Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kyllä nuo kannattaa uutena hommata. Muotoutuvat todellakin omaan jalkaan sopivaksi, eikä 100e ole mielestäni paha investointi. Adidaksen Powerlift 2.0 on ainakin loistava kenkä ja hinta ei tosiaan päätä huimaa. Kokemusta löytyy myös Adidas Powerperfect kakkosista, niissä on hintsun korkeampi kanta. Molemmat ovat hyviä kenkiä, otat sen kumpi miellyttää silmää ja budjettia.

Nikestä ei ole kokemusta, mutta Romaleoksissa on ilmeisesti kovempi kanta, mikä painuu vähemmän lyttyyn. Taitavat myös olla parempaa materiaalia, mutta hintakin on se mukainen.

Tuon Adidas Powerlift 2:n kanssa pitää vaan huomioida, että siinä on matalampi kanta. Jos omaa jäykät nilkat ja ei kyykkää kovin leveällä/sääret suorassa niin tuo ei välttämättä sovi.

Näin ounastelinkin eli jatketaan toistaiseksi kyykkäilyä painitossuilla ja ohkasella lankulla kantapäiden alla. Laitan jossain vaiheessa harkintaan sitten nuo pn-kengät, mutten vielä raaski.

Vetelin keventelytreenin vedot kapealta pitkästä aikaa, ja otin sitten videolle koska se on tuntunut niin hankalalta nyt kun oon sumomaveillut enempi.
Tuntuu ihan OK:lta, mutta raskaammissa vedoissa, vaikka kapealla nousee vähintään yhtä paljon kuin sumolla, veto tuntuu menevän ihan selälle (85% -> jo).

Tuo näyttää jotenkin oudolta, perse on tosi kaukana tangosta ja hieman eteenpäinkin meinaa kaatua. Heittäkääs vinkkejä (Oranki :D ), millä tuota saisi paranneltua?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan ok noi minusta on. Ehkä vähän voisi istua enempi taakse ennen tota irroitusta, jos tuntuu etupainoiselta. Painatko latseilla sitä tankoa aktiivisesti kohti jalkoja? Sekin auttaa.

Jos sumovetoon on tottunut, niin totta kai lantio näyttää normivedossa olevan kaukana tangosta. Mun mielestä noi oli ihan hyvän näkösiä, mitä nyt katse oli aika ylhäällä ja alussa tuli pieni riuhtasu. En tiedä auttaisko "ongelmaasi" sellanen, että ajattelisit vetäväsi hiukan enemmän taaksepäin? Sillon lantio saattais tulla pikkusen lähemmäs tankoa – tai tanko lähemmäs lantiota.

Ihan ok noi minusta on. Ehkä vähän voisi istua enempi taakse ennen tota irroitusta, jos tuntuu etupainoiselta. Painatko latseilla sitä tankoa aktiivisesti kohti jalkoja? Sekin auttaa.

En ainakaan tietoisesti, sumossa juurikin yrittänyt opetella vähän yläselkää rentouttamaan/pyöristämään. Ens kerralla sitten yrittää tuota taaemmas istumista ja kattoo miten käy.

Jos sumovetoon on tottunut, niin totta kai lantio näyttää normivedossa olevan kaukana tangosta. Mun mielestä noi oli ihan hyvän näkösiä, mitä nyt katse oli aika ylhäällä ja alussa tuli pieni riuhtasu. En tiedä auttaisko "ongelmaasi" sellanen, että ajattelisit vetäväsi hiukan enemmän taaksepäin? Sillon lantio saattais tulla pikkusen lähemmäs tankoa – tai tanko lähemmäs lantiota.

Joo tuon pään asennon huomasin itekin ja korjasin sen toiseen sarjaan, mutta siitä en ottanut sitten videota :D
Riuhtasu mulla tulee jotenkin niin luonnollisesti, kun tuo irrotus on niin heikko.

Thänks guys! :)

Tuon Adidas Powerlift 2:n kanssa pitää vaan huomioida, että siinä on matalampi kanta. Jos omaa jäykät nilkat ja ei kyykkää kovin leveällä/sääret suorassa niin tuo ei välttämättä sovi.

Totta puhut, juurikin tämän takia itse vaihdoin Powerperfect 2 -> Powerlift 2.0. Kyykkään aikas leveältä niin ei oikein istunut tuo todella korkea kanta omaan käyttöön.

Jos jollain on tarvetta koon 46 Powerperfect II-kengille niin voin luopua omistani sovittuun hintaan.

Onko siitä muuten haittaa, jos mavessa tankoa alas laskiessa selkä pyöristyy/ keskivartalon konrtolli ei täysin pidä? Jos siis alaslasku on nopea lähes vapaapudotus (kontrolloidut negatiiviset asia erikseen).

Onko siitä muuten haittaa, jos mavessa tankoa alas laskiessa selkä pyöristyy/ keskivartalon konrtolli ei täysin pidä? Jos siis alaslasku on nopea lähes vapaapudotus (kontrolloidut negatiiviset asia erikseen).

Ei. Alaspäin vauhdilla mennessä selkä ei tue liikettä jolloin rangan pitäisi olla suht paineettomassa tilassa. Heti jos sitä yrittää kontrolloida selkä mutkalla niin nikamiin kohistuu miljardin paine ja joka nivel on vaarassa.

Mulla on jalkatreeneissä adidaksen power perfect 2 ja muuten käytän lonsdaleja nimenomaan sen takia kun on mahdollisimman ohut pohja, käytän siis mavessakin.

Mulla on jalkatreeneissä adidaksen power perfect 2 ja muuten käytän lonsdaleja nimenomaan sen takia kun on mahdollisimman ohut pohja, käytän siis mavessakin.

Painikengässä, Converseissa tai Feelmaxeissa on ohuempi pohja. Lonsdalen Stormeissa on pieni kanta.

Tykkääkö löysästä ohuests pohjasta vai jämäkämmästä pohjasta mikä nyrkkeilykengässä on.

Painikengässä, Converseissa tai Feelmaxeissa on ohuempi pohja. Lonsdalen Stormeissa on pieni kanta.

Tykkääkö löysästä ohuests pohjasta vai jämäkämmästä pohjasta mikä nyrkkeilykengässä on.
Onhan niissä pieni kanta ja mä tykkään nimenomaan sen kengän jämäkkyydestä mutta samalla keveydestä. Converseja tai tennarit ylipäätään en kyllä tykkää käyttää edes salin ulkopuolella, aivan hirveät jalassa. Noi stormit on mun mielestä hyvä ja edullinen vaihtoehto.

Inov-8 Fastlift BOA 370:t tuli vanhojen Do-Win kenkien tilalle hommattua, joissa oli alkanut vähän ärsyttämään korkea 4cm kanta. Pääsin testaamaan myös Fastlift 355:t ja Adipowerit, mutta kummatkaan ei istuneet. 355:t hankasi ikävästi nilkkaa ja Adipowereissa se paljon puhuttu aivan liian kapea lesti, mutta noi BOA:t istuu kyllä erittäin hyvin. Sen näkee sitten käytössä miten tuo sinänsä kätevä kiristys systeemi toimii. Vähän ne muoviremmit ja räikät epäilyttää, mutta toivottavasti osoittautuu luulot vääräksi. On niissä onneksi sentään vuoden takuu.

Harmi, kun noita Niken kenkiä ei oikein päässyt missään testaamaan. Itsellä ainakin vaihtelee valmistajittain sopiva koko väliltä 44-45, niin sokkona ei pysty tilaamaan. Tai toki pystyisi, jos jaksaisi sitä vaihtorumbaa.

Vanha ketju mutta eilen tein lenkin jälkeen kyykkyhyppyjä yhteensä 100 kpl ja nyt on etureidet niin tulessa etten kärsi kävellä kunnolla :D etureidet meni heti niin pumppiin et joutu kävellä ku paskat housussa.

Back
Ylös Bottom