Älä sano näin

Perimätieto kertoo, että ennen muinoin ei Ylelle päässyt toimittajaksi jos ei osannut lausua luontevasti oikein sanaa "olympialaiset" eli ölympialaisilla tai olumpialaisilla ei duunia herunut. Muutenkin sen mitä Ylestä tiedän, niin tosi tarkkoja ne ovat ainakin uutisissa kielen ja äänenkäytön kanssa. Ihan mitä tahansa siellä ei eetteriin päästetä. Että jotain hyvää siinä parjatussa lupamaksuputiikissakin on.

Radion pyörittäminen on varmaan niin kallista että kaupallinen kanava joutuu tavoittelemaan mahdollisimman suurta kuulijakuntaa, ja silloin tuloksena on Radio Rockin tai Voicen kaltaista liejua. Ylessä on se hyvä puoli että siellä töissä olevilla ohjelmien tuottajilla on aivot. Hyvien radio-ohjelmien kuunteleminen on joskus sen verran nautinnollista että olisin valmis vaikka maksamaan hyvän kanavan tilaamisesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua huvittaa kun joku aina huomauttaa oikeinkirjoituksesta netin keskustelu foorumeilla yms.
Niin siitä kyseisestä viestistä huomaa aina että kirjoittaja on satsannut kaikki kirjoitustaitonsa, että ei vaan tule sitä pilkkuvirhettä, isot kirjaimet on oikealla paikalla ja sitte vielä viljellään erilaisia merkkejä, että saadaan se oma viesti mahdollisimman vaikuttavan näköiseksi.
Ymmärrän toki, että tollaisia viestejä ne netin sankarit syynää todella tarkoin jos sielä vaikka olis joku sana lipsahtanut puhe kielen puolelle tai jos vaikka pilkku puuttuisi. :D
Itse olen sitä mieltä, että näin keskustelu forumi/facebook tasolla ei tarvitse niin hirveän tarkka olla kieliopillisesti(jätän pisteen pois ihan kiusalla)

Mua huvittaa kun joku aina huomauttaa oikeinkirjoituksesta netin keskustelu foorumeilla yms.
Niin siitä kyseisestä viestistä huomaa aina että kirjoittaja on satsannut kaikki kirjoitustaitonsa, että ei vaan tule sitä pilkkuvirhettä, isot kirjaimet on oikealla paikalla ja sitte vielä viljellään erilaisia merkkejä, että saadaan se oma viesti mahdollisimman vaikuttavan näköiseksi.
Ymmärrän toki, että tollaisia viestejä ne netin sankarit syynää todella tarkoin jos sielä vaikka olis joku sana lipsahtanut puhe kielen puolelle tai jos vaikka pilkku puuttuisi. :D
Itse olen sitä mieltä, että näin keskustelu forumi/facebook tasolla ei tarvitse niin hirveän tarkka olla kieliopillisesti(jätän pisteen pois ihan kiusalla)

puhe kielestä puheenollen...

Leffamainos radiossa: "Kakskytkaks bullets!" Todella rasittava.
Todellakin. Kuulostaa erittäin kornilta jos vieraskielinen sana lausutaan puoliksi Suomen kielellä, ja vieläpä murteella.

e. Err, mua taas vituttaa jokainen, joka puhuu täällä pakkiksella epäselvää puhekieltä josta ei ota mitään selvää.

Aamuset- lehden joka ainut keskiviikko kuvapalstallaan viljelemä 'probailaajat'.:curs:

^ toi vielä menee, mutta "kreisibailaus" saa pienet verisuonet poksahtelemaan päässä.. Jossain naamakirjaryhmässä se oli saatu mahtumaan samaan lauseeseen "hyppyritukan" kanssa. En saanut ärtymykseltäni unta moneen päivään..

kreisibailaus.gif

:dance:

"Kreisibailauksella" on muuten kiva härnätä varsinkin krapulaisia kyseisen sanan suuria ystäviä (joita ei ole yllättäen kovinkaan vaikea löytää). Esim. kun puhaltelevalle ja pahoinvoivalle uhrille menee tokaisemaan jotain tyyliin: "Jaahas, eilinen kreisibailaus onnistui näköjään yli odotusten", valahtaa tyypin naama vieläkin vihreämmäksi, jos vaan mitenkään mahdollista. Kiusa se on pienikin kiusa :D Kohteen kuntoarvio on tosin syytä suorittaa huolellisesti, nimittäin jos se onkin kykeneväinen kimpoamaan ylös ja kostamaan rääkkäyksen, on ilkivallantekijä pian itse pulassa.

Joskus aikaisemminkin maininnut tästä, mutta vituttaa kun ihmiset puhuessaan pidentävät sanojen vokaaleja. Esim. mikrofoni --> mikrofooni.

Mua jotenki ärsyttää ku joku kertoo jotai tarinaa preesensissä, tyyliin "sit mä kävelen bussii ja katon et hyiiii vittu mikä toi on sit mä rupeen vaa kiljuu niikuh!". Semi-sana taas ärsyttää jos sitä käytetää kokoajan ja ihan yksinään, tyyliin "hyvää ruokaa eiks jeh?" "semi".

Toi kreisibailaus kuulostaa iha hauskalta sanalta, en oo koskaa livenä päässy todistamaan ku joku käyttää sitä:D

Gymittäminen / gymittää. Toivottavasti kuulin tänään ensimmäisen & viimeisen kerran.

Enpä oo koskaan kuullu tuota gymittämistä, toivottavasti en kuulekkaan.

Yks mikä mua kans ärsyttää suunnattomasti (täällä sitä viljellään aika paljonkin) on tuo IMO. Menin siinä sit treenaan, IMO mutta sali oli IMO kiinni IMO IMO IMO. Miksi?? :D

Sit tää suht uus downshiftaus, vai miten se ny kirjotetaankaan/lausutaan. Voi jumalauta. Voi kyllä johtua ärsytys siitäkin etten tiiä mitä koko tyhmä sana tarkottaa :D

Enpä oo koskaan kuullu tuota gymittämistä, toivottavasti en kuulekkaan.

Yks mikä mua kans ärsyttää suunnattomasti (täällä sitä viljellään aika paljonkin) on tuo IMO. Menin siinä sit treenaan, IMO mutta sali oli IMO kiinni IMO IMO IMO. Miksi?? :D

Sit tää suht uus downshiftaus, vai miten se ny kirjotetaankaan/lausutaan. Voi jumalauta. Voi kyllä johtua ärsytys siitäkin etten tiiä mitä koko tyhmä sana tarkottaa :D

Eihän tuo IMO sovi tuohon mitenkään, varmasti ärsyttää jos noin sitä käytetään. :D

itsestään puhuminen esim: "tää on nyt niin ja näin" tai "tää menee nyt blaablaablaa" Oma isosisko (kolmekymppinen) puhuu noin ja saatana että se ärsyttää vaikka ei nyt ihan viikottain tavatakkaan.
Tämä on kyllä uskomattoman raivostuttavaa.

PS. Mitä ihmettä tuon gymittämisen pitäisi edes tarkoittaa?

G**********n (en halua edes kirjoittaa uudelleen tuota kauhistuttavaa sanaa) on hiljattain Bassoradiolta kuultua, ja punttitreenaamistahan sillä tarkoitetaan.

"IMO" on irkkikieltä ja sellaisenaan ihan okei, kun sitä käytetään oikeessa paikassa. Imo.

Mut downshiftaus on kieltämättä kyllä ihan helvetin ärsyttävää.

Se on semmosta et karsitaan elämästä kohtuutonta kuluttamista, kiirettä, liikoja virikkeitä, jne. Tyylikäs köyhäily on ollut coolia aina. Toi ärsyttävä termi on nyt vaan lanseerattu, kun se on muotia blogeissa ja naistenlehdissä.

Yhh!

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom