En ole vastannut tuohon kysymykseen aikaisemmin, koska en ole esittänyt, että uhria tulisi rangaista. Toki sen nyt loogisesti ajattelisi seuraavan siitä, että kyseinen vaatekappale kielletään laittomana. En nyt kuitenkaan edes ajatellut niin pitkälle kuin että miten asia lakiteknisesti järjestettäisiin, keskustelin vain yleisesti siitä pitäisikö vaatekappale sallia vai ei.
Pakottaminenhan on jo kiellettyä laissa. Toisaalta, jos joku valitsee itse elää sellaisen miehen/naisen kanssa, joka määräilee tämän tekemisiä ja elämää (kuitenkin fyysisesti pakottamatta mitenkään), niin sillehän ei voi oikein mitään lakiteknisesti.
Esimerkiksi väkivallan tai pakottamisen uhrin rankaisemista ei voi pitää oikeudenmukaisena tai perusteltuna missään tilanteessa.
Olisi kyllä absurdiuden huippu nähdä ihmisiä syytettynä siitä, että he ovat pukeutuneet vastoin lakia, kun samalla tätä pidetään itseään uhrina. Sama kuin laittaisi hakatun puolison oikeuteen, kun antoi kumppaninsa lyödä itseään.
Ranskassahan näitä tapauksia on ollut, joissa musliminaiselle on oikeudessa määrätty sakot kasvojensa peittämisestä, vaikka nämä ovat oikeudessa asti itse puolustautuneet ja vedonneet vapauteen päättää itse vaatteistaan. On siinä sitten länsimaista oikeutta, mutta oikeusmurha on ihan ok, jos pääsee vaan kiusaamaan muslimeita...
Viimeksi muokattu: