuo, että autoilijan kuuluu väistää jalankulkijaa eikä toisinpäin. Olisihan se paljon taloudellisempaa ja ympäristöystävällisempääkin, että jalankulkija pysähtyisi parin sekunnin ajaksi ja jatkaisi matkaansa kunnes auto on mennyt kuin se, että auto pysähtyy täydestä vauhdista hetkeksi ja lähtee nollavauhdista jälleen liikkeelle. Mä oonkin monesti tehnyt niin, että kun oon tulossa jonkun autoilijan kanssa yhtäaikaa risteykseen niin en olevinaan oo menossa koko suojatielle ja katsonkin eri suuntaan ja menen vasta sitten tien yli, kun auto on ajanut ohi. Vältetään turha häsellys.

Mua ärsyttää joka kerta kun auto pysähtyy suojatien eteen väistääkseen minua. Siis ihan todella epälooginen liikennesääntö muutenkin tuo, että autoilijan kuuluu väistää jalankulkijaa eikä toisinpäin.

Ei hitto, ei taas (vaikkakin et sentään valita, että joudut itse pysähtymään, pisteet siitä). Ja mä vielä tartun jälleen syöttiin :hyper:

Mun mielestä on myös ihan epäloogista, että motarilla on joku 120kmh nopeusrajoitus. Autot tykkää, kun niillä ajetaan lujaa. Ja mikä hiton väistämisvelvollisuus oikelta tulijoita kohtaan? Hitto jos ajan suoraa tietä, niin ihan epäloogista joutua pysähtymään ja päästämään se oikealta tulija eteeni. Jne jne. Joka liikennesäännön ja lain loogisuutta kun ei vain voi mittauttaa jokaisella kansalaisella.

Ja kun mainitset, että jalankulkija pysähtyy parin sekunnin ajaksi. Mikä sitten olisi se oikea aika, mikä oikeuttaisi tämän epäloogisen liikennesäännön? 1min, 10min, ...? Se nyt vaan on niin, että Suomessa löytyy aika monta katua, joita ei parin sekunnin odottamisella ylitetä varsinkaan kun kukaan ei viitsi noudattaa tuota liikennesääntöä.

Tuo mainitsemasi pois katsominen on kyllä hyvä tapa viestiä, että sinulla on aikaa odottaa. Vielä kun autoilijatkin rupeaisivat huomaavaiseksi havaitessaan selvästi ylittämisaikeisen jalankulkijan niin hommahan voisi jopa täällä Suomessa toimia.

Hitaasti ajelevat idiootit. Jos on satasen nopeusarjoitus ja vain yksi kaista, niin kyllä silloin olisi kohteliasta muita tienkäyttäjiä kohtaan ajaa sitä satasta, eikä vaikka 80km/h. Ohituspaikat on välillä harvassa ja vastaantulijan kaistalla käyminen on kuitenkin aina riski. Jos haluaa ajaa taloudellisesti, niin menee sitten ajamaan taloudellisesti jonnekin muualle. Jos ei uskalla ajaa satasta, niin pysyköön himassa.

Vitun mulkut.

Siis ihan todella epälooginen liikennesääntö muutenkin tuo, että autoilijan kuuluu väistää jalankulkijaa eikä toisinpäin.

Olisko se sitten reilua, että joku mummeli venailee kaupungissa tien reunas tunnin, että on tarpeeks aikaa mennä rollaattorin kanssa yli? Mummo arvioi väärin ja autoilija ajaa mummon päälle, koska mummon olisi kuulunut väistää 200m päässä tulevaa autoa ja tästä hyvästä mummo joutuu maksamaan auton korjauksen ja vielä vähän kuskille henkisestä kärsimyksestä. Olihan onnettomuus mummon syytä, kun ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan.

Öö...kyllä tuo autoilijan väistämisvelvollisuus on loogisempi:D

Jos haluaa ajaa taloudellisesti, niin menee sitten ajamaan taloudellisesti jonnekin muualle. Jos ei uskalla ajaa satasta, niin pysyköön himassa.

Ja toiset raukat kun ei uskalla ajaa edes kaheksaakymppiä. Sitte nää paskahousut ajaa vielä pitkiä matkoja maantiellä körötellen eikä pysähdy kertaakaan levähdyspaikalle/bussipysäkille tjsp. että se 10km pitkä autojono pääsisi ohi.

Tänään ajelin kaupungissa tasa-arvoiseen risteykseen aikeissa kääntyä oikealle eli väistettävänä ei ollut ketään, no silti vasemmalta pyyhkäs ohi joku vitun pikkupösö eikä kuskin taikka repsikan pää kääntynyt mihinkään suuntaan risteyksessä. Ai saatana kun teki mieli ajaa päin. Kun käännyin niitten perään huomasin valkoisen kolmion auton takana. Isä opetti siinä pojalle hyvää liikennekäyttäytymistä :david: Toivottavasti ei mee inssi läpi ikinä.

Ja kun mainitset, että jalankulkija pysähtyy parin sekunnin ajaksi. Mikä sitten olisi se oikea aika, mikä oikeuttaisi tämän epäloogisen liikennesäännön? 1min, 10min, ...? Se nyt vaan on niin, että Suomessa löytyy aika monta katua, joita ei parin sekunnin odottamisella ylitetä varsinkaan kun kukaan ei viitsi noudattaa tuota liikennesääntöä.

No tietenkin ruuhkaiset tienylityskohdat on ohjattu liikennevaloilla niin kuin tähänkin asti. Tarkennan nyt siis vielä, että tarkoitin sellaisia risteyksiä, joissa ei ole liikennevaloja.

Olisko se sitten reilua, että joku mummeli venailee kaupungissa tien reunas tunnin, että on tarpeeks aikaa mennä rollaattorin kanssa yli? Mummo arvioi väärin ja autoilija ajaa mummon päälle, koska mummon olisi kuulunut väistää 200m päässä tulevaa autoa ja tästä hyvästä mummo joutuu maksamaan auton korjauksen ja vielä vähän kuskille henkisestä kärsimyksestä. Olihan onnettomuus mummon syytä, kun ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan.

Öö...kyllä tuo autoilijan väistämisvelvollisuus on loogisempi:D

Nojoo en tosiaan tullut edes ajatelleeksi näitä mummoja, joiden kannalta tuo ei olisi ehkä kauhean hyvä liikennesääntö.

Pointti vaan on se, että liiallinen ystävällisyys liikenteessä on haitaksi. Oon ollut pari kertaa jopa sellasessa tilanteessa, että autoilijalle on palanut vihreä valo ja minulle jalankulkijana punainen ja autoilija on päästänyt minut menemään päin punaisia. Oikein huiskutti autosta sellasta "mene vain"-liikettä. Ei tossa oikein oo järkeä, kun ne valot on sitä varten, että ne ohjaa ja selkiyttää sitä liikennettä ettei tarvitse ihmisten alkaa keskenään sählätä.

Pointti vaan on se, että liiallinen ystävällisyys liikenteessä on haitaksi. Oon ollut pari kertaa jopa sellasessa tilanteessa, että autoilijalle on palanut vihreä valo ja minulle jalankulkijana punainen ja autoilija on päästänyt minut menemään päin punaisia. Oikein huiskutti autosta sellasta "mene vain"-liikettä. Ei tossa oikein oo järkeä, kun ne valot on sitä varten, että ne ohjaa ja selkiyttää sitä liikennettä ettei tarvitse ihmisten alkaa keskenään sählätä.
Annas kun arvaan, sulla niukka vaatetus ja ratin takana keski-ikäinen mies? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua ärsyttää joka kerta kun auto pysähtyy suojatien eteen väistääkseen minua. Siis ihan todella epälooginen liikennesääntö muutenkin tuo, että autoilijan kuuluu väistää jalankulkijaa eikä toisinpäin. Olisihan se paljon taloudellisempaa ja ympäristöystävällisempääkin, että jalankulkija pysähtyisi parin sekunnin ajaksi ja jatkaisi matkaansa kunnes auto on mennyt kuin se, että auto pysähtyy täydestä vauhdista hetkeksi ja lähtee nollavauhdista jälleen liikkeelle. Mä oonkin monesti tehnyt niin, että kun oon tulossa jonkun autoilijan kanssa yhtäaikaa risteykseen niin en olevinaan oo menossa koko suojatielle ja katsonkin eri suuntaan ja menen vasta sitten tien yli, kun auto on ajanut ohi. Vältetään turha häsellys.
:worship: Propsit sulle, näinpä itsekin yleensä toimin. Valo-ohjauksen ulkopuolella toki. Välillä saa vaan tosissaan huitoa että mene nyt siitä jo vaikka on metrin päästä suojatiestä. Ihan perusjuttuja että kevyempi väistää, ellei sitten ole helpompaa toisin päin. Tästä voisikin valittaa muutamista kusipääautoilijoista jotka ovat pakottaneet jopa rekkoja peruuttelemaan...:curs:

Se on hiukan hankalaa, jos olen ohittamassa useita autoja.

Tiputa vauhtia alemmas. Jos vielä roikkuu perässä kiinni niin jarruta sen verran että pääse palaamaan ohittamasi letkan perälle takaisin. Niin minä teen. Tuntuu sairraan hyvältä. Valot vaan vilkkuu takana, keskari heiluu, tööttiä painellaan, suu käy, naama punoittaa ja urpoa vituttaa. Hyvällä mäihällä saan sen vielä hermopäissään ajamaan liittymästään ohi.

Tiputa vauhtia alemmas. Jos vielä roikkuu perässä kiinni niin jarruta sen verran että pääse palaamaan ohittamasi letkan perälle takaisin. Niin minä teen. Tuntuu sairraan hyvältä. Valot vaan vilkkuu takana, keskari heiluu, tööttiä painellaan, suu käy, naama punoittaa ja urpoa vituttaa. Hyvällä mäihällä saan sen vielä hermopäissään ajamaan liittymästään ohi.
Voi vittu mikä sankari oot.:jahas: Toivottavasti joku joskus ajaa sun päälle ja törmäätte molemmat kallioon. Siinä pääsis kahdesta sivullisia vaarantavasta idiootista kerralla.

Tai mitä jos vaikka vähän nostais sitä vauhtia, niin että se ohitus onnistuu ihan liikennettä vaarantamatta? Sit käy siinä oikeella kaistalla päästämässä kiireisemmän ohi ja voi jatkaa tuota vitun vammasta liruttamista siinä vasemmalla kaistalla, kun siinä on näköjään jostain syystä pakko saada olla, vaikka ajaakin lähes samaa vauhtia ku oikealla kaistalla olevat.

"Mikä meihin fiksuihin ihmisiin oikein menee liikenteessä?"

"Mikä meihin fiksuihin ihmisiin oikein menee liikenteessä?"
No tuskin on mitään pelkoa että tuo kodari on fiksu missään muuallakaan ku liikenteessä. Jotkut nyt vaan syntyy kasa paskaa aivojen tilalla.

Olet ilmeisesti itse varsin täydellinen ihminen kaikinpuolin :worship:
No kaikkea muuta, mutta en mä nyt sentään huvikseni vaaranna toisten ihmisten henkeä ja terveyttä, ja tule sitten leijumaan sillä nettifoorumille.

Tai mitä jos vaikka vähän nostais sitä vauhtia, niin että se ohitus onnistuu ihan liikennettä vaarantamatta? Sit käy siinä oikeella kaistalla päästämässä kiireisemmän ohi ja voi jatkaa tuota vitun vammasta liruttamista siinä vasemmalla kaistalla, kun siinä on näköjään jostain syystä pakko saada olla, vaikka ajaakin lähes samaa vauhtia ku oikealla kaistalla olevat.
Niin mä en ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa? Joillekin vain tuntuu tuolla liikenteessä olevan kova paikka jos joku menee ohi. Sit on turha väittää ettei siellä oikealla kaistalla ehdi käymään kun on niin pieniä välejä siinä jonossa. Joskus näistä dorkista pitää ajaa oikealta puolen ohi kun eivät tajua pysyä poissa jaloista. Jos sieltä oikealta ehtii ohi niin kyllä siellä ehtii myös kävässä antamassa tilaa lujempaa tulevalle. Juu tiedän, oikealta ohittaminen ei ole sallittua jeesustelijat voivat jättää tuon asian sillensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom