- Ikä
- 42
On.Eikös tuo passiivissa kuitenkin ole paletaan?
http://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Verbitaivutus/suomi/palaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On.Eikös tuo passiivissa kuitenkin ole paletaan?
Joo, nuo on kyllä ihan eri värejä kaikki.
Juu ja mä oon ymmärtäny asian niin, että pinkki on vaaleanpunaisen sävy joka alkaa lähestyä violettia ja lila on violetin sävy joka alkaa lähestyä vaaleanpunaista. Ja välissä on pitkä skaala sävyjä joista ei ota kukaan selvää kumpaa ne on, lilaa vai pinkkiä. Esimerkiksi minä sain tehtäväksi hakea kaupasta lilan saunakiulun. Emäntä oli soittanut kauppaan ja siellä piti olla niitä yksi. Menin hakemaan ja mulle lyötiin yksi sellainen käteen. Samalla katselin, että onhan tossa hyllyssä niitä useampikin, mutta en stressannut siitä, koska kiulu oli ilmiselvästi lila. Kun pääsin kotiin, sain kuulla että toin lilan sijasta pinkin kiulun. Mun mielestä se oli ja on vielä tänä päivänäkin lila. Ja olen sitä monelta vieraaltakin kysynyt, että kumpi tämä on, niin vastaukset on olleet joka kerta joko lila tai violetti. Mutta valmistajallahan on siis olemassa myös selvästi violetti malli ja sellainen mun olisi pitänyt tuoda. Tuota väriä valmistaja nimittää pinkiksi, vaikka mun mielestä se ei ole pinkkiä nähnytkään.Eli akkojen juttuja!
Miehen lila on violetti.
Juu ja mä oon ymmärtäny asian niin, että pinkki on vaaleanpunaisen sävy joka alkaa lähestyä violettia ja lila on violetin sävy joka alkaa lähestyä vaaleanpunaista. Ja välissä on pitkä skaala sävyjä joista ei ota kukaan selvää kumpaa ne on, lilaa vai pinkkiä. Esimerkiksi minä sain tehtäväksi hakea kaupasta lilan saunakiulun. Emäntä oli soittanut kauppaan ja siellä piti olla niitä yksi. Menin hakemaan ja mulle lyötiin yksi sellainen käteen. Samalla katselin, että onhan tossa hyllyssä niitä useampikin, mutta en stressannut siitä, koska kiulu oli ilmiselvästi lila. Kun pääsin kotiin, sain kuulla että toin lilan sijasta pinkin kiulun. Mun mielestä se oli ja on vielä tänä päivänäkin lila. Ja olen sitä monelta vieraaltakin kysynyt, että kumpi tämä on, niin vastaukset on olleet joka kerta joko lila tai violetti. Mutta valmistajallahan on siis olemassa myös selvästi violetti malli ja sellainen mun olisi pitänyt tuoda. Tuota väriä valmistaja nimittää pinkiksi, vaikka mun mielestä se ei ole pinkkiä nähnytkään.
Ja naisen migreeni on miehen päänsärky.
Mikäs valmistaja tekee liloja ja violetteja kiuluja?
http://www.rentosauna.fi/rentosauna/tuotteet/loylyastiat_ja_kauhat/Mikäs valmistaja tekee liloja ja violetteja kiuluja?
http://www.rentosauna.fi/rentosauna/tuotteet/loylyastiat_ja_kauhat/
Tuolla vain ei ole kuvaa näistä pinkistä ja lilasta tai sitten ne on jo poistuneet valikoimasta.
E: tarkemo, tossa taitaapi olla molemmat sävyt samassa kankaassa:
katso liitettä 86473
Mä sanoisin tota kangasta siniseksi, koska se on mun mielestä sen värinen.
"Ottaisin lasin viintä."
"Ootkos maistanu tätä viintä?"
"Vain italiaanot tekee näin hyvää viintä."
Miksi se on niin helvetin hankalaa? Miksi pitää usein vieläpä pakolla mokata toi sana? Kun halutaan viintä, niin se tarkoittaa tätä. Ei pitäisi olla hankalaa osata suomea?
Sitten jos halutaan sitä jumalten juomaa niin halutaan viiniä. Sanomalla 'viintä' menetätte vain kaiken uskottavuuden.
Ja tuota väärää sanaa vielä käyttää ~90% muka-kulturelleista, jotka kuvittelevat nostavansa statustaan sanomalla kyseisen sanan väärin, juomalla jotain vähän kalliimpaa viiniä ja pitämällä kovaa meteliä siitä mitä kaikkea he siitä muka tietävät. Uskomattoman rasittavaa.
'Viintä'... ei jumalauta!
Minunki mielestä tossa on vähä niinku molemmat. Tosin mulle violetti on ehkä vielä vähän tummempi sävy, enemmän siniseen taittuva. Tai jotain.
Ai niin, ihan töihin liittyvä on-topic. "Graavialohi." Mikä helvetin graaviAlohi. Se on graavilohi. Graavilohta. EI graaviAlohta.
Mun mielestä tuo pilkullinen kangas vois hyvin olla sininen jossa on todella haalean violetteja pilkkuja.
Graavi on adjektiivi. Toki sitä voi käyttää yhdyssanaankin. Graavia lohta on ihan ok, graavialohta ei.