Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ärsyttää, kun kuulee sanoja joissa äännettäessä on kaksoiskonsonantti, kirjoitusasussa yksi, äännettävän niin ettei "haamukonsonantti" kuulu. Esimerkiksi jos sanoo "elikä" niin kuin se kirjoitetaan. Perkele, se k ääntyy siinä kaksoiskonsonanttina, vaikka se kirjoitetaan yhdellä! :evil: Toinen hyvä esimerkki on sana "sadetakki". T ääntyy siinä tuplana, koska minä olen pilkunnussija ja sanon niin!

Tove sanoi:
...hyvä esimerkki on sana "sadetakki". T ääntyy siinä tuplana, koska minä olen pilkunnussija ja sanon niin!
Etkä ole, vaan kielioppikommando. Ja sinunlaisillesi on käyttöä.:)

Siis ei näin...

Tänään aamulla oli menosassa duunipaikalla hissillä ylöspäin (okei, olin laiska yleensä kyllä käytän portaita) hissi pyssää puolivälissä ja hissiin tunkee suoraansanottuna erittäin ylipainoinen punakka mieshenkilö.. Hississä tuli ahdasta.. Itse sitten siihen totesin vielä puoliksi unisena: "Mieti miten tähän hissiin mahtuisi noi 6 henkeä".... HUPS :nolo:

"Vitutus Maximus."
"Masennus Maximus."
"Panetus Maximus."
"Vittupersesaatana Maximus."

Lieneeköhän jo tullut tämä sanonta aiemmin, mutta tässä:

"ei oo todellista"

Tuon siis sanoi joku nainen tavatessaan yllättäen jonkun tuttunsa, tai muun vastaavan henkilön.
Jotenkin niin ärsyttävästi särähtää korvaan, varsinkin kun sillä lailla liioitellun pirteästi sanotaan.

Puhua puolisostaan "ISÄNTÄ" tai "EMÄNTÄ" tai lisää joka lauseeseen "LOPPUPELEISSÄ", "NORMI" tai lähteä "ULOS"...kun voisi reilusti sanoa lähtevänsä syömään tai ryyppäämään tai tanssimaan.:curs:

Allah sanoi:
"Vitutus Maximus."
"Masennus Maximus."
"Panetus Maximus."
"Vittupersesaatana Maximus."
Tai super:wanha: "vitutuksen multihuipennus".

"Käydään nämä vielä lävitse..." Tuo on kai kieliopillisesti oikein? Kuulostaa silti kauhealta.

Älä koskaan, milloinkaan, missään olosuhteissa kysy esim. luennon tai esitelmän jälkeen "Onko kymysyksiä".:curs: Tämä todennäköisesti vanheni ennen kuin synnyin.

Myös "palataan astialle" on ehdottomasti kielletty. Yök.

Lisäksi vituttaa sanan "myöskään" käyttö. Semmoista sanaa ei ole! Vain "myös", tai sanan loppuun "-kään". Ei molempia.

Aah tätä ihanaa pilkunn***ijoiden trediä.

Alkaa kirjoittamaan, alkaa lähteään, alkaa tekeän, alkaa vituttamaan, alkaa käyttään MA-infinitiiviä väärässä paikassa.

Cassyput sanoi:
Aah tätä ihanaa pilkunn***ijoiden trediä.
Roger that.

Mä tosin käytän n. 90% kaikista täällä kirotuista ilmaisuista. :D

"itsehän olen"
"mitä sitä nykyään suositellaan"
"jaa"

näin äkkisältä tuli tommosia mielee vaa löytyykäit niitä mielin määrin jos rupiaa ajattelemalla ajattelee... XD

"ei täs kedist"
"lähetää tumulle/sopalle/keitolle"
"asia tuli harvinaisen selväksi"
"mörssäri"
"tekemäti,lukemati,voittamati" (tms, "ti-liitteet")
"karsu"
"gimma"
"kismailu,limailu"
"ales"
nyt mua ärsyttää et laitoin noi heittomerkit!

yks kuulemma vitun ärsyttävä mitä ite välil heitän " eihä siin oo päätä eikä häntää eikä parhaita kylkipalojakaan" :D

"enään"

Se on ENÄÄ.

Edit: "spiraali"

Son spagaatti.

Hassua miten pienet asiat välillä ärsyttää niin paljon :david:

''vai niin''
''ihan sama'' :curs: ei voi sietää varsinkaan ihan samaa :curs:

en tiiä miksi

"no palataan astialle" AIVAN USKOMATTOMAN RAIVOSTUTTAVA:curs:
"ootko lähössä reissuun?" -Kun kysytään meinaatko ryypätä?
"no enivei"

Onhan näitä vaikka minkä verran. Sit mua ärsyttää ihmisten yhdys sana virheet. Töissä on yks sellanen tyyppi kuka ei varmaan osaa kirjoittaa omaa nimeänsä oikein. Helvetti! :wall: :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom