Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli akkojen juttuja!

Miehen lila on violetti.
Juu ja mä oon ymmärtäny asian niin, että pinkki on vaaleanpunaisen sävy joka alkaa lähestyä violettia ja lila on violetin sävy joka alkaa lähestyä vaaleanpunaista. Ja välissä on pitkä skaala sävyjä joista ei ota kukaan selvää kumpaa ne on, lilaa vai pinkkiä. Esimerkiksi minä sain tehtäväksi hakea kaupasta lilan saunakiulun. Emäntä oli soittanut kauppaan ja siellä piti olla niitä yksi. Menin hakemaan ja mulle lyötiin yksi sellainen käteen. Samalla katselin, että onhan tossa hyllyssä niitä useampikin, mutta en stressannut siitä, koska kiulu oli ilmiselvästi lila. Kun pääsin kotiin, sain kuulla että toin lilan sijasta pinkin kiulun. Mun mielestä se oli ja on vielä tänä päivänäkin lila. Ja olen sitä monelta vieraaltakin kysynyt, että kumpi tämä on, niin vastaukset on olleet joka kerta joko lila tai violetti. Mutta valmistajallahan on siis olemassa myös selvästi violetti malli ja sellainen mun olisi pitänyt tuoda. Tuota väriä valmistaja nimittää pinkiksi, vaikka mun mielestä se ei ole pinkkiä nähnytkään.

Juu ja mä oon ymmärtäny asian niin, että pinkki on vaaleanpunaisen sävy joka alkaa lähestyä violettia ja lila on violetin sävy joka alkaa lähestyä vaaleanpunaista. Ja välissä on pitkä skaala sävyjä joista ei ota kukaan selvää kumpaa ne on, lilaa vai pinkkiä. Esimerkiksi minä sain tehtäväksi hakea kaupasta lilan saunakiulun. Emäntä oli soittanut kauppaan ja siellä piti olla niitä yksi. Menin hakemaan ja mulle lyötiin yksi sellainen käteen. Samalla katselin, että onhan tossa hyllyssä niitä useampikin, mutta en stressannut siitä, koska kiulu oli ilmiselvästi lila. Kun pääsin kotiin, sain kuulla että toin lilan sijasta pinkin kiulun. Mun mielestä se oli ja on vielä tänä päivänäkin lila. Ja olen sitä monelta vieraaltakin kysynyt, että kumpi tämä on, niin vastaukset on olleet joka kerta joko lila tai violetti. Mutta valmistajallahan on siis olemassa myös selvästi violetti malli ja sellainen mun olisi pitänyt tuoda. Tuota väriä valmistaja nimittää pinkiksi, vaikka mun mielestä se ei ole pinkkiä nähnytkään.

No siinähän se tuli, mies haki ilmiselvästi violetin saunakiulun, tai ainakin miehen silmät sen näin näki, mutta kotona emäntä näki siinä eri värisävyn, eli naisten juttuja!

- - - Updated - - -

Ja naisen migreeni on miehen päänsärky.

Pitää paikkansa. Miehet on Marsista ja naiset Venuksesta.

Mikäs valmistaja tekee liloja ja violetteja kiuluja?

Ja kaikkein mielenkiintoisinta olisi, jos joku linkittäisi/liitäisi kuvan, jossa on kaksi samaa tuotetta, joista toinen on lila ja toinen violetti. Tuotteella ei ole väliä, kaikki käy kiulusta vaatteisiin.

http://www.rentosauna.fi/rentosauna/tuotteet/loylyastiat_ja_kauhat/

Tuolla vain ei ole kuvaa näistä pinkistä ja lilasta tai sitten ne on jo poistuneet valikoimasta.

E: tarkemo, tossa taitaapi olla molemmat sävyt samassa kankaassa:

lila_violetti_trikoo_1202_621.jpg

Minunki mielestä tossa on vähä niinku molemmat. Tosin mulle violetti on ehkä vielä vähän tummempi sävy, enemmän siniseen taittuva. Tai jotain.

Ai niin, ihan töihin liittyvä on-topic. "Graavialohi." Mikä helvetin graaviAlohi. Se on graavilohi. Graavilohta. EI graaviAlohta.

http://www.rentosauna.fi/rentosauna/tuotteet/loylyastiat_ja_kauhat/

Tuolla vain ei ole kuvaa näistä pinkistä ja lilasta tai sitten ne on jo poistuneet valikoimasta.

E: tarkemo, tossa taitaapi olla molemmat sävyt samassa kankaassa:

katso liitettä 86473

No, aina oppii jotain uutta, eli tuosta kuosista ei enää tässä paikassa ja ajassa saa sanoa, että siinä on violetti kangas jonka pallot ovat vähän vaaleampaa violettia vaan lilaa. Kehitys kehittyy, kai.

"Ottaisin lasin viintä."
"Ootkos maistanu tätä viintä?"
"Vain italiaanot tekee näin hyvää viintä."

Miksi se on niin helvetin hankalaa? Miksi pitää usein vieläpä pakolla mokata toi sana? Kun halutaan viintä, niin se tarkoittaa tätä. Ei pitäisi olla hankalaa osata suomea?

Sitten jos halutaan sitä jumalten juomaa niin halutaan viiniä. Sanomalla 'viintä' menetätte vain kaiken uskottavuuden.

Ja tuota väärää sanaa vielä käyttää ~90% muka-kulturelleista, jotka kuvittelevat nostavansa statustaan sanomalla kyseisen sanan väärin, juomalla jotain vähän kalliimpaa viiniä ja pitämällä kovaa meteliä siitä mitä kaikkea he siitä muka tietävät. Uskomattoman rasittavaa.

'Viintä'... ei jumalauta!

Samat ihmiset tilaavat kuivaa punaviinta tai taytelaista valkoviinta. Naille ihmisille voi kuvailla viineja milla adjektiiveilla ja miten ylistavasti tahansa, koska "viinta"-asiakkaat eivat kuitenkaan tajua eroa hyvan ja huonon valilla.

Minunki mielestä tossa on vähä niinku molemmat. Tosin mulle violetti on ehkä vielä vähän tummempi sävy, enemmän siniseen taittuva. Tai jotain.

Ai niin, ihan töihin liittyvä on-topic. "Graavialohi." Mikä helvetin graaviAlohi. Se on graavilohi. Graavilohta. EI graaviAlohta.

Ettei ne ihmiset vain olis miettiny itsekseen... "Graavia... hmm.. lohta!"

Mun mielestä tuo pilkullinen kangas vois hyvin olla sininen jossa on todella haalean violetteja pilkkuja.

Mun mielestä tuo pilkullinen kangas vois hyvin olla sininen jossa on todella haalean violetteja pilkkuja.

Ne ei oo ees pilkkuja, palloja ennemmin... :rolleyes:

Graavi on adjektiivi. Toki sitä voi käyttää yhdyssanaankin. Graavia lohta on ihan ok, graavialohta ei.

Graavi on adjektiivi. Toki sitä voi käyttää yhdyssanaankin. Graavia lohta on ihan ok, graavialohta ei.

Meillä siis asiakkaat käyttää sitä tuossa "graavialohta" -muodossa ja se on ihan vihoviimeistä. En tiedä onko Keski-Suomessa joku oma murrepaskasana tolle, kun täällä noi ihmiset sitä viljelee. Noh, tänään on viimeinen työpäivä, ei liene myöhäistä aloittaa koulutus... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom