Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
taksi alkoi hiljalleen pohottamaan ohi 80 alueella bout satkua. rajoitus muuttuu niillä hollilla sataseen ja kiihdyttelin reippaasti itsekin bout taksin vauhteihin eli 115 mittarin mukaan
Itsellä ei ole kolari ollut lähellä mutta näitä tilanteita tulee usein, että joku sankari päättää lähteä "ohitukseen" (siis tietysti isoimmalla vaihteella puolikaasulla) ennen rajoituksen vaihtumista korkeammaksi. Sitten kun itse kiihdyttää rajoituksen vaihtuessa normaalisti, sankari meinaa jäädä rinnalle ihmettelemään...

Itsellä ei ole kolari ollut lähellä mutta näitä tilanteita tulee usein, että joku sankari päättää lähteä "ohitukseen" (siis tietysti isoimmalla vaihteella puolikaasulla) ennen rajoituksen vaihtumista korkeammaksi. Sitten kun itse kiihdyttää rajoituksen vaihtuessa normaalisti, sankari meinaa jäädä rinnalle ihmettelemään...
Mielestäni tällainen on juuri malliesimerkki tilanteesta, jossa ohitettava voisi hieman käyttää pelisilmää ja ajella vaikka sen aikaa alinopeutta, että toinen saa ohituksensa suoritettua loppuun. Mitä järkeä tuollaisessa tilanteessa on saman tien kiihdyttää nopeus siten, että esim. ajaa itsensä ohittajan kuolleeseen kulmaan, jolloin onnettomuusriski väkisinkin kasvaa. Eli jos toinen on arvioinut tilanteen huonosti, niin minkä takia omilla toimillaan silloin pitää asiaa edelleen hankaloittaa, vaikka itse ei sinänsä tee mitään väärää?

Olen tästä ennenkin vaahdonnut, mutta tuo pyöräilijöiden käyttäytyminen täällä Jyväskylän yläkaupungilla on kyllä täysin holtitonta. Tänään taas olin ylittämässä Kauppakatua siinä K-market Kympin kohdalla, niin sieltä tulee pyöräilijä punaisia päin suoraan päälle suojatiellä. Meinasin aluksi, että varmana en väistä ja jatkoin kävelyä normaalisti, mutta pakkohan se oli pysähtyä, kun se pyöräilijä olisi muuten oikeasti ajanut päälle, enkä nyt kuitenkaan viitsi toista kaataa siitä pyörän selästä keskelle tietä. Pysähdyin sitten siinä keskelle suojatietä, ja tämä sankaritar paahtaa suunnilleen kosketusetäisyydeltä ohi.

Sen vielä ymmärrän, jos tyhjällä tiellä pyöräillään päin punaisia, ja itsekin teen sitä joskus. Mutta se, että ajetaan suojatiellä jalankulkijoiden päälle päin punaisia, on kyllä :david:^2. :curs:

Ja kun tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun tällaista tapahtuu, eikä varmaan myöskään viimeinen. Kyseessä siis valo-ohjattu risteys, jossa valot vaihtuu aina vihreiksi ensin jalankulkijoille, jolloin vielä risteävillekin jalankulkijoille palaa vähän aikaa vihreä, ja vasta vähän ajan päästä vaihtuu autoilijoiden/pyöräilijöiden valot. Niin jostain vitun syystä n. 2/3 pyöräilijöistä lähtee liikkeelle silloin, kun ne jalankulkijoiden valot vaihtuu.

Siinä vaan reilusti jalkaa etupyörän alle, ja ihailet kun pyöräiliä vetää komeaa volttia tangon yli, käyt sitten yhteystiedot kysymässä jos pitää vaikka rosikseen haastaa jos jalkaas alkaa vähän sattuu parin päivän sisällä.:thumbs:

Mielestäni tällainen on juuri malliesimerkki tilanteesta, jossa ohitettava voisi hieman käyttää pelisilmää ja ajella vaikka sen aikaa alinopeutta, että toinen saa ohituksensa suoritettua loppuun. Mitä järkeä tuollaisessa tilanteessa on saman tien kiihdyttää nopeus siten, että esim. ajaa itsensä ohittajan kuolleeseen kulmaan, jolloin onnettomuusriski väkisinkin kasvaa. Eli jos toinen on arvioinut tilanteen huonosti, niin minkä takia omilla toimillaan silloin pitää asiaa edelleen hankaloittaa, vaikka itse ei sinänsä tee mitään väärää?
no joo, olisihan sitä voinut itse himmailla hetken aikaa että kaveri olisi saanut ohitettua mutta luulisi että jos on kanttia ajaa sellaista ylinopeutta että menee heittämällä ohi 80 alueella rajoitinta vasten ajavasta rekasta niin se nopeus nousisi samassa suhteessa kun 100 alue alkaa. en siis suoraan sanottuna osannut aavistaa että kaveri jää etanoimaan ohituskaistalle bout samaa nopeutta kuin 80 alueellakin.

ja tuon kuolleen kulman ymmärtää ruuhkaliikenteessä, tässä tilanteessa oli kaksi autoa ylipäänsä olemassa koko pitkällä suoralla.

Mielestäni tällainen on juuri malliesimerkki tilanteesta, jossa ohitettava voisi hieman käyttää pelisilmää ja ajella vaikka sen aikaa alinopeutta, että toinen saa ohituksensa suoritettua loppuun.
Joo, ja sitten se sankari jolla oli kiire 80 km/h alueella, jäisi satasen alueella ajamaan eteen 95 km/h. Ei kiitos. Se on voi voi, jos kottero ei kiihdy riittävästi.

Joo, ja sitten se sankari jolla oli kiire 80 km/h alueella, jäisi satasen alueella ajamaan eteen 95 km/h. Ei kiitos. Se on voi voi, jos kottero ei kiihdy riittävästi.
No just. :david: Jo toi muiden tielläliikkujien "kehuminen" sankariksi antaa hyvän kuvan asenteesta liikenteessä. Minäminäminä!! Älkää saatanan sankarit tulko tunaroimaan teille silloin kun MINÄ olen liikenteessä ja haluan ajaa esteettä tasan 107 km/h satasen alueella! Minäminäminä!!!!

Joo'o. Juuri keväällä kirosin kun joku oli paukauttanut marketin(?) parkkipaikalla ovella kylkeen. Tänään oli osunut sitten toisen kerran, kiitti vitusti ilmeisesti punaisen auton omistavalle läskiperseelle joka repii ovensa auki kuin mikäkin apina. Sitten vielä lähtee saatana menemään vaikka varmasti kuulee että kolahtaa.

Mun autosta maalattiin viime kesäkuussa juuri ennen Juhannusta molemmat kyljet. Viime lauantaina pesin auto ja "huvikseni" laskin jäljet oikeasta kyljestä. Yksitoista jälkeä ovista pelkästään apparin puolella. Yksi niistä on selkeä lommo ja muut vain maalijälkiä. Puolet sain lähtemään kun tunnin verran työstin kylkeä ja tänä viikonloppuna pitäisi lähteä loput.

Kuskin puolella on pari jälkeä ja sitten yksi vähän isompi kun joku oli vappuna ajanut pyörällä(?!) päin kylkeä. Heijastimenkappaleita oli jäänyt maahan viereen.

Hauskintahan tässä on se, että parkkeeraan "aina" niin, että kummallakin puolella on vähintään 2 tyhjää ruutua ellen pääse reunapaikalle.

No just. :david: Jo toi muiden tielläliikkujien "kehuminen" sankariksi antaa hyvän kuvan asenteesta liikenteessä. Minäminäminä!! Älkää saatanan sankarit tulko tunaroimaan teille silloin kun MINÄ olen liikenteessä ja haluan ajaa esteettä tasan 107 km/h satasen alueella! Minäminäminä!!!!
Kyllä, suunnilleen näin se menee. ;) Välillä vaan erehtyy olemaan jalomielinen ja päästää jonkun ohi esim. kaupungissa kaksikaistaisella kadulla, ja eikös se paskiainen käänny heti seuraavasta risteyksestä oikealle ja joutuu itse jarruttelemaan. Minkä takia se toisen auton edessä oleva tie on aina niin paljon parempaa? En siis tarkoita ruuhkatilannetta, silloin annan aina tilaa jos joku haluaa vaihtaa kaistaa. Tarkoitan tilannetta jossa kadunpätkällä on yhteensä kaksi autoa, ja jollekin katujen sankarille ei millään kelpaa se mun autoni takana oleva tie, vaan on ängettävä eteen vaikka (luultavasti) tietää hetikohta joutuvansa kääntymään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä, suunnilleen näin se menee. ;) Välillä vaan erehtyy olemaan jalomielinen ja päästää jonkun ohi esim. kaupungissa kaksikaistaisella kadulla, ja eikös se paskiainen käänny heti seuraavasta risteyksestä oikealle ja joutuu itse jarruttelemaan. Minkä takia se toisen auton edessä oleva tie on aina niin paljon parempaa? En siis tarkoita ruuhkatilannetta, silloin annan aina tilaa jos joku haluaa vaihtaa kaistaa. Tarkoitan tilannetta jossa kadunpätkällä on yhteensä kaksi autoa, ja jollekin katujen sankarille ei millään kelpaa se mun autoni takana oleva tie, vaan on ängettävä eteen vaikka (luultavasti) tietää hetikohta joutuvansa kääntymään.

Ajattelin juuri kirjoittaa samasta asiasta, mutta ehdit ensin. Siis MIKSI se tie on sen toisen auton edessä niin paljon parempi? Henk.kohtaisena kokemuksena voin sanoa, että ajelin porukoitten kanssa autolla normi maantiellä. Edessä olevaan autoon on matkaa n. 30 metriä ja takana tulee vihreä Lada perseessä kiinni. No ajeltiin siinä ihan liikennesääntöjen mukaan (no, ehkä hitusen kovempaa) niin Lada painaa kyrpä otassa siihen väliin automme eteen. Ja hetken päästä tulee risteys johon sitten jouduttiin pysähtymään. Tällä ERITTÄIN turhalla ohituksella Ladakuski voitti itselleen ehkä 1-2 sekuntia elämässään, mutta kaippa hänellä oli helvetin kiire jonnekin.

alko taas naurattaan nää suomalaiset. Tossa vilkkaalla keskuskadulla joku kuormuri peruuttaessaan peitti puolet kaistasta jo varmaan minuutin. Autoja alkoi olla jo takana jumissa seuraavaan risteykseen asti. Ite mopolla joku viides kai. Aattelin sit että tehäänpä tilaa muille ku ite pääsin helposti siitä raosta. No valuttelen keulille niin toisena oleva volvo lyö töötin pohjaan ja eka auto kiilaa. Oikeesti mitä vittua ihmisiä vaivaa? Sinneppä jäivät homehtumaan, jäi mulle 2cm kiilailulta tilaa.

Ei vittu, äsken joku törppö ajo kyllä niin törkeesti että oksat pois:curs: Päätti täysin kuolleen kulman mutkassa päätti tulla takaa ohi, vaihtoi takaisin kaistalle n. metrin päähän mun eteen ja veti liinat kiinni. Onneks tajusin jarruttaa jo siinä vaiheessa kun se oli tulossa hyvin lähellä mun etukulmaa, ei kolahtanut. Kyseessä siis helvetin ahdas mutka lähiössä.

Jos ko. mulkku, luet tämän, yrititkö saada autoas tahallaan lunariin?

Jumalauta, mulla oli kuukauden vanha lapsi kyydissä !:curs:

Sama saatanan palikkasankari jatko matkaansa kyllä niin holtittomasti että kyseessä tod.näkösesti oli rattijuoppo. Toivottavasti matka päätty johonkin tolppaan :david:

Loviisa-Porvoo(?) välillä oleva leveäkaistainen tie..siellä lukee "Aja oikealla puolella" ni ei vittu! eihän sitä jotkut tajua ja mättävät keskellä tietä, hiton hienoa hei! taitaa olla suomenkielen lukutaito vähän hakusessa näillä idiooteilla perkele.

Loviisa-Porvoo(?) välillä oleva leveäkaistainen tie..siellä lukee "Aja oikealla puolella" ni ei vittu! eihän sitä jotkut tajua ja mättävät keskellä tietä, hiton hienoa hei! taitaa olla suomenkielen lukutaito vähän hakusessa näillä idiooteilla perkele.
Tosta oli joku aika sitten juttua lehdessä, että noita leveäkaitateitä ei enää aiota rakentaa. Osasyynä tähän on juuri se, että ihmiset eivät opastuksista huolimatta osaa ajaa niillä oikein eli kaistan oikeassa reunassa.

Ei kyllä mahdu munkaan järkeeni, että mikä siinä on niin vaikeaa, kun ensinnäkin ajetaanhan teillä yleensäkin oikeassa reunassa, ja toiseksi on ne opasteet, joissa lukee selvällä suomen kielellä ja kissan kokoisin kirjaimin, että AJA OIKEALLA!

Pääseehän aina oikealta ohi jos joku hiihtää keskiviivalla. :)

Kuskit ketkä ajaa kaarteeseen keskellä tietä mutkasilla ja kapeilla teillä. Tänään oli lähellä ettei yks valopää ajanut suoraan päin kaarteessa. Kannattaa hiljentää vauhtia jos ei saa pidettyä sitä autoa siellä oikeassa reunassa.

Kuskit ketkä ajaa kaarteeseen keskellä tietä mutkasilla ja kapeilla teillä. Tänään oli lähellä ettei yks valopää ajanut suoraan päin kaarteessa. Kannattaa hiljentää vauhtia jos ei saa pidettyä sitä autoa siellä oikeassa reunassa.
Se oli EatFetus.:D
Mua vituttaa 4 kilsan soratiepätkä jota joutuu ajamaan jos menee porukoille kylään. Vaikka kahtakymppiä köröttelee niin silti auto on aina aivan pölynen tai rapainen. Ihanuutta lisää se että tuossa pätkällä on 80 rajotus joten välillä joku apina päästää 20 vuotta vanhalla mersulla kaheksaakymppiä vastaan niin että pellit vaan rapisee kiveniskuista:curs:. Tätä nykyä ajan kylmästi keskitiellä tuollaisissa tapauksissa niin kummasti vauhti hidastuu...

PS. :piis:

häiriköt joiden päätä silitellään vaikka kuinka on hölmöilyä alla...

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200907089900556_hi.shtml

onhan se vittu rankkaa että kun on eka perseillyt törkeästi liikenteessä niin sit on vähän haavaa käsissä...

e: ja miettii siltä kantilta että jos ketään yllä mainittua tyyppiä ei enää takaisin liikenteeseen päästettäisi, olisi varmasti kaikilla muilla paljon turvallisempaa. ja joku kortin poisotto ei tuossa lämmitä kun sitä ei ilmeisesti ole ollutkaan...

No sepä vituttaa että vettä sataa, motarilla 80 rajoitus, vastaantulevien puolella on liikenneonenttomuus. Ja edessä menevä corollakuski päättää tiputtaa vauhdin kuuteenkymppiin ja vaihtaa ohituskaistalle, että voi paremmin pällistellä. Ja sitten kun on oma pällistelynhalu tyydytetty, niin ei muuta kuin samantien ratti linkkuun ja takaisin oikealle kaistalle. Missä muut, esim. minä, ajavat vielä kahdeksaakymppiä...

Jännä tapa myös muutamalla kusipäällä lähteä peesaamaan pelastusajoneuvoja. 80 rajoitus, edessä näkyy selvästi sinisiä vilkkuja koko motarin täydeltä. Pelastuslaitoksen auto ohittaa meidän autojonoa niin eikö sieltä yksi audikyrpä lähde 120km/h sen ajoneuvon perään. Mahtoiko olla vielä jotkut ruoåtsin rekkarit. Paha sanoa siinä vesisateessa. Oma järki sanoo että parempi hillitä vauhti kun ei todellakaan tiedä mitä siellä edessä on. Mutta eipä se kaikkia kiinnosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom