Ärsyttääkö myöhäinen aloitusikä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Ketä ärsyttää se, että treenaaminen tuli aloitettua turhan myöhäisessä iässä. Mikä on mielestänne paras ikä treenauksen aloittamiseen.

Itse olen 25-vuotias aloittelija ja saanut esimerkiksi penkistä sarjan 10 x 75 kg. Kyllä se pikkuisen ärsyttää jos joku hädin tuskin peruskoulun käynyt lataa tankoon kaksi kertaa suuremmat painot kun itse ei tuossa iässä tajunnut treenauksesta mitään ja oli muutenkin aivan rapakunnossa.

No eipä ärsytä. Aloiteltua tuli 16-ikäsenä, mutta kiinnostus ei kestänyt kauaa. Sitten 18-ikäsenä uudestaan ja intti katkaisi putken. 23-vuotiaana taas aloitettiin, mutta työnteko haittas harrastuksia liikaa ja reeni oli epäsäännöllistä. 25-v. sitten jäi vaihde päälle ja nyt harrastukset haittaa työntekoa. Parisen vuotta on aktiivisesti väännetty.

Pysyvämpi mielenkiinto löytyi vasta myöhemmällä iällä. Vaikka oisin aloittanut 5-vuotiaana eipä se olisi auttanut. Olen tyytyväinen että olen yleensäkin aloittanut, kun jotkut ei aloita koskaan.

Hmm... Ei ärsytä yhtään. Alottelin sali hommat muutama kuukausi sitten ja penkistä nousee 5 x 60kg oujee! Mulle se on aivan sama nostaako joku 16v jamppa vaikka 3kertaa enemmän kun minä. Nyt vain pitäisi löytää täältä mansesta joku joka opettaisi kyykkäämään. Itsekseni olen sitä muutaman kerran kokeillut mut ei oikein luonnistu, meinaan aina kaatua naamelleni...ei voi tajuu:D

Originally posted by cisco
Mulle se on aivan sama nostaako joku 16v jamppa vaikka 3kertaa enemmän kun minä. Nyt vain pitäisi löytää täältä mansesta joku joka opettaisi kyykkäämään. :D

Hienoa!!!
Jampalla on terve asenne. Kun treenaa itseään varten eikä toisten kanssa kilpaa, voi homma jatkua senkin jälkeen kun huomaa että naapurin Liisa kehittyy nopeammin.