Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Voi olla opettajilla vaikeaa. Varmasti osa vanhemmista alkaa vaatia rokottamattomien lasten eristämistä rokotetuista... ja ainakaan ei saa vapaa-ajalla tavata yhtään.

Ei yllättäisi yhtään jos luokka jaettaisiin tautisiin ja rokotettuihin. Tautisen sellaisen muovikuvun alle ja rokotetut normaalisti. Tautisille oma ruokailuaika tai paikka ym. Varmasti joku vähintään ehdottaa tällaista järjestelyä.

Ei yllättäisi yhtään jos luokka jaettaisiin tautisiin ja rokotettuihin. Tautisen sellaisen muovikuvun alle ja rokotetut normaalisti. Tautisille oma ruokailuaika tai paikka ym. Varmasti joku vähintään ehdottaa tällaista järjestelyä.
Itse ajattelin tuota samaa 🤣

Ton Roopeli tyypin kanssa vääntö on sellaista pullushakkia ettei kannata.
Mulla on vapaapäivä niin on hyvin aikaa tuhlattavaksi. Ja oon ihan aidosti kiinnostunut näiden rokotevastaisten ajatuksista. Ihan samalla tavalla minua kiinnostaa toinenkin ääripää, vaikka oma suhtautumiseni asettuu näiden kahden väliin. Täällä ei vaan tunnu olevan juurikaan sellaisia, jotka vaatisivat kaikkia vauvasta vaariin piikille, rajoja aina kuntarajoja myöten suljettavaksi, etäkoulua ja maskipakkoa omassa himassakin.

Mistä tiedät, ettet tarvitse sitä?
Voin vastata tähän omalta osaltani, että samasta syystä miksi en ole ottanut aiempinakaan vuosina influenssarokotetta. En koe tarpeelliseksi. Iltapäivälehtien otsikot ja politiikka ei ole riittävä motivaattori muuttamaan käyttäytymistä. Oletan, että sinä olet ottanut vuosittain?

Mulla on vapaapäivä niin on hyvin aikaa tuhlattavaksi. Ja oon ihan aidosti kiinnostunut näiden rokotevastaisten ajatuksista. Ihan samalla tavalla minua kiinnostaa toinenkin ääripää, vaikka oma suhtautumiseni asettuu näiden kahden väliin. Täällä ei vaan tunnu olevan juurikaan sellaisia, jotka vaatisivat kaikkia vauvasta vaariin piikille, rajoja aina kuntarajoja myöten suljettavaksi, etäkoulua ja maskipakkoa omassa himassakin.
Miten olen "rokotevastainen" jos en halua ottaa flunssapiikkiä? En ole ollut rokotevastainen ennenkään, kun jätin flunssapiikit väliin.
Yksinkertaistettua roskaa yksinkertaiselta yksilöltä.

Miten olen "rokotevastainen" jos en halua ottaa flunssapiikkiä? En ole ollut rokotevastainen ennenkään, kun jätin flunssapiikit väliin.
Olet rokotevastainen jos et ota kaikkia tarjolla olevia rokotteita?

Olet maahanmuuttovastainen jos et hyväksy laitonta elintasopakolaisuutta.

Voin vastata tähän omalta osaltani, että samasta syystä miksi en ole ottanut aiempinakaan vuosina influenssarokotetta. En koe tarpeelliseksi. Iltapäivälehtien otsikot ja politiikka ei ole riittävä motivaattori muuttamaan käyttäytymistä. Oletan, että sinä olet ottanut vuosittain?
Olen ottanut influenssarokotteen vissiin kaksi kertaa. Se oli sitä aikaa, kun äiti sairastui syöpään ja sitä suositeltiin minulle. Muina vuosina ei olla ehdotettu tuota minulle niin en ole hakenut. Ajattelen, että varmasti huomaisin influenssan oireet ja voisin näin ollen vältellä äitiäni, kuten muutenkin teen sairastuessani.
Joo, kyseessä on vähän huono termi. Voidaan käyttää vaikka termiä koronamyönteinen, jos tykkäät siitä enemmän. Suurin osa porukasta varmasti kuitenkin ymmärsi, mitä tarkoitin. Koronahan ei käsittääkseni ole ihan tavallinen flunssa. Jos sinulla on tästä vastakkaista tietoa, niin kuuntelen mielelläni. Edelleen samanlaista tietoa, mitä peräänkuulutin tuossa aikaisemmin.
Toi yksinkertaiseksi haukkuminen on muuten yksinkertaistamista.

Osa vanhemmista on niin pihalla koronan takia etten yhtään ihmettelis vaikka joku tuota ehdottaisikin.

Koulun puolesta en usko et lapsia aletaan jakamaan mitenkään. Siinähän loukattaisiin vahvasti lapsen itsetuntoa ja se voisi vaikuttaa lapsen käyttäytymiseen pidemmän aikaa. Koulunhan on tarkoitus opettaa lapsia elämään normi sääntöjen mukaan eikä erotella lapsia mitenkään eriarvoiseksi.

Olen ottanut influenssarokotteen vissiin kaksi kertaa. Se oli sitä aikaa, kun äiti sairastui syöpään ja sitä suositeltiin minulle. Muina vuosina ei olla ehdotettu tuota minulle niin en ole hakenut. Ajattelen, että varmasti huomaisin influenssan oireet ja voisin näin ollen vältellä äitiäni, kuten muutenkin teen sairastuessani.
Ikävä kuulla tuosta sairaudesta.

Joka tapauksessa eihän olisi totuudenmukaista väittää sinua rokotevastaiseksi, koska et ole ottanut influenssapiikkiä joka vuosi? Et vaan ole kokenut sitä tarpeelliseksi?

Joo, kyseessä on vähän huono termi. Suurin osa porukasta varmasti kuitenkin ymmärsi, mitä tarkoitin. Koronahan ei käsittääkseni ole ihan tavallinen flunssa. Jos sinulla on tästä vastakkaista tietoa, niin kuuntelen mielelläni. Edelleen samanlaista tietoa, mitä peräänkuulutin tuossa aikaisemmin.
Toi yksinkertaiseksi haukkuminen on muuten yksinkertaistamista.
Jos sä käytät termiä rokotevastainen se tarkoittaa juuri sitä mitä sanoin ja se ei ole vahingossa mediassakaan noin muotoiltu vaan halutaan luoda jotain kuvaa foliohatuista jotka ovat kaikkea vastaan. Käytä siis covid rokote vastaista, mikä on totuuden mukainen. Se minä todellakin olen.

Enkä minä tarvitse tätä piikkiä, koska minulle tämä on pelkkä flunssa. Ei mitään muuta. Ne ottakoot ketkä ottaa, mutta minulta on turha koittaa viedä oikeuksiani päätösteni mukaan. Rokotetut ovat muutenkin turvassa joten kaikki passit ja muut syrjinnät on tässä turhaa. näin.

Siinä päivän ohjeistus:
6922D1AF-F898-4DC6-9A96-BA868AB7EB96.webp

Siinä päivän ohjeistus:
katso liitettä 230567

Rokotteet on testattu kolmessa faasissa niinkuin pitääkin. Yli 4 miljardia ihmistä ottanut jo. Ekat saannut piikkiä jo vuosi sitten testissä. Odotellaanko näitä haitavaikutuksia jatkossa kuin Jeesusta takaisin?
Korona tappanut miljoonia ihmisiä ja aiheuttanut norjalaisen datan mukaan pitkäaikaisoireita 50% 15-30 sairastuneille.

Back
Ylös Bottom