Älä sano näin

elä koskaan sano: elikkä

..ellet heti tahdo paljastaa äo:tasi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja eikös Älykkyysosamäärääsi lyhennetä nyt parilla pisteellä? :P

voi olla :D

e: pääasia etten käytä sitä mainitsemaani sanaa, se ärsyttää varsinkin joka väliin tungettuna.

Tänään yliopistolla kävellessäni kuulin jotain sellaista mitä en haluaisi naisen suusta kuulevani. Kävelin neitojen ohi ja toinen tokaisi:

"Joo, mulla kyllä vaan paskattaa". :(

Tokihan minä ymmärrän, että tytötkin käyvät kakalla, mutta sitä ei tarvitse kyllä noin huudella.

Vertaisin nyt kuulemaani tilanteeseen, jossa vaikkapa ruokalan jonossa ruuhka-aikana totean kaverilleni reippaaseen ääneen, että "Hitto, kun jäi aamulla esinahka pesemättä suihkussa ja tulee toi haju farkkujenkin läpi. Hyi helvetti. Haistaks sinäkin sen?".

Veikkaan, että ympärille olevien reaktio voisi olla samankaltainen, kuin mitä minulla oli tänään, kun tuon neitosen paskahädästä kuulin.

Oon yhen kaverin kuullu sanovan kun hän ottaa jonkun asian hoitaakseen: "otan asian pohkeeseen."
Siis mit vit.. ? Tekee mieli aina leikata korvat irti aina kun kuulen tuon..

Yks kaveri on heittänyt pari kertaa kesken pokeripelin "Mä lähen pasolle" (paskalle siis). Emmä muutenkaan haluaisi tietää mitä joku tyyppi siellä vessassa asioi, on jotenkin tullut sellainen kammo (olenko siis snobi, kaappihomo, puritaani?)

Älä sano LIME vaan sano LIMETTI.
Ottaa pattiin kun puhutaan limen värisistä vaatteista ja laitetaan ruokaan vähän limeä.
Lime on englantia ja limetti suomea - Hyvin yksinkertaista.

Eihän kukaan laita ruokaan lemoniakaan, vaan sitrunaa.

Että näin!

Älä sano LIME vaan sano LIMETTI.
Ottaa pattiin kun puhutaan limen värisistä vaatteista ja laitetaan ruokaan vähän limeä.
Lime on englantia ja limetti suomea - Hyvin yksinkertaista.

Eihän kukaan laita ruokaan lemoniakaan, vaan sitrunaa.

Että näin!

Se on sitä slanggia....

Se väri on lime, eikä mikään limetti. Jos ei ole, niin todista. :D

Tai itse asiassa se on on limenvihreä mun mielestä.

Limetin värinen paita voi olla, ei limen.

Sitä limeä nyt on vaan käytetty niin helvetin kauan että se on olevinaan jo suomea, vaikka on niin sanottua "äpäräsuomea"

En nää mitään eroa limenvärisellä paidalla tai lemoninvärisillä housuilla.

Kysykää kielitoimistolta. Ite en viitti kun tiedän kysymättäkin.

Mutta jos pidätte tiukasti kiinni limenväristä, niin miltä se "limen" käyttäminen ruoan laitossa uppoaa teihin?

Limetin värinen paita voi olla, ei limen.

Sitä limeä nyt on vaan käytetty niin helvetin kauan että se on olevinaan jo suomea, vaikka on niin sanottua "äpäräsuomea"

En nää mitään eroa limenvärisellä paidalla tai lemoninvärisillä housuilla.

Kysykää kielitoimistolta. Ite en viitti kun tiedän kysymättäkin.

Mutta jos pidätte tiukasti kiinni limenväristä, niin miltä se "limen" käyttäminen ruoan laitossa uppoaa teihin?

Tätä kutsutaan kielen kehitykseksi. Itse aion jatkossakin käyttää limeä ihan surutta, koska se on vakiintunut jo täysin suomenkieleen ja on näin mielestäni suomea...

Jeps, ja mä tiedän, että se väri on lime, ei tarvii kielitoimistolta kysellä. Tai itse asiassa siis limenvihreä IMO.

Ihan hyvin uppoo lime muutenkin. En oo ikinä tunkenu Corona-pulloon limettiä, aina limeä. ;)

Tätä kutsutaan kielen kehitykseksi. Itse aion jatkossakin käyttää limeä ihan surutta, koska se on vakiintunut jo täysin suomenkieleen ja on näin mielestäni suomea...

Toiset kutsuu sitä kielen köyhtymiseksi, kun täytyy amerikan kielestä kopioida suomen kieleen sanoja.
Tarkemossa näet asuu pieni kielenhuoltaja.

Mutta ei siinä mitään, käytä Amuse limeä jos siltä tuntuu, kunhat et ala "DISSAAMAAN" limettiäkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom