Älä sano näin

Poser:

"Mlke, tuuxä munkaa mestoille, oon just nyt täs ytimes. Jos kävis vaikka vetääs parit bisset ja sit vois mennä raflaa bilettää. Ainii, eilee yx vosu rupes vonkaa, siis sellanen ih-q. Mä olin vahä et wooot? Kelaa et mä sanoin sille et mun spora lähtee just, enkä mä ehdi nyt. Se muija siihe, et "aikuisten oikeesti, lähe nyt", ja se sano sen siihen tyyliin et huh! Kyl se vähä niinku heitti öögaa kun lähdin vaa menee. Mut pistä hei koodii kun oot tulos. Tuu vaikka dösällä."

Mike:

"Vittu hei Poser! Sä vähä niinku rulaat! Sua ei paljoo gimmat pompota. Emmä tuu dösällä ku on massit vähissä.. Tuun vaikka skedellä, kun täält Lauttiksest on hyvät alamäet siihen suuntaan.. Nähää siin Ruohiksen metron edes. Ei vittu mä kelasin viel tota sun juttuu... LOL! Mut mä laitan sulle ykköset ku lähen tulee."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
- "Ei ollu Juha Mietoo..." (Joensuu)

- "Siitäpähän" (Joensuu)

- "Älä oo tollanen" (Tampere)

- "Syytön mä siihen oon" (Lahti)

- "Hahmo" (Helsinki)

- Kaikki turkulainen puhe...

Ainoat usein rankutetut sanat joihin en koskaan kyllästy, ovat hyvän ystäväni käyttämät oudot murresanat, kuten:
"reten", "liämi", "rommuska", "hölvätä", "lehrata", "satrake" jne.

Poser sanoi:
Poser:

"Mlke, tuuxä munkaa mestoille, oon just nyt täs ytimes. Jos kävis vaikka vetääs parit bisset ja sit vois mennä raflaa bilettää. Ainii, eilee yx vosu rupes vonkaa, siis sellanen ih-q. Mä olin vahä et wooot? Kelaa et mä sanoin sille et mun spora lähtee just, enkä mä ehdi nyt. Se muija siihe, et "aikuisten oikeesti, lähe nyt", ja se sano sen siihen tyyliin et huh! Kyl se vähä niinku heitti öögaa kun lähdin vaa menee. Mut pistä hei koodii kun oot tulos. Tuu vaikka dösällä."

Mike:

"Vittu hei Poser! Sä vähä niinku rulaat! Sua ei paljoo gimmat pompota. Emmä tuu dösällä ku on massit vähissä.. Tuun vaikka skedellä, kun täält Lauttiksest on hyvät alamäet siihen suuntaan.. Nähää siin Ruohiksen metron edes. Ei vittu mä kelasin viel tota sun juttuu... LOL! Mut mä laitan sulle ykköset ku lähen tulee."
KAUHEAA!! Jokainen joka mun kanssa tekemisissä on, mainitkoon heti jos vähänkään alkaa vääntymään paikallista slangia suusta. Yleensä tarttuu murteet samointein, mutta nyt en haluaisi että tarttuisi.

VITUTTAAAA ylenmääräinen sivistyssanojen käyttö, jolla yritetään antaa fiksu kuva itsestään, vaikka jauhetaankin ympäripyöreetä kökköä. Yksi aivan ylimaallinen vitutuksen nostattaja on: "Etkö sä muka tiedä että..." Huhhuh...en kehtais edes sanoa noin kellekkään.

Mike sanoi:
KAUHEAA!! Jokainen joka mun kanssa tekemisissä on, mainitkoon heti jos vähänkään alkaa vääntymään paikallista slangia suusta. Yleensä tarttuu murteet samointein, mutta nyt en haluaisi että tarttuisi.

Lupaan Mike pamauttaa sulle TOTUUDEN päin näköä, jos alat suoltamaan suustasi "stadin-läppää"... hohohoo!

Tuo edellinen "keskustelu" oli siis koko ikänsä "mestoilla" pyörineiden 18-vee wanna-be-stadin-kovin-jäbä-tahdon-olla-in Poserin ja Miken suista...

Mike sanoi:

Saax sua niinq vetää suoraan pannuun jos sä alat vääntää slangii? Oikeesti, niinq aikuisten oikeesti. Illalla sit mestoille, ytimeen, kelaatsä? :david:

Poser sanoi:
Tuo edellinen "keskustelu" oli siis koko ikänsä "mestoilla" pyörineiden 18-vee wanna-be-stadin-kovin-jäbä-tahdon-olla-in Poserin ja Miken suista...

Imitaatio olisi ollut täydellinen jos olisit laittanut joka kolmanneksi sanaksi "vittu". AAArgh, todellista pissismiä tuollainen lörpöttely. Eix vaa?

Jyväbroileri sanoi:
-Stadin slangi sanat... Esim. "kelaa hei" "vittu tsiigaa tota" vittu meitsi ainakin" "massii" "vittu jätkä ihan kybällä" tms...

Mainitsemillasi esimerkeillä ei ole mitään tekemistä stadin slangin kanssa. Mitä lie uusio-nuoriso-kieltä. Ja muutenkin tuntuu ettei eräillä uushelsinkiläisillä ole oikein käsitystä siitä mitä stadin slangi oikeasti on. Nämä vanhan koulukunnan slangin puhujat alkavat olla jo sukupuuttoon kuoleva laji, eikä vanhaa stadin slangia kuule enää missään. Jäljelle on jäänyt tämä nykynuorison viljelemä tiätsä-niinku-vittu-kelaa -mongerrus jolla, kuten jo tuli mainittua, ei ole mitään tekemistä stadin slangin kanssa.

Sumu sanoi:
Saax sua niinq vetää suoraan pannuun jos sä alat vääntää slangii? Oikeesti, niinq aikuisten oikeesti. Illalla sit mestoille, ytimeen, kelaatsä? :david:

'Nuff said.

- Douppii shittii (tai douppii mitä tahansa..).

- Onks hyvä pössis, pore, pöhinä tms. alunperin ihan jotain muuta kuin NRJ-nuorison hyvää siideribiletysmeininkiä tarkoittanut sana.

- Jengi oli ihan liekeissä.

Ps. Andy_T - loistava avatar! :thumbs:

Nyt kun ollaan jo viidennellä sivulla, niin ollaan taidettu käydä läpi kaikki tekno/netti/läpänheiton tällä hetkellä pinnalla olevat fraasit. Eli summa summarum, (tää ei voi ottaa ketään päähän, kun on niin Wanha, tiäzä?) kaikki muka-siistit sanonnat alkavat ottaa päähän, kun niitä aikansa hokee. Osuko ja upposko? Täähän lähti kun mummo töölöstä. Jumalauta, mummon markka on muuten vittumainen fraasi.

Historiasta muistan, että mua ahisti tää Apuva - huuto sillon joskus vuonna mummo (any1?), mitä minun heikkolahjaiset lapsuudenkaverini viljelivät. Onneksi minusta tuli normaali mies.

- RAI RAI!
- sheikkaa buudii
- bileet
- bailut
- meisinki
- pössis
- sanoa "ketä" väärässä yhteydessä

o_virta sanoi:
-"silloin kun minä olin pikkutyttö", miehen sanomana

Jesh, tää olikin unohtunut. Täytyy ottaa uudelleen käyttöön! :D

Hyva et jollain viisaammilla on yksinoikeus tiettyihin sanoihin,et ei muka kuulosta tyhmalta???
Taa on tata kun tullaan maalta kaupunkiin,kaikki on outoo ja isoo,mut siihen tottuu kun ikaa tulee!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom