Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuskin hirmu tosissasi tuon heiton kanssa olit, mutta jos joku nyt oikeasti tuollaista harkitsee, niin kannattanee ihan itsensäkin takia pari kertaa harkita. Yhden kuolonkolarin livenä todistaneena voin vannoa, että mikäli vielä itse tietäisi sisimmässään siihen olevan syypää, se eloton verilihakasa kummittelee silmissä ja mielessä pitkän aikaa, luultavasti koko loppuelämän.

Näinhän se on... Mut itekin oon todistanut ihan miten yhtäkkiä noita tilanteita tapahtuu, vaikkei ikinä uskoiskaan omalle kohdalle sattuvan. Kuten muuan hirvi yhtenä kertana, miksei rusakkokin, niitähän hyppii täällä (ja kuulemma stadissakin vitusti) iltaisin kettujen lisäksi helvetisti.

Mut jooh, tässä vituttelen tätä kun ihmiset on ihan pihalla ellei liikennevalot toimi. Keltaiset vilkkuu, ja kolmion takaa viuhuu mopoa niin maan perkeleesti autojen lisäksi (sekäettä), kyllä ne uskoo oikein ajavansa, helvetin hienoa puuhaa.

Viime kesänä todistin paikan päällä, melkein keskellä risteystä kymmenittäin läheltäpiti-tilannetta, kun olin kesätöissä energialaitoksella. Pikkasen pelotti korjailla kaverin kanssa valoja kun koko aika joku vitun persläpi kolaa yhä uudelleen toisia liikennevaloja kolmion takaa. Ja keltaiset valot vilkkui, ja mummot vittuuntui kun melkein paukkui pelti, tulihan ne oikealta - kolmion takaa tietysti. No mikäs siinä, töitä ainakin piisasi.
 
Mä oon kyllä aina luullut että auto pysähtyy nopeammin jarruttaessa kuin pärrä?
No miten ihmeessä se nyt noin menisi? Auto painaa kymmenen kertaa enemmän ja kiihtyvyys on a=F/m.
 
Tosielämässä pysähtyykin. Mopolla tehokas jarruttaminen on ihan oikeasti vaikeaa, kun taas autolla ei tarvitse kuin seistä polkimen päällä ja antaa absien ruksuttaa. Eli absillisella autolla sekä Räikkönen että perus-Irma pysäyttävät menopelin yhtä nopeasti, kun taas mopolla voi ero olla kymmeniä metrejä keskivertokuskin ja osaavan kuskin välillä. Ja sen mitä olen testejä nähnyt, on niissä sekä autojen että mopojen jarrutusmatkat satasen vauhdista olleet melko samoja, joten tien päällä auto pysähtyy nopeammin lähestulkoon aina.
 
Lähiaikoina on alkanut vituttaa aivan suunnattoman paljon kaikki vitun puupäät, jotka ei saa sitä autoaan kiihtymään moottoritielle liityttäessä. On todella turvallista liittyä moottoritielle nopeudella 70 km/h, kun muut tulee takaa melkein kaksinkertaista nopeutta. Menee hermot ihan tosissaan, kun tollasen perässä joudut köröttelemään.

Juuri lauantaina roikuin yhden mulkun takapuskurissa kiihdytyskaistalla, kun siihen autoon ei tuntunut saavan liikettä, kun päästiin moottoritielle, heitin protestin omaisesti suoraan vasemmalle kaistalle ja ajattelin mennä ohi. Kas kummaa kun se kaasupoljin löytyikin yht´äkkiä ja nopeutta sai olla melkein puolitoista sataa, että pääsi ohi.

Kannattaisi varmaan alkaa liikkua bussilla, koska olen liikenteessä täysi raivopää muiden törttöilyjen takia. Itsehän ajan täydellisesti. :jahas:
 
Tosielämässä pysähtyykin. Mopolla tehokas jarruttaminen on ihan oikeasti vaikeaa, kun taas autolla ei tarvitse kuin seistä polkimen päällä ja antaa absien ruksuttaa. Eli absillisella autolla sekä Räikkönen että perus-Irma pysäyttävät menopelin yhtä nopeasti, kun taas mopolla voi ero olla kymmeniä metrejä keskivertokuskin ja osaavan kuskin välillä. Ja sen mitä olen testejä nähnyt, on niissä sekä autojen että mopojen jarrutusmatkat satasen vauhdista olleet melko samoja, joten tien päällä auto pysähtyy nopeammin lähestulkoon aina.
Okei, enpä tullut ajatelleeks tota, että sillä pyörällä ei oo niin helppo jarruttaa.
 
Apinat jotka ei noudata risteysajojärjestystä. Siis voi vittu tänään taas mitä taulapäitä:curs:
Lisäks sitten liikennevaloista lähtö. Itse vaikka kolmantena jonossa, vihreet syttyy, eka auto laittaa vaihteen vasta sillon silmään, tällöin toinen auto alkaa vasta suunnittelemaan kytkimen painamista, siis voi vittu oikeesti MIKÄ SIINÄ ON NIIN VITUN VAIKEAA!?:curs:

Ja sitten nää jalankulkijat. Näyttää että kävelee tien yli, ei, pysähtyy odottelemaan. Taas lähtee kävelemään ja taas pysähtyy odottelemaan, sitten mennäänkin tien yli. RAAH!

Ihmekkään jos vaaratilanteita tulee. Varsinkin kun tämmösiä lyhytpinnasia tielläliikkujia on varmaan useampiakin :D
 
Lähiaikoina on alkanut vituttaa aivan suunnattoman paljon kaikki vitun puupäät, jotka ei saa sitä autoaan kiihtymään moottoritielle liityttäessä. On todella turvallista liittyä moottoritielle nopeudella 70 km/h, kun muut tulee takaa melkein kaksinkertaista nopeutta. Menee hermot ihan tosissaan, kun tollasen perässä joudut köröttelemään.

Juuri lauantaina roikuin yhden mulkun takapuskurissa kiihdytyskaistalla, kun siihen autoon ei tuntunut saavan liikettä, kun päästiin moottoritielle, heitin protestin omaisesti suoraan vasemmalle kaistalle ja ajattelin mennä ohi. Kas kummaa kun se kaasupoljin löytyikin yht´äkkiä ja nopeutta sai olla melkein puolitoista sataa, että pääsi ohi.

Kannattaisi varmaan alkaa liikkua bussilla, koska olen liikenteessä täysi raivopää muiden törttöilyjen takia. Itsehän ajan täydellisesti. :jahas:

Tämä on juurikin se number 1 asia, mikä tuolla liikenteessä pistää vituttamaan. Liikennevaloissa sama homma, ja siihen kun vielä yhdistetään ohituskaistaperseilyt niin avot. Koittakaa ihmiset muistaa, että ohituskaista on ohituskaista. Välillä huvittaa kun oikee kaista vetää paremmin. Esim. kehä1:llä urpot vetää ohituskaistaa ihan vaan huvin vuoks. Jos on kolme kaistaa, niin aika salesti oikee vetää parhaiten...

Olen myös niitä, jotka varmaan sais bussia käyttää:D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pyörä on helppo pysäyttää, sen kun kiskaisee etujarrun pohjaan..kuski vaan jatkaa matkaa suoraan tangon yli.
Joo, näinhän siinä tietysti käy. En oo koskaan moottoripyörällä ajanu, niin ei vaan heti tajunnu tota.

Mullakin on suurin vitutuksen aihe noi idiootit, jotka ei tiedä että autossa on myös kaasupoljin. Varsinkin toi ohistuskaistalla junnaaminen on aivan saatanan raivostuttavaa. Pari kertaa on ollu semmonen tilanne, että jos mulla ois ollu hanskalokerossa ase niin oisin varmaan linnassa nyt.:evil:
 
Esim. kehä1:llä urpot vetää ohituskaistaa ihan vaan huvin vuoks. Jos on kolme kaistaa, niin aika salesti oikee vetää parhaiten...
Kehäteillä ei ole ohituskaistoja. :pano:

Juuri lauantaina roikuin yhden mulkun takapuskurissa kiihdytyskaistalla, kun siihen autoon ei tuntunut saavan liikettä, kun päästiin moottoritielle, heitin protestin omaisesti suoraan vasemmalle kaistalle ja ajattelin mennä ohi. Kas kummaa kun se kaasupoljin löytyikin yht´äkkiä ja nopeutta sai olla melkein puolitoista sataa, että pääsi ohi.
Ens kerralla voit kokeilla sellaista peliliikettä, että hidastat omaa vauhtiasi sen verran, että edellä matelevaan tulee etäisyyttä joku parisataa metriä. Helpottaa omaa liittymistä ja edellä matelevakin saa tehdä oman liittymisensä rauhassa, vaikka tekisikin sen mielestäsi liian hitaasti. Täytyy tosin varoittaa, että siinä pitää turhaan käyttää tilannetajua ja aikaa menettää ehkä ~10 sekuntia, joten onhan se kova paikka tehdä tuollaista.
 
Ens kerralla voit kokeilla sellaista peliliikettä, että hidastat omaa vauhtiasi sen verran, että edellä matelevaan tulee etäisyyttä joku parisataa metriä. Helpottaa omaa liittymistä ja edellä matelevakin saa tehdä oman liittymisensä rauhassa, vaikka tekisikin sen mielestäsi liian hitaasti. Täytyy tosin varoittaa, että siinä pitää turhaan käyttää tilannetajua ja aikaa menettää ehkä ~10 sekuntia, joten onhan se kova paikka tehdä tuollaista.
Kiitos vinkistä. Kas kun ei itselle ole tullut mieleen. :jahas: Mietitkö, että aina toi ei ole mahdollista?
 
Tämä on juurikin se number 1 asia, mikä tuolla liikenteessä pistää vituttamaan. Liikennevaloissa sama homma, ja siihen kun vielä yhdistetään ohituskaistaperseilyt niin avot. Koittakaa ihmiset muistaa, että ohituskaista on ohituskaista. Välillä huvittaa kun oikee kaista vetää paremmin. Esim. kehä1:llä urpot vetää ohituskaistaa ihan vaan huvin vuoks. Jos on kolme kaistaa, niin aika salesti oikee vetää parhaiten...

Olen myös niitä, jotka varmaan sais bussia käyttää:D


Ei se nopeusrajoitus sillä "ohituskaistalla" sen suurempi ole.

Tuo on kyllä todellakin välillä ärsyttävää tuo kiihdytyskaistan väärinkäyttö. Johan sen nimikin kertoo sen mitä siinä on tarkoitus tehdä. Kaasu tuntuu löytyvän vasta kun pääsee sinne tielle vaikka se lämä pitäisi polkasta siinä vaiheessa, kun kiihdytetään sillä KIIHDYTYSKAISTALLA.

Sama on toi liikennevaloista hissutellen lähtö. Paljon taloudellisempaakin olisi kiihdytellä rivakasti siihen ajonopeuteen.
 
Ens kerralla voit kokeilla sellaista peliliikettä, että hidastat omaa vauhtiasi sen verran, että edellä matelevaan tulee etäisyyttä joku parisataa metriä. Helpottaa omaa liittymistä ja edellä matelevakin saa tehdä oman liittymisensä rauhassa, vaikka tekisikin sen mielestäsi liian hitaasti. Täytyy tosin varoittaa, että siinä pitää turhaan käyttää tilannetajua ja aikaa menettää ehkä ~10 sekuntia, joten onhan se kova paikka tehdä tuollaista.
tuo on ihan kätevätä. voi itse kelata sit rauhassa sellaiset vauhdit ettei tule "seisovilta jaloilta" keskelle motaria. itellä ainakin tapana jättäytyä ja ajaa +10km/h jolloin liittyminen on 100x helpompaa kuin perässä köröttämällä ja kyttäämällä sekä edellä ajavaa että vasenta takaviistoa, peiliä jne.
 
Juuri siksi, mitä Mika1979 tossa sanoi. Takana tulevat ei tykkää jos alat hidastella kesken kiihdytyskaistan. Ja toinen on se, että edellä hieman kauempana menee hidasteleva auto, jonka havaitset vasta, kun olet kiihdytyskaistan puolivälissä. Siihenkö pitäisi pysähtyä ja odotella, että hitaampi pääsee jaloista pois? Tai ylipäätään edellä ajavan auton hitauden huomaa yleensä vasta siinä vaiheessa, kun on liian myöhäistä. Sinne kahdeksaankymppiin kun kiihdytellään reippaasti ja siihen loppuu uskallus ja aletaan hidastella. Pitäisi kai aina jättäytyä varmuuden vuoksi reilusti jälkeen ja tykittää sieltä sitten vapaalle baanalle.
 
Tuntuu jotenkin tyhmältä välillä lukea näitä:D

En ole itse edes ajatellut että miten kiihdytyskaistalta liittyminen voi olla vaikeaa, se on vaan mennyt jotenkin niin luonnostaan vaikka sen on jo kymmeniä kertoja tehnyt. :confused:
No kaipa kaiken pystyy tekemään vaikeastikin.
 
Juuri siksi, mitä Mika1979 tossa sanoi. Takana tulevat ei tykkää jos alat hidastella kesken kiihdytyskaistan.

Siis lähtötilannehan oli jo se että siinä edessä on hitaasti ajeleva auto. Tietenkin jos se parempi on, niin voittehan te koko letkan kanssa ajella sen hiturin puskurissa kiinni kahdeksaakymppiä motarille. Varo vaan kuitenkin ettei sielä takaa tule sitten sun ohi joku kiireisempi kaveri. Näinkin voi käydä juuri kun olet liittymässä varsinaiselle motarille.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom