Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tänään tapahtuneita:

Joku ajoi citikalla bussin perässä ja minä citikan perässä. Laitoin vilkun ja sitten vasta lähdin ohittamaan (olen tästä hyvin tarkka). Olin jo citikan kohdalla, kun tämän kuski päätti alkaa vaihtaa kaistaa ohittaakseen myös bussin. Ongelma vaan siinä, että vilkku meni juuri sillä hetkellä päälle eikä ennen liikkeen aloittamista. Jarrua piti laittaa, että vältyin ajamasta perään. Myöhemmin seurasin, kun citikkakuski vaihteli kaistaa täysin ilman vilkkua. Ei varmaan tajunnutkaan, että olisi tehnyt jotain väärin torvensoitosta huolimatta. Varmaan pisti defenssit päälle ja ignorras mut vain raivohulluna.

Keskustasta pois tullessani ajoin vasenta kaistaa ja edempänä ajoi joku vanhemmalla CLK-mersulla. Näki ilmeisesti, että olisin halunnut ohittaa, koska teki seuraavasti. Mersukuskilla oli noin 100 metriä ohitettavaan ja nopeusero todella pieni. Jäi silti vasemmalle kaistalle ja nyt tulee se paras kohta. Kun mersukuski saavutti ohitettavan, hän hidasti vauhtinsa täysin samaksi sen kanssa, että ajoivat rinnakkain tehden muurin ohituksen estämiseksi... Mikä mahtoi olla ongelma? Se, että olisin ollut ohittamassa ja jatkamassa matkaani? Ilmeisesti ei passaa.

Miksi muuten lähes aina jos olet myöhässä jostain tai myöhästymässä niin kaupunkialueella eteen osuu autoilija jolla ei ole mihinkään kiire -> viime perjantaille taas kun oli kauhea kiire pankkiin, eteen kiilaa ukko toyotalla ->

kiihdyttää verkkaisesti 0- 30km/h liikennevalot edellä vihreällä ukkeli aloittaa rullaamisen 100m ennen niitä ja kerkiäähän ne vaihtua punaisiksi ->
taas liikkeelle ja ukko huomaa että suojatiellehän on tulossa ihmisiä 10metrin päässä ja eikun odottelemaan että ihmiset ehtiivät suojatielle ja yli tiestä ->

sama temput sattui 4km kaupunkimatkalla joku 10x ja tuo 4 km kesti varmasti 3x kauemmin kuin normaalisti :)

NUOLIVALOT, SAATANA. Jos olet kääntymässä, ajat niiden mukaan. Tämä on erityisesti turkulaisille kuskeille erittäin vaikea asia tajuta. Esimerkiksi hämeenkadulta tuomiokirkolle kääntyessä siinä on normaali- ja nuolivalot. Nuolivalot eivät kai aina ole päällä, joten ehkä sen takia porukka jää tosi usein risteykseen ihmettelemään vaikka oikealle palaisi vihreä. Ja samalla siis normaaleissa valoissa on punainen.

Tänään jouduin 2 kertaa tööttäämään kun joku ääliö jäi valoihin pällittämään. Toiset olivat vielä sellaset tunnetusti tosi lyhyet valot.

NUOLIVALOT, SAATANA. Jos olet kääntymässä, ajat niiden mukaan. Tämä on erityisesti turkulaisille kuskeille erittäin vaikea asia tajuta. Esimerkiksi hämeenkadulta tuomiokirkolle kääntyessä siinä on normaali- ja nuolivalot. Nuolivalot eivät kai aina ole päällä, joten ehkä sen takia porukka jää tosi usein risteykseen ihmettelemään vaikka oikealle palaisi vihreä. Ja samalla siis normaaleissa valoissa on punainen.

Tänään jouduin 2 kertaa tööttäämään kun joku ääliö jäi valoihin pällittämään. Toiset olivat vielä sellaset tunnetusti tosi lyhyet valot.
Tuo on kyllä perseestä. Tässä mun lähellä on kans yks tommonen risteys. Yleensä ne kyl tajuaa siitä lähteä kun tööttää, mutta kerran joku pappa vaan jummas siinä paikallaan vaikka tööttäsin varmaan puoli minuuttia. Sitten vaihtu valot suoraan ajavillekin vihreeks, niin pappakin tajus lähtee. Olin jo nousemassa autosta ja menossa kysymään, että onko sillä auto hajonnu siihen risteykseen vai mikä on hätänä. Mutta siis mitä vittua liikkuu päässä kun sun takana auto tööttää parikyt sekuntia putkeen ja sä et vaan lähe liikkeelle? En vittu käsitä.:curs:

Tuo on kyllä perseestä. Tässä mun lähellä on kans yks tommonen risteys. Yleensä ne kyl tajuaa siitä lähteä kun tööttää, mutta kerran joku pappa vaan jummas siinä paikallaan vaikka tööttäsin varmaan puoli minuuttia. Sitten vaihtu valot suoraan ajavillekin vihreeks, niin pappakin tajus lähtee. Olin jo nousemassa autosta ja menossa kysymään, että onko sillä auto hajonnu siihen risteykseen vai mikä on hätänä. Mutta siis mitä vittua liikkuu päässä kun sun takana auto tööttää parikyt sekuntia putkeen ja sä et vaan lähe liikkeelle? En vittu käsitä.:curs:

Ei ne papat vaan tajuu mitään tollasta monimutkasta ja mullistavaa kun erikseen olevat nuolivalot. Siks liian vanhat ihmiset onki vähän paska juttu liikenteessä.

No äläpä. Muistan joskus autokoulussa ajotunnilla kun mentiin just siitä tuomiokirkon risteyksestä mistä puhuin aiemmin ja oltiin menossa suoraan, eli kääntyvän auton/kaistan rinnalla. Sille paloi nuolivalo vihreänä ja auto tööttäili takana, mutta kuski (taisi just olla joku pappa, en muista enää) ei tajunnut lähteä. Takana olevasta autosta nousi sit joku nainen ulos, marssi edessä olevan auton vierelle, osoitti valoa ja huusi niin perkeleesti jotain :D Lähtihän se pappa menemään, mutta SUORAAN. En tajua, mitä silläkin liikkui päässä... Ja mihin se oikeastaan edes halusi mennä.

Tänä aamuna sain myös pitkästä aikaa oman kokemuksen liikenteen ihanuuksista.

Jyväskylässä ajoin Vaasankatua alaspäin, Vapaudenkadun valoissa seisoi punainen Citroen ZX(tai jotain, vanha sitikka farkku kuitenkin). Valot vaihtui vihreäksi ja alkoi jumalaton kiihdytys nopeuteen 15km/h. Siinä sit rullailtiin seuraaviin valoihin oikein porukalla, ei vaan tainnut tämä pappa tajuta että se Hannikaisenkadun ja Vaasankadun risteys on sensoriohjattu:rolleyes: Huvittavaa tästä teki vielä se, että koko matkan ajan pappa vilkuili peili -> tie -> peili -> tie. Jarruvalot vilkkui myös kokoajan ja käsi näytti "taaemmas-merkkiä". Noh, olinhan mä varmaan 5m päässä siitä. Ainiin, "objects are closer than they appear".
Hannikaisen- ja Vaasankadun risteyksestä jatkettiin rantaväylälle(liittymä moottoritielle 60 alueelle) niin sama jatkui, nyt oli tosin nopeutta jopa 30km/h. Kerran se kiihdytti 50:iin, mutta jarrutti heti takaisin 30km/h:n ja alkoi taas viittomaan ja vilkuttelemaan jarruvaloja kun olin liian lähellä mukamas. Nyt oli viittomisessa mukana myös molemmat kädet.
Siitä liittymästä voi jatkaa myös suoraan ja kääntyä oikealle siltakadulle n. 200m päässä, eli tämä kohta on hetken aikaa kolmikaistainen ja 60km/h aluetta. Oli aika turha toivo, että tää sankari olis osannu ajaa tätä kohtaa. Tullessaan kohtaan, jossa alkoi katkoviivat laitto vilkun vasemmalle ja käytännössä pysäytti auton vaikka oli aivan tyhjää vasemmalla.

Tän koko ajosuorituksen aikana ukkeli katsoi enemmän peiliin kuin eteenpäin, en tiedä mutta ainakin mun mielestä tuo on vaarallisempaa kun (ilmeisesti..?) taajamassa persuuksissa kiinni ajaminen.
Teki kanssa mieli nousta autosta ja käydä sanomassa muutama valittu sana kuskille. Hienoja ihmiset ketkä on niin keskittynyt muiden tekemisiin, että eivät tajua tekevänsä itse asioita aivan päin per*että.

Voisin laittaa vielä vetoa, että se ukkeli kirjoittaa turvaväleistä Keskisuomalaisen mielipide-palstalle :lol2:

Eilen illalla ajelin tuossa läpi taajaman, ohi kiitää saatanillisella metelillä kaksi muoviluotia ilmeisesti jonkinlainen kisa menossa, luulen ettei 100 riittänyt 50 alueella. Mikä vittu (etenkin(?)) japsipyörillä ajavia vaivaa? Menkää jonnekin vitun radalle elvistelemään niillä vehkeillänne! Mitähän jos seuraavan kerran kun huomaan että joku muoviluotielvis on tulossa helvetin kovaa ohi niin oho... vaihdankin kaistaa, väistän äkkiä rusakkoa tai jotain?

Oikeasti.. Pyöräilijät jotka suorastaan kerjää päästä hengestään tai muuten loukkaantua. Okei, pyörällä ajaminen on jo riittävän paha, ilman käsiä nyt on itsekkin joskus ajettu. Mutta että ajetaan pyörällä ilman käsiä puhuen samalla kännykkään? Jos ajaa siitä auton alle, niin ei voi kyllä syyttää kuin itseään.

Teki kanssa mieli nousta autosta ja käydä sanomassa muutama valittu sana kuskille. Hienoja ihmiset ketkä on niin keskittynyt muiden tekemisiin, että eivät tajua tekevänsä itse asioita aivan päin per*että.
Siehän siellä katselit koko matkan ajan mitä se äijä duunaa siellä omassa autossaan ja ajoit vielä niin lähellä, että pystyit näkemään milloin pappa viittoo yhdellä kädellä, milloin kahdella kädellä ja koska tämä katsoo peiliin ;)

Pyöräillessä vituttaa usein autoilijat ja autoillessa pyöräilijät. Hassu juttu. Useimmiten vika on kuitenkin pyöräilijöissä. Useat eivät edes tunne liikennesääntöjä tahi tunnusta pyöräänsä ajoneuvoksi, johon pätevät samat säännöt kuin autoihin. Eilen oli ihan jännä ajaa erään sankarin perässä, joka ajoi ensin tien oikeaa laitaa, sitten alkoi pikkuhiljaa kääntymään keskelle ja lopulta valui tien toiselle puolelle olevalle pyörätielle. Kaverilla ei siis ollut minkäänlaista havaintoa takaatulevasta autosta tahi edes yritystä ilmoittaa aikeistaan. Noita näkee aika usein YO-Kylän autoteillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No äläpä. Muistan joskus autokoulussa ajotunnilla kun mentiin just siitä tuomiokirkon risteyksestä mistä puhuin aiemmin ja oltiin menossa suoraan, eli kääntyvän auton/kaistan rinnalla. Sille paloi nuolivalo vihreänä ja auto tööttäili takana, mutta kuski (taisi just olla joku pappa, en muista enää) ei tajunnut lähteä. Takana olevasta autosta nousi sit joku nainen ulos, marssi edessä olevan auton vierelle, osoitti valoa ja huusi niin perkeleesti jotain :D Lähtihän se pappa menemään, mutta SUORAAN. En tajua, mitä silläkin liikkui päässä... Ja mihin se oikeastaan edes halusi mennä.

Ehkä se halusikin mennä suoraan, mutta oli sitten vahingossa väärällä kaistalla.

Eilen illalla ajelin tuossa läpi taajaman, ohi kiitää saatanillisella metelillä kaksi muoviluotia ilmeisesti jonkinlainen kisa menossa, luulen ettei 100 riittänyt 50 alueella. Mikä vittu (etenkin(?)) japsipyörillä ajavia vaivaa? Menkää jonnekin vitun radalle elvistelemään niillä vehkeillänne! Mitähän jos seuraavan kerran kun huomaan että joku muoviluotielvis on tulossa helvetin kovaa ohi niin oho... vaihdankin kaistaa, väistän äkkiä rusakkoa tai jotain?

Niinpä! Ja mikä helvetti siinä on, että juuri taajamassa ja keskustaalueella on niin kiva repiä niitä "muoviluoteja"! :curs:

Saat tuomion törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta. Ehkä joku vähän päälle vuosi tulee, luultavasti ehdollisena, jos et oo ennen rötöstelly. En kyllä itse suosittelis ihmisiä tappamaan sen takia, että ne ei noudata liikennesääntöjä.

Saat tuomion törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta. Ehkä joku vähän päälle vuosi tulee, luultavasti ehdollisena, jos et oo ennen rötöstelly. En kyllä itse suosittelis ihmisiä tappamaan sen takia, että ne ei noudata liikennesääntöjä.

Jos hän väistää rusakkoa?

Ei ne papat vaan tajuu mitään tollasta monimutkasta ja mullistavaa kun erikseen olevat nuolivalot. Siks liian vanhat ihmiset onki vähän paska juttu liikenteessä.
Niin se vähän on. Mullakin oli pari viikkoa sitten samanlainen tilanne. Tosin itse olin siinä ihmettelemässä saako nyt mennä vai ei. Vihreä nuoli paloi oikealle ja siinä vieressä paloi punainen eteenpäin meneville. Miettisin siinä vähän aikaa, että saako nyt mennä vai ei ja takana oleva kuorma-auto meinasi hermostua.

Muutenkin olen välillä vähän ulalla kaupungilla ajaessa. Espossa viellä jotenkin pärjään, mutta Helsinkiin en enää uskalla lähteä.

Niin kumpihan on sitten pahempi, se joka kaahaa vaiko se joka tahallaan tappaa tms.?

Niin kumpihan on sitten pahempi, se joka kaahaa vaiko se joka tahallaan tappaa tms.?

Niimpä, ei motskarilla kaahailu toki ole missään kaupungissa (miks olisi muuallakaan:D) järkevää, mutta toki se pyörä sitten pysähtyy nopeammin kuin esim auto. Vaikka miten vituttais se että joku menee kovaa ohi niin kannattaa miettiä onko itse joskus ehkä sattunut myös kaahaamaan ja mitä jos silloin joku kotipoliisi olisi vetänyt auton eteen ja liinat kiinni.

Antaa poliisien hoitaa nää hommat:kippis1:

Enemmän itteeni vituttaa liikenteessä, kun autoilijat ajavat alinopeutta.
80 km/h alueella 60 km/h törröttää edessä ja sen perässä 2 autoo. Kaikenlisäksi huono näkymä joka kohdassa ja mutkanen tie = ei voi ohittaa.
Voi sitä rajotusten mukaan ajaa vaikka kiire ei olis :jahas:

Enemmän itteeni vituttaa liikenteessä, kun autoilijat ajavat alinopeutta.
80 km/h alueella 60 km/h törröttää edessä ja sen perässä 2 autoo. Kaikenlisäksi huono näkymä joka kohdassa ja mutkanen tie = ei voi ohittaa.
Voi sitä rajotusten mukaan ajaa vaikka kiire ei olis :jahas:

Tekee sen tahallaan, jotta sittenkun sinä pääset ohittamaan ajaisit kovempaa kuin mitä on rajoitus ja saisit sakot ;)

Tuskin hirmu tosissasi tuon heiton kanssa olit, mutta jos joku nyt oikeasti tuollaista harkitsee, niin kannattanee ihan itsensäkin takia pari kertaa harkita. Yhden kuolonkolarin livenä todistaneena voin vannoa, että mikäli vielä itse tietäisi sisimmässään siihen olevan syypää, se eloton verilihakasa kummittelee silmissä ja mielessä pitkän aikaa, luultavasti koko loppuelämän.

Ei sillä, en itsekään ymmärrä mikä järki keskusta-alueella on "vetää", 10km säteellä keskustasta löytyy ainakin täällä LPR suunnalla niin paljon asumatonta/harvakseltaan asuttua "peltopätkää" missä voi lähes nopeusrajoitusten puitteissakin nauttia vauhdin hurmasta vaarantamatta ketään sivullisia.

Suositut

Back
Ylös Bottom