Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

195cm
On tullut 130kg pystäri otettua, joka kyllä oli vielä puhtaampi. Kyllä tuohon 130kg pystäriin moni pystyy, mutta ei kyllä ole yhtään tullut natikan toimesta nähtyä (livenä). Jos taas sitten puhutaan push press/tukkipunnerrus jne. niin niitä nyt näkyy jo paljon useammin. Niin ja kyllähän huippu voimamiehet/painonostojat ottaa ihan pystypunnerruksessakin 170-200kg, eli aika kaukana vielä ollaan huipuista :D

Viimeksi muokattu:
Onko noi 200kg lähentelevät pystärit sit oikeesti strictejä sit vai just vauhtipunnerruksia tai jtn vinopenkki hybridejä?

No se nyt on tietenkin, että mikä on "puhdas". Itse näkisen puhtaaksi pystypunnerrukseksi sellaisen pään yli työnnön missä ei tapahdu liikettä alaspäin ennen nostoa esim. polvia koukistamalla. Liike sivusuunnassa taas minusta on ihan OK sekä painon "vinopenkkaaminen".
Reddingin nosto= pystypunnerrus

View: https://www.youtube.com/watch?v=3nJrYPVJ88M

Tässä sitten taas tapahtuu selvästi liikettä ALASPÄIN ennen nostoa= vauhtipunnerrus

View: https://www.youtube.com/watch?v=7erVblY7aiU

Tämä siis on ihan täysin oma mielipide.

Niin ja kyllä roinaajat nostavat samaa painoa ja täten ovat vahvempia, mutta mielestäni tulokset on hyvä erotella natuilusta. Varsinkin voimaimailussa, missä selkeästi on omat liitot natuille ja roinaajille, niin en ymmärrä miksi on tabu sanoa onko xtulos tehty roinalla vai ilman. En toki väitä että IPF tai muut "natuliitot" olisivat täysin puhtaita. Think of the children! :D

@Mywor ootko kokeillu turkkilaisessa ylösnousussa isompia romuja? Mietin vaan, ku näyttäis olevan liikkuvat olkapäät ja voimaa niin saatanasti, et tossa vois nousta aika isot kuulat.

@Mywor ootko kokeillu turkkilaisessa ylösnousussa isompia romuja? Mietin vaan, ku näyttäis olevan liikkuvat olkapäät ja voimaa niin saatanasti, et tossa vois nousta aika isot kuulat.

Levytangolla oon tehnyt 40kg:lla ylhäältä alas ja takaisin ylös, mulla on tässä parin viikon kuluttua taas tulossa tuollainen vapaampi höntsäily viikko niin voisi testata mitä kahvakuulilla tulee.

Toi Serge Reddingin punnerrus on minun mielestä kovin mitä on tehty. Jostain syystä kuitenkin tuo Aleksejevinkin punnerrus 3 minuuttia myöhemmin ME:ksi hyväksyttiin. Väitän että tuollaista lattiasta lähtevää clean & pressiä minkä Redding tuossa nostaa ei nosta tänä päivänä yksikään ihminen maailmassa. Ja tuo tehtiin jo vuonna 1971.

Faktahan on se, että ihan oikeasti puhtaana punnerruksena eivät nuo raudat olisi liikkuneet ylläolevillakaan ukoilla yhtään mihinkään. Ymmärrän, että mm. kuvakulman takia Aleksejevin nosto näyttää epäpuhtaammalta, koska tuosta näkee paremmin sekä polvien koukistumisen että taakse nojaamisen. Jos kuitenkin katsoo Reddingin nostossa tangon joustoa ja "allemenoa" (toista taakse nojaamista ennen loppuojennusta), niin tajuaa kuinka suuri osa voimasta tuotettiin höydyntämällä rangan liikettä. Vauhtipunnerruksia molemmat, mutta vauhti ei tule niin puhtaasti jaloilla kuin yleisesti puhutussa versiossa.

Itse miellän punnerruksen tällaiseksi.

Ja anteeksi offtopicin jatkaminen.

Minkälaista kehitystä ja missä ajassa on tullut omaan painoon ja penkkiin? Entä muut liikkeet samana aikana?
Olisiko penkki vuoden sisään noussut 12,5-15kg oman painon noustessa 8-10kg, kyykky- ja vetokehitys jotain 10-20kg kumpainenkin. Aika vähän muissa liikkeissä seuraan progressiota, niistä ei juuri tietoa.
Vähän vaikea arvioida kun kunto vaihtelee aika paljon, loppuvuodesta selviää sitten tarkemmin mikäli kisoja tulee vielä käytyä.

Tämän päivän sähellyksiä. Atg kyykkyjä, penkkiä ja rinnallevetoa joka päätyi huonosti treeniolosuhteiden vuoksi. :D

Tämän päivän sähellyksiä. Atg kyykkyjä, penkkiä ja rinnallevetoa joka päätyi huonosti treeniolosuhteiden vuoksi. :D

Sun pitäis siivota tuolla, niin saisit enemmän tilaa treenata! Ehkä jos jopa myisit osan kamoista voisti ostaa pienen räkin ja uuden tangon :)

Sun pitäis siivota tuolla, niin saisit enemmän tilaa treenata! Ehkä jos jopa myisit osan kamoista voisti ostaa pienen räkin ja uuden tangon :)
Siivota pitäis mutta koska siellä olevat tavarat ovat minun vanhempien omaisuutta niin en voi ihan niin vain mennä myymään niitä. :D Siellä kyllä tosin on sellaista tavaraa jolla ei ole ollut vuosikausiin käyttöä. Nuo minun tangot (2kpl) ovat molemmat aika kehnoja ainakin rinnallevetoon ja maastavetoon koska levypainot mitä käytän ovat keskireiältään liian isoja näihin. Tanko on siis liian ohut siitä kohtaa mihin painot tulevat. Lisäksi toinen niistä on vääntynyt mutkalle. Jossain välissä pitää investoida kunnon vehkeisiin.
:)

Siivota pitäis mutta koska siellä olevat tavarat ovat minun vanhempien omaisuutta niin en voi ihan niin vain mennä myymään niitä. :D Siellä kyllä tosin on sellaista tavaraa jolla ei ole ollut vuosikausiin käyttöä. Nuo minun tangot (2kpl) ovat molemmat aika kehnoja ainakin rinnallevetoon ja maastavetoon koska levypainot mitä käytän ovat keskireiältään liian isoja näihin. Tanko on siis liian ohut siitä kohtaa mihin painot tulevat. Lisäksi toinen niistä on vääntynyt mutkalle. Jossain välissä pitää investoida kunnon vehkeisiin.
:)

Näytti ainakin että toi tanko millä penkkiä otit olisi ollut melko vääntynyt! Sun täytyy ehdottaa vanhemmille diiliä, että sä siivoot ja saat joko palkkaa tai sitten saat myydä käyttämättömät tavarat palkaksi :)

Back
Ylös Bottom