Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nigster sanoi:
Veri kiehuu...

Ranskalaiset = Ranut
Majoneesi = Majuri

:lol2:

Ketsuppi = Kese
Sinappi = Sine
Juusto = Tseese
Kinkku = Skine
Sämpylä = Sämi
Hampurilainen = Hami
Mäkkärin perushami = Nahkatasku
Lihapiirakka = Rasvahanska
Ranskalaiset = Ranarit
Majoneesi = Maju
Pitsa = Paidi
Banaani = Pannaani
Ananas= Änänäs

:lol2:

Tintsu sanoi:
Lihapiirakka = Rasvahanska
Ranskalaiset = Ranarit
Majoneesi = Maju
Pitsa = Paidi

Toivonpa, etten ikinä kuule kenenkään sanovan näin. Ärrrrrrsyttäviä, enkä edes tajua miksi.

"Mitä mies?" (ainoa sopiva vastaus: mitäs tässä..)
"rofl"
"lmao"
"ihq"
"Kyl mä nii tykkäsi."
"kkthxbye"
kuvat-osiolla "ihan hyvin tullu lihaa jatka vaan samaan rataa."
Sit punttimimmien kuvissa "hyvin oot kehittyny :eek: " onhan naisilla tietysti pienemmät testotasot ym. mut pitääkö sitä parin sentin kehitystä nyt niin ihastella?

edit: Tietysti jotkut kommentit ovat ihan asiallisia, mutta kun joka toinen kaveri sanoo saman jutun ja joskus täysin aiheettomasti niin se ärsyttää.

Tintsu sanoi:
Majoneesi = Maju
Tuli vaan mieleen luokkakaverin soveltama, palautusjuoma=paju :wall: :wall:

Raskolnikov sanoi:
No se nyt ei vielä meinaa mitään et jonku tutun sukunimi lausutaan erilailla kuin Kämp.

Kämp-hotellin ainakin perusti Kämp-niminen heppu niin eiköhän sen nimi lausuta samalla tavalla kuin kaikki muutkin Kämpit? Mee saksaan ja sano niille KÄmp niin nehän ei tiedä mistä puhut. Eri asia on toki se että ollaan suomessa ja täällä lausutaan suomalaisittain, eli jos haluaa kuulostaa juntilta sanomalla KÄmp niin siitä vaan.

Thaimaaseenko pitäisi päästä? Jaa mää vai?

Tiedättekös sen hepun, joka taas aikoo mennä lomamatkalle Thaimaaseen? Minä en halua kuulla siitä tyypistä enää yhtään mitään, sillä en ole löytänyt sellaista paikkaa kuin Thaimas. Tiedän kyllä toisia, jotka ovat menossa Thaimaahan, mutta jostain pirun syystä heitä tuntuu olevan vähemmän kuin edellisiä.

Pidä ittes miehenä!
Luuleeko ihmiset, että jos tuota ei sano miehelle, niin seuraavan kerran tavatessa tyypistä onkin tullut nainen?
No, ymmärrän sanonnan tarkoituksen. Mutta on aivan saatanan ärsyttävä sanonta. Jos ei muuta keksi sanoa, niin olkoon hiljaisuus kanssamme.

vond sanoi:
Kämp-hotellin ainakin perusti Kämp-niminen heppu niin eiköhän sen nimi lausuta samalla tavalla kuin kaikki muutkin Kämpit? Mee saksaan ja sano niille KÄmp niin nehän ei tiedä mistä puhut. Eri asia on toki se että ollaan suomessa ja täällä lausutaan suomalaisittain, eli jos haluaa kuulostaa juntilta sanomalla KÄmp niin siitä vaan.

Ihmisen nimi voi olla muun maalainen kuin kotimainen. Sehän on kyse vain passista. Silloin nimi lausutaan sillä kielellä, mitä se oikeasti on.

Suomessa oleva firmakin (ts. haarakonttori) voi olla ulkomaalainen, mikäli se on ulkomailla perustettu. Silloinkin lausutaan ko. kielellä. Esim. Deloitte Touche Tohmatsu on tosiaan tuon haastavimman sanan osalta "tush".

Jos firma taas perustetaan Suomessa, lausutaan firman nimi suomeksi suomalaisittain ääntäen. Kämp lausutaan ä:llä. Ja Finnair on Finnair eikä Finneör. Sillä mitä firman perustajan passissa lukee kansalaisuuden kannalta ei ole merkitystä. Eikä ko. henkilön sukujuurilla. Firma on täysin suomalainen ja sen nimi lausutaan kotimaan kieliopin mukaan. Ja jos nimi ei ole ruotsalainen niin silloin käytetään sitä suomea.

Itse puhun niin pahaa fingelskaa koko ajan, että en kyllä toteuta näitä käytännössä juuri ollenkaan, mutta Kämpin lausumista e:llä ei voi hyväksyä millään perusteilla kun puhutaan Tsadilaisesta hotellista/ostoskeskuksesta. :D

Niriste sanoi:
Tiedättekös sen hepun, joka taas aikoo mennä lomamatkalle Thaimaaseen? Minä en halua kuulla siitä tyypistä enää yhtään mitään, sillä en ole löytänyt sellaista paikkaa kuin Thaimas. Tiedän kyllä toisia, jotka ovat menossa Thaimaahan, mutta jostain pirun syystä heitä tuntuu olevan vähemmän kuin edellisiä.

Totta. Itseä tosin ärsyttää ihan oikein oleva kielioppi kun puhutaan saarivaltioista. Silloinhan ero sanamuotoon tulee vain siitä, tarkoittaako valtiota vai itse saarta. Itse en voi hyväksyä lomamatkaa Kyprokseen. Perkele. Minä menen Kyprokselle oli miten oli.

ärsyttää suunnattomasti kun joku sanoo "enään" tai "viellä"
Se on "vielä", mikä vitun "viellä"??!!!

"En ole viellä ehtinyt hakea postia"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom