Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Moottoripyörällä ajaessa ne helvetin autoilijat jotka ajaa 15m päässä pyörästä. Siinä ei kehtaa lähteä huudattamaan kauheeta kyytiä karkuunkaa että vetäis välin ku sieltä tulee poliisia vastaan tai sitte tuo autoilija ottaa vaan kiinni.

Ne pässit ku ei tajua että jos sieltä se hirvi pomppaa tielle ni se auto on samantien siinä pyörän perseessä kiinni vaikka kuin sitä jarrua painelis ja sen tietää miten siinä itelle käy.

Moottoripyörällä ajaessa ne helvetin autoilijat jotka ajaa 15m päässä pyörästä. Siinä ei kehtaa lähteä huudattamaan kauheeta kyytiä karkuunkaa että vetäis välin ku sieltä tulee poliisia vastaan tai sitte tuo autoilija ottaa vaan kiinni.

Ne pässit ku ei tajua että jos sieltä se hirvi pomppaa tielle ni se auto on samantien siinä pyörän perseessä kiinni vaikka kuin sitä jarrua painelis ja sen tietää miten siinä itelle käy.

Tuo on kyllä totta.. hirvittää ajella kun tuntuu että puskuri hipoo takarengasta. :curs:

Tuo on kyllä totta.. hirvittää ajella kun tuntuu että puskuri hipoo takarengasta. :curs:
Vituttaa se jo autollakin ajellessa, jos joku roikkuu maantiellä viiden metrin päässä takapuskurista. Pyörällä varmasti vielä vittumaisempaa.

Mua ärsyttää 80 rajoituksella ohittaa jonoa, jonka aiheuttaja on joku pelkuri joka ajaa kahtakymppiä alinopetta. Siinä vaiheessa kun näen paikan ja lähden ohittamaan, mulla on reilu vauhti päällä niin sitten se jonon kolmas lähtee sillä -86 mannemersulla ohittamaan jolloin saa seistä jarrulla siellä takana. Sitten kun saat juuri ja juuri jarrutettua niin joudut siirtymään sen taakse, koska ohitus kestää koko suoran.

Toi jonon ohittaminen on kyllä toisinaan aika riskialtista puuhaa tai saa olla hyvä näkyvyys, että sieltä takaa voi lähteä ohittamaan. Ite joskus aikoinaan piikillä ajaessa meinasin jäädä vastaantulijan alle ku tää helvetin valopää lähti ohittamaan muutaman auton jonoa, jonka keulilla oli traktori.

Joo se perseessä roikkuminen moottoripyörällä ajaessa on tosi inhottavaa, varsinkin talvella. Jäätä sielä täällä, välillä lipsuu vähän renkaat, mutta silti Irma 53v tulee perässä kuin varjo. Tommosella maansiirtokoneella on kyllä hyvä siinä tilanteessa paukauttaa vähän liekkiä putkesta Irman nokkaan, jolloin hän ehkä tajuaa hieman jättäytyä. :D

Joo se perseessä roikkuminen moottoripyörällä ajaessa on tosi inhottavaa, varsinkin talvella. Jäätä sielä täällä, välillä lipsuu vähän renkaat, mutta silti Irma 53v tulee perässä kuin varjo. Tommosella maansiirtokoneella on kyllä hyvä siinä tilanteessa paukauttaa vähän liekkiä putkesta Irman nokkaan, jolloin hän ehkä tajuaa hieman jättäytyä. :D

Kuinka fiksua on ajaa moottoripyörällä talvella jäässä?:david:

Bussikuskit jotka ajaa liian kovaa. Mä pelkään. :(

Pari vuotta sitten haettiin yksi venakko kylään paikallisen Prisman pihalta keskellä yötä, se oli meidän kohtaamispaikka. Kaveri oli tullut vanhalla sivuvaunulla Venäjältä tänne, ajanut vuorokauden putkeen. Oli tammikuu ja pakkasta parikymmentä astetta. Siellä se oli parta jäässä nahkainen karvalämsä päässä. Sanoi ettei mitään ongelmaa ollut, Suomessa hyvä ajaa. Venäjällä hankalampaa. Lunta sen verran maanteillä ettei nää niitä puolen metrin reikiä päällysteessä (jos edes on päällystettä) :D Lähti seuraavana päivänä ajelemaan pohjoiseen päin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Toi jonon ohittaminen on kyllä toisinaan aika riskialtista puuhaa tai saa olla hyvä näkyvyys, että sieltä takaa voi lähteä ohittamaan. Ite joskus aikoinaan piikillä ajaessa meinasin jäädä vastaantulijan alle ku tää helvetin valopää lähti ohittamaan muutaman auton jonoa, jonka keulilla oli traktori.

Kyllä siitä ohi pääsee ripeesti jos on sopiva vaihde, eikä välitä rajotuksesta ohituksen aikana. Prätkällä kannattaa pitää niitä pitkiä päällä valosalla, en sano että oli sun syytä mutta auttaa.

Kyllä siitä ohi pääsee ripeesti jos on sopiva vaihde, eikä välitä rajotuksesta ohituksen aikana. Prätkällä kannattaa pitää niitä pitkiä päällä valosalla, en sano että oli sun syytä mutta auttaa.

Totta kai pääsee. Mutta kyllä sitä silti mun mielestä kannattaa miettiä missä sen ohituksen tekee. Oon meinaan aikamoisia ohituksia välillä nähny, ei oo pahemmin ajateltu muuta liikennettä :david:
Ja lisäks talvella kannattaa ottaa ne keliolosuhteetkin huomioon eikä vaa pahtaa menemään 120km/h tiellä jossa on järkevää ajaa korkeintaa 80km/h, koska harvemmin siinä riskeeraa pelkästään omaa henkeä. Kyllähän siihen pyörään voi tietysti asentaa vaikka sellasen keltasen vilkkuvalonki, että kaikki puusilmät näkee liikenteessä olevan muitakin jos ei osaa silmiä ja järkeä käyttää.

Prätkällä kannattaa pitää niitä pitkiä päällä valosalla, en sano että oli sun syytä mutta auttaa.

Näitä ohjeita noudattaen ei tarvi yllättyä, jos mp:n edessä menevälle autoilijalle tulee yllättävä tarve pestä tuulilasi ja ehkäpä vielä takalasi riittävällä määrällä pesunestettä pesemään myös motoristin visiiri. On aika ikävää kun joku mp ajelee perässä pitkät loistaen suoraan taustapeilin kautta silmiin eikä ymmärrä millään järjellisellä määrällä vilkun/sumuvalon/jarruvalon/jne. vilkuttelua vaihtaa niitä valoja lyhyille.

Juu ja aika usein ne muut motoristit vilauttelee pitkiä jos itellä on ne päällä. Joten en kannata tuota pitkät päällä ajoa enkä sitä itsekään harrasta.

Eilen ajeli mopoauto mun edessä oikealla kaistalla (mää olin vasemmalla), joka siis oli tarkoitettu oikealle päin kääntyville. Sitten tää mopoauto vaihtaa kaistan vasemmalle jatkaakseen suoraan risteyksen kohdalla! Se vielä hidasti sen verran nopeuden, että se varmaan aluksi koitti kääntyä oikealle, mutta vaihtokin sitten kaistaa siinä kohtaa missä mää olin saanut hyvän kiihdytykseen aikaan. Ei tainnut edes vilkuttaa vasemmalle.

Eilen ajeli mopoauto mun edessä oikealla kaistalla (mää olin vasemmalla), joka siis oli tarkoitettu oikealle päin kääntyville. Sitten tää mopoauto vaihtaa kaistan vasemmalle jatkaakseen suoraan risteyksen kohdalla! Se vielä hidasti sen verran nopeuden, että se varmaan aluksi koitti kääntyä oikealle, mutta vaihtokin sitten kaistaa siinä kohtaa missä mää olin saanut hyvän kiihdytykseen aikaan. Ei tainnut edes vilkuttaa vasemmalle.

Mopoautot on jumalauta vaarallisia. Joku oli tänään kirjoittanut Aamulehteenkin asiallisen mielipiteen aiheesta kun täysin ajotaidottomille lapsille annetaan auton kokoinen ja maantielle juridisesti kelpaava tientukko jolla ei aiheuteta muuta kuin vaaratilanteita.
Oma mielipiteeni on että mopoautoille tulisi olla henkilöautoa vastaava inssiajo ja yli 50kmh rajoitusalueilla mopoautoilua ei tulisi sallia lainkaan, enää pitäisi vain tietää mihin tahoon ottaa yhteyttä jos moisen lakimuutoksen haluaisi saada aikaan.

Voi kun suurin osa ihmisistä tajuaisi, että ei se auto mene rikki jos kiihdyttää vähän nopeammin. Vittu kun 0-80 km/h käytetään ~2km matka :curs:

Joku vitun mopoauto ralli mun edessä! ja kun menen viereistä kaistaa ohi niin eikös tämä etumainen mopoautoilija käänny 2 kaistan yli vasemmalle ja jälkimmäinen koittaa tehdä saman ja meinaa tulla päälle. Sai pitää aika kauan tööttiä pohjassa ennen kun tajusi vaihtaa takaisin omalle kaistalle! Muutenkin vituttaa kun mopokorttia varten ei mitään kunnollista opastusta ole ,joten vailla sääntöjä tai niiden tuntemusta ne siellä ajelee. Juuri ennen kun kyseinen tie vaihtui 2 kaistaiseksi niin toinen mopoauto ohitti toisen vastaantulevien kaistalta samaan aikaan ku tuli vastaantuleva vastaan.

Ärsyttää ihmiset jotka ajavat ensin kunnolla ylinopeutta, ohittelevat missä sattuu, mutta poliisin tullessa vastaan tai kameratolppaa lähestyttäessä nopeus tippuu vähintään 10km/h alle nopeusrajoituksen, ja tätä vauhtia ajetaan vähintään 5 km tapauksen jälkeen, ikäänkuin sillä saisi anteeksi sen että oli ajanut hieman kovaa aikaisemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom