Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ensinnäkin Suomessa on arviolta korkeintaan joitain kymmeniä kasvonsa peittävää muslimia (kun Ranskassa on virallisten arvioiden mukaan 2000 ja siellä on noin 5 miljoonaa muslimia.
Jos suhdeluku olisi sama, niin se tarkoittaisi Suomessa alle 30 kasvonsa peittävää naista. Näiden alle 30:n hengen takia tulisi (joiden siis jotkut väittävät tietevänsä olevan pakotettuja moiseen) tulisi säätää koko Suomen väestön kattava naamioitumisen kieltävä laki? Eikö tämä ole sinusta lainkaan yliampuvaa ja suorastaan hysteeristä toimintaa?
Ensin halutaan, että islam ei saisi vaikuttaa Suomeen mitenkään, mutta samalla ollaan vaatimassa islamin takia pakkolakeja, jotka vaikuttavat kaikkiin suomalaisiin. Mikä logiikka tässä on?
Tankassa esimerkiksi niqabia käyttää vain 100-200 naista ja burkhaa 3. Ja huominoarvoista on vieläpä se, että puolet näistä on käännynnäisiä (eli keskimääräistä hartaampia uskovaisia) eikä siis suinkaan mitään reppanoita eristäytyneitä ulkomaalaisia, jotka ovat täysin miehensä määräi:tävissä.
"Niqabia näkyy myös Euroopassa: Kööpenhaminan yliopiston selvityksen mukaan niqabiin pukeutuu 150-200 naista koko Tanskassa, ja heistä puolet on islamiin kääntyneitä kantaväestön asukkaita. Burkaan pukeutui vain kolme naista."
http://yliopisto-lehti.helsinki.fi/?article=6429
En varmaan sen enempää kuin nämä, jotka vetoavat, että koko Suomessa kiellettäisiin kaikki julkinen kasvojen peittäminen lailla, koska he uskovat, että parikymmentä musliminaista on pakotettu peittämään kasvonsa (ilman mitään todisteita tietysti vieläpä). Mutta toisaalta minä en olekaan vaatimassa kieltolakia, joka vaikuttaa koko väestön kansalaisvapauksiin.
Ja kukaan ei ole vieläkään perustellut miksi pukeutujaa tulisi itseään rankaista siitä mitä hän laittaa päällensä, jos hän on kerran uhri?
Monikohan oikeasti pitäisi jos ei olisi lapsesta asti näin määrätty?
"Niqabia näkyy myös Euroopassa: Kööpenhaminan yliopiston selvityksen mukaan niqabiin pukeutuu 150-200 naista koko Tanskassa, ja heistä puolet on islamiin kääntyneitä kantaväestön asukkaita. Burkaan pukeutui vain kolme naista."
http://yliopisto-lehti.helsinki.fi/?article=6429
Toisinsanoen ilmiö on siis huomattavasti yleisempi niillä länsimaisilla naisilla, jotka ovat kääntyneet islamiin itse vapaaehtoisesti ja joita kukaan tuskin ainakaan kaduilla painostaisi siihen, kuin syntyperäisillä muslimeilla (kun muslimeista ylipäätään vain 0,1% käyttää kyseisiä asusteita, eli varmaan suhteessa vähemmän kuin suomalaisista pukeutuu vaikka goottiasusteisiin).
^Edellisessä viestissäni jo viittasin siihen että itse lasken näiden sinun mainitsemien vaatekappaleiden lisäksi mukaan myös huivit ja muut musliminaisille kuuluvat vaatekappaleet. Sitten ei varmaan enään puhutakkaan vain muutamista ihmisistä jotka on joko pakotettu tai lapsesta asti opetettu/painostettu pukeutumaan tietyllä tavalla.
Mä en ymmärrä itseasiassa ollenkaan koko asiaa että miksi ns. Muuten vaan- kasvojen peittäminen pitäisi samalla kieltää. Riittää kun kielletään uskontoon liittyvät tai islamin uskoon kuuluvat näkyvät ja uskonnon normien mukaiset vaatekappaleet eikä chewbaccapukuja vappunaamareita tai kommandopipoja.
Miksi sitten sellaisia muslimimaita on kovin vähän mihin mä voin mennä jakamaan raamattuja ja olla silti täysin turvassa.
Jos ei kelpaa niin maailmassa on kyllä muslimimaita missä saa olla juuri niin muslimi kun haluaa olla.
Uskonnonvapauden voi hyvin säätää kieltämään islamin uskon. Jos ei heille kelpaa niin tuolla on ovi.
Eli laki olisi erilainen eri ihmisille? Mitenköhän tuollainen pitää vettä oikeudessa? "Sinulta on kiellettyä peittää kasvosi." "Mutta kaikki nuo muutkin peittävät ilman seurauksia." "Mutta sinulle se on kiellettyä, koska öööö... no se vaan on".
Jos laissa lukee "kasvojen peittäminen julkisesti kiellettyä", niin silloin se on lain kirjain. Ei siihen voi vetää hatusta jotain omia perusteluita "no tuolle on, mutta tuolle ei, koska meikäläinen juuri päätti niin".

Ei kaikki lait ole ihan noin yksinkertaisia, kuin tietysti haluat ymmärtää. Virkavalta ensin varmasti keskustelee lakia rikkovan kanssa, jos on epäselvyyttä peittävän vaatetuksen syistä.
En edes enää jaksa vääntää mitä kaikkea ja millä ehdoilla kiellettäisiin, mutta sen sanon että ei tätä maailmaa voi johtaa vain jokaisen yksilön oikeuksien pohjalta. Ajatellaan toisinpäin. Mitä laki sanoo julkisesta alastomuudesta? Onko sekin tulkintakysymys, milloin rikotaan sukupuolisiveellisyyttä? Onko tässäkin nyt huutava vääryys niitä ihmisiä kohtaan, jotka alasti haluaisivat alasti kulkea? En siis edes tiedä, saako alasti liikkua julkisesti, jos ei muuten häiriötä aiheuta. Epäilen kyllä, että sanomista tulisi
Olen ollut väärässä, kun olen pitänyt Tanskaa paskana maana. Sieltähän taitaa löytyä maalaisjärkeä ihan kiitettävästi.