notta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Notta on pohojammaan murretta.notta
Notta on pohojammaan murretta.
Tästä tuleekin mieleen eräs tarina, mulla oli joskus tyttöystävä joka aina sanoi ton "ihan sama".
Kerran meni sitten hermo kun tämä tyttö vastasi "ihan sama", kysyessäni että mitäs tehdään.
Sanoin että selvä, hain rasvapurkin ja kerroin että nyt vedän sua kakkoseen.
Ei sitten ollutkaan enää ihan sama :D
(Okei, lapsellista, mutta olin tuolloin jotain 18-20v)
-saman sanan toistaminen tehostamismielessä, esim. "tiedätkö sellanen punanenpunanen".
-koti-sanan käyttö vanhempien asunnosta silloin kun on jo ajat sitten muutettu lapsuudenkodista pois
En tiedä onko joku sanonut, mutta se että kun sanotaan verbi vaikkapa "rokkaa", niin miksi jotkut sanovat siihen +n -kirjaimen? Uudessa aterian laulumainoksessakin, on ärsyttävästi just, että jotain tullaan teille kokkaan ku mutsu meille rokkaan ja iskä meille kohta soittaan.
Siis jos toi on väännös sanasta rokkaamaan, niin sehän on ihan looginen:
rokkaa(maa)n
Vai käsitinkö nyt jotain väärin?
Ihan perus kuusaankoskelain tapa sanoa asia.. Meilpäin sanotaa ain sellaa, et myö jätetää noi turhat tavut sivuu, ja sanotaa siihi korkeintaa *n* perää..
mut meilpäi ku korvataa minun sanal min ja sinun sanal sin, on minkii mielest tosi ärsyttävää.. niih.
kertakaikkiaan
taidettu sanoo jo aikaisemmin tässä tredissä:D
Entisessä kesäduunissa oli sellanen bontso nainen, joka sillon tällön puhu imperfektissä "ostasisin" ja "kuskasisin". Ne oli elämäni hirveimmät hetket. Sellasella ihmisellä, joka puhuis tolleen, ei olis kyllä mitään asiaa mun elämään. Tulis vaan heti mieleen joku änkyttävä autisti, jolla on älykkyysosamäärä rusinan luokkaa.
Mikäs tää oli? :D