Älä sano näin

Toinen mikä tuli mieleen, mitä ei ehkä vielä ole ollut niin lukiossa olisko ollu biologian opettaja sanoi ionista puhuessaan "joni", siinäkin meinas käämi mennä jostain syystä :curs:

Juu en tajua tätä. Itse tosin kuulin tän nyt ekoja kertoja yliopistossa. Enkä ollu ees ainut ketä se ärsyttää/ihmetyttää. Mikä helvetin joni, ku se on ioni saatana:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"(Huh, mikä sanahirviö!)" -tokaisu tekstin keskellä pitkän sanan jälkeen vituttaa kyllä aina yhtä paljon. Kyllä, suomen kielessä on välillä todella pitkiä yhdyssanoja, mutta tarvitseeko siitä nyt joka helvetin kerta mainita, jos kirjoittaa "monivitamiiniporetablettipurkki" tai jotain muuta vastaavaa? :wall:

"Periaatteessa", ainakin silloin kun sitä laitetaan joka paikkaan, tietämättä edes sanan merkitystä. "Tuutko kahville ?" - "No periaatteessa voisin vaikka tullakin".

Jotkut käyttää japanilaisista sanaa japanialainen.

Moiset ihmiset tehkööt verbaalisen seppukun.

.. ja venäläisistä sanaa venäjäläinen..

Ärsyttävimpiä tietenkin kaikki Kola-Ollin fraasit. Joka helvetin kerta pitää salillakin kaikkien sanoa sarjan päätteeksi joku niistä. :david:

H0h0h00, niinpä:D etenkin "tällä kertaa kävi näin" ja "ei pysty"
Tosin se "liian hapokasta" sopii aika moneen tilanteeseen:D

"Periaatteessa", ainakin silloin kun sitä laitetaan joka paikkaan, tietämättä edes sanan merkitystä. "Tuutko kahville ?" - "No periaatteessa voisin vaikka tullakin".

Jep. Samanlaisia tyhjiä sanoja on myös "itse asiassa" ja "tavallaan", joita tungetaan helposti vähän joka väliin.

Aiheellisesta kiroilusta huomauttaminen. Esimerkiksi silloin näin mustaa kun kakarana löin pääni ja huusin kivusta tuohtuneena "Saatana"! Isäni kommentoi tärkeänä: Älä tyttö kiroile! (tästä tuohtuneena vuodatin vielä rivin vittuja)Kiroilu on muuten kauhean kuuloista (perkele on tosin sana joka miellyttää korvaani), mutta jos satuttaa itsensä niin silloin on oikeus kiroilla. Ainakin minulla on. ;)

Että joku sarja/levy/elokuva/ihan mikä vaan on parhautta. Voi saatana että voi yksi sana ärsyttää.

teen tuolla vanhassa kotikaupungissa oviduunia, matka suuntautuu aina viikonloppuisin sivistyksen parista Jyväskylästä tuonne takapajulaan järjestystä valvomaan. Paikkakunnalla osa nuorista käyttää edelleen tuota extreme duudsonien " komiat pärjää aina " sanontaa ja sitä on tullut kuunneltua nyt niin pitkään, että tekis mieli jakaa jo porttikieltoja lausetta hokeville:wall:

Vituttavinta mitä omasta suusta suoltaa on jatkuva omien sanomisten kyseenalaistaminen lisäämällä helvetin moinen "kö ko kö ko kö ko tai jotain... tai jotain... tai jotain... tai emmä tiiä." -änkytys joka lauseen loppukevennykseksi. Miten vaikeaa on sanoa sanottavansa ja lopettaa olemassaolonsa anteeksipyyteleminen.

kertakaikkiaan

taidettu sanoo jo aikaisemmin tässä tredissä:D

Juu en tajua tätä. Itse tosin kuulin tän nyt ekoja kertoja yliopistossa. Enkä ollu ees ainut ketä se ärsyttää/ihmetyttää. Mikä helvetin joni, ku se on ioni saatana:curs:

Se äännetään noin. Ioni tulee kreikan sanasta ion, joka tarkoittaa vaeltajaa. Samaten kirjain ι Ιώτα (iota) sanotaan "jota".

Itseäni ärsyttää beetasta puhuminen (β Βήτα), kun se äännetään vita.. Ja graafikkojen tapa käyttää lampdaa (Λ Λάμδα) kuvaamassa A-kirjainta, esim Kian logo, jossa lukee minun mielestäni KIL...
20050216-Kia_logo-1.png

Ja kyllä, opiskelen kreikkaa :) .

Nämä on jo varmasti mainittu monta kertaa, mutta tässä tulee taas:

lol, ja kaikki sen väännökset
omg
wtf
owned, ja sen väännökset
+ Kaikki muut tietokonepeli sanastot ja lyhenteet.

"Shit happens" ja muut englanninkieliset(/finglish) mukamas fiksut lausahdukset.

"Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa", ja muut samalla lauserakenteella lähtevät lausahdukset. Mikä hemmetin "se"? Muistini lokeroista löytyy tieto, että suomen kielessä ei ole muodollista subjektia. Enkussa ja ruotsissa kyllä. Voin olla väärässäkin, mutta silti tuo ärsyttää, kun "se" ei tuossa tarkoita yhtään mitään.

Toinen ärsyttävä juttu on mikahäkkismäinen sä-passiivi: "Kun sä oot radalla, sä teet sitä ja tätä." Poikakaveri käyttää tätä joskus, ja sillon tulee oikeesti ihan kuullunymmärtämisen ongelmia, kun ei aina tiedä, että puhuuko se nyt oikeasti minusta.

Ja vielä yksi: kun oon esim. hölkkälenkillä (mitä nykyään tapahtuu vähemmän), ohittamillani vanhoilla ukoilla on joku hirveä tarve saada kommentoida, että "olisit lähtenyt aiemmin niin ei tartteis juosta". Hehe. Kylläpä naurattaa.

Jatkan listaa myöhemmin, mulla näitä riittää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom