Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Tai kreatiini lasinpohjalle, puolilasillista vettä päälle, kulaus, lisää vettä kuppiin että pohjalle jääneet saa taas liikkeelle ja kulaus. Ei maistu miltään eikä tarvi pyöritellä jauhetta suussa... Eikä jää "hiekkaa" hampaisiin.

Tikari sanoi:
Tai kreatiini lasinpohjalle, puolilasillista vettä päälle, kulaus, lisää vettä kuppiin että pohjalle jääneet saa taas liikkeelle ja kulaus. Ei maistu miltään eikä tarvi pyöritellä jauhetta suussa... Eikä jää "hiekkaa" hampaisiin.
toimii. :kippis1:

Gangst3ri sanoi:
Mun mielestä luin jostain täältä et kofeiini kumoaisi kreatiinin vaikutuksen samaan aikaan nautittaessa.

Samaan aikaan nautittaessa kofeiini voi kumota kreatiinin voimaa lisäävää vaikutusta. Imeytymiseen sillä ei ole vaikutusta.

lexx sanoi:
Kreatiini ei taida liueta kokonaan muuta kuin just lämpimään nesteeseen. Ite joskus vedin vihreän teen kanssa (mikä on kyllä diureetti = huono idea). Porukka taitaa juoda sitä mehun tms makean seassa?

Ehkä pikkuisen :offtopic: mutta kuitenkin. Sinuna en huolehtisi vihreän teen diureettisista vaikutuksista normaalikäytöllä. Kahvinkin diureettista vaikutusta näkee usein liioiteltavan, ainakin osa lääkäreistä on kanssa tästä samaa mieltä (tai minä olen heidän kanssaan samaa mieltä, oli miten oli). Vaikutusten raja-arvoa pidetään siinä 300 mg paikkeilla. Normaalin kahvikupillisen kofeiinisisältö on noin 80 mg, joten vasta yli kolmen kupin kohdalla kannattaa mielestäni alkaa huolehtia diureettisesta vaikutuksesta. Teen, etenkin vihreän teen, tapauksessa voit tuplata kuppimäärän ilman sen kummempaa huolta. Toki voit jokaisen kahvikupin seurana hörppäistä lasin vettä. En tosin tiedä tutkimuksista, joissa todettaisiin, että tee vähentäisi kreatiinin tehoa. Voihan näinkin olla. Runsas kahvin ja krean yhteiskäyttö nyt tuskin on terveydelle edullista, mututuntumalta tämän totean. Toisaalta muutaman päiväkupillisen kahvin käytön on todettu olevan jopa edullista liikunnassa jaksamisen kannalta ;)

Mutta joka tapauksessa, kreatiiniasiaan en puutu, siitä on tullut tarpeeksi jauhettua. Eikö kuitenkin täydellistä liukenemista tärkeämpää ole kuitenkin saada aine elimistöön? Itse vedin kreaa palkkarissa sekä vesilasillisen mukana kuten Tikari kuvaili.

Pelles sanoi:
juu kyl mä niitä luin.. mut lähinnä tota en löytäny et miks se ei tohon kylmään veteen sekoittunu.. ihan ku sokeria oli pullon pohjal...
ja sit kysyn nyt täs samal et onko kokemusta scitec nutrionin tuotteista???
Scitec nutritionin protskut on ainakin todella hyviä,toi kreatiini mitä mulla on kyllä todella oudon näköistä,ihan kuin sokeria mutta eiköhän se kreatiinia ole vaikka erilaiselta näyttää.Mua ei itteäni haittaa vaikka sinne vesikupin pohjalle sitä jää,ei muuta ku tilkka vettä ja kurkkuun.On siinä kreatiinissa kuitenkin se sama lievä maku mitä muissakin kreatiineissa on.

:rolleyes:
ylikuntoilija sanoi:
Ehkä pikkuisen :offtopic: mutta kuitenkin. Sinuna en huolehtisi vihreän teen diureettisista vaikutuksista normaalikäytöllä. Kahvinkin diureettista vaikutusta näkee usein liioiteltavan, ainakin osa lääkäreistä on kanssa tästä samaa mieltä (tai minä olen heidän kanssaan samaa mieltä, oli miten oli). Vaikutusten raja-arvoa pidetään siinä 300 mg paikkeilla. Normaalin kahvikupillisen kofeiinisisältö on noin 80 mg, joten vasta yli kolmen kupin kohdalla kannattaa mielestäni alkaa huolehtia diureettisesta vaikutuksesta. Teen, etenkin vihreän teen, tapauksessa voit tuplata kuppimäärän ilman sen kummempaa huolta. Toki voit jokaisen kahvikupin seurana hörppäistä lasin vettä. En tosin tiedä tutkimuksista, joissa todettaisiin, että tee vähentäisi kreatiinin tehoa. Voihan näinkin olla. Runsas kahvin ja krean yhteiskäyttö nyt tuskin on terveydelle edullista, mututuntumalta tämän totean. Toisaalta muutaman päiväkupillisen kahvin käytön on todettu olevan jopa edullista liikunnassa jaksamisen kannalta ;)

Mutta joka tapauksessa, kreatiiniasiaan en puutu, siitä on tullut tarpeeksi jauhettua. Eikö kuitenkin täydellistä liukenemista tärkeämpää ole kuitenkin saada aine elimistöön? Itse vedin kreaa palkkarissa sekä vesilasillisen mukana kuten Tikari kuvaili.

Hekilökohtaisesti tuo kahvi ei kyllä vaikuta enää mihinkään suuntaan :lol2: Sen verran paljon sitä on tullut kitattua :kippis1:

Tommy.. sanoi:
Hekilökohtaisesti tuo kahvi ei kyllä vaikuta enää mihinkään suuntaan :lol2: Sen verran paljon sitä on tullut kitattua :kippis1:

Se on kato kun on roinannut kamaa liikaa, niin sen teho katoaa :D

quiz sanoi:
Eikös kreatiinilla ole myös sellaisia positiivisia vaikutuksia terveyteen, jotka ovat riippumattomia siitä millä tavalla treenaa tai treenaako ollenkaan? Eli kreatiinia kannattaa ottaa joka tapauksessa.

Tuossa ainakin niin väitetään: :)
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html

Mut ei sitä kreatiinia kannata koko ajan syödä. Munuaiset rasittuu. Enkä nyt kyllä tiiä onko siitä mitään hyötyä hirveesti jossain aerobisessa itsessään. Tutkimustuloksia taitaa tästäkin löytyä aika monenlaista.

Nousuun sanoi:
Tuli tossa mieleen, että vaikuttaako kreatiini mitenkään aerobiseen? Tulee tuota juoksua ja fudista harrastettua. Sit jatkokysymyksenä, et kun nyt pitäis lähtee juoksemaan kolmea astetta tavallista lenkkiä pidempi juoksu ni pitäskö nyt tunkea se 5 gramman kreatiiniannos pärstään?

En nyt ainakaan searchilla löytynyt asiasta mitään.

Kreatiini tuskin vaikuttaa aerobiseen puoleen mitenkään muuten paitsi kerää nestettä mahdollisesti jonkin verran ja tekee aerobisen harjoittelusta raskaampaa. Hyödyt tulee nimenomaan lyhytkestoisissa suorituksissa.

En suosittele ennen pitkää lenkkiä kreatiinin vetämistä naamariin. Ei hyötyä lenkin kannalta, korkeintaan pakki sekaisin.

Asetun samalle kannalle kuin muutkin, sen kummemmin jaksamatta asiaa perustella. Eli kreatiinitankkaus on nyky-ymmärryksen mukaan turhaa jos pelkkä aerobinen kehitys on tavoitteena. Muutenkin kannattaa panostaa terveellisiin elämäntapoihin. Turhaan ja "varmuuden vuoksi, jos vaikka jotain vaikutusta olisi" -mentaliteetilla ei mitään synteettistä kannata nassuun vetää, ruoasta ynnä muualta elimistöä rasittavia aineita saa aivan riittävästi.

Kyllä muuten luulisi searchilla löytyvän.. :D

Nousuun sanoi:
Tuli tossa mieleen, että vaikuttaako kreatiini mitenkään aerobiseen? Tulee tuota juoksua ja fudista harrastettua. Sit jatkokysymyksenä, et kun nyt pitäis lähtee juoksemaan kolmea astetta tavallista lenkkiä pidempi juoksu ni pitäskö nyt tunkea se 5 gramman kreatiiniannos pärstään?

En nyt ainakaan searchilla löytynyt asiasta mitään.

välillisesti nestetankkauksen helpottuminen voi hieman auttaa. Toisaalta ekstraneste painaa. Aivan sama, luulisin, jolloin on turha tuhlata rahaa siihen.

.,.

ylikuntoilija sanoi:
Eli kreatiinitankkaus on nyky-ymmärryksen mukaan turhaa jos pelkkä aerobinen kehitys on tavoitteena.

Tuossa olen ihan samaa mieltä, jos on pelkkä aerobinen kehittyminen siis tavoitteena, eikä kovempi rypistys missään vaiheessa kisaa/lenkkiä ole tarpeellista.

Muutoin sanoisin kyllä kreatiinista olevan hyötyä jopa pitkäkestoisessa aerobisessa mallia pyörä-/hiihtokisa. Tämänlaatuinen aerobinen kun on pitkälti myös anaerobista ja mäet jos pitää kovaa ylös nousta lajista riippumatta, on tällöin kaikesta maitohappoja puskuroivasta hyötyä. Oma kokemus sanoo näin, alan kirjat jossain määrin ovat samaa mieltä, ihmiset yleensä jostain syystä eivät (vaikkeivät useinkaan olisi itse edes kokeilleet).

Tiedä sitten. Minulla toimii, vaikka sen pari kiloa painoa nostaakin. Puutteellinen nesteytys tietenkin tuhoaa kaikki kreatiinin tuomat edut pitkäkestoisessa suorituksessa.

Jostaki kuulin ett kreatiini kuurin aikana ei kannattis ainakaan kaljalla itteä päihin juua ku seuraavana aamuna naama "turpoaa" :D. Kuinkahan paljon tässä on todenperää? Sillä kreatiinihan kerää niitä nesteitä kehoon. Ja kuinka paljon se krea sitt oikeesti varastoi sitä nestettä ja mihin paikkaan kehoa ?

join muuten joskus illalla kaljan + kreatiinia ennen nukkumaanmenoa. heräsin yöllä kun maha oli "aivan täynnä" -> vauhdilla vessaan laatottamaan. hetken oksentelun jälkeen olo parani. lasi vettä ja takas nukkumaan. mitään mahakipuja ei ollut tai muutakaan "normaaliin oksenteluun" liittyvää. en tiedä olisiko sitten johtunut noiden yhteisvaikutuksesta tai mistä..

Back
Ylös Bottom