Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitten on tullut ainakin netissä semmonen ihme villitys että "t:n" tilalla käytetään "d:tä" Esim. "Oikeesdi mä en dajuu midä järkee dässäkin on kuulosdaa nii vidun dyhmäld xD" onneks en oo kenenkään tota kuullut käyttävän Irl ainakaa vielä.

Meijän duunissa yks naapuri puhuu tollee. "voi viddu, midä de deedde".

- Lauseiden aloittaminen sanalla "elikkä", puhuessa tai kirjoitettuna
- Mikä tahansa Nygårdin biiseissä hoettu, kuten "mää tarjoon, sää maksat" tai "ilman hauskaaki voi olla viinaa"
- "Mutta tuota" ja "Että tuota" keskellä lausetta, monta kertaa samassa lauseessa

Ainakaan itse en ole tekemisissä "ketä"-tyyppien kanssa. Toivottavasti ei kukaan muukaan

Näin on. En ole mikään pilkunviilaaja, kukin puhukoot miten parhaaksi näkee. MUTTA jos joku kysyy minulta esimerkiksi "ai ketä toi tyyppi oli ?" niin ai saatana kun särähtää korvaan...

Söpö - Kun puhutaan aikuisesta miehestä.

Sana tullut suoraan amerikkalaisista TV-sarjoista ja imetty täällä käyttöön.
Kyllä miestä voi sanoa söpöksi jos hän on kaksi vuotias, mutta voi prkle jos joku sanoo aikuisesta miehestä että hän on söpö, niin korviin särähtää niin maan perusteellisesti.

"Oh, he is qute", tota kuulee aina kun avaa telkkarin ja sieltä tulee joku haistapaskan jenkkisarja.

"Ottaisin lasin viintä."
"Ootkos maistanu tätä viintä?"
"Vain italiaanot tekee näin hyvää viintä."

Miksi se on niin helvetin hankalaa? Miksi pitää usein vieläpä pakolla mokata toi sana? Kun halutaan viintä, niin se tarkoittaa tätä. Ei pitäisi olla hankalaa osata suomea?

Sitten jos halutaan sitä jumalten juomaa niin halutaan viiniä. Sanomalla 'viintä' menetätte vain kaiken uskottavuuden.

Ja tuota väärää sanaa vielä käyttää ~90% muka-kulturelleista, jotka kuvittelevat nostavansa statustaan sanomalla kyseisen sanan väärin, juomalla jotain vähän kalliimpaa viiniä ja pitämällä kovaa meteliä siitä mitä kaikkea he siitä muka tietävät. Uskomattoman rasittavaa.

'Viintä'... ei jumalauta!

"Ottaisin lasin viintä."
"Ootkos maistanu tätä viintä?"
"Vain italiaanot tekee näin hyvää viintä."

Miksi se on niin helvetin hankalaa? Miksi pitää usein vieläpä pakolla mokata toi sana? Kun halutaan viintä, niin se tarkoittaa tätä. Ei pitäisi olla hankalaa osata suomea?

Sitten jos halutaan sitä jumalten juomaa niin halutaan viiniä. Sanomalla 'viintä' menetätte vain kaiken uskottavuuden.

Ja tuota väärää sanaa vielä käyttää ~90% muka-kulturelleista, jotka kuvittelevat nostavansa statustaan sanomalla kyseisen sanan väärin, juomalla jotain vähän kalliimpaa viiniä ja pitämällä kovaa meteliä siitä mitä kaikkea he siitä muka tietävät. Uskomattoman rasittavaa.

'Viintä'... ei jumalauta!
Kiitos tästä. Mä oikeesti luulin, et se on viintä kun osa kavereista on mulle näin väittäny enkä oo jaksanu netistä tarkistaa. Itte en suostu tota sanaa sanomaan, koska se kuulostaa ehkä urpoimmalta ikinä. Nytpä tiedän ainakin, että mä sanon sen oikein.

Me paletaan auringossa. SAATANA PALAMME!

En koskis siihen pitkällä tikullakaan vaikka sitä ohjais robottikäsi.

puhas ku pulmusen pylly.

olet rento kaveri kun nukut tai sukellat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom