Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On sääli kun te kausaalisesti ajattelette että joku tartunnan saanut olisi kuollut itse virukseen eikä muuhun. Kumma juttu miten tämä aina toimii toisinpäin.Sivusta seuranneena ja paljon popkornia kuluttaneena täytyy laittaa omakin lusikkaa soppaan.
Ihan vaan kommenttia ja ajatuksia toivon näiltä henkilöiltä, jotka pitävät rokotteen ottamista riskinä. Olen ymmärtänyt, että perusteluina on ollut milloin serkunkaimankummin henkihieveriin vieneet oireet rokotteen jälkeen tai naapuri sai veritulppia päähän tai se, kuinka monia tuhansia vakavia haittoja Fimeassa on vetämässä. Fimea-casea täällä on useampaan otteeseen käsiteltykin, eikä jengille vissiin edelleenkään ole selvää, että kuka tahansa voi ilmoituksen tehdä ja vakavuuden arvioinnin tekee ilmoittaja itse (ja useimmat vakavat ilmoitukset on tyyliin kuume tai päänsärky) eikä Fimea voi tehdä ”vakavasta” kuumereaktiosta ei-vakavaa ja se tärkein... MITÄÄN päätelmiä syy-yhteydestä eli kausaalisuudesta ei voi noista päätelmistä tehdä. Serkunkaimankummi-caseissa aivan sama juttu. Vaikka se joku frendin kummin työkaveri olisi oikeasti saanutkin rokotteen jälkeen aivoinfarktin, ei se tarkoita sitä, että rokote sen olisi aiheuttanut. Olisi varsin inhimillistä, että tällainen henkilö meuhkaisi aivoinfarktistaan ympäriinsä ja - kuten tässä tilanteessa kuuluisikin - täyttäisi Fimean lanketit. Olisi varmaan myös vittumaista, kun joku lääkäri sanoisi, että ei voi johtua rokotteesta... pistäis varmaan katkeraksi.
Otetaan tästä aivoinfarktista nyt tämmönen esimerkki, mitä eroa on ajallisella yhteydellä ja syy-yhteydellä:
Työikäisiä on Suomessa n 3 400 000. Työikäisillä todetaan Suomessa semmoset 5200-5300 aivoverenkiertohäiriötapahtumaa (aivoinfarkti, aivoverenvuoto tai TIA). Eli joka 650. työikäinen = 0,15% työikäisistä saa aivoverenkiertohäiriön vuosittain.
Ajatellaan tilannetta, että 70% työikäisistä (eli n 2 400 000) on saanut kuluvan vuoden ajanjaksona mitalin kaulaansa ansiokkaasta työstä. Näistä 0,15% eli 3600 työikäistä saa aivoverenkiertohäiriön samana vuonna kuin mitalinsa ja näistä 300 työntekijälle se osuu saman kuukauden ajanjaksolle, jolloin mitali kilahti kaulaan... Jumalauta! Koska 300 työikäistä sai aivoinfarktin kuukauden sisällä mitalista, se mitali selvästi aiheutti ne aivoinfarktit!
Voit laittaa 70%:lle Suomen työikäisistä mitalin kaulaan ja 1 kk kuluessa 300 saa aivoverenkiertohäiriön.
Voit lausua 70%:lle Suomen työikäisistä loitsuja ja 1 kk kuluessa 300 saa aivoverenkiertohäiriön.
Voit paskapiikittää Pfizerillä 70% Suomen työikäisistä ja 1 kk kuluessa 300 saa aivoverenkiertohäiriön.
Voit oikeastaan miettiä, mitä tahansa oiretta tai sairautta oli se kuinka harvinainen tai vakava tahansa, niin jollakin ne oireet on alkanut rokotteen jälkeen, eikä se todellakaan tarkoita automaattisesti sitä, että rokote on sen aiheuttanut.
Eli... kun pistetään ihan vitusti mitaleja kaulaan tai rokotetaan niin maan perkeleesti, tapahtuu elämän normaaleja asioita - myös niitä harvinaisempia ja erittäin harvinaisia - ja osa asioista nyt vain sattuu tapahtumaan ajallisesti lähellä sitä mitalin tai rokotteen laittamista. Ääriesimerkkinä, perusterveitä nuoria ihmisiä kuolee äkillisesti lukuisia vuosittain. Joku näistäkin on saattanut saada kuukautta edeltäväsi mitalin kaulaansa.
Onneksi tehdään lääketieteellistä tutkimusta ja nykyiset Suomessa käytössä olevat ”kokeelliset” rokotteet ovat käyneet läpi kaikki asianmukaiset tutkimusvaiheet ja osoittautuneet turvalliseksi.
Se on sääli, kun tällainen kausaalinen ajattelu ei osalle aukene ja suorastaan surullista, että koko koronakeskustelu on polarisoitunut niin, että luottamus tieteeseen/tiedeyhteisöihin on vähentynyt ja (Suomen) viranomaisiin joillakin suorastaan romahtanut. Onneksi asiat eivät ole oikeassa elämässä niin polarisoituneita, mitä tämä keskustelu antaa ymmärtää ja valtaosalla kuitenkin edellämainittu luottamus on pysynyt vahvana.
Peace.
Niin. 1133 kuollutta jostai yli puolet +80v. Rokotehaittoja ainekin tuo 18000 ja paljon niitä jää laittamatta fimeaan. Minkähä takia rokotehaitoista kuulee enemmän. Oliko siel alle 50- vuotiaissa kuolleissa alle 100. Ja ite ku 34 niin eipä tässä ikäluokassa kuule yhtään kuolleita tai sairaanhoitoon joutuneita koronasta. Ilmeisesti rokotteesta sitte pitää päätyä teholle tai kuoppaan ennen ku sen voi luokitella vakavaks
Joo, voi osin ollakin. Laitoin tuon long covid -uutisen, kun täällä riskejä arvioidessa useimmiten puhutaan vain vakavan sairauden riskistä. Itse lähes päivittäin liikuntaa harrastavana olisi iso asia, jos joutuisin jättämään kuukausiksi liikunnan pois. Long covidin saamisen riskistä aika paljon erilaisia arvioita alkaen jostain 10%.
50-59: Vahvistetut tartunnat 15756, kuolleet 53.
40-49: Vahvistetut tartunnat 21826, kuolleet 17.
30-39: Vahvistetut tartunnat 28446, kuolleet 9.
26.10.2021 Tälläinen tilanne, nämä siis koko ajalta, eli noin 20 kuukauden ajalta.
Tuleeko nää tämmöset kummastelut joltain katkeralta elämänkoululaiselta vai mistä?
En oo ymmärtäny, että miksi pitäisi olla joka asiaa kohtaan kriitinen? Siksikö kun on menestynyt iso yritys niin pakko? Eli siis syy on järjetön.
Enkä kyllä kanssa ymmärrä missä tossa samusurkkin tekstissä ois mitään pakotusta yms?
Ja tiedettä on vähän hölmö haukkua, kun koko fitnessala nykypäivänä pyörii ravintotieteen ympärillä.![]()
Tosta oli muuten hauska kysely jenkeissä minkä näin jo aikaa sitten jossain youtubekanavalla ja porukka oikeasti luuli että tähän sairastuneista tyyliin 10-50% kuolee. Liberaalimedia tehnyt kyllä kovaa työtä luodakseen sen mielikuvan.On sääli kun te kausaalisesti ajattelette että joku tartunnan saanut olisi kuollut itse virukseen eikä muuhun. Kumma juttu miten tämä aina toimii toisinpäin.
Tämäkin itse asiassa oli jo ennustettu foliohattujen toimesta että näin käy. Rokotehaitoista tullaan syyttämään kaikkea muuta.
Haittailmoitusta on nyt muutettu (en ole itse tarkistanut) mutta aiemmin siellä oli rastiruutuun kohdat kysely. Kerrotko mulle nyt missä kohtaa lomaketta ilmoittaja itse määritti haitan vakavaksi. Kävitkö edes katsomassa vai luotitko uutiseen. katso liitettä 235372
On sääli kun te kausaalisesti ajattelette että joku tartunnan saanut olisi kuollut itse virukseen eikä muuhun. Kumma juttu miten tämä aina toimii toisinpäin.
Tämäkin itse asiassa oli jo ennustettu foliohattujen toimesta että näin käy. Rokotehaitoista tullaan syyttämään kaikkea muuta.
Haittailmoitusta on nyt muutettu (en ole itse tarkistanut) mutta aiemmin siellä oli rastiruutuun kohdat kysely. Kerrotko mulle nyt missä kohtaa lomaketta ilmoittaja itse määritti haitan vakavaksi. Kävitkö edes katsomassa vai luotitko uutiseen. katso liitettä 235372
No ei taida olla harvassa. Itse tiedän työpaikan jossa 15% käynyt tutkimuksessa toisen piikin jälkeen. Osa saanut verenohennuslääkkeetTaitaa vaan se totuus olla, että rokotteista seuraavat sairaalahoidon tarpeet ja erityisesti kuolemat ovat aniharvassa, kuten tuosta no-bodyn laittamasta Fimean tekstistä voidaan päätellä. Miksi oi miksi pitäisi uutisoida "molemmista näkökulmista", kun terveysviranomaisten suositukset ja näkemykset kertovat kaiken olennaisen? Tästäkin ketjusta näkee miten tumpeloita ihmiset ovat tiedon pureskelussa (esim noi haittavaikutusilmoitukset, ja mitä niistä voidaan päätellä). On paljon järkevämpää, että tiedon pureskelee sellaiset ihmiset joilla siihen on kompetenssia, ja heidän suosituksia kuunnellaan.
Onneksi on ihmisiä jotka vielä haastavat tätä muuten kehitys menisi taaksepäin. Huomaatko sinun opeillasi taantuisimme. Jos jokainen ajattelisi että ei minä en voi ymmärtää tätä asiaa paremmin kuin tuo toinen joka on tätä tarkastellut. Kylläpä tulisi hienoa tiedettä. Ja sitäpaitsi on satoja ansioituneita tutkijoita ja lääkäreitä jotka sanovat tätä plandemiaksi. Ja numerot ovat heidän puolellaan. Epäilen vahvasti että täälläkin kirjoittelee muutamia agendaa puolustavia nimimerkkejä sen verran on propagandaa.Taitaa vaan se totuus olla, että rokotteista seuraavat sairaalahoidon tarpeet ja erityisesti kuolemat ovat aniharvassa, kuten tuosta no-bodyn laittamasta Fimean tekstistä voidaan päätellä. Miksi oi miksi pitäisi uutisoida "molemmista näkökulmista", kun terveysviranomaisten suositukset ja näkemykset kertovat kaiken olennaisen? Tästäkin ketjusta näkee miten tumpeloita ihmiset ovat tiedon pureskelussa (esim noi haittavaikutusilmoitukset, ja mitä niistä voidaan päätellä). On paljon järkevämpää, että tiedon pureskelee sellaiset ihmiset joilla siihen on kompetenssia, ja heidän suosituksia kuunnellaan.
positv.fi
Samaan aikaan moderna vaarallinen alle 30v miehille ja nyt ok 5-11v lapsille?Pelottavaa miten tuo lasten täysin turha piikitys vedetään läpi kuin mitään ongelmia tai epäkohtia ei olisi. Tuohan on aivan pöyristyttävää.
Samaan aikaan moderna vaarallinen alle 30v miehille ja nyt ok 5-11v lapsille?
Tuo *********.net sulkeminen on oikeasti iso vakava merkki. Se että palveluntarjoaja saadaan sulkemaan sivu kertoo ettei kyse ole mistään pikkujutusta.Joo, vääriä mielipiteitä kylväneet toimittajat kyllä yllättäen hiljenivät matkan varrella yksi toisensa jälkeen, suurin piirtein vain Haapala taisi jäädä jäljelle.
Seuraavaksi yritettiin hiljentää sosiaalisen median vääriä mielipiteitä perustamalla resurssipulasta kärsivän poliisin sisälle 200 henkilön "vihapuheryhmä", joka etsi netistä suomenkielistä vihapuhetta, ja seurauksena saatiin aikaan näyttäviä vihapuhetuomioita. Tämä ei oikein onnistunut.
Vastaavaa sensuuria on nähty myös korona-asioissa.
Ahaa. Siellä sit lörpötellään omista sairasasioista aika vapaasti. Heillä tuskin siis passiakaan vastaan mitään?No ei taida olla harvassa. Itse tiedän työpaikan jossa 15% käynyt tutkimuksessa toisen piikin jälkeen. Osa saanut verenohennuslääkkeet
Onko tähän ny lyödä jotain faktaa? Luulisi hoidon tarpeen räjähtäneen käsiin, tuonhan pitäisi näkyä kaikessa perusterveydenhuollosta lähtien. Senverran paljon on piikitettyjä.
Missä ruumiskasat? Ei näy jonoja arvauskeskuksen luukuilla tavallista enempää.
Kohdat a, b, c, d, e ovat vakavia haittoja kuten Fimean sivuilla sanotaan:On sääli kun te kausaalisesti ajattelette että joku tartunnan saanut olisi kuollut itse virukseen eikä muuhun. Kumma juttu miten tämä aina toimii toisinpäin.
Ei ole enää. Se muutettiinTämä helppo tarkistaa: https://www.fimea.fi/documents/160140/764068/16911_lomakkeet_LL720s.pdf
Ei siellä sellaista valintaa ole.
Lisäksi jos kuolee ja asuu / elää yksin, niin ei taida kukaan tehdä tätä ilmoitusta silloin? Kuolinsyytutkija mahdollisesti voisi tehdä?
Taitaa jäädä kuolinsyy peittoon. Ja tosiaan ilmeisesti lomaketta muutettu mun screenshotin jälkeen. Mut ei aukea tuo pdf minkä linkititTämä helppo tarkistaa: https://www.fimea.fi/documents/160140/764068/16911_lomakkeet_LL720s.pdf
Ei siellä sellaista valintaa ole.
Lisäksi jos kuolee ja asuu / elää yksin, niin ei taida kukaan tehdä tätä ilmoitusta silloin? Kuolinsyytutkija mahdollisesti voisi tehdä?