Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
raivostuttavan kuulosta on se, ku porukka käyttää tätä internet-sanastoa puhuessaan.
"Lol lol" saatana

Mua ärsyttää se kun puhutaan autoista ja moottoripyöristä (mitkä on sinänsä ihan kiva puheenaihe) niin aina pitää sanoa nopeesta menopelistä että "se kyllä liikahtaa":curs:

raivostuttavan kuulosta on se, ku porukka käyttää tätä internet-sanastoa puhuessaan.
"Lol lol" saatana

Joo tää kyllä kanssa syö miestä. Esimerkiksi kertoo jonkun päätä irti sorvaavan hyvän vitsin jolle nauraa itekkin niin lujaa et kertominen tekee tuskaa ja kaverin reaktio: "lol."

Alkaa kyllästyttää se ku apinoidaan sitä mainosta, vai mikä se oli, jossa puhutaan näin, vai miten se oli, joka tulee teeveestä, vai mistä se tuli?

"Ei hyvää päivää."

itseäni tosiaanki ärsyttää kummeli juttujen matkiminen, -kauha apina- -antakaa määki huudan määkin olen kännissä- ym... vitun reploja, näitä oon tosin kuullu vaan pahimmissa perämetsä junttiloissa.

"Itsehän teen sitä ja tätä"
"Itse en harrasta sitä ja tätä"

Voi jumalauta että menee hermo näihin. Pakkoko sitä itseä on tunkea aina lauseen alkuun sinne missä sitä ei tarvita.

Ylivoimaisesti ärsyttävin "sana" on lol. Kirjoitettuna tai sanottuna, ihan miten vaan.
Nämä lyhennelmät ovat myös todella ärsyttävänkuuloisia esim. meidän mummo=mein mummo, emmä tiedä: "emmä tie". :jahas:

Älä puhu näin: Stadin slangi on vittumaista räppiä suhinaässineen ja nousevine loppukiekaisuineen :curs: En tykkää...

Aidolla stadin slangilla ei ole mitään tekemistä tuon pissiksien ja muiden "stadilaisten" harrastaman puhetyylin kanssa. Eikä se edes ole mitään slangia tai murretta vaan ärsyttävä ääntämistyyli.

Vai koska olet viimeksi kuullut jonkun paljasjalkalaisen yli viiskymppisen stadin jätkän suhauttelevan ässiä ja kiekuvan? :)

Nyt joudun quottaamaan Purtsia (Pitäisikö lapsi kasvattaa threadista) tähän:

-- pääsee mun mielestä jo tosi pitkälle, IMO.

Mitä helvettiä tuolla IMO:lla tekee virkkeessä, jossa sanotaan jo selvällä suomen kielellä, että "mun mielestä"? "-- pääsee mun mielestä jo tosi pitkälle, mun mielestä."

Saan kohta itkupotkuraivarin jos vielä kerrankin nään käytettävän sanaa itkupotkuraivari.

Lapsilla on tapana saada ihan kirjaimellisesti itkupotkuraivareita (itkupotkuturhautumiskohtauksia), sieltä tuo tullee. Aikuiset eivät voi saada itkupotkuraivareita...

Nyt joudun quottaamaan Purtsia (Pitäisikö lapsi kasvattaa threadista) tähän:

Mitä helvettiä tuolla IMO:lla tekee virkkeessä, jossa sanotaan jo selvällä suomen kielellä, että "mun mielestä"? "-- pääsee mun mielestä jo tosi pitkälle, mun mielestä."

Eiköhän sillä IMO:lla ole tarkotus vielä korostaa nimenomaan sitä omaa mielipidettään, että kaikenmaailman pilknus eivät ala kitisemän jostain asiasta, koska asiahan on IMO ;)

Tuo LOL on puhekielessä ehkä ärsyttävin sana ikinä. Kaupungilla kuulin eräs kaunis päivä, kun joku lissu sanoi "siis niinQ LOL". Meinasin mennä antamaan tukkapöllyä, mutta pihisin ja puhisin itsekseni ja annoin asian olla. Hirveän kuulosta stadin slangilla höystettynä.

Lapsilla on tapana saada ihan kirjaimellisesti itkupotkuraivareita (itkupotkuturhautumiskohtauksia), sieltä tuo tullee. Aikuiset eivät voi saada itkupotkuraivareita...

Meinasin lisätä tuohon, että korkeintaan jos kyseessä on lapsi joka kirjaimellisesti itkee, potkii, huutaa ja raivoaa turhautuessaan jostakin, on sanan käyttö ehkä sopivaa. Mutta tosiaan tarkoitin tätä kun esimerkiksi jossain vitutusthreadissa pakkislainen sai IPR:n kun päivä meni huonosti ja avaimet jäi sisälle jne. Niin varmaankin joo.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän sillä IMO:lla ole tarkotus vielä korostaa nimenomaan sitä omaa mielipidettään, että kaikenmaailman pilknus eivät ala kitisemän jostain asiasta, koska asiahan on IMO ;)

Saa olla melko lukutaidoton pilkkua nussiva kitisijä, jos ei tajua, että sanat "minun mielestäni" viittaavat subjektin mielipiteeseen.

Ja voisipa vielä kumota käsityksen siitä, että kyseinen henkilö edes voi olla pikunnussija, jos hän ei erota virkkeestä kyseisiä sanoja. Me pilkunnussijat ollaan nimittäin tarkkaa porukkaa.

Sisälukutaidossa saa kyllä oikeasti olla vikaa, jos ei tajua, että keskustelupalstalla kirjoitellaan yleensä omia mielipiteitä, ja jos ei niin on linkki lähteeseen tai tekstistä käy muuten ilmi, että luetellaan yleistä faktaa/tutkimustuloksia/jonkun muun kertomaa juttua. Lähinnä tuo IMO lienee hernesuoja, jota käytetään etteivät vammaiset vänkääjät tartu epäolennaisuuksiin ja ala syyttää tosiasioiden vääristelystä sen sijaan, että kirjoittaisivat siitä asiasta joka oli alkuperäisen puhujan IMO.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom