Älä sano näin

Hesalaiset puhuu ärsyttävästi ku tajua puoliakaa mitä hesalaiset sanoo.
Slangista tiedän mutsi, fatsi, fyrkkä ja thänkke mut ku ne puhuu monesti kaiken slangina.
Harvemmin enää tapaa ihmisiä, jotka puhuu lähes kaiken slangina. Tai ainakaan itse en ole tavannut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Äidillä oli tapana sanoa pahasta tai oksettavasta olosta "okkeriolo" ja oksennuksesta "okkeri." Mulla on selkeesti jääny tuosta jotkut traumat, kun pelkkä sana "okkeri" tekee pahaa.

Ootsä Jontte89 skruudannu liian stydii protskuu vai mitä? Kukin bamlaa tyylillää! ;)

Oon varmaan joskus ex-tyttöystävän aikoihin jo kommentoinu täällä että ihminen ei voi sanoa limpparia limpskaks, kuulostaa harvinaisen häiritsevältä.

Stikkaa eldist tai mä dokaan sua spadduun:)

Stikkaa eldist tai mä dokaan sua spadduun:)

Mitä toi nyt niinku meinaa? Ku Eks spaddu oo rööki aka körssi aka tupakka :D dokata= ryyppää, stikkaa on vissiin heittää.

Mun mielest stadin slangi kuulostaa just kivalta, jos sitä osaa puhua semmonen "sekoitus" on tyhmää ja junttia.

Minun mielestä stadin slangi kuulostaa helvetin typerältä, vähän niinkuin yritettäisiin puhua ruotsia, muttta ei sinne päinkään. Tämä onkin vain minun mielipide.

Mitä toi nyt niinku meinaa? Ku Eks spaddu oo rööki aka körssi aka tupakka dokata= ryyppää, stikkaa on vissiin heittää.

Mun mielest stadin slangi kuulostaa just kivalta, jos sitä osaa puhua semmonen "sekoitus" on tyhmää ja junttia.
Toi on sellainen legendaarinen lausahdus,jonka yks junantuoma heitti,kun joku oli opettanu sille slangia,niin toisteli tota ylpeenä!Toinen yhtä "hieno" oli kun aikoinaan yks gimma heitti pilkun jälkeen pokelle "skulaatsä mulle sporan,että mä pääsen himaan"

Mitähän kieltä tämä intrum justitia -firman nimi mahtaa olla ja miten se oikeasti lausutaan? Ottaa ihan vitusti pattiin kun radiomainoksessa sanotaan intrum justiittia, enkä voi uskoa että se oikeasti lausuttaisiin niin. Niin dorkan kuuloista. Kuulostaa ihan samalta kuin joidenkin väännös continental-renkaista: konttinenttaalit. Niin kaukana oikeasta muodosta kuin vain voi olla. Ja näistä taas tulee mieleen pari sanaa mitkä jotkut sanoo ihan päin vittua: fantta ja kaakkao. Minkä tyyppinen aivovajaus saa kahdentamaan tuon konsonantin?

Samainen vajaus aiheuttaa myös seuraavia ilmentymiä: toyota yaris = toyota yaaris, penis = peenis, kaakao = kaakaoo. Mistä vitusta se toinen vokaali sinne väliin ilmestyy?! Samoin muuten Lidl sanotaan mainoksissa Liidl, tai ehkä jopa Liidel joka on vähintään yhtäväärin kuin tuo intrum justiittia. Meillä täällä myös Biltema on Biltema, eikä Bilteema niinkuin "raadiomainos" :P väittää :P

"Röntgen." Onko vaikea lausua niin kuin kirjotetaan? Aina kuulee kaikennäkösiä väännelmiä "rönkkeni, rönkteni." Sana lausutaan saksaksi vielä kaiken lisäksi lähes samalla tavalla kuin suomeksi.

Samainen vajaus aiheuttaa myös seuraavia ilmentymiä: toyota yaris = toyota yaaris, penis = peenis, kaakao = kaakaoo. Mistä vitusta se toinen vokaali sinne väliin ilmestyy?! Samoin muuten Lidl sanotaan mainoksissa Liidl, tai ehkä jopa Liidel joka on vähintään yhtäväärin kuin tuo intrum justiittia. Meillä täällä myös Biltema on Biltema, eikä Bilteema niinkuin "raadiomainos" :P väittää :P

No voi sheeeeeiiiiit!

Clay Davis of The Wire "Sheeeeeeeit" - YouTube

Meillä täällä myös Biltema on Biltema, eikä Bilteema niinkuin "raadiomainos" :P väittää :P

Kyseinen yrityshän on ruåtsalainen, joten alkuperäiskiellä sen nimi lausutaan biilteema. Oikeat ääntöasut kunniaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom