Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pyrkikää välttämään täytesanoja niin paljon kuin mahdollista. Tässäpä klassinen esimerkki erään työkaverin suusta: Tieks katto ku mä katto myöhästyin bussista katto ja mä jouduin katto tuleen kävellen katto. Se kuitenki tekee katto ihan hyvää mun jaloille katto.

Näin meni ihan sanasta sanaan. Vaikka ihan mukavan oloinen tyttö onkin, niin tuo katto-sanan tunkeminen joka vitun lauseeseen saa aikaan sen, että muodollista kuulumisten vaihtelua ja jutustelua lukuun ottamatta pyrin välttämään kommunikointia hänen kanssaan.

Siis 'kato' sanaan on nykyään pitänyt lisätä yksi 't' lisää? :jahas:

Se on "lähteä"!!!1 Ei "lähtä". "Nyt aattelin lähtä kaupungille", tai "Vois lähtä tulemaan". Laittakaa se e sinne vielä, niin hyvä tulee. Ei mulla muuta.

Olutta se on eikä kaljaa.
Pointista seitsemänteen, miksi joissain baareissa on tunne että katsotaan oudosti jos tilaa "oluen" eikä "kaljan". :D

Onko tietynlaisissa baareissa vain pakko sanoa mieluummin kalja. :david:

Pointista seitsemänteen, miksi joissain baareissa on tunne että katsotaan oudosti jos tilaa "oluen" eikä "kaljan". :D

Onko tietynlaisissa baareissa vain pakko sanoa mieluummin kalja. :david:
Kalja eli kotikalja on Suomessa alle 3 prosenttia alkoholia sisältävä, tavallisesti makeahko ja tumma pöytäolut, jota käytetään yleensä ruokajuomana. Mietoutensa takia sitä ei, muista oluista poiketen, lasketa varsinaiseksi alkoholijuomaksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalja

Tilaa vaan "olutta", niin kukaan pätemisentarvetta poteva baarimikko ei pääse toteuttamaan itseään :)

Kaikki muka Matti Nykäsen lentävät lauseet, eli "se on ihan 50-60" jne on kyllä niin äärimmäisen tyhmiä. Ja luuleeko joku että Nykänen on ne oikeasti sanonut? Silloin varmaan kirjassa olisi edes joku lähdeviite, tai juutuubissa olisi pätkiä missä se sanoo niin (jo ennen kirjaa) kun lauseet kuitenkin väitetään olevan erinäisistä haastatteluista. Kuvitteleeko joku ihan oikeasti että Matti tietää mikä on "deja vu" niin että se voisi sekoilla ja erehdyksessä sanoa "bon voyage"?

nomnomnomnomnomnomnon nom nom ja vittu nom. Esimerkkinä yksi hyvä ystäväni selitti joskus kuinka söi jotain hyvää ruokaa ja oikein venytti nomeja: njoom njoom. MIKÄ VITUN NOM, kysyn vaan. Onko tuokin apinoitu jostain tv-sarjasta ja miksi sitä esiintyy nykyään myös fb:ssä harmittavan usein? Onko mun kaveripiirissani tosiaan niin suuria idiootteja, että vittuillakseen käyttävät tuota vaikka asian ärsyttävyydestä en ole ikinä maininnutkaan....

...ja minkä ihmeen takia ei käy että nami nami. Mikä käy Marko Bjustromille käy myös minulle!

Jopa pahempi on "ISON VEDEN TAKANA"
Erittäin ärsyttävä sanonta, jota käytän itsekin sen ärsyttävyyden vuoksi.

amerikansuomalaiset näyttävät joskus puhuvan "lätäköstä". Siis lätäkön takana.

Olen itsekin ulkosuomalainen, joten korvaan särähtää aivan omituiset sanonnat, kuten se että puhutaan lähiajoista kun puhutaan menneisyydestä. Ite tietty käytän anglismeja ja saksismeja estoitta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom