Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oiskohan lievät lapinlisätkiipesin karhu-tyyliin 15 metrissä yms.
perinteinen lipputanko on jo 9 metriä.Mäki hyppäsin lentokoneesta ilman laskuvarjoa 3:llä luokalla ja tulin alas, kuin kissa konsanaan. Harmi, ettei ollu kamerakännyy messis.Luepa uusiks, mitä oon väittäny, ja mitä en. Mut nyt mä ainaki käyn tän viel tekeen, koska heitit tällasen kommentin :D. Periaatteen vuoks. Kiitos motivaatiosta. Oikeen mielelläni käyn, koska hauskaa on. En omistanu kamerakännykkää valitettavasti ööö 5-luokalla.
Jos sä keksit tavan matkustaa ajassa taaksepäin ja kuvaat itteäs pentuna kiipeemässä puun latvaan, joka on näemmä 7-kerroksisen talon korkunen, niin kyllä, saat varmasti anteeksipyynnön.Saan varmaan sit julkisen anteekspyynnön täällä, ku käyn ton videon kuvaamassa todisteeks ;), eiks ni? Mä tein tota kyl vanhempanaki, ni ei oo mitään muinais-muistoja. Mun sanaa jos epäilet, ni todistan erittäin mielelläni. Aina.
Pelon sijaan itse käyttäisin sanaa järki. Vaikka kiipeäisi 50 metriin, niin eipä siitä mitään hyödy. Parhaassa tapauksessa pääsee ehjänä lähtöpisteeseen. Riski/hyöty -suhde on siis heikko. Mitä korkeammalle kiipeää, niin sitä varmemmin vammautaa tai kuolee tippuessaan. Itse joskus nuorena potkaisin jalkapallon puuhun. Lähdin kiikkumaan sitä alas ja kaikki meni niin kauan hyvin, kunnes pääsin ylös haarautuneen latvan korkeudelle. Reiden vahvuisena haarautunut latva räsäti poikki täysin varottamatta ja allekirjoittanut tipahti alas kuin äyskäri veneen pohjalle. Tuuria oli sillä kertaa mukana. Tipahdin selälleni maassa lojuneen kumimaton päälle. Toisella puolen oli traktorin peräkärryn reuna ja toisella puolen iso kivi. Molemmat olivat noin puolen metrin päässä lentoradastani. Noiden päälle jos olisin laskeutunut, niin saliharrastus ei olisi koskaan alkanutkaan.Mun pointti tossa aiemmin oli vaan se, että jos pääsee 7.5 metriin, ni pääse kyl 15 metriinki. Ainoo mikä estää on pelko, ja sillekkään ei oo mitään kauheen loogista syytä noin harmittomassa jutussa, koska kukaan tuskin lähtee ees yrittään, ellei osaa kiivetä, ja/tai saa jonkun paniikkikohtauksen kesken matkan. Tai voihan ne linnut vaikka hyökätä, tai saada jonkun sairaskohtauksen, mut ei tollasii voi ennustaa. Fyysisesti rankinta on alastulo, koska hihat paljaana, ni tulee naarmuja helposti. Köysikiipeily ilman jalkoja on paljo raskaampaa, ja vaatinee jo hyvän tason leuanvedossa tai vastaavassa.