Älä sano näin

Goatsilla sanoi:
Eikös se ole Kummelin Ytte ja Mosse -sketsistä, jossa tosin mielestäni oli muodossa "pauttiarallaa". Ja "palttiarallaa"-muoto sitten taas johtuu puusilmäisyydestä.

On toi palttiarallaa aika vanha sanonta. Pauttiarallaa taas kummeliväännös siitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sillon kun olin intissä ja käväsin tilkassa tutkimuksissa ja olin samassa huonessa yhden "stadilaisen" kans. siinä meinasin repiä itseltäni pään irti!

-minä: emmä edes nää tota telkkarin tekstiä.
-stadi: joo mää en ees tsiigaa sitä mä vaan kelaan kaikkii juttui sillee niinku sillee ees taas menee kaikki jutut mun pääs tiäks.

muutenki tuo helsinkiläisten tapa puhua on jotain niin karmivaa!

ja pikkuhiljaa rupee riittämään tää sanonta "elämä on" joka paikkaan.

könde sanoi:
Elämä on.
.
.
.
.
Jep, oli pakko :D

"Ihanan kallista."
"Elämä on."
"Paljonko makso? 24 miljoonaa euroa."

Raiskaan seuraavan noita käyttävän paskiaisen. Jos mulla olis dna-liittymä, vaihtaisin heti vittuun.

:)

Muakin ärsyttää se itsessäni, että kiroilen ja käytän "vittu" sanaa paljon. En enää oikeen pysty hallitsemaan itseäni, ja kun kuulee jostain videolta omaa puhetta, niin kuulostaa joltain 15vee ganstalta...

SniffDaddy sanoi:
"Ihanan kallista."
"Elämä on."
"Paljonko makso? 24 miljoonaa euroa."

Raiskaan seuraavan noita käyttävän paskiaisen. Jos mulla olis dna-liittymä, vaihtaisin heti vittuun.

:)
kuka nyt haluais vittua sun kanssa dna-liittymään vaihtaa? ei kukaan!

En tiedä, mutta jostain syystä sana massatapahtuma ei enää kuulosta samalta kuin ennen :D

Estel sanoi:
Tuokin on täällä Etelä-Karjalassa ihan normaali sanonta. "Kulta, kehtaakko tuua mulle vettä." Johon mies yleensä toteaa, että kyllähän mä viitsin alkaa kehtaamaan, ei hävetä yhtään. :rolleyes:

Helsinkiläinen kaveri sanoi, että kun ekan kerran täällä kuuli tuon sanan tuossa merkityksessä, hän vähän hämmentyi. Opiskeluasunnon kämppis kysyi häneltä, että "kehtaatko avata ikkunan" ja hän mietti tovin, mikä siinä on niin noloa. :)

:D :D Hihii..empä ole tuota kehtaamista tuolta kantilta aiemmin ajatellutkaan, täällä kuopiossa sitä kysellään jatkuvasti . Voihan se toki olla hämmentävää..

Nämä on mun mielestä pahoja, "savoksi"
-Veikkooppa uuvestaan
-Häh vuan vittu ihelles
-Kympillä
-DiipaDaaba
-Kahellaan
-Elähän ukko kehtoo
-Mutku = mutta kun
-Turpa kii tai vejän pahkulaan
-Lähetään röpöttelemään = juomaan viinaa

Siinä vaan muutama sana mitä ei saa sanoa! :D

könde sanoi:
-stadi: joo mää en ees tsiigaa sitä mä vaan kelaan kaikkii juttui sillee niinku sillee ees taas menee kaikki jutut mun pääs tiäks.

Toi kuulostaa paremminkin jonkun Huittisista stadiin muuttaneen kielenkäytöltä... mää mää, vaan.

Arvo Paperi sanoi:
Anteex ny vaan aivan hirviäst! Tahtoo vaan olla niin että kun lukee englannin kielistä tekstiä niin sanat tarttuvat päähän englanniksi ja sitten ne tulevat helpommin mieleen kuin suomen Kieliset vastineet. Sanokaapa muuten äkkiä, mitä tulee mieleen sanasta "olkalihas", eli kannattaako se kirjoittaa suomeksi vai latinaksi. Vaikea sanoa...

Threadin aiheeseen liittyen:
Paras. Thread. Ikinä.

Kyllä se on niin, että bodaajat vain perinteisesti muistaa alan sanaston paremmin englanti-latina-suomeksi kuin suomeksi. Pystyykö joku suomentamaan pikaisesti seuraavat lihakset:
- brachialis
- brachioradialis
- teres major.

Jos puhuttelet kaikkia lihaksia ja liikkeitä suomeksi, saat selittää jatkuvasti kuulijoillesi, että mitä se on sitten englanti-latina-suomeksi, ja 95 % bodareista ajattelee, että haluat vain pönkittää egoasi tietämällä nuo hienot suomenkieliset vastineet alan slangisanoille.

Silti huvittaa, kun joku selittää salilla: "teet sitten kolme settiä kahdellatoista repsillä quadseille" tai puhuu flaisseista monikossa (sanan yksikkömuoto flaissi on monikko).

savonsonni sanoi:
Nämä on mun mielestä pahoja, "savoksi"
-Veikkooppa uuvestaan
-Häh vuan vittu ihelles
-Kympillä
-DiipaDaaba
-Kahellaan
-Elähän ukko kehtoo
-Mutku = mutta kun
-Turpa kii tai vejän pahkulaan
-Lähetään röpöttelemään = juomaan viinaa

Siinä vaan muutama sana mitä ei saa sanoa! :D

-Aattelimpa ruveta tursottammaan=rupean nukkumaan
-Vejä vittu piähäs ja pakene vuorille=tässä ei liene mitään epäselvää :D
-Helevettiäkö mulukkoot?=mitä tuijotat?
-Eläpä ruppee hevostelemmaan=Älä vittuile

Jotkut nettikaupat ilmoittavat hinnat näin: vapaasti varastossamme xxx euroa.. Mitä ihmettä: vapaasti varastossamme...ei minua kiinnosta se onko justiin sillä kaupalla vapaasti varastossa sitä tuotetta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom