Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä onko joku sanonut, mutta se että kun sanotaan verbi vaikkapa "rokkaa", niin miksi jotkut sanovat siihen +n -kirjaimen? Uudessa aterian laulumainoksessakin, on ärsyttävästi just, että jotain tullaan teille kokkaan ku mutsu meille rokkaan ja iskä meille kohta soittaan.

Tästä tuleekin mieleen eräs tarina, mulla oli joskus tyttöystävä joka aina sanoi ton "ihan sama".

Kerran meni sitten hermo kun tämä tyttö vastasi "ihan sama", kysyessäni että mitäs tehdään.

Sanoin että selvä, hain rasvapurkin ja kerroin että nyt vedän sua kakkoseen.
Ei sitten ollutkaan enää ihan sama :D

(Okei, lapsellista, mutta olin tuolloin jotain 18-20v) :)

HAHAA. Ei saatana oli päivän paras viesti taas.:D

-saman sanan toistaminen tehostamismielessä, esim. "tiedätkö sellanen punanenpunanen".
-koti-sanan käyttö vanhempien asunnosta silloin kun on jo ajat sitten muutettu lapsuudenkodista pois

Ja näiden yhdistelmä! "Meen käymään kotona, siis kotikotona." :curs:

En tiedä onko joku sanonut, mutta se että kun sanotaan verbi vaikkapa "rokkaa", niin miksi jotkut sanovat siihen +n -kirjaimen? Uudessa aterian laulumainoksessakin, on ärsyttävästi just, että jotain tullaan teille kokkaan ku mutsu meille rokkaan ja iskä meille kohta soittaan.

Siis jos toi on väännös sanasta rokkaamaan, niin sehän on ihan looginen:

rokkaa(maa)n

Vai käsitinkö nyt jotain väärin?

Ihan perus kuusaankoskelain tapa sanoa asia.. Meilpäin sanotaa ain sellaa, et myö jätetää noi turhat tavut sivuu, ja sanotaa siihi korkeintaa *n* perää..
mut meilpäi ku korvataa minun sanal min ja sinun sanal sin, on minkii mielest tosi ärsyttävää.. niih.

Onneks mä oon opetellu aikaa sitte puhumaan suht normiperussuomea, ja opetellut eroon murteesta, on se niin rasittavan kuuloista.

jottei menisi ihan offtopiciksi, niin musta tosi ärsyttävää on se, että puhutaan sellaan tyttötyylillä, se nouseva loppuintonaatio ei kuulu suomen kieleen, paitsi teinipissiksillä. Tosi hirveän kuulosta.

Ihan perus kuusaankoskelain tapa sanoa asia.. Meilpäin sanotaa ain sellaa, et myö jätetää noi turhat tavut sivuu, ja sanotaa siihi korkeintaa *n* perää..
mut meilpäi ku korvataa minun sanal min ja sinun sanal sin, on minkii mielest tosi ärsyttävää.. niih.

Mikäs tää oli? :D

Älkää kertoko muiden juttuja ominanne. Ite oon pari kertaa kertonu kaverille jonkun ihme jutun, joka on sattunu ittelle. Sitten kaveri kertoo mulle muutaman viikon päästä, kun on jo kertonu 10 muulle, eikä enää muista, keneltä jutun alun perin kuuli: "Oonko kertonu, ku mulle kävi..." Tulee niin kauhee fiilis kaverin puolesta. Ei siinä kehtaa mitään sanoa. Pitää vaan kuunnella juttu hymyssä suin loppuun.
Toinen juttu, joka aiheuttaa hirveen myötähäpeän on, kun joku kertoo urbaanilegendoja ominaan tai sitten että "kaverille sattu"-periaatteella. Niistä kyllä yleensä kuittaan aina keskeyttämällä ja kertomalla jutun turhautuneena loppuun :) On kiva kuunnella kaverin selityksiä. Se on aina just se kaverin kaveri, jolle se OIKEESTI sattu.

Entisessä kesäduunissa oli sellanen bontso nainen, joka sillon tällön puhu imperfektissä "ostasisin" ja "kuskasisin". Ne oli elämäni hirveimmät hetket. Sellasella ihmisellä, joka puhuis tolleen, ei olis kyllä mitään asiaa mun elämään. Tulis vaan heti mieleen joku änkyttävä autisti, jolla on älykkyysosamäärä rusinan luokkaa.

Entisessä kesäduunissa oli sellanen bontso nainen, joka sillon tällön puhu imperfektissä "ostasisin" ja "kuskasisin". Ne oli elämäni hirveimmät hetket. Sellasella ihmisellä, joka puhuis tolleen, ei olis kyllä mitään asiaa mun elämään. Tulis vaan heti mieleen joku änkyttävä autisti, jolla on älykkyysosamäärä rusinan luokkaa.

Ho ho! Turkulaiset puhuu noin. Järkyttävää tosiaan, ajan myötä olen oppinut kuuntelemaan.. Kun ne käyttää imperfektiä, niin ne sanoo esim. "kattosiksää kun tuli se juttu kolmoselta.." siis eilen..? Kuulostaa konditionaalilta, mutta on imperfekti, joten kun ne haluaa oikeasti käyttää konditionaalia, niin se menee just tolleen tuplatusti se -isi-. Kattosisin jos ois telkkari:D

kaikki kirosanojen variaatiot on ihan syvältä :D vitusta ei saa vattua tai kettua tekemälläkään, penteleet ja hemskutit ja pirskatit?
sillon ku kiroillaan ni tehään se kanssa asenteella :D

Mikäs tää oli? :D

Siis oma, noin 15 siellävietettyyn vuoteen ja n+1 paikkakuntalaista tunteneena perustuva huomio siitä millanen murre siellä on. Tosi niin maan ärsyttävä btw. Mut ei se mua haittaa, en mä enää onneks siellä asu..:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom